Adoptie deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Adoptie deel 3

Berichtdoor Memmem » 15 jul 2011 19:31

Laat de raket met zusjes maar hier landen, kunnen wij er van genieten. :)

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor Galateia » 15 jul 2011 20:17

Ah, manlief komt net thuis met een cadeautje voor zoonlief: een kleine simpele knalrode digitale camera, met maar een paar knopjes, aan/uit en foto maken. Die gaan we geven aan hem als we op Schiphol door de douane zijn en moeten wachten op het vliegtuig. Dan kan hij zijn eigen verhaal maken en krijgt zo misschien een beetje grip op alles wat er dan gebeurt. En met een beetje hulp kan hij best wel leuke foto's maken. Elke dag kunnen we dan op de laptop de foto's terugkijken (als we stroom hebben) en de hele reis onderweg al verwerken. Dat werkte zelfs toen we hem in 2009 adopteerden: elke dag zat hij op schoot de foto's terug te kijken en wees dingen aan, enzo. Een beetje grip krijgen, zal hem goed doen!

Ik ben benieuwd naar zijn eigen foto-verhaal!

Leuk. :yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor Evelien » 15 jul 2011 20:40

Wat leuk!!! Echt een gaaf idee zeg.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor Galateia » 15 jul 2011 20:49

Ja, zo bedenken we ons suf. Het is een heel lief mannetje, dat altijd diep nadenkt. Hij heeft dingen nodig om alle indrukken te verwerken. Hopelijk geeft het hem grip op de situatie!

Vandaag kwamen alle medicijnen binnen. Malaria-tabletten, kuurtjes antibiotica voor noodgevallen onderweg, cremes, etc. etc. We weten dat het nog wel weken of maanden kan duren, maar langzaam begint het er hier echt uit te zien alsof we... op reis gaan :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor schelpje3 » 15 jul 2011 22:25

Galateia schreef:Ja, zo bedenken we ons suf. Het is een heel lief mannetje, dat altijd diep nadenkt. Hij heeft dingen nodig om alle indrukken te verwerken. Hopelijk geeft het hem grip op de situatie!

Vandaag kwamen alle medicijnen binnen. Malaria-tabletten, kuurtjes antibiotica voor noodgevallen onderweg, cremes, etc. etc. We weten dat het nog wel weken of maanden kan duren, maar langzaam begint het er hier echt uit te zien alsof we... op reis gaan :mrgreen:

Blijft dat allemaal goed dan ? Of is het lang houdbaar ?

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor Galateia » 16 jul 2011 07:25

Natuurlijk. Tegen de tijd dat die houdbaarheidsdatum voorbij is, hopen we al weer thuis te zijn, joh. Bijna alles is tot 2015 houdbaar. Dat zou betekenen dat we het voor nummer 3 nog mee zouden kunnen nemen :wink:
We verwachten en hopen nog wel in 2011 onze dochter in onze armen te hebben.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor LauraC » 16 jul 2011 11:08

Goed idee Galateia! Als wij tzt verder in de procedure zijn moeten we een familieboek maken, waarin we ons voorstellen enzo. Misschien laten we M dan ook wel wat foto's maken van ons en de kat enzo :)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6340
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor ajl » 16 jul 2011 12:17

@ laura Kan het ook zo zijn dat het volgende kindje dat jullie krijgen ouder is dan Michael? Of moet hij/zij perse jonger zijn?

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor LauraC » 16 jul 2011 12:31

ajl schreef:@ laura Kan het ook zo zijn dat het volgende kindje dat jullie krijgen ouder is dan Michael? Of moet hij/zij perse jonger zijn?

Perse jonger, liefst 2 jaar. Leeftijdsgrens is gesteld op 0-3 jaar. Nu is M natuurlijk nog even 3, maar tegen januari zal er nog wel geen kindje zijn. Ze hebben de bovengrens op 3 ipv 2 gesteld omdat we dan meer kans hebben op een evt siblinggroep (wat wij graag willen!) zodat we bv een kindje van 1 jaar, 3 jaar en Michael hebben. Die eerste twee zijn dan natuurlijk brusjes.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor Sabra » 16 jul 2011 14:09

Het egoïsme druipt er wel vanaf, moet ik zeggen. 't Kind moet wel precies in 't plaatje van de ouders passen. Adoptie is mijn inziens daarom meer ter bevrediging van de behoeftes van volwassenen, dan dat de behoeftes van hulpeloze kinderen ermee worden bevredigd. Bah, daar krijg je een vieze smaak van in de mond.

*Modbreak* de discussie loopt al veel verder dus laat ik deze posting staan.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor mw » 16 jul 2011 14:20

Bah Sabra, van jou reactie krijg ik nog eens een vieze smaak in de mond. Je leest 3 posting en je hebt een mening klaar. Lees het eerdere topic even door en je zult merken dat er in dit topic ouders zijn bij wie alle kinderen welkom zijn. Maar dat zij aan wettelijke regels moeten voldoen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor Sabra » 16 jul 2011 14:24

mw schreef:Bah Sabra, van jou reactie krijg ik nog eens een vieze smaak in de mond. Je leest 3 posting en je hebt een mening klaar. Lees het eerdere topic even door en je zult merken dat er in dit topic ouders zijn bij wie alle kinderen welkom zijn. Maar dat zij aan wettelijke regels moeten voldoen.


Ik volg dit topic al langere tijd, en heb al eerder soortgelijke opmerkingen gemaakt, mede naar aanleiding van recente onderzoeken waaruit blijkt dat er op grote schaal sprake is van handel in jonge adoptiekinderen.

Maar de opmerking dat het persé een kind van een bepaalde leeftijd moet zijn, of het een jongetje of een meisje is, etc. toont aan dat het gaat om de ouders, niet om het kind. Adoptie komt daarom voort uit het gericht zijn op jezelf, op het completeren van het ideale plaatje.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor *Annet* » 16 jul 2011 14:28

Wat een kwetsende opmerking! Hieruit blijkt dus dat je dit topic niet echt gevolgd hebt anders had je duidelijk de emoties van de betrokken (a.s) adoptie-ouders ervaren.
ja, dat is mijn mening dan he.....

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor christien » 16 jul 2011 14:32

@ Sabra, ik sluit me aan bij de reactie van mw.
Ik zit je post met grote verbazing te lezen, en vind deze ronduit ongepast en respectloos naar ouders die liefdevol een pleeg - of adoptie kindje opnemen in hun huis en deze omringen met pure liefde.

Ik heb daar een zeer groot respect voor, want juist deze kinderen hebben vaak een dubbele problematiek door hun verleden, wat veel energie kan kosten om deze kinderen op te voeden..

Je beschuldigt mensen van handel in adoptiekinderen, egoisme om het geslacht + leeftijd van de kinderen en dat is hier zeker niet aan de orde!!!!

Je bent enorm kwetsend in je post en zeker niet christelijk bezig.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Adoptie deel 3

Berichtdoor mw » 16 jul 2011 14:35

Er wordt hier door niemand gezegd dat ze persé een jongetje of een meisje willen. De leeftijd van het kind heeft er gewoon puur mee te maken dat het wel 'logisch moet zijn'. Wie biologische kinderen krijgt, zet als het oudste kind 3 jaar is, toch ook geen kind van 5 op de wereld?

En die adaptiehandel? Afschuwelijk, geen woorden voor. Maar dat hoeft nog geen aanleiding te zijn om hier kwetsende opmerkingen te maken, richting ouders van wie het hart overloopt van oprechte liefde om kinderen (niet uitmakend wat, hoe oud, hoe ze zijn, enz.enz ).

Meer woorden zal ik er niet aan vuil maken. Ik hoop dat je je oogkleppen snel afdoet.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 gasten