5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Galateia » 12 aug 2011 07:50

Alleen om rond te wandelen in Rome is al een belevenis. Lekker door die straatjes en steegjes, de terrasjes, fantastisch! Vooral niet in hele korte tijd alles willen zien.

Wat ik altijd doe als ik bijvoorbeeld met leerlingen naar een museum/tentoonstelling ga, is leerlingen 1 ding laten uitkiezen. Thuis of in de klas op internet de bezienswaardigheden opzoeken en speuren naar 1 ding, wat ze perse willen zien. Dan gaan we ook op zoek naar dat ene ding en het bezoek is voor een leerling meteen al heel anders: hij/zij had een doel, had daar oprechte interesse voor en op zoek naar dat doel zijn we vaak de meest verrassende dingen tegen gekomen.

En zo kun je ook door een stad lopen. Kies een paar dingen uit, die je heel graag echt wilt zien. Ga die zoeken en bekijken en geniet van alles wat je verder onderweg tegenkomt. Dat kan een prachtig bouwwerk zijn, maar ook een klein terrasje op de hoek van een straat met de lekkerste wijn van de stad. Geen betere stad dan Rome, want daar is overal wel wat te zien...

O, jullie gaan al bijna!!!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 12 aug 2011 07:59

Galateia schreef:Alleen om rond te wandelen in Rome is al een belevenis. Lekker door die straatjes en steegjes, de terrasjes, fantastisch! Vooral niet in hele korte tijd alles willen zien.

Wat ik altijd doe als ik bijvoorbeeld met leerlingen naar een museum/tentoonstelling ga, is leerlingen 1 ding laten uitkiezen. Thuis of in de klas op internet de bezienswaardigheden opzoeken en speuren naar 1 ding, wat ze perse willen zien. Dan gaan we ook op zoek naar dat ene ding en het bezoek is voor een leerling meteen al heel anders: hij/zij had een doel, had daar oprechte interesse voor en op zoek naar dat doel zijn we vaak de meest verrassende dingen tegen gekomen.

En zo kun je ook door een stad lopen. Kies een paar dingen uit, die je heel graag echt wilt zien. Ga die zoeken en bekijken en geniet van alles wat je verder onderweg tegenkomt. Dat kan een prachtig bouwwerk zijn, maar ook een klein terrasje op de hoek van een straat met de lekkerste wijn van de stad. Geen betere stad dan Rome, want daar is overal wel wat te zien...

O, jullie gaan al bijna!!!

Jammer dat jij niet meegaat want een gids die Rome kent als haar broekzak hadden we veel aan gehad aangezien geen een van de deelnemers er eerder geweest is.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 14 aug 2011 18:35

Het is heerlijk om lekker rond te struinen in de vaak kleine nauwe straatjes. Zo zie je ook wat meer van Rome dan alleen de grote hotspots.

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 14 aug 2011 20:18

christien schreef:Het is heerlijk om lekker rond te struinen in de vaak kleine nauwe straatjes. Zo zie je ook wat meer van Rome dan alleen de grote hotspots.

Ja en ik heb gehoord dat de betere betaalbare restaurants ook in de achteraf straatjes zitten. De grote hotspots trekken me sowieso minder.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 14 aug 2011 20:24

mohamed schreef:Ja en ik heb gehoord dat de betere betaalbare restaurants ook in de achteraf straatjes zitten. De grote hotspots trekken me sowieso minder.


Dat eerste is eigenlijk in alle steden zo. Opzich vindt ik het wel leuk om een aantal bekende hotspots te gaan bekijken, we gaan niet voor niks naar Rome

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 14 aug 2011 20:59

mohamed schreef:Ja en ik heb gehoord dat de betere betaalbare restaurants ook in de achteraf straatjes zitten. De grote hotspots trekken me sowieso minder.

christien schreef:Dat eerste is eigenlijk in alle steden zo. Opzich vindt ik het wel leuk om een aantal bekende hotspots te gaan bekijken, we gaan niet voor niks naar Rome

Het eten schijnt echt goed te zijn in Rome, daar kan geen hotspot tegen op! En bovendien kunnen we op een lege maag sowieso niks dus is het zaak eerst de maaltijd te gebruiken! ::))

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mw » 14 aug 2011 21:13

Dat betekent dus stevig ontbijten :mrgreen: Daar zullen de nonnetjes vast wel voor zorgen. Ik ga niet om Rome om te eten hoor :lol:

Gewoon voor elke dag 1 hotspot uitzoeken. Blijft er genoeg tijd over voor de steegjes, leuke restaurantjes en uiteraard 's avonds een heerlijke maaltijd.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 14 aug 2011 21:20

mw schreef:Dat betekent dus stevig ontbijten :mrgreen: Daar zullen de nonnetjes vast wel voor zorgen. Ik ga niet om Rome om te eten hoor :lol:

Cultuurbarbaar! :roll:
Gewoon voor elke dag 1 hotspot uitzoeken. Blijft er genoeg tijd over voor de steegjes, leuke restaurantjes en uiteraard 's avonds een heerlijke maaltijd.

Ja dat lijkt me een prachtige compromis!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 15 aug 2011 14:57

Is dat nou man eigen dat ze zich zo druk maken om eten...? Volgens mij heeft iedereen wel genoeg reserves om die paar dagen door te komen toch? :-$ Dus dat word er gewoon lekker tegen aan gaan.

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 15 aug 2011 15:30

christien schreef:Is dat nou man eigen dat ze zich zo druk maken om eten...? Volgens mij heeft iedereen wel genoeg reserves om die paar dagen door te komen toch? :-$ Dus dat word er gewoon lekker tegen aan gaan.

Nou, we gaan naar Italië dus over het eten maak ik me niet druk, maar ik begin me wel druk te maken als ik naar Rome ga met een gezelschap wat er de restaurants niet in te branden is! :lol:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mw » 15 aug 2011 16:32

En wij maken ons druk als groepsleden geen hotspot of steegjes zijn in te branden :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 15 aug 2011 20:10

-Gaat zich eens beraden op de manier waarop dat te bereiken valt- :-oo

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 16 aug 2011 17:57

Wat is het nu, hotspot of hutspot? :lol:

Nee, maar ik ben best bereid naar wat oude stenen te kijken, als we eerst de maaltijd maar even gebruiken! :yum:

Afbeelding
Wie haalt zijn neus nou op voor pasta alla Roma?

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mw » 16 aug 2011 18:03

Tjah, aangezien ik dat er dus niet uit vind zien haal ik er dus mijn neus voor op :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar jij wil dus 's morgens rond een uur of 9 een bord spaghetti? Want ik wil toch wel een groot deel van de dag benutten & niet wachten tot we eindelijk iets achter de kiezen hebben.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Spons » 16 aug 2011 19:26

mw schreef:Dat betekent dus stevig ontbijten :mrgreen: Daar zullen de nonnetjes vast wel voor zorgen. Ik ga niet om Rome om te eten hoor :lol:

Gewoon voor elke dag 1 hotspot uitzoeken. Blijft er genoeg tijd over voor de steegjes, leuke restaurantjes en uiteraard 's avonds een heerlijke maaltijd.



zeg de italianen staan wel bekend om hun eten he ...

maar jullie kunnen veel voorpret beleven met google maps ...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten