Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor hubert » 25 feb 2012 13:00

Ik denk dat het probleem zit in het letterlijk lezen van de Bijbel, terwijl dat niet de bedoeling was van de schrijvers. Gek dat veel mensen iets geloven zonder het serieus te willen bestuderen. De Bjibel zelf stelt nota bene ergens (vraag me niet waar) dat het volk verloren gaat wegens gebrek aan kennis.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Memmem » 25 feb 2012 14:21

We gaan weer verder met vrijgezel (ligheid.)

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor christien » 02 mar 2012 17:19

@Funlover, hoe is het met de liefde?

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Funlover » 03 mar 2012 18:48

Hee Christien. Leuk dat je het vraagt.

Het is niet leuk om verliefd te zijn als je ouder bent;-)
Vooral als je allebei je eigen leventje al zo lekker hebt opgebouwd. Je het best samen wilt voegen, maar je ook niet precies weet wat je op wilt geven. En je ook niet al te dicht bij elkaar woont.
We hebben pas ruzie gemaakt uit frustratie om iets onnozels. Toen toch weer uitgepraat, en opeens weer gedate. Elke keer als we samen zijn ist geweldig. Dus afwachten maar.
Hij blijft leuk :lol:

Vandaag heb ik alleen even een gigantische vrijgezellen dip;-)
Dan verlang je zo naar een relatie, huisje, boompje, beestje.
Terwijl ik andere dagen nergens last van heb.
Herkenbaar?
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor ajl » 04 mar 2012 11:59

Het hoeft toch ook niet zo gehaast te gaan dat je gelijk complete weekenden bij elkaar bent. Ik was bijna 24 toen ik mijn huidige man ontmoetten en hij 29, maar ik geloof dat wij elkaar het eerste jaar nog geen 1x in de week zagen en dat is langzaam gegroeid eigenlijk.

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 04 mar 2012 20:29

Daarnaast hoef je nu toch al niet te beslissen wat je wel & niet opgeeft? Dat groeit vanzelf lijkt me...
Dat je al 'wat ouder' (hoe oud bedoel je daar eigelijk mee?) bent kan ook zo z'n voordelen hebben. Meer zelfkennis, meer een eigen mening ontwikkeld, geleerd om op eigen benen te staan, enz enz.


Vandaag heb ik alleen even een gigantische vrijgezellen dip;-)
Dan verlang je zo naar een relatie, huisje, boompje, beestje.
Terwijl ik andere dagen nergens last van heb.
Herkenbaar?

Uhm... héél soms herkenbaar. Eind vorig jaar had ik zo'n dip. Toen besloten om toch maar een actief op mannenjacht te gaan ( :-$ ) waar een date uit voort kwam. Door die date ben ik voorlopig wel genezen geloof ik :-oo
Het verlangen is er wel, maar is hier vooral nog toekomstmuziek. Ik geniet (nog) volop van dit leventje.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor christien » 05 mar 2012 09:31

@Funlover, lastig joh het blijft dus spannend. Ondanks de onzekerheid, geniet! en kijk waar het op uit loopt :) Probeer niet alles vooraf al helemaal in kannen en kruiken te hebben, want als de liefde overwint volgt de rest vanzelf.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor *Annette* » 05 mar 2012 17:34

Funlover schreef:Vandaag heb ik alleen even een gigantische vrijgezellen dip;-)
Dan verlang je zo naar een relatie, huisje, boompje, beestje.
Terwijl ik andere dagen nergens last van heb.
Herkenbaar?

Heel herkenbaar hoor, met tijden heb ik daar ook flink last van... Dan verlang ik er zo naar, maar op andere momenten zou ik niet weten waar ik de tijd en energie voor een relatie weg moeten halen :oops:.
Al sta ik er wel volledig voor open en afgelopen weekend had ik sterk het verlangen dat die ook maar snel in me leven komt...
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Funlover
Majoor
Majoor
Berichten: 1881
Lid geworden op: 16 sep 2003 15:48
Locatie: Veenendaal

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Funlover » 05 mar 2012 17:42

Het is zeker spannend. Net maar even goed gesprek gehad via de telefoon.
We zitten een beetje met het feit dat we ons niet echt verliefd voelen.
Maar ik ben dan zo realistisch dat ik denk: Hoe voelt het om verliefd te zijn? En wat is de meerwaarde van het gevoel verliefd zijn.
Ik voel me ontzettend goed bij hem, we hebben het onwijs gezellig en voelen de aantrekkingskracht!
Ik voel me eerlijk gezegd liever relaxed en goed dan fladderig verliefd.

Hij zit alleen iets anders in elkaar. Bij hem ist bij wijze van wel een randvoorwaarde om je echt verliefd te voelen. Hij geniet enorm van zijn leven zoals hij nu is en ergens voert hij gewoon strijd met zichzelf. Ergens geniet hij erg van zijn leven als vrijgezel, maar ergens zou hij ook wel een relatie willen...
Onwijs lastig dus...

Hij zei ook nog: Je begint er nu ook niet meer zo makkelijk aan. Als ik 22 was had ik het wel geweten.
Nou dat vind ik dan wel weer genoeg zeggen over het scheppen van allerlei randvoorwaarden en verwachtingen die helemaal niet realistisch zijn. Lastig.
Ergens wil hij me ook niet laten lopen, maar ergens wil hij zich ook verliefd voelen.
Ergens wil ik hem ook niet laten lopen, maar ergens wil ik ook wel weer wat meer aandacht etc....

Haha maar ik heb me vooral voor genomen om gewoon te genieten van hoe alles loopt...

En nee je hoeft niet van alles op te geven enzo, maar dat gevoel heeft hij gewoon een beetje. Maar dat komt denk ik door de strijd van vrijgezel en alles doen wat ik wil, of een relatie met al die voordelen...

Dus we modderen vrolijk verder:-)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor christien » 06 mar 2012 11:19

Lastig Funlover, als ik je verhaal zo lees. HUG

Je kan je natuurlijk afvragen wat de definitie van verliefd zijn is, maar is liefde niet veel belangrijker.
Het gevoel er onvoorwaardelijk voor iemand te willen zijn, in voor en tegenspoed dat is mijn inziens veel
dieper en een voorwaarde voor een succesvolle relatie.

Zit hij niet een beetje met zichzelf in de knoop, omdat hij eigenlijk zijn vrijgezellenbestaan niet op wil geven?
Hoe oud is hij, als ik vragen mag omdat hij zegt als ik 22 was dan wist ik het wel...
Kan je hem niet voorzichtig duidelijk maken dat je ook in een relatie niet alles hoeft op te geven?
Maar hij ook tijd houdt voor zijn hobby's, vrienden e.d. net zoals jij die tijd ook heb? Je hem echt niet zal claimen.

Komt het iniatief tot contact ook van hem vandaan, of ben jij het meer die het iniatief neemt?
Als dat laatste zo is, dan kan je misschien proberen - hoe moeilijk ook - om even niet vanuit jou kant contact te leggen, en het is even op z'n beloop te laten. Op de hoop dat hij jou gaat missen, en er echt werk van gaat maken door zich te beseffen wie hij laat lopen.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor *Annette* » 07 mar 2012 12:32

Lastig en pittig Funlover, HUG!

Gister sprak ik een oude meneer die me vertelde dat hij 90 was. Wat je hem absoluut niet zou geven, dus ik vertelde hem dit ook.
Vervolgens vroeg hij hoe oud ik was en de vraag er achteraan of ik ook een relatie had? Na mijn antwoord kreeg ik als reactie;
er is nog hoop hoor ik was ook pas 24 toen ik m'n vrouw leerde kennen en nog altijd gelukkig getrouwd :mrgreen:.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Africa
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 dec 2010 17:32
Locatie: Somewhere

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Africa » 09 mar 2012 22:53

Gesprek vanavond aan tafel:

Zusje van 9 vraagt: Wanneer ga jij trouwen?
Ik: Nou, voorlopig nog niet, maar als het zover is krijg je wel een uitnodiging.
Moeder: Voor trouwen moet je met z'n tweeën zijn hoor...
Zusje: Ja, maar waarom heb je dan geen vriend? Je bent best heel knap, ik snap dat niet, er moeten jongens jou toch wel leuk vinden? (wat een schat. :mrgreen: )
Moeder: Maar daar heeft ze toch helemaal geen tijd voor? Tegen mij: wacht nog maar even hoor...
Zusje: U was 25, dat is wel heel oud hoor!
Ik: Nou, dat vind ik een prima leeftijd.


Einde discussie. :P
Slechts één leven,
dat snel voorbij zal gaan;
slechts wat voor Christus is gedaan
zal blijven bestaan.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor hubert » 10 mar 2012 11:46

Funlover
Verliefdheid valt ook niet altijd mee. Een relatie wordt m.i. pas fijn als de (ondragelijke) verliefdheid overgaat in liefde en er zoiets ontstaat als 'maatjes'. Althans zo heb ik het ervaren.
In je reatie bespeur ik dat je toch graag wat meer zekerheid in deze relatie wilt hebben c.q. wat meer verdieping. Dat kan zeker gebeuren. De paradox is dat je hem dan vrij moet laten (dat wil je eigenlijk niet) en niet forceren. Ik hoop dat je dat op kunt brengen omdat dat niet spoort met je diepste intentie.
Ik hoop dat je zonder 'meer te verlangen', toch kunt blijven genieten van elkaars gezelschap.
Ben al eens met elkaar op vakantie geweest? Dat wil ook wel eens helpen om een zinnige keuze te maken.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Mortlach » 20 mar 2012 23:17

Wauw... Zo gebeurt er tijden niets, en zo zit je ineens een uur met een leuke dame op Skype. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 21 mar 2012 02:38

Mortlach schreef:Wauw... Zo gebeurt er tijden niets, en zo zit je ineens een uur met een leuke dame op Skype. :-)

Hartstikke leuk!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten

cron