Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 21 mar 2014 22:20

Zooooo ik ben 't even zat... ik heb even een schop onder mijn achterwerk nodig om weer wat motivatie te vinden... :oops:

Hier is 't beroemde 9mnd sprongetje met een enorme klap geland en dit resulteert in een soort van cluster-gedrag.
Maarrrrr borstontsteking nummero 12 komt om de hoek kijken *lelijk woord-sla-over* en een paar forse kloven een DL die af en toe prettig haar frustratie wegbijt...

Wat ik wil met deze post? Even mijn frustratie afreageren en nieuwe moed verzamelen :wink:
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Evelien » 21 mar 2014 22:26

Ach meiss, wat naar zeg de zoveelste bo. :( En natuurlijk mag je je frustratie uiten, juist goed. Even je hart luchten. *hug*

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor joos » 22 mar 2014 14:56

Beterschap en sterkte, Duschka! Petje af voor je doorzettingsvermogen! Wat vervelend dat er nog altijd geen oorzaak gevonden is voor al die problemen. Hopelijk geneest het snel weer, word je er niet al te ziek van én kun je daarna weer heerlijk genieten van het geven van de bv!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor vpk » 22 mar 2014 21:14

Ik sluit me helemaal aan bij joos en evelien
*hug*
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 23 mar 2014 07:51

Ah dank jullie wel. Ik voelde me een beetje een aansteller :oops: en zag 't even niet meer zitten, terwijl ik anderzijds zo dolgraag wil doorgaan met voeden.

Deze keer is de borstontsteking helaas een beetje aan mijzelf te wijten.
DL heeft nogal last van 't 9mnd sprongetje en is daardoor wat intensief. Zelf niet helemaal in orde en wegens kloven dus een paar nachten uit gemak een aantal malen aan dezelfde kant gevoed.

Het gaat gelukkig wel weer (is bij lange na niet de ergste borstontsteking die ik ooit gehad heb). Mijn motivatie is weer klimmende. Fijn zo een forum =D>
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 23 mar 2014 21:39

Goed zo! :D

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 13 apr 2014 16:26

hier gaat t goeden echt heel goed, wat heerlijk is dat. ik let niet op de klok, dus geen idee hoeveel voedingen, maar dat is zo relaxed! en J heeft nu echt al een dag/nachtritme hij slaapt sinds een week door. hoop dat dat zo blijft, zo'n verademing na F die tot 11 mnd meerdere keren per nacht kwam (en nu nog steeds geregeld spookt 's nachts ;-)).

j weigert de fles sinds deze week, hebben jullie tips welke fles dan een goed idee is? hij pakte eerst de fles (heb een philips avent fles) prima, maar vertikt t nu echt. wil van de week een avond weg, en dat kan ik manlief niet aan doen anders ;-)

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 13 apr 2014 19:16

Als hij 'm eerst wel pakte dan ligt het misschien niet aan de fles?
Mocht je dat wel denken, dan is de breastflow een aanrader geloof ik. Ik heb hier zelf geen ervaring mee trouwens. Je kunt nog wel andere fratsen uithalen, bijv de speen van de fles een dagje in je bh dragen voor de geur enzo.

Maakt het misschien nog uit wie de fles geeft?

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 13 apr 2014 21:03

hij pakte 'm eerst wel inderdaad. nu verslikt hij zich steeds, dus denk dat het te maken heeft met de andere drinktechniek. Maakt niet uit wie de fles geeft ook.
Bij F gebruikten we (met veel plezier) de breastflowfles, maar is nu lastiger verkrijgbaar.
Iemand ervaring met de calma van medela?

Nog een vraagje: hoe bouwden jullie een voorraadje op met afgekolfde melk? M'n verlof gaat richting het einde helaas ;-)

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor vpk » 14 apr 2014 04:25

Fijn dat het voeden zo lekker gaat jannoek!
Ik heb de laatste week van mijn verlof een paar x s ochtends 1kant gegeven en 1 kant gekolfd en dat apart gehouden voor mijn werkdag. Wat ik nu op het werk kolf doe ik bij thuiskomst in de vriezer voor de volgende werkdag en tot nu toe is dat voldoende. .

Jpc: is het gelukt om bv op te starten?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jeepeecee » 14 apr 2014 06:37

Hier ben ik met frisse moed gestart, en nu al met frisse moed gestopt. Werkelijk niet te geloven wat een kindje na 1!!!! voeding al kan aanrichten bij mij. Had gelijk al weer kloven. Nog even geprobeerd met hoedjes. Maar de kloven begonnen al te bloeden. Dus ik heb het nu al opgegeven helaas. Maar ik wilde niet meer die ellende van de vorige keer.
Afbeelding

joos
Mineur
Mineur
Berichten: 228
Lid geworden op: 01 feb 2005 20:37

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor joos » 14 apr 2014 07:37

Ah, wat balen JPC! Beterschap ermee!!

Jannoek, hier prima ervaring met de calmaspeen, maar dan weer niet met andere speentjes of andere kinderen, dus ik weet niet hoe betrouwbaar die ervaring is :) In elk geval loopt het sowieso niet te hard uit zo'n speen, ze moeten er nog wel echt hun best voor doen! Mijn zoontje vond die fles als baby veel minder dan de borst, omdat het wat langzaam ging. Maar hij heeft 'm nooit geweigerd.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 14 apr 2014 08:16

balen JPC! Beterschap, kloven zijn niet fijn 8-[ Sterkte ook met verder herstellen!

@Joos oké, denk dat ik 'm maar aan ga schaffen dan, prijzig flesje ;-). Ik denk dat mijn voeding niet zo snel komt dan, want met een gewoon flesje weet J echt niet wat hij er mee aan moet, hij verslikt zich continue.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 14 apr 2014 08:18

@Jannoek
Geen ervaring met de Calma Medela (want DL pikte 't niet :wink: ) , maar wel goede verhalen over gehoord.

@JPC
Wat jammer dat je direct alweer moest stoppen en met kloven zit.
Gaat het verder allemaal goed?

@Voorraadje melk opbouwen
Mij is verteld dat je het beste na elke voeding kunt kolven (om de productie wat op te krikken) en vooral 's morgens effectief een keer extra proberen te kolven, omdat je 's nachts 't meeste hormoon aanmaak en daardoor 's ochtens de hoogste productie hebt (of iets in die geest, ik heb 't niet helemaal onthouden)
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 14 apr 2014 08:34

@ jannoek hier pakte O de gewone avent fles ook eerst niet, maar ze hebben een borstvoedingsfles met een kortere speen. Die ging bij hem wel goed ( na enige moeite) Eigenlijk ging het pas echt beter toen hij naar het kdv ging en daar 3 flessen per dag kreeg.

Wanneer moet je weer werken?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten

cron