Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor coby » 08 jul 2013 15:17

boer schreef:Hoe zwaar ben je, Coby ;-)

Oh een kilootje of 150. Als je maar lekker koken kan, toch?
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor coby » 08 jul 2013 15:21

-
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor coby » 09 jul 2013 10:43

hubert schreef:Ik ben zo langzamerhand ook wel een beetje nieuwsgierig geworden.
Jezus heeft het er dan weer over dat het een lichte last is die wij moeten dragen.
Ik weet het niet meer!

Ach, het kost je alleen maar je leven, verder niks, net als Hem volgen.
Mannen, hebt uw vrouw lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar overgegeven heeft.
Ik ben er nog nooit een tegengekomen die dat voor me over had en ik ben toch reuze leuk.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor hubert » 09 jul 2013 11:50

Ben je niet te zwaar op de hand Coby?
De meeste mannen kunnen zoiets volgens mij niet aan!
Ik heb een beeldschoon nichtje, maar ze vindt de meeste jongen die (in horden) achter haar aanliepen niet christelijk genoeg.
Het ziet er nu naar uit dat ze overschiet want ze nadert de dertig.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Ps zelf zou ik voor de liefde gaan en me niet al te druk maken over iemands (vermeende) geloof.
Als hij/zij mij maar respecteert.
Ik ken genoeg mensen die iemand trouwden uit dezelfde kerk en absoluut op gelovig gebied enorm verschilden. Dat biedt dus geen enkelel garantie.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor coby » 09 jul 2013 13:10

hubert schreef:Ben je niet te zwaar op de hand Coby?De meeste mannen kunnen zoiets volgens mij niet aan!
Ik heb een beeldschoon nichtje, maar ze vindt de meeste jongen die (in horden) achter haar aanliepen niet christelijk genoeg.
Het ziet er nu naar uit dat ze overschiet want ze nadert de dertig.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Ps zelf zou ik voor de liefde gaan en me niet al te druk maken over iemands (vermeende) geloof.
Als hij/zij mij maar respecteert.
Ik ken genoeg mensen die iemand trouwden uit dezelfde kerk en absoluut op gelovig gebied enorm verschilden. Dat biedt dus geen enkelel garantie.

Atheist of gelovige maakt niks uit, de enigen die echt een goed huwelijk hebben en niet scheiden zijn degenen die gewoon alles voor elkaar over hebben en niet alleen in voor- en voorspoed.
Oh dat is het, het is niet het aantal kilo's, maar ik ben te zwaar op de hand. Eerst bewijzen zien voor ik ooit nog ergens aan begin.
Laatst gewijzigd door coby op 23 jul 2013 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor hubert » 10 jul 2013 10:07

Je hebt helemaal gelijk. Onvoorwaardelijke liefde is een groot goed!

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 15 jul 2013 22:23

hubert schreef:Ik ben zo langzamerhand ook wel een beetje nieuwsgierig geworden.
Jezus heeft het er dan weer over dat het een lichte last is die wij moeten dragen.
Ik weet het niet meer!

Als je het niet weet, niet aan beginnen.

Waar Jezus het over heeft is het huwelijk tussen hem en de gemeente en waar Paulus over spreekt is het huwelijk tussen man en vrouw. Dat jij niet wist dat sommige huwelijken een last kunnen zijn lijkt me een zegen.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor hubert » 18 jul 2013 11:55

Mohamed
Waar Jezus het over heeft is het huwelijk tussen hem en de gemeente en waar Paulus over spreekt is het huwelijk tussen man en vrouw. Dat jij niet wist dat sommige huwelijken een last kunnen zijn lijkt me een zegen.


Mijn eerste echte relatie was ook een ramp (behalve seksueel) en duurde maar 7 jaar. Nu ben ik al weer meer dan 30 jaar in een zorgeloze relatie. Ik voel mij dan ook ontzettend gezegend.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 18 jul 2013 18:25

Nou, wegwezen dan uit dit topic :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor hubert » 19 jul 2013 13:45

mw schreef:Nou, wegwezen dan uit dit topic :mrgreen:


Je moet vooral niets willen leren van ervaringsdeskundigen!
Maar wellicht blijf je liever alleen?

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 19 jul 2013 21:04

Pfoe, vanwaar zo'n pinnige reactie op een niet al te serieuze posting?

Maarre... ervaringsdeskundige: heb je nog tips vanuit je vrijgezelle leventje zo'n minimaal 30 jaar geleden? Tips om ons vrijgezelle leventje nog leuker te maken natuurlijk. Want dat mijn vrijgezelle leventje leuk is, is een ding wat zeker is. :wink:
Of behoor je soms tot de groep 'ik-ben-gelukkig-in-mijn-relatie-en-daarom-moeten-al-die-per-definitie-ongelukkige-vrijgezellen-ongevraagd-door-mij-van-advies-voorzien-om-zo-snel-mogelijk-aan-een-partner-te-komen-groep'?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor hubert » 20 jul 2013 12:15

mw schreef:Pfoe, vanwaar zo'n pinnige reactie op een niet al te serieuze posting?
Maarre... ervaringsdeskundige: heb je nog tips vanuit je vrijgezelle leventje zo'n minimaal 30 jaar geleden? Tips om ons vrijgezelle leventje nog leuker te maken natuurlijk. Want dat mijn vrijgezelle leventje leuk is, is een ding wat zeker is. :wink:
Of behoor je soms tot de groep 'ik-ben-gelukkig-in-mijn-relatie-en-daarom-moeten-al-die-per-definitie-ongelukkige-vrijgezellen-ongevraagd-door-mij-van-advies-voorzien-om-zo-snel-mogelijk-aan-een-partner-te-komen-groep'?


Sorry hoor! Ik dacht dat je het meende!
Nog leuker maken? Dat heb jij niet nodig, want je schrijft dat het al leuk is.
Het verschilt uiteraard per persoon. De één is graag vrij, de ander wil een relatie.
Zelf voel ik mij beter in een (goede) relatie. Ik voel mij vrij snel eenzaam. Voor mij is een relatie optimaal als ik vrij ben in mijn doen en laten.
Ik laat mijn partner ook zoveel mogelijk vrij. Dat hebben wij samen blijkbaar nodig. Toch zijn wij veel meer samen die wie dan ook. We reizen de hele wereld over zonder één ongetogen woord. We hebben nooit ruzie. Meningsverschillen, daar praten we over. Gelukkig hebben we heel veel gemeen, zoals de liefde voor kunst en kerk. Het klinkt misschien wel saai, maar dat is het beslist niet.
Het is het beste wat mij is overkomen.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor coby » 20 jul 2013 13:07

hubert schreef:
Sorry hoor! Ik dacht dat je het meende!
Nog leuker maken? Dat heb jij niet nodig, want je schrijft dat het al leuk is.
Het verschilt uiteraard per persoon. De één is graag vrij, de ander wil een relatie.
Zelf voel ik mij beter in een (goede) relatie. Ik voel mij vrij snel eenzaam. Voor mij is een relatie optimaal als ik vrij ben in mijn doen en laten.
Ik laat mijn partner ook zoveel mogelijk vrij. Dat hebben wij samen blijkbaar nodig. Toch zijn wij veel meer samen die wie dan ook. We reizen de hele wereld over zonder één ongetogen woord. We hebben nooit ruzie. Meningsverschillen, daar praten we over. Gelukkig hebben we heel veel gemeen, zoals de liefde voor kunst en kerk. Het klinkt misschien wel saai, maar dat is het beslist niet.
Het is het beste wat mij is overkomen.

Wow. Dat vind ik nou eens echt een geweldig getuigenis. Lachen, ik kreeg eerst de indruk dat je nog heel jong was en vrijgezel.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor hubert » 22 jul 2013 15:52

Zo zie je maar. We worden het wel eens! Alle generaties maken steeds weer hetzelfde mee.
En het lijkt net of er niets geleerd wordt van de vorige.
Ik weet wel dat het een jongerenforum is, maar ik meng me er met plezier in, omdat ik wellicht toch wel iets te melden heb. Al was het maar dat de soep niet zo heet gegeten wordt als opgediend.

nette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 413
Lid geworden op: 21 feb 2011 14:22

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor nette » 07 aug 2013 20:59

voor mij is het geloof het allerbelangrijkste!!
en stel ik ook als een hele hoge eis!

mijn man moet dus een echte christen zijn, met de nadruk op echt!

anders blijf ik liever nog mijn hele leve vrijgezel


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten