Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Dippie » 18 feb 2012 11:43

Nou, het is prima gegaan hier! Ze sliep uiteindelijk wel pas rond kwart over 11, dus we konden tig keer naarboven voor dr speen :wink: Maar ze werd vanmorgen pas om 6 uur weer wakker! Om half 7 lag ze er weer in en werd toen om kwart voor 10 weer wakker voor de volgende voeding. En na die voeding en badje is ze weer lekker gaan slapen en dat doet ze nu nog :wink:

Juffiejuf, wat gek joh dat M de borst opeens weigerde! Hier gelukkig nog niet meegemaakt!

TJ, hoe is het gegaan vannacht??
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 feb 2012 12:31

kom pas net mn bed uit.. toob heeft me laten slapen.. vannacht was manoel wakker van h2-h4 en van h6-7.. de verandering was voor hem ook dat hij niet meer bij ons in bed ging (want dan gaat hij automatisch zelf drinken) .. dus dat was pittig vannacht.. maar heb het kunnen compenseren en ik hoop dat het komende nacht beter gaat!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Dippie » 18 feb 2012 19:21

Oei pittig TJ! Hoop idd dat je vannacht een betere nacht hebt! Is hij dan alleen 'wakker' of huilt hij dan ook steeds?
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 feb 2012 22:10

als je er niet bij bent dan huilt hij de hele tijd.. en het duurt een tijdje ook om hem stil te krijgen.. maar ja hij is ook gewend om dan borstvoeding te krijgen.. vannacht gaat milan bij tobias in bed en ik ga op milan zn matras naast manoël liggen, zodat ik niet steeds mijn bed uit hoef, maar gewoon mn hand in het ledikantje kan steken zeg maar.. hopelijk krijg ik dan wat meer rust..


waar ik al bang voor was.. mn borsten zijn keihard en ik krijg koorts... ben nu steeds met mn handen het ergste er aan het afkolven ... als ik morgen nog koorts heb bel ik even voor een kuur naar de HAP.. ik wil niet weer ziek zijn.. net afgelopen week 4 dagen boven de 40 graden koorts gehad..

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Dippie » 19 feb 2012 00:27

Oei! Beterschap TJ en hoopndat je wat kunt slapen!!
Afbeelding

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Sterretje » 19 feb 2012 21:17

Succes TJ!
Time flies when you have none!

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor NdW » 19 feb 2012 23:49

Sterretje schreef:Succes TJ!


Hier ook aan het afbouwen, maar tgaat gelukkig goed.

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor AikonGirl » 20 feb 2012 13:40

TJ, hoe is het nu?

NdW, fijn dat het afbouwen goed gaat.

Juffiejuf, gaat het weer goed? Of weigert hij vaker?

Wauw, wat ben ik blij dat dochterlief sinds kort uit een fles kan drinken!
Ze drinkt onder andere om 22u en om 04u. En nu geeft mijn man om 04u een flesje melk.
Dat scheelt echt een hoop! Kan ik héérlijk blijven liggen. :D

Als ik nog 3 keer borstvoeding geef, moet ze dan ook nog andere zuivel binnen krijgen?
Ze krijgt dan ook 's nachts en overdag een flesje van 100cc. Is dat veel zuivel, of te weinig, ...?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 20 feb 2012 13:59

Ik weet niet wat ze verder eet/drinkt, maar volgens mij mag ze ook wel wat yoghurt hebben ( ze is toch bijna een jaar?) Dan gaaf je dat na haar warme maaltijd.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Schipje » 20 feb 2012 14:51

AikonGirl schreef:TJ, hoe is het nu?

NdW, fijn dat het afbouwen goed gaat.

Juffiejuf, gaat het weer goed? Of weigert hij vaker?

Wauw, wat ben ik blij dat dochterlief sinds kort uit een fles kan drinken!
Ze drinkt onder andere om 22u en om 04u. En nu geeft mijn man om 04u een flesje melk.
Dat scheelt echt een hoop! Kan ik héérlijk blijven liggen. :D

Als ik nog 3 keer borstvoeding geef, moet ze dan ook nog andere zuivel binnen krijgen?
Ze krijgt dan ook 's nachts en overdag een flesje van 100cc. Is dat veel zuivel, of te weinig, ...?


Ik heb begrepen dat kinderen zo'n 300 ml zuivel per dag nodig hebben, daar zit ze dan toch wel aan? Toen de oudste 3x per dag bv dronk heb ik nooit extra zuivel gegeven maar ze was toen wel al een jaar. Geitenmelk bevat wel vier keer zoveel vitamine D mocht het je daarom gaan.

*Correctie: bevat vier keer zoveel vit. A en twee keer zoveel vit. D.
Laatst gewijzigd door Schipje op 21 feb 2012 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Dippie » 20 feb 2012 16:05

Vandaag begonnen met de 2e voeding af te bouwen. Het ging goed! Lijkt me wel vreemd om volgende week de 3e voeding weg te laten, dan geef ik gewoon vanaf een uur om 07.00 tot ong 19.00 geen bv! Heb nu het idee dat ik dan echt uit elkaar klap :p
Ik wilde eigenlijk graag naar de 9maanden beurs, maar zie het toch niet zitten om daar te voeden/kolven, dus helaas :(
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Schipje » 20 feb 2012 20:46

@tj, hoe gaat het met jou?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 feb 2012 22:11

ik heb niet meer gevoed sinds vrijdagochtend. op zich gaat het wel prima! mijn borsten zitten wel veel harde stukken in en zijn nog erg gevoelig, maar ik heb gelukkig een borstontsteking weten te voorkomen.

afgelopen nacht sliep manoel van 7-1, 2-6 en 5 over 6 tot kwart over 7.. dus dat het gaat al steeds beter! hopelijk slaapt hij snel door.. of is hij iig niet meer een uur wakker 's nachts..

vanavond kreeg tobias voor het eerst manoël ook stil nadat hij al even geslapen had! dat geeft mij eindelijk weer wat ademruimte en kan ik nu ook gewoon rustig 's avonds weg

eigenlijk vind ik het aan de ene kant ook nog wel jammer en een apart idee dat ik niet meer voed :oops: :wink:

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jeepeecee » 20 feb 2012 23:28

Dippie schreef:Ik wilde eigenlijk graag naar de 9maanden beurs, maar zie het toch niet zitten om daar te voeden/kolven, dus helaas :(


echt niet? als je ergens makkelijk kan voeden is het daar wel. hebben er speciale ruimtes voor, ook waar je helemaal alleen kan zitten in een soort hokje. als je het niet prettig vind om met andere moeders te voeden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor lammetje » 21 feb 2012 09:24

Vandaag alweer 7 maanden borstvoeding :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten