Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wiepie

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Wiepie » 07 okt 2011 22:22

@ ajl: Dat is ook zeer zeker waar en dat punt wordt heel vaak over het hoofd gezien.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Mortlach » 08 okt 2011 00:38

Tja, er komt gewoon wat meer bij kijken als het allemaal serieus wordt. Natuurlijk dat er dan zorgvuldiger met het selectieproces wordt omgesprongen. Dat wil toch nog niet zeggen dat de gevoelens minder zijn? (al vind ik het argument dat de gevoelens op jonge leeftijd heftiger zijn omdat dat de biologische leeftijd is om aan kinderen te beginnen best plausibel).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 26 okt 2011 09:30

Galateia schreef:Nou, hier een ander soort verhaal. Toen ik mijn man voor het eerst zag, dacht ik 'als hij naar mij toekomt, dan trouw ik met hem'. Het was liefde op het eerste gezicht voor ons allebei. 3 maanden later vroeg hij me ten huwelijk, toen ik boos was en het uit wilde maken. We zijn nu al 10,5 jaar gelukkig getrouwd. In plaats van dat ik het uit maakte, zei ik ja tegen zijn aanzoek 8)

Dat is een totaal andere wending zeg, zo impulsief houd ik wel van! Op naar de volgende 11 jaar! :lol:

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 26 okt 2011 09:36

-Judith- schreef:M'n man en ik zijn nu een half jaar getrouwd, en toen ik hem voor het eerst leerde kennen vond ik hem vre-se-lijk...en dat is zachtjes uitgedrukt, na een half jaar zag ik 'm weer, en m'n mening was nog net zo, maar hij wilde graag een x met me mee op stap, dus ik heb toegestemd (we gingen met mijn vriendinnnen, dus lol had ik toch wel) en die avond nog is m'n mening veranderd...
't kan vreemd lopen! Haha!

felisa schreef:haha, ook ik vond m'n man niet meteen geweldig, maar ja, 't kan vreemd lopen :lol:
'k Ben nu al 11 jaar heel gelukkig met hem getrouwd :wink:

Dan boffen jullie want de meeste mannen haken af als we merken dat we niet gewild zijn. Slechts een enkeling gaat stug door met versieren en weer een enkeling van die enkelingen boekt succes. Doch de meesten van zulke fanatici krijgen de politie op hun dak en een straatverbod.

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 26 okt 2011 09:38

Galateia schreef:Nou, hier een ander soort verhaal. Toen ik mijn man voor het eerst zag, dacht ik 'als hij naar mij toekomt, dan trouw ik met hem'. Het was liefde op het eerste gezicht voor ons allebei. 3 maanden later vroeg hij me ten huwelijk, toen ik boos was en het uit wilde maken. We zijn nu al 10,5 jaar gelukkig getrouwd. In plaats van dat ik het uit maakte, zei ik ja tegen zijn aanzoek 8)

mohamed schreef:Dat is een totaal andere wending zeg, zo impulsief houd ik wel van! Op naar de volgende 11 jaar! :lol:

Maar wacht eens even, 'als hij naar mij toekomt' dus je had hem laten lopen als ie geen initiatief toonde? Mijn hemel, wat is het toch handig om een vrouw te zijn. :mrgreen:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 26 okt 2011 20:44

Het is idd heerlijk om vrouw te zijn Mohamed! 8) Maar wees nou eens eerlijk: zou jij je door een vrouw het hof laten maken? (ik wilde versieren zeggen, maar aangezien je geen kerstboom bent, kan ik je dat niet aandoen :mrgreen: ). Je wil toch wel je jachtnstinct gebruiken?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 dec 2005 03:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor T.A.F. » 30 okt 2011 09:06

welk jachtinstinct?

Ik voel het als een enorme -knechting- om me in dat spreekwoordelijke instinct te laten dwingen.

Natuurlijk heb ik wel getracht in mijn jaren een dame te versieren en daar waren ook hele oprechte pogingen bij, maar dat lukt mij iig alleen als ik al VOOR ik daaraan begin geloof dat het allemaal goed komt en we gewoon voorbestemd zijn voor elkaar enzo..

En zelfs dan was het geen jagen, maar meer mezelf uiten (kleine cadeautjes, eens voor haar koken, etc)

Een meer reele "elkaar langzaam leren kennen" zou als ik verwacht word als man te jaren nauwelijks van de grond komen. Ik heb erge moeite met dat "iniatief nemen" ik beken ik hou van zekerheden, en je hart (en geld) riskeer je niet als je je niet zeker voelt van iemand.

Het is me een keer overkomen dat een meisje op mij afstapte, waarbij ik overigens eerst negatief/ met ongeloof reageerde (komop ik ben dat kneusje dat niemand wil, jij moet wel heel zot zijn om achter MIJ aan te gaan..) maar daarna ervaarde ik het als een zeer positieve ervaring.

dus ja.. ik zou er geen enkele moeite mee hebben als de vrouwen het jagen eens deden ipv wij.
Ook praktischer... vrouwen zijn totaal onlogisch.. je kunt als man het nog zo oprecht menen, vroom zijn, goedopgeleid, sociaal, rijk, welbespraakt (en meestal ben je de helft daarvan al niet, maar zelfs als je boven jezelf uitstijgt) dan nog slaagt een vrouw erin om "gewoon die klik niet te voelen" of zoiets vaags..
en dan gewoon niet aan kunnen geven waarom.. de logische gedrag = gevoel link mist bij vrouwen.

Als die "zwevende wezens" zijnde vrouwen ZELF kiezen wie zij tot steun zouden willen zijn en dat kenbaar maken zou dat een hoop hartezeer en verspilde moeite voorkomen;)

Dan boffen jullie want de meeste mannen haken af als we merken dat we niet gewild zijn. Slechts een enkeling gaat stug door met versieren en weer een enkeling van die enkelingen boekt succes. Doch de meesten van zulke fanatici krijgen de politie op hun dak en een straatverbod.


Mijn volledige ervaring, en ik liep hierbij tegen die spreekwoordelijke muur. Geen politie of straatverbod overigens.. wel een melding van haar na 5 jaar hopen en dromen dat ze me niet meer wilde zien of spreken, en een gentleman zijnde geef je daar gehoor aan ook al breekt het je hart.

ik in die tijd :
-verafgode haar zowat en had al 5 jaar geen aandacht voor anderen
-was zeer vroom
-lang, sterk en hardwerkend
-Kreeg vaak te horen dat ik er best leuk uitzag
-Deed vwo
-nooit dronken or aangeschoten, nooit gerookt, en wars van uitgaanswereld en dergelijke ellende

de jongen die ze vervolgens koos
-zoende met drie meiden in een weekeinde, loyaliteit kende ie niet
-kende God nog gebod, uitgaanswereldwezen, inclusief drugs drank en sex
-klein, zo slap als een vaatdoek, en te beroerd om zijn eigen werk te doen (we werkten in zelfde bedrijf)
-mr potatohead (voor de niet engelssprekende, hij had dus gewoon een aarappelkop)
-zo dom dat hij zelfs ivbo niet kon halen, tegen zwakzinnig aan (en das geen overdrijving)
-elk weekeinde dronken, regelmatig blowend, en speed en andere zooi tijdens uitgaan

Enige "troost" is dat die gast met zijn gedrag zijn hersenen uiteindelijk kapotgeblowed heeft en nu zijn dagen slijt in een psychiatrisch ziekenhuis, denkende dat "ze" achter hem aan zitten. (ja ook letterlijk)
Dat nieuws voelde wel als stukje, zo als God wraakt.. doet ie het goed (je pikt niet straffeloos iets van een gelovige af)

maar tegelijk heeft deze en soortgelijke ervaringen me wel geleerd dan vrouwen volledig onnavolgbaar zijn.. van elke logica of zelfs ""logische gevoellens"" ontbeert, totaal volledig grimmige willekeur.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Mortlach » 30 okt 2011 16:38

Wat een... vreemde posting.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Galateia » 30 okt 2011 17:26

Nou, dat kun je wel zeggen.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor meribel » 30 okt 2011 17:49

@TAF, je komt vrij gefrustreerd over eerlijk gezegd.
Wel mooi dat je zo openhartig bent natuurlijk. Maar ik kan me voorstellen dat het real-life ook wel mensen( meisjes ) af kan schrikken

ik beken ik hou van zekerheden, en je hart (en geld) riskeer je niet als je je niet zeker voelt van iemand.


goed voor je dat je zelf ziet dat je een enorme behoefte hebt aan zekerheid maar betreft je hart..dat weet je nu eenmaal nooit van te voren, En wat betreft je geld....Gelukkig zijn dat maar aardse zaken toch?

Ook praktischer... vrouwen zijn totaal onlogisch.. je kunt als man het nog zo oprecht menen, vroom zijn, goedopgeleid, sociaal, rijk, welbespraakt (en meestal ben je de helft daarvan al niet, maar zelfs als je boven jezelf uitstijgt) dan nog slaagt een vrouw erin om "gewoon die klik niet te voelen" of zoiets vaags..
en dan gewoon niet aan kunnen geven waarom.. de logische gedrag = gevoel link mist bij vrouwen.


tsja....Zijn zat mannen die een vrouw dumpen om precies dezelfde reden, geen reden ( of op zoek naar wat beters )

ik in die tijd :
-verafgode haar zowat en had al 5 jaar geen aandacht voor anderen
-was zeer vroom
-lang, sterk en hardwerkend
-Kreeg vaak te horen dat ik er best leuk uitzag
-Deed vwo
-nooit dronken or aangeschoten, nooit gerookt, en wars van uitgaanswereld en dergelijke ellende


klinkt een beetje als de oudste zoon uit de gelijkenis van Jezus ( "maar Vader, kijk eens naar mij...en dan kies/ geef je een feest voor hem )

Enige "troost" is dat die gast met zijn gedrag zijn hersenen uiteindelijk kapotgeblowed heeft en nu zijn dagen slijt in een psychiatrisch ziekenhuis, denkende dat "ze" achter hem aan zitten. (ja ook letterlijk)
Dat nieuws voelde wel als stukje, zo als God wraakt.. doet ie het goed (je pikt niet straffeloos iets van een gelovige af)


dit is echt het meest schokkende stukje van jouw relaas, omdat het meisje jou niet wil maar hem, ben je blij dat hij ge eindigd is in een psychiatrisch ziekenhuis, ik vind die opmerking eerlijk gezegd echt ziek...

maar tegelijk heeft deze en soortgelijke ervaringen me wel geleerd dan vrouwen volledig onnavolgbaar zijn.. van elke logica of zelfs ""logische gevoellens"" ontbeert, totaal volledig grimmige willekeur.


misschien moet je Gods hand wat meer zien in de liefde. Mensen geloven toch dat God hun op elkaar pad heeft gebracht.. Misschien is het voor jou nog geen tijd , moet je eerst nog wat meer aan jezelf werken ( ik ken je niet, deze opmerking is puur op basis van jouw relaas )

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 dec 2005 03:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor T.A.F. » 30 okt 2011 20:27

Ik zeg al dit natuurlijk (real-life) niet zomaar;)

daar laat je meer tijd overheengaan.. al speelt het wel mee op de achtergrond.

aangaande je reacties : Ik geloofde dat ze me beloofs was door God, zover ik weer was ze dat ook.
Hoe deze jongen met haar omging was totaal niet respectvol, plus inderdaad hij verdiende haar niet.
Natuurlijk was ook haar keuze hierin van invloed...

(Ik geloof zelf dat in het overgrote merendeel van de relaties mensen ZELF kiezen en het een UITZONDERING is als God werkelijk twee mensen bij elkaar zet)
Dat ik dus boos en gekwetst was was terrecht, God trof geen blaam, mij trof geen blaam, maar de menselijke keuzes van haar en hem wel.

Niet erg, God blijft met de Zijnen, alleen was mijn reactie hierop niet verstandig, te vergelijken met een saul die niet meer in zijn eigen belofte geloofd, of erger, een abraham die probeerd Gods belofte dan maar met een hagar op te lossen (en dat werkt gewoon niet)
Voor deze keuzes en de gevolgen ervan ben ik schuldig en aanspraakbaar.

Echter het is dus WEL zo dat een vrome diep ten van werd gebracht DOOR die keuzes van hem en haar.. en het is gewoon bijbels dat God vergeld.
Mijn bloed kookte toen ik zag hoe hij naar haar deed, (andere meiden nog zoenend enzo) hij onteerde haar daarmee! Hij had het enige op deze aarbol waar ik werkelijk om gaf (uiteraard na het dienen van God, maar dat zie ik in deze als hemels) en dan gaat ie zo met haar om?
Ik weerhield me om hem daarvoor de klap in zijn smoel te geven die hij verdiend zou hebben.. zelfs toen hij daarna nog spottend zij dat ik te zwak was voor haar op te komen (je moest eens weten hoe ik me ingehouden heb om zelfs deze vijand netjes te benaderen)

Ik zag en zie het dus als een Groot ingrijpen van God dat deze jongen zo ten val is gebracht, dan zijn boze wegen keihard op zijn kop gekeerd zijn, God wraakte mij, prijs hem! want HEM behoort de wrake niet ons!

Het ging dus om veel meer dan alleen hem willen.. hij was gewoon echt een zeer slecht persoon.

Verder wat betreft mij : nadat dit stukviel (waar God noch ik iets aan kon doen) heeft God uiteraard nieuwe wegen. (zelfs toen saul viel, had God al een David klaar, en Had God niet al een Christus gereed lang voor adam geschapen werd en in zonde kon vallen?) Echter dan moet ik WEL die wegen zoeken..
en te vaak heb ik als een saul zonder vertrouwen nagejaagd.. of als een abraham hagars opgezocht.
Terwijl God GEEN beloftes breekt, zelfs niet als wij mensen ze lijken te verbreken doordat God ons die ruimte gaf.
alleen durf ik dat na al deze gebeurtenissen nog werkelijk te vertrouwen, dat dat meisje uit Zijn persoonlijke belofte aan mij, nog komen zal, al kan ik niet meer weten hoe en wanneer.
Dus in een veel onzekerder situatie, na al die teleurstelling en jaren van zwerven(dwalen), zonder krachtige gebeurtenissen als destijds (geen opnames, engelen in mijn kamer etc), toch het vertrouwen in deze belofte terugvinden zoals eens.

Als er een ding is waar God op zou wachten bij mij is het dat.. ook al lijkt dat voor mij een onmogelijke opgave.

Maar wat ik weet weet ik, zij WAS dat meisje van die belofte en als Gods Wil gevolgt was, waren wij ook getrouwd. zij en die jongen hebben direct tegen Gods Wil gehandeld en aangezien God belooft de rechtvaardigen te wreken.. is dat ook gebeurd.

Toch hoop ik dat Hij ooit God mag vinden, en zich mag bekeren van zijn weg. Dat zijn ziekte nu niet blijven is, maar mag zijn zoals die bijbelse koning die jarenlang verlaagd werd tot een dier, grasetend.. om Hem te tonen wie God is.

En wat haar betreft, mocht God langs wondere weg alsnog ons samenbrengen nu ze weer vrij is.. dan zou ik dat verwelkomen ALS dat Gods wil is, al weet ik niet of dat nog Zijn weg is na dit alles.. ik hoop iig dat ze iemand mag vinden die de toewijding naar God en haar heeft, zoals ik eens had.. en die haar beter mag behandelen dan die jongen destijds deed.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 30 okt 2011 20:34

Sorry hoor TAF, maar kakel lekker een eind verder. Je kan wel kijken naar de tekortkomingen van anderen, met de beschuldigende vinger naar God wijzen dat Hij de door jou ingebeelde belofte niet vervuld en denken dat alles moet zoals jij je het in je brein haalt. Je laatste 2 postings vind ik meer dan vreemd en kan er dan ook niks mee. Ik wens je veel geluk!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Mortlach » 30 okt 2011 21:26

T.A.F. schreef:aangaande je reacties : Ik geloofde dat ze me beloofs was door God, zover ik weer was ze dat ook.


en dat basseer je op...?

Hoe deze jongen met haar omging was totaal niet respectvol, plus inderdaad hij verdiende haar niet.
Natuurlijk was ook haar keuze hierin van invloed...

(Ik geloof zelf dat in het overgrote merendeel van de relaties mensen ZELF kiezen en het een UITZONDERING is als God werkelijk twee mensen bij elkaar zet)
Dat ik dus boos en gekwetst was was terrecht, God trof geen blaam, mij trof geen blaam, maar de menselijke keuzes van haar en hem wel.


Blaam? Twee mensen maken een keuze waar jij buiten valt, dat heeft niets met blaam te maken.

Echter het is dus WEL zo dat een vrome diep ten van werd gebracht DOOR die keuzes van hem en haar.. en het is gewoon bijbels dat God vergeld.


Sorry, maar dit is echt te bizar voor woorden. Niet de hele wereld draait in jou. Het idee dat God iemand naar een psychiatrische opvang stuurt omdat jouw ego een deukje heeft opgelopen is echt belachelijk.


Het ging dus om veel meer dan alleen hem willen.. hij was gewoon echt een zeer slecht persoon.


Hoe ging die christelijke slogan ook alweer? Oordeelt zodat... O nee..


De rest van je post laat ik maar voor wat het is.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor christien » 30 okt 2011 21:45

Zucht.., en ik heb nog wel mijn zuurverdiende geld in de trevifontein gegooid, met de wens dat T.A.F. de liefde van zijn leven mocht vinden... en vol blijdschap zou vertrekken uit het vrijgezellen topic....

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 30 okt 2011 21:48

Christine toch! :lol: (ben je daarom zelf maar vertrokken? :mrgreen: )
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 135 gasten