Het geloof en het koningshuis

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor Spons » 29 jun 2011 15:43

afgezien van het feit of je kan zien aan iemand of hij "waarlijk / goed " gelooft als hij naar de kerk gaat , kan men dan in iemand zijn hart kijken ?

Ik denk ook nog dat er best wel een praktisch kant aan de zaak zit, zoals de beveiliging bij een kerk, als ze er heen gaan, dat soort dingen staat ruim van te voren vast ,

Ik dacht dat Beatrix in Den Haag nog wel eens naar de Hervormde kerk ging, maar dat zijn niet even dingen die je zo maar doet !

En wie weet hebben ze wel een soort studie / bijbelkring op hun landgoed ? Denk niet dat het aan ons is om te oordelen of ze geloven, en in welke vorm !

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor RogierV » 29 jun 2011 16:11

Nou Spons zodra ze openlijk Scientology gaan bedrijven kom ik wel in opstand:P
Laatst gewijzigd door RogierV op 29 jun 2011 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor Spons » 29 jun 2011 16:22

:?: :?: :?:

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor haring » 29 jun 2011 19:20

Lidia schreef:Hmm, waarschijnlijk nog nooit op een stembureau gezeten of stemmen geteld?


Dat zijn vrijwilligers en geen werknemers. Vraagje, mag de dominee/predikant op zondag ook niet werken? Want hij krijgt er immers voor betaald.
*onderschrift verwijderd door moderator*

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor haring » 29 jun 2011 19:23

rins schreef:Hoe heerlijk is het voor Gods volk om nog zo'n dag te mogen hebben, daar zien ze steeds weer 6 dagen naar uit...
Hoe erg is het dan dat er zovelen zijn die met alle mogelijke manieren 'hen' die dag willen afnemen.
Hoe diep treurig is het dat ons vorstenhuis ons land daarin voorgaat, dat stemt tot droefheid!
Laat ons den rustdag wijden,
Met psalmen tot Gods eer.
't Is goed, o Opperheer,
Dat w' ons in U verblijden...


De sabbat ja, wat dus zaterdag is en geen zondag. Maar goed, dat is weer een andere discussie.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
Filosofical
Luitenant
Luitenant
Berichten: 533
Lid geworden op: 19 feb 2011 12:47
Locatie: Een prachtige plaats in het midden-oosten des lands.

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor Filosofical » 29 jun 2011 20:40

Mortlach schreef:Traditioneel christelijke Nederland schijnt wel eens te vergeten dat hun vorm van het christendom niet de enige vorm is...

Ik zie het al helemaal voor me, dat ze geweigerd worden door een kerkenraad omdat ze een tv in huis hebben en omdat Maxima wel eens broeken draagt...


Het ligt er ook maar net aan hoe je christendom definieert. Het wil niet zeggen dat alles automatisch tot het juiste christendom behoort. Maar goed, dat is zelfs een theologische discussie. :wink: :mrgreen:
Er zijn 3 soorten mensen in de wereld:
zij die kunnen tellen,
en zij die niet kunnen tellen.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor Lidia » 30 jun 2011 12:47

Lidia schreef:Hmm, waarschijnlijk nog nooit op een stembureau gezeten of stemmen geteld?


Dat zijn vrijwilligers en geen werknemers. Vraagje, mag de dominee/predikant op zondag ook niet werken? Want hij krijgt er immers voor betaald.


Het ging toch over werken? Niet of het betaald werd, ja of nee. En er zijn werken van barmhartigheid, werken van noodzakelijkheid. Daar gaat het toch ook niet om?

Volgens mij is dit ook een beetje off-topic.

Liam

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor Liam » 30 jun 2011 16:35

Mijn vraag kwam voort uit het feit dat de koningin en nu ( waarschijnlijk ) Alexander en Maxima
als zij gekroond worden, zullen zeggen "Zo waarlijk helpen mij God almachtig " maar mijn vraag is aanbidden zij die God wel ? Als zij nooit naar de kerk gaan.

En dat de koningin nog steeds zegt door God gezonden te zijn. Dát is wat ik niet begrijp.
Wij christenen denken dat zij het voortouw nemen voor ons in een Christelijk Nederland.
Maar dat is volgens dat kranten artikel, die dat onderzocht hebben, niet zo.

Ik moet ineens denken aan het dopen van Alexia ( ? ) kinderen die met kussens gooiden en door elkaar liepen, onder het bidden en de preek en dat Maxima daar hartelijk om lachte.

Liam

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor Liam » 30 jun 2011 16:37

Galateia schreef:Huh, waarom heeft het koningshuis alleen een meerwaarde wanneer men het geloof zichtbaar uitdraagt?


Wat dan nog meer ?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor Mortlach » 30 jun 2011 16:45

Liam schreef:Mijn vraag kwam voort uit het feit dat de koningin en nu ( waarschijnlijk ) Alexander en Maxima
als zij gekroond worden, zullen zeggen "Zo waarlijk helpen mij God almachtig " maar mijn vraag is aanbidden zij die God wel ? Als zij nooit naar de kerk gaan.


Misschien zegt Wim-Lex dat straks wel helemaal niet. En Bea, tja, men heeft al gezegd dat je niet weet wat er allemaal in de privé-sfeer gebeurt en dat regelmatig kerkbezoek een beveiligingsnachtmerrie is.

En dat de koningin nog steeds zegt door God gezonden te zijn. Dát is wat ik niet begrijp.


Zegt ze dat dan?

Wij christenen denken dat zij het voortouw nemen voor ons in een Christelijk Nederland.
Maar dat is volgens dat kranten artikel, die dat onderzocht hebben, niet zo.


Welk christelijk Nederland?

Ik moet ineens denken aan het dopen van Alexia ( ? ) kinderen die met kussens gooiden en door elkaar liepen, onder het bidden en de preek en dat Maxima daar hartelijk om lachte.


Het is een grote schande, kinderen die zich als kinderen gedragen en een ouder die daar geen groot probleem van maakt... nee, dat kan echt niet. Hop naar huis en met de knoet erover!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor schaapje » 30 jun 2011 17:27

"Mortlach"

Het is een grote schande, kinderen die zich als kinderen gedragen en een ouder die daar geen groot probleem van maakt... nee, dat kan echt niet. Hop naar huis en met de knoet erover!



:lol: :lol: :lol:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor Optimatus » 30 jun 2011 18:00

Speedy schreef:Daarnaast ............ de Oranjes zijn aan ons gegeven ;)


Geldt dit voor alle koningshuizen die in een land actief zijn? (Windsor in Engeland, Saksen-Coburg in België, Grimaldi in Monaco etc. etc. etc.)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor RogierV » 30 jun 2011 19:13

Daarnaast ............ de Oranjes zijn aan ons gegeven


Lekker he zo een sigaar uit eigen doos:D
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Liam

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor Liam » 03 jul 2011 11:18

Geldt dit voor alle koningshuizen die in een land actief zijn? (Windsor in Engeland, Saksen-Coburg in België, Grimaldi in Monaco etc. etc. etc.)[/quote]


Nee, maar bijvoorbeeld de Grimaldi's worden niet door het volk betaald, dus "zijn "ook niet van het volk. En uit onderzoek is gebleken dat de Oranjes door praktisch alleen christen vereerd worden, omdat zij denken dat het koningshuis door God gegeven is . En dan komen we weer bij de oorsprong van mijn stellingsvraag. : Waarom zijn de christenen zo dol op het koningshuis ?
Als ..........het geloof niet belangrijk is.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Het geloof en het koningshuis

Berichtdoor Bumba » 03 jul 2011 12:37

Ik vind het eigenlijk een wat voorbarige conclusie die je trekt door te zeggen dat het geloof van iemand niet belangrijk is, omdat ze niet naar de kerk gaan. Wanneer je dat bij iedereen concludeert, denk ik dat je toch aardig wat mensen tekort doet, die bijvoorbeeld niet meer naar de kerk kunnen, thuislezer zijn of wat dan ook. Hun geloof kan nog steeds op de eerste plaats staan en groter zijn dan dat van mij of van jou! Wij kunnen en mogen daar niet over oordelen!

Verder vind ik het Koningshuis gewoon leuk, maakt mij niet veel uit wat ze doen of wat ze niet doen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten