5-9 september: (single)reis naar Rome

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 16 aug 2011 19:46

mw schreef:Tjah, aangezien ik dat er dus niet uit vind zien haal ik er dus mijn neus voor op :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar jij wil dus 's morgens rond een uur of 9 een bord spaghetti? Want ik wil toch wel een groot deel van de dag benutten & niet wachten tot we eindelijk iets achter de kiezen hebben.

Tja, ik merk aan alles wel dat de Italiaanse cultuur vooralsnog een gesloten boek voor je is, maar je bent nog niet te oud om te leren! Alhoewel ik het best zou willen overwegen, is er in Italië geen restaurant te vinden wat op dat vroege uur al pasta serveert. Grofweg geldt dat er in het hele land niet of nauwelijks wordt ontbeten maar 's middags en 's avonds wordt de schade ruimschoots ingehaald. Bereid je maar voor om een groot deel van je vakantie aan tafel door te brengen, want dat is daar normaal en wij horen ons aan te passen aan het gastland waar we verblijven. :-oo

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 16 aug 2011 19:50

Spons schreef:zeg de italianen staan wel bekend om hun eten he ...

Ik begon me al een roepende in de woestijn te voelen, maar ik ben blij dat het jou ook is opgevallen! De cultuurbarbaren die mij hebben overgehaald om mee naar Rome te gaan willen de restaurants het liefst stilletjes voorbij gaan en bruine bonen met spek maken in het klooster heb ik de indruk. ](*,)

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mw » 16 aug 2011 20:12

Goedgoed... ik zal je maar geruststellen :mrgreen:

Ik ben echt niet vies van italliaans eten, maar wel van bruine bonen met spek. Maar ik ga dus echt niet 2x per dag uren zitten tafelen. 's Middags een snelle hap en 's avonds een stevige maaltijd (lees: uitgebreid eten)& dan ben ik heel tevreden. Italliaans eten kan ik ook 12 km verderop. Ik ga naar Rome voor een citytrip en niet voor een 'eten- trip'. Mocht het eten mij goed bevallen, dan kan ik altijg nog eens een hele vakantie in Italië gaan doorbrengen. Maar deze 3 dagen wil ik uitbuiten op cultureel gebied :mrgreen:

Heb ik je nu een héél, héél klein beetje gerust gesteld? :wink:

Maar goed: zoiets beslissen wij niet. Maar met elkaar. Ik bezit gelukkig wat aanpassingsvermogen. DUs ben ik de enige die niet bij elk restaurantje wil neerstrijken, dan doe ik gewoon mee hoor. :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 17 aug 2011 09:33

mw schreef:Goedgoed... ik zal je maar geruststellen :mrgreen:

Ik ben echt niet vies van italliaans eten, maar wel van bruine bonen met spek. Maar ik ga dus echt niet 2x per dag uren zitten tafelen. 's Middags een snelle hap en 's avonds een stevige maaltijd (lees: uitgebreid eten)& dan ben ik heel tevreden.

Dat is een pak van mijn hart! =D>

Blikken met bruine bonen zijn namelijk best zwaar
Italliaans eten kan ik ook 12 km verderop.

Na zo'n hoopgevend intro zien we deze uitglijder maar even door de vingers! :mrgreen:
Ik ga naar Rome voor een citytrip en niet voor een 'eten- trip'. Mocht het eten mij goed bevallen, dan kan ik altijg nog eens een hele vakantie in Italië gaan doorbrengen. Maar deze 3 dagen wil ik uitbuiten op cultureel gebied :mrgreen:

Eten hoort ook bij de cultuur beste mw!
Heb ik je nu een héél, héél klein beetje gerust gesteld? :wink:

Ik heb hardop gezucht en dat was een zucht van verlichting!
Maar goed: zoiets beslissen wij niet. Maar met elkaar. Ik bezit gelukkig wat aanpassingsvermogen. DUs ben ik de enige die niet bij elk restaurantje wil neerstrijken, dan doe ik gewoon mee hoor. :lol:

Dat spreekt voor zich!

Uiteraard dol ik maar een beetje en ben ik ook niet iemand die bij elk restaurant neerstrijkt. Ik heb gehoord van mensen die naar Rome zijn geweest dat je het beste kan eten in de restaurants waar de Romeinen ook komen, want dat scheelt je een jas in de kosten. Naar het schijnt betaal je voor een restaurant in de buurt van - of op het Sint-Pietersplein de hoofdprijs en dan kan ik na het avondeten wel weer naar huis i.v.m. bankroet.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor esli » 18 aug 2011 07:24

Nou ik kan het niet laten om een eet-tip te geven:) Kom net terug van vakantie, waarin ik oa in Rome ben geweest. Maar de volgende wijk, Trastevere, vond ik zelf superleuk om te eten. Het is een heel gezellig, oud wijkje, leuke straatjes enzo. En heel veel restaurantjes waar je over het algemeen voor een heel leuk prijsje lekker kunt eten.

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 18 aug 2011 13:36

esli schreef:Nou ik kan het niet laten om een eet-tip te geven:) Kom net terug van vakantie, waarin ik oa in Rome ben geweest. Maar de volgende wijk, Trastevere, vond ik zelf superleuk om te eten. Het is een heel gezellig, oud wijkje, leuke straatjes enzo. En heel veel restaurantjes waar je over het algemeen voor een heel leuk prijsje lekker kunt eten.

Dat zijn de betere tips, dank je wel!

Ik heb altijd een zwak voor de restaurants waar voornamelijk locals eten, want vaak is de prijs lager en het eten verfijnder. Dat in tegenstelling tot toeristische restaurants waar de koks nogal scheutig zijn met het knoflookgebruik en nog voordat het gerecht op tafel staat de walmen je al tegemoet komen. Vervolgens krijg je de tranen nogmaals in de ogen als je de prijs hoort bij het afrekenen.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mw » 18 aug 2011 17:14

Waar locals eten is idd het leukste!

Thnx Esli! Mooie deal: we eten zoals Mohames wil, en we zijn in 1 van de kleine straatjes zoals Christien en ik willen :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Mortlach » 19 aug 2011 09:24

mohamed schreef:Naar het schijnt betaal je voor een restaurant in de buurt van - of op het Sint-Pietersplein de hoofdprijs en dan kan ik na het avondeten wel weer naar huis i.v.m. bankroet.


Ja, dan noem je ook wat. We zoeken wel wat een paar straatjes verderop hoor :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 19 aug 2011 15:55

mohamed schreef:Naar het schijnt betaal je voor een restaurant in de buurt van - of op het Sint-Pietersplein de hoofdprijs en dan kan ik na het avondeten wel weer naar huis i.v.m. bankroet.

Mortlach schreef:Ja, dan noem je ook wat. We zoeken wel wat een paar straatjes verderop hoor :-)

Lijkt me een goed plan, het is dat ik niet op de zaken voorruit wil lopen want anders zou ik bijna zeggen: a tavola!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 19 aug 2011 19:59

1 ding is duidelijk het wordt een interressante mix tussen cultuur en eten ofwel Rome!

DDD
Sergeant
Sergeant
Berichten: 269
Lid geworden op: 27 jan 2011 18:33

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor DDD » 20 aug 2011 09:09

Een boeiende discussie. Ik houd wel van Italiaans eten en uitgebreid tafelen vind ik ook leuk. Maar in twee uur kun je echt heel prima een driegangenmenu gebruiken. En, om eerlijk te zijn, ik neem aan dat in het klooster ook wel echt Italiaans zal worden gegeten. Het lijkt me zeker leuk om daar een of zelfs meer keer het avondeten te doen.

Misschien is het trouwens een leuk idee als iedereen twee of drie dingen noemt die hij graag zou willen zien. Dan kunnen we kijken of dat globaal genomen in de tijd past. Het is mijn ervaring dat als je dat niet een beetje van tevoren doordenkt je de neiging hebt kriskras door de stad te gaan, en vervoer (zeker als het via openbaar vervoer gaat) kost erg veel tijd.

Ik heb zelf wel belangstelling voor de protestantse begraafplaats en Tivoli (en als drie de Joodse wijk).

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor christien » 20 aug 2011 11:14

Goed idee DDD, ik ga me er volgende week even mee bezig houden en zal dan mijn favorieten posten.
Dan kunnen we kijken of dat er overeenkomsten zijn in de groep

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 21 aug 2011 20:00

Het maakt mij niet zoveel uit wat we gaan bekijken, zolang ik er maar geen uren voor in de rij hoef te staan, want daar ben ik geen liefhebber van. :)

@ DDD, een keer in het klooster eten lijkt mij ook wel wat en als dat goed bevalt kan dat wat mij betreft vaker.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor Mortlach » 21 aug 2011 20:50

mohamed schreef:Het maakt mij niet zoveel uit wat we gaan bekijken, zolang ik er maar geen uren voor in de rij hoef te staan, want daar ben ik geen liefhebber van. :)


Dit onderschrijf ik van harte. Ik wil best in de rij staan, maar dan moet er ook wat te zien zijn (een museum of zo, niet dat je na 2 uur 'rijen' na 2 minuten weer buiten staat.)

Verder heb ik niet echt voorkeuren. De Joodse Wijk werd aangeraden door een Italiaanse collega (maar die zei zelf ook maar 1 keer in Rome te zijn geweest). En we komen vast wel langs het Coloseum en het Sint Pietersplein.

Ik had gedacht Michelangelo's David nog te gaan bekijken, maar die staat in Florence, kom ik net achter. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: 5-9 september: (single)reis naar Rome

Berichtdoor mohamed » 22 aug 2011 12:34

mohamed schreef:Het maakt mij niet zoveel uit wat we gaan bekijken, zolang ik er maar geen uren voor in de rij hoef te staan, want daar ben ik geen liefhebber van. :)

Mortlach schreef:Dit onderschrijf ik van harte. Ik wil best in de rij staan, maar dan moet er ook wat te zien zijn (een museum of zo, niet dat je na 2 uur 'rijen' na 2 minuten weer buiten staat.)

Dan kunnen we eventueel samen een terras pakken, mochten de anderen wel uren in de rij willen staan voor een bezienswaardige bezienswaardigheid en elkaar later weer ontmoeten! Tegen die tijd zien wij waarschijnlijk alleen nog maar scheve torens van Pisa! :mrgreen:
Verder heb ik niet echt voorkeuren. De Joodse Wijk werd aangeraden door een Italiaanse collega (maar die zei zelf ook maar 1 keer in Rome te zijn geweest). En we komen vast wel langs het Coloseum en het Sint Pietersplein.

De joodse wijk lijkt mij ook zeker interessant.
Ik had gedacht Michelangelo's David nog te gaan bekijken, maar die staat in Florence, kom ik net achter. :-)

Wellicht een volgende keer als Rome goed bevalt! :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 45 gasten

cron