Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor boer » 09 feb 2012 21:27


Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 10 feb 2012 09:44

@ Parkiet ik werk drie dagen. Tot negen maanden heb je nog het voedingsverlof, daar maakte ik dankbaar gebruik van.
Vanaf volgende week is dat over, want dan is de kleine man 9 maanden.
Nu kolf ik niet meer overdag, heb ook geen stuwing ofzo.
Als hij snachts wil drinken drinkt hij wel lekker bij mij, en 's avonds en 's ochtends ook. Benieuwd hoe lang dit nog zo blijft gaan, want het houdt vast wel een keer op...
Maar dan heeft hij toch maar mooi 9 mnd bv gehad :)

@NdW Respect hoor! Ik zou dat echt niet volgehouden hebben, zou echt een dagtaak zijn bij mij, alleen kolven...

@Jpc STOER! heel veel succes, hoop voor je dat het lukt, zonder verdere problemen...

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor NdW » 10 feb 2012 09:59

@Juffiejuf: N. spuugt heel veel, waardoor haar slokdarm geirriteerd raakte. Dus toen ben ik gaan kolven en geef ik het haar met johannesbroodpitmeel erdoor heen. Ik heb het weleens met papjes geprobeerd, voor en na het voeden, maar dat werkte van geen meter.

Jannoek schreef:@NdW Respect hoor! Ik zou dat echt niet volgehouden hebben, zou echt een dagtaak zijn bij mij, alleen kolven...


Nou, ik sta op het punt om te stoppen hoor! :-( Ze is nu vijf maanden. Het kost inderdaad heel veel tijd, en gedoe van elke dag alles uitkoken e.d. Daarnaast blijf ik ontzettend moe. Zelfs al slaap ik 10 a 11 uur op een nacht, heb ik nergens energie voor. Dat is voor N en manlief ook niet leuk. Maarja... ik heb al vaker op het punt gestaan om te stoppen, en tot nu toe ben ik nog steeds doorgegaan. Hoewel ik het idee heb dat nu echt mijn grens bereikt is.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jeepeecee » 10 feb 2012 11:57

@ nwd: Hoe vaak moet jij kolven om volledig borstvoeding te kunnen geven? Nu ik het weer op gang aan het brengen ben, kolf ik elke 2 uur 10 minuten. Als dat zo vaak zal moeten blijven wil ik aan genoeg cc komen weet ik niet of ik dat ook vol zou gaan blijven houden.
Voorlopig gaat het hier goed. Nu 1 dagje bezig (nog maar zo kort 8) ) maar de ene kolfbeurt 20 cc en de andere 10 cc. Dus ben niet ontevreden :D
Afbeelding

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor NdW » 10 feb 2012 12:57

Goed bezig JPC!
Ik kolfde aan het begin elke 3 uur een fles van 120cc.
Nu kolf ik ongeveer elke 4 a 5 uur 150cc. (Ik 'hang' er nu ook weer aan)
Ik kan 6 a 7 uur zonder kolven, maar dan loopt m'n productie wel terug. Dit doe ik dus alleen snachts.

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 10 feb 2012 14:30

Fijn JPC, dat je meteen al wat kolft! Elke twee uur kolven (of voeden) is in principe een schema om de productie te verhogen, als de productie hoog genoeg is, zou elke 3-4 uur moeten volstaan. Ben je van plan te blijven kolven of wil je ook weer live gaan voeden?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Schipje » 10 feb 2012 15:41

parkiet schreef:Fijn JPC, dat je meteen al wat kolft! Elke twee uur kolven (of voeden) is in principe een schema om de productie te verhogen, als de productie hoog genoeg is, zou elke 3-4 uur moeten volstaan.

Ja dat zou je dan even eenmalig 24 uur moeten doen, dus ook 's nachts! Echt trouw elke twee uur.
Heb bewondering voor je doorzettingsvermogen! Heb je Hannah ook bv gegeven? En ging dat toen wel in een x goed?

@Ndw, is je ijzer/schildklier goed? Want zoveel slaap in een nacht moet toch wel voldoende zijn....
En je kleine is nu vijf maanden, probeer je nog wel eens live te voeden? Zou een hoop werk schelen :wink:
Ik bewonder kolvende moeders zeer! Als ik ook maar iets haat, dan is het kolven!

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Schipje » 10 feb 2012 15:48


Ja, ik had er al van gehoord.
Ten eerste is de melk ingezameld na een oproep op een internetfora. Wie weet wat voor moeders dat zijn die hun melk geven.... Is dat wel betrouwbaar? Straks zit er opeens heroine in de melk of aids ofzo.....
Ten tweede is moedermelk bedoelt voor baby's/jonge kinderen en niet voor volwassenen. Bah.
Ten derde word het ijs aangemaakt met vanille en citroen en dus heb je nog geen pure moedermelksmaak waar het ze wel om te doen was.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jeepeecee » 10 feb 2012 15:48

oei, 's nachts ook om de 2 uur :( Daar zou ik idd even voor moeten doorzetten. Nu heb ik 's nachts alleen gedaan toen E. weer kwam. En dat was heel laat :5:30. (de laatste fles was iets over 11ven ofzo. :shock:
Dus dat was toch echt wel meer als 2 uur.

Maar ik ga niet/nooit/never meer live voeden =; Daar ben ik nu toch echt wel klaar mee. Met H. ging het ook niet goed en ben ik gestopt. Achteraf ook spijt van gehad. Daarom nu eigenlijk te ver door gegaan en over mijn eigen grenzen heen.

Dus het word dan wel alleen kolven.
Afbeelding

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Schipje » 10 feb 2012 15:52

jeepeecee schreef:oei, 's nachts ook om de 2 uur :( Daar zou ik idd even voor moeten doorzetten. Nu heb ik 's nachts alleen gedaan toen E. weer kwam. En dat was heel laat :5:30. (de laatste fles was iets over 11ven ofzo. :shock:
Dus dat was toch echt wel meer als 2 uur.

Maar ik ga niet/nooit/never meer live voeden =; Daar ben ik nu toch echt wel klaar mee. Met H. ging het ook niet goed en ben ik gestopt. Achteraf ook spijt van gehad. Daarom nu eigenlijk te ver door gegaan en over mijn eigen grenzen heen.

Dus het word dan wel alleen kolven.

Is voeden met een tepelhoedje voor jou een optie? Het zou een hoop kolfwerk schelen.

@dippie: het zou goed kunnen dat je een verkeerde maat hebt van je kolfschelp. Er zit altijd een standaard bij maar misschien moet je een maatje groter/kleiner? Een verkeerde maat kan behoorlijk pijnlijk zijn.

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor NdW » 10 feb 2012 17:10

Schipje schreef:@Ndw, is je ijzer/schildklier goed? Want zoveel slaap in een nacht moet toch wel voldoende zijn....
En je kleine is nu vijf maanden, probeer je nog wel eens live te voeden? Zou een hoop werk schelen :wink:
Ik bewonder kolvende moeders zeer! Als ik ook maar iets haat, dan is het kolven!


Ik ga toch eerst maar naar de huisarts voor m'n schildklier, de klachten zijn herkenbaar. IJzer was wel heel goed.
En ik geef ze af en toe de borst, om hem leeg te krijgen, maar daarna altijd nog de fles. En dan nog komt er veel melk naar boven.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jeepeecee » 10 feb 2012 19:33

Schipje schreef:Is voeden met een tepelhoedje voor jou een optie? Het zou een hoop kolfwerk schelen.


Dat zou ik nu alles weer geheeld is wel weer eens kunnen proberen. Ik heb dat toen ook gedaan, maar omdat de boel toen eigenlijk al ontstoken was deed dat zelfs te veel pijn. Maar idd, zeg nooit nooit ;) Misschien als ik genoeg moed verzameld heb zal ik dat misschien, heel misschien nog wel eens proberen :D
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor juffiejuf » 10 feb 2012 21:36

@ JPC; misschien idd een optie om tepelhoedjes te gebruiken. Doe ik hier al sinds de geboorte omdat het anders echt niet gaat. Werkt prima, alleen elke dag uitkoken enzo. Zonder pakt M. absoluut niet al hebben we dat wel geprobeerd. Dus zo krijgt hij ook bv.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor vpk » 10 feb 2012 21:47

wauw, wat stoer jpc dat je het weer oppakt na al die ellende! succes!

juffiejuf, lukt het nu ook nog niet zonder hoedje? bij de 1e heb ik ze ook een paar weken gebruikt, maar daarna een paar keer zonder geprobeerd en dat ging toen na verloop van tijd ook steeds beter!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

sweetrobertus
Verkenner
Verkenner
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor sweetrobertus » 10 feb 2012 22:00

tip; gebruik GEEN tepelhoedjes bij (inwendige) schimmelinfectie! Dat wordt echt afgeraden want dan verergeren de klachten alleen maar.
@jpc; was dat bij jou ook het probleem?
ik herkende je verhaal; ik had ook al in eerste week enorme kloven, echt wel goed aangelegd, maar zo zeer, tot huilens toe, wat een drama. niets hielp!
na 2 weken nog een borstontsteking gehad; antibiotica (wakkert schimmelinfectie ook aan bij mij)
daarna 2 keer spruw, ik had wel zalf maar nu 2 maanden getobt, waarvan 1 maand 1 kant kolven omdat kloof anders niet genas (velletje lag eraf.... :( :? )
Nog steeds pijn bij het voeden maar ook lang daarna...wel 100 keer gezegd ik stop...maar wil dat toch niet...ik heb al heel wat traantjes gelaten...
nu kreeg zoonlief luieruitslag waar ook niets tegen hielp, toen zei mijn zus; smeer daar die daktarin ook maar op...en het was zo weg...
nu is het kwartje gevallen...alles komt dus gewoon door die akelige schimmelinfectie die maar niet in slaap-stand komt door de bv! Veel op internet nagelezen en het klopt helemaal...
maar nu....??? Ik heb mezelf 1,5 week gegeven om nog 1 keer alles te proberen, (heb alle al melk uit de vriezer weggegooid (wat jammer, maar besmet) ik zalf en suikervrij dieet, zonlief drankje en goed alle hygiene voorschriften. Ik wissel gewoon voeden en kolven af om het draaglijk te houden en dan....
stoppen??? Ik wil het helemaal niet!!! Maar wordt er soms zo moedeloos en moe van! Hoop dat het toch overgaat maar de kans is klein als je bv geeft....zoetigheid houdt het in stand. Misschien ga ik dan alles kolven, niet zo pijnlijk, wel wat meer gedoe...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten