Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Frits28 » 08 aug 2013 15:07

Liefde is een risico ja dat kan pijn doen. maar het kan ook iets heel moois zijn.

en in dit leven moet je risico's nemen. anders heb je geen leven.

maar wij hebben God. als je een verlangen hebt om een gezin te stichten. bid er dan om.

Of God een vrouw voor je heeft. God kan jou dat geluk ook schenken.

een slecht huwelijk is verschrikkelijk dat wil niemand(daarom stel ik hoge eisen :P ) maar een goed huwelijk is erg mooi, en die zijn er (al zie je het misschien niet) ook veel. Al moet je daar wel aan werken. het komt niet aangevlogen. Als je een goed huwelijk wil, moet je natuurlijk van te voren goed nadenken of je bij elkaar past, maar daarna er allebei keihard aan werken. er voor elkaar zijn. en samen God dienen.


ik weet niet of God een man voor mij heeft, maar ik weet wel dat ieen plan voor mij heeft. en Hij alleen weet wat het beste voor me is. vertrouw op Hem, op Hem alleen. en bid wat Zijn plan voor jou is.


Dat doe ik ook. Maar er is ook ' work in progress' in de letterlijke zin dat er nu geen ruimte voor is voor een gezin of iets van die orde. Er is een aantal dingen dat ik eerst voor elkaar moet hebben voordat het bouwen van een nestje een optie is..

En ik weet dat er goede huwelijken zijn. Daarom is inderdaad een kritisch blik helemaal niet slecht. En ' onderhoud' is altijd wel nodig, maar ik wil geen verborgen gebreken en lijken in de kast zodat er een spreekwoordelijke renovatie nodig is. If u know what I mean.
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Frits28 » 08 aug 2013 15:08

dus kan zijn dat een jongen je leuk vind, maar dat hij je gewoon niet durft te vragen?


O jazeker! Jongens zijn bangerds wat dat betreft. Zijn ook bang om afgewezen te worden.
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 08 aug 2013 18:46

Zo, wat wordt er hier ineens weer veel geschreven.

@Nette: 'k heb soms een beetje medelij met je als ik je bijdragen lees :wink: :oops: Een jongen moet zus&zo zijn zo en anders houd het op. Wat ik me dan afvraag of jij ook iemand bent die aan de eisen van een jongen kan voldoen :mrgreen: Daarnaast, als je zo graag een christelijke man wilt (een wens die ik overigens met je deel), in hoeverre laat je je daarin door God leiden/verrassen? Ik ben ervan overtuigd, dat wie leeft vanuit de afhankelijkheid van God en daarmee ook zijn/haar levensgezel(lin) biddend van God begeerd, juist de man/vrouw krijgt die ook enorm veel van onze God houdt en ook nog eens precies bij jou past. Strekking van mijn verhaal: maak je niet zo druk over allerlei wensen/profielen enzo, maar laat je toekomstige man zijn, de man die God voor jou gemaakt heeft!
En nog iets: misschien kom je hem wel tegen in de supermarkt ipv op allerlei conferenties ofzo :-oo

Maar, opeens vind ik babytjes leuk. Ik had er altijd een hekel aan, van die schreeuwende zeurbaby's. Maar de kaarten liggen er anders bij. Ook de biologische klok van de man blijkt te bestaan. Een stiekum denk ik weleens aan een gezinnetje. En dan zou ik het liefst meisjes willen. Drie of zo.

:lol:
1) die mannelijke biologische klok bestaat zeker!
2) Waar ik aan moest denken toen ik je postings las was: God werkt ook door je verlangens heen, met jou naar Zijn doel met jou! (dit hield iemand mij voor in een gesprek die ik met diegene had over mijn verlangens -die het laatste jaar drastisch zijn veranderd- t.a.v. toekomst/God/enz.)
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor coby » 08 aug 2013 19:09

Frits28 schreef:En ik weet dat er goede huwelijken zijn. Daarom is inderdaad een kritisch blik helemaal niet slecht. En ' onderhoud' is altijd wel nodig, maar ik wil geen verborgen gebreken en lijken in de kast zodat er een spreekwoordelijke renovatie nodig is. If u know what I mean.

En als ze nou eerlijk de gebreken laat zien en de lijken uit de kast haalt? Lijkt me wel romantisch een partner die dat voor me doet. Eerlijkheid duurt het langst.
Is niet helemaal een geintje trouwens. Ik snap niet waarom mensen vaak zoveel eisen hebben. Ik had een eis gezet voor de perfecte match op de datingsite destijds: hij mag overal last van hebben, zolang hij maar openstaat voor vernieuwing.
Een perfecte partner heb ik liever niet, dan ben ik zelf weer zo'n afknapper.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Frits28 » 08 aug 2013 19:28

Mw, precies wat jij zegt over die supermarkt, wilde ik gaan zeggen. Het kan overal gebeuren. Zo ken ik een verhaal van een meisje dat via marktplaats een bank kwam kopen bij een dame. Die dame had een zoon die toevallig thuis was. The rest is history. Ze noemen mij weleens een dromerige romanticus, maar het komt gewoon voor. En als je God aan je zijde hebt dan is er helemaal niets om je zorgen over te maken.

Op angstige momenten herhaal ik het volgende, net zolang tot de angst minder is. Ook te gebruiken bij andere issues:

De HEERE is mijn Herder,
mij ontbreekt niets.
2 Hij doet mij neerliggen in grazige weiden,
Hij leidt mij zachtjes naar stille wateren.
3 Hij verkwikt mijn ziel,
Hij leidt mij in het spoor van de gerechtigheid,
omwille van Zijn Naam.

4 Al ging ik ook door een dal vol schaduw van de dood,
ik zou geen kwaad vrezen, want U bent met mij;
Uw stok en Uw staf,
die vertroosten mij.

5 U maakt voor mij de tafel gereed
voor de ogen van mijn tegenstanders;
U zalft mijn hoofd met olie,
mijn beker vloeit over.

6 Ja, goedheid en goedertierenheid zullen mij volgen
al de dagen van mijn leven.
Ik zal in het huis van de HEERE blijven
tot in lengte van dagen.
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Frits28 » 08 aug 2013 19:50

En als ze nou eerlijk de gebreken laat zien en de lijken uit de kast haalt? Lijkt me wel romantisch een partner die dat voor me doet. Eerlijkheid duurt het langst.


Haha, Coby, je laat me weer eens lachen! I agree.

Ik snap niet waarom mensen vaak zoveel eisen hebben. Ik had een eis gezet voor de perfecte match op de datingsite destijds: hij mag overal last van hebben, zolang hij maar openstaat voor vernieuwing.
Een perfecte partner heb ik liever niet, dan ben ik zelf weer zo'n afknapper.


Het gaat hier om een meisje dat nog nooit een vriend heeft gehad, of een amoureuze omgang met een jongeman en die hanteert een straffe geloofstoets. Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Het gevaar ligt er in dat ze een te strak lijstje heeft... En dus dat nooit iemand zal voldoen. Vandaar ook mijn eerste vraag of ze niet te hogen eisen heeft...

Los van haar:

Heel veel vrouwen doen dit, dit is typisch iets voor vrouwen en dan met allerlei andere dingen en alles behalve het geloof. . Een wensenlijst van hier tot Fukushima. 'En ik dan?', denk ik dan, ' wat heb ik te eisen en wat heb jij te bieden? ' Dus vrouwen van mid 40 en ouder met wensen als : geen buikje, niet kalend, niet te veel vrienden, niet snurken en geen flatulentie. Je moet een inkomen hebben van 80k per jaar, een BMW hebben, teamplayer zijn en dus goed met de familie zijn, hobbies en passies en drie universitaire opleidingen. En dan ook nog tijd voor de prinses op de erwt en haar kinderen. Dan haak ik bij voorbaat al af bij dat soort vrouwen. Haha. Forget it. Daarom is online daten ook niks.
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor coby » 08 aug 2013 20:14

Frits28 schreef:Het gaat hier om een meisje dat nog nooit een vriend heeft gehad, of een amoureuze omgang met een jongeman en die hanteert een straffe geloofstoets. Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Het gevaar ligt er in dat ze een te strak lijstje heeft... En dus dat nooit iemand zal voldoen. Vandaar ook mijn eerste vraag of ze niet te hogen eisen heeft...

Los van haar:

Heel veel vrouwen doen dit, dit is typisch iets voor vrouwen en dan met allerlei andere dingen en alles behalve het geloof. . Een wensenlijst van hier tot Fukushima. 'En ik dan?', denk ik dan, ' wat heb ik te eisen en wat heb jij te bieden? ' Dus vrouwen van mid 40 en ouder met wensen als : geen buikje, niet kalend, niet te veel vrienden, niet snurken en geen flatulentie. Je moet een inkomen hebben van 80k per jaar, een BMW hebben, teamplayer zijn en dus goed met de familie zijn, hobbies en passies en drie universitaire opleidingen. En dan ook nog tijd voor de prinses op de erwt en haar kinderen. Dan haak ik bij voorbaat al af bij dat soort vrouwen. Haha. Forget it. Daarom is online daten ook niks.

Ik hoorde een keer een preek van iemand. Als ze 18 zijn hebben ze een eisenlijst van hier tot Tokyo. Dan is het: Heer, hier heeft uw mijn zoveel puntenlijst (ik had een 10puntenlijst ooit herinner ik me), wilt U 'm even langs sturen? En als ze op een gegeven moment in de dertig zijn en hij is er nog niet dan was het gebed: Heer geef me een man, kan niet schelen wat voor een, als het maar een man is. Hahahahaha
Oh die BMW. Er stond zo'n Amerikaanse man op een forum, die had een topic: Where are all the Godly women? Hij klaagde, want hij had 6 meiden van de Bijbelschool gevraagd en ze wilden 'm allemaal niet en hij begreep niet waarom. Hij was gorgious of zo zeiden de getrouwde dames, had 10duizenden euro's op de bank, universiteit gedaan en een BMW. Serieus. Lachen, ik zei gelijk: Wanna date? Maar die had geloof ik ook een behoorlijke eisenlijst. Ik voldeed er vast niet aan, hij reageerde niet meer, hahahahaha. Nee datingsites zijn niks inderdaad, hoewel een stel uit de kerk elkaar daarvan kent. Hij is 50 en heeft altijd voor z'n moeder gezorgd, was nog steeds vrijgezel. Schattig. Echt een hele aardige man is het.
Laatst gewijzigd door coby op 08 aug 2013 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Frits28
Mineur
Mineur
Berichten: 132
Lid geworden op: 30 jul 2013 15:41
Locatie: Rotterdam

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Frits28 » 08 aug 2013 20:32

Ik hoorde een keer een preek van iemand. Als ze 18 zijn hebben ze een eisenlijst van hier tot Tokyo. Dan is het: Heer, hier heeft uw mijn zoveel puntenlijst (ik had een 10puntenlijst ooit herinner ik me), wilt U 'm even langs sturen? En als ze op een gegeven moment in de dertig zijn en hij is er nog niet dan was het gebed: Heer geef me een man, kan niet schelen wat voor een, als het maar een man is. Hahahahaha
Hahaha, precies. En dan heb je nog een stroming die stroef volhoudt, zoals ik ze heb gelezen.

Oh die BMW. Er stond zo'n Amerikaanse man op een forum, die had een topic: Where are all the Godly women? Hij klaagde, want hij had 6 meiden van de Bijbelschool gevraagd en ze wilden 'm allemaal niet en hij begreep niet waarom. Hij was gorgious of zo zeiden de getrouwde dames, had 10duizenden euro's op de bank, universiteit gedaan en een BMW. Serieus. Lachen, ik zei gelijk: Wanna date? Maar die had geloof ik ook een behoorlijke eisenlijst. Ik voldeed er vast niet aan, hij reageerde niet meer, hahahahaha. Nee datingsites zijn niks inderdaad, hoewel een stel uit de kerk elkaar daarvan kent. Hij is 50 en heeft altijd voor z'n moeder gezorgd, was nog steeds vrijgezel. Schattig. Echt een hele aardige man is het.
Maar dan zal er wat mis zijn geweest met die vent of die dames waren allemaal enorm wereldvreemd. Maar geld en weelde brengen geen geluk. Dat was wellicht ook het inzicht van die dames...

En het laatste voorbeeld laat zien dat het ook wel kan werken. Zo ken ik wel meer voorbeelden. Maar voor mij is het niet echt iets.
En u zult door allen gehaat worden omwille van Mijn Naam; maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden.

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor lekkerbek » 08 aug 2013 21:21

Tja, ze zeggen hoe ouder hoe kritischer. Dat is denk ik ook zo.
Ik riep altijd: trouw niet voor je 40 bent, is me ook gelukt, ben er net overheen :D .
Van mij hoeft het ook helemaal niet, denk dat ik gelukkiger ben als de meeste getrouwden :lol:
Ik zeg altijd dat áls ik nog een partner krijg, hij wel van héle goede huize moet komen.
En nee, dan bedoel ik niet dat hij niet kalend mag zijn of geen buikje mag hebben.
Maar als ik om me heen kijk ken ik zo weinig stellen waar ik jaloers op ben, om eerlijk te zijn ken ik er geen één. Niet dat hun niet gelukkig zijn, maar zo zou ík het nooit willen hebben. De meesten zijn best jong getrouwd, en in een patroon terecht gekomen waar ik van ril ](*,)
Jammer dat er van buitenaf vaak gedacht wordt dat als je een partner hebt alles oké is, dan tel je mee. Je wordt een beetje zielig gevonden als je geen partner hebt. Maar ja, als ik hoor dat iemand getrouwd is heb ik ook acuut medelijden :lol:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 08 aug 2013 21:36

o lekkerbek, je posting is: :lol:
Grotendeels had het mijn posting kunnen zijn, behalve dat ik wel een paar stellen ken waar ik jaloers op kan zijn, ofwel een voorbeeld voor mij zijn mocht ik ooit een relatie krijgen.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten