Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 dec 2005 03:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor T.A.F. » 13 nov 2011 22:02

Ik wil me volledig inzetten, maar eigenlijk MET zekerheid...

feitelijk dus iemand die, na laten we zeggen twee, drie, neutrale gesprekken/ontmoetingen (die vrij snel plaatsvinden) beslist wel/niet verder te gaan, waarbij een ja ook echt ja is en een nee ook echt nee.
Geen lange periode voor je gaat daten, geen eindeloze verkering voor je gaat verloven, etc.

Maar een paar korte ontmoetingen met iemand die net zo over relaties denkt als ik, dezelfde toewijding kan opbrengen op een ja-woord. En bij voorkeur een organisatie die dergelijke ontmoetingen arrangeerd, zodat je als in die paar gesprekken merkt dat je toch teveel verschilt, je ook geen maanden of jaren kwijt bent om een nieuw iemand af te testen.

Voorgeselecteerd op een paar pre-condities (geloof, leeftijd binnen acceptabele grensen (18-35 ofzo.. ruim, maar niet belachelijk ruim.. een vrouw van 10 jaar ouder werkt niet een een minderjarige ook niet)
schat ik dat gegeven dat een vrouw even nuchter kan kiezen op 10 vrouwen er zeker 3 moeten zijn met wie het prima zou kunnen werken gegeven dat ze op dezelfde nuchtere manier in het leven staat.

Feitelijk dus iemand die geen maanden nodig heeft om tot een date te komen, maar dat snel en efficient doet, die ook serieus op zoek is en de intentie heeft rap getrouwd te zijn, en die nuchter genoeg is om met zo weinig info een ja of nee als in een huwelijksbelofte te kunnen maken, bij volle bereid alle gevolgen van zo'n keuze te dragen. (als ik ja zeg tegen iemand MEEN ik dat ook, ook als het nadien tegenvalt.. zoals ik zei IK heb nog nooit een relatie verbroken, mijn ja IS ja.. )

Verder zou ik in mijn geval niet uitgehuwelijkt willen worden door mijn ouders, die zijn ongelovig (en zouden vrees ik streven naar een ongelovig of kreupelhout-christen zoeken om mijn fanatisme in te dammen, dat zij als dwaling zien, want er is toch geen God, aldus hen) maar mijn kerkeraad zou ik die taak wel toevertrouwen;))
Laatst gewijzigd door T.A.F. op 13 nov 2011 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Galateia » 13 nov 2011 22:06

En, en, en: dan kost het ook geen geld. Want al die afspraakjes hoeven dan ook niet meer. Dus nog meer winst! Vergeet niet, dat ze vooral ook geen geld mag kosten...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 dec 2005 03:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor T.A.F. » 13 nov 2011 22:08

Inderdaad bedenk dan wel dat alles wat je dan bespaard op die dates je direct aan haar kunt uitgeven, aan een prachtig huis voor jullie samen, aan de mooiste jurk op haar bruiloft, aan talloze uitjes samen...

zonder dat je het weggooid aan talloze meisjes voor haar in je zoektocht...

Maargoed we hebben al een Vader die ons wil uithuwelijken, en daarin vertrouwd mag worden.
En al Zijn er helaas velen die Hem daarin niet toelaten en hun eigen weg gaan (de meesten gaan hun eigen weg, velen zeggen wel God te hebben laten leiden maar gingen hun eigen weg, wat geen zonde is huwelijk, je MAG zelf kiezen bijbels staat er maar 1 eis "je mag geen ongelovige trouwen" das alles...)

Ik twijfel dan ook niet zozeer aan HEM, maar of er een meisje is die naar HEM wil luisteren... immers het is me al eens gebeurd dat dat meisje koos ZIJN keuze te negeren... maar dat betekend niet dat HIJ geen nieuwe weg heeft... Maar dat vertrouwen.. na zoveel jaar... is lastig..
Of er in deze verkilde wereld.. nog een meisje, een vrouw is.. die bereid is Zijn stem te volgen hierin...

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Petra777 » 13 nov 2011 22:28

Wat bedoel je met die laatste alinea? Dat God een meisje voor jou bedoeld had, maar dat zij niet met jou wilde trouwen?
Verder is er ook nog een andere mogelijkheid> misschien kan God je beter gebruiken als je vrijgezel bent....
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Galateia » 13 nov 2011 22:38

Maar... hoe ben je er zo zeker van, dat God dat ene meisje voor jou bestemd had? Zij koos uiteindelijk voor een ander... als jullie relatie echt zo sterk was, dan was er niet eens de verleiding van die ander. En ik snap best wel, dat het voor jou zo gevoeld moet hebben. Natuurlijk. Jij hield van haar met elke vezel in je lijf. Maar dat betekent niet, dat het dan door God zo voorbestemd is... misschien ziet Hij jou wel liever als vrijgezel. Hoe weet jij zo zeker, dat Hij jou liever getrouwd ziet?

Volgens mij, T.A.F., heeft dat ene meisje jou zo erg gekwetst, is jouw hart zo vreselijk gebroken, dat je zelfs een verstandshuwelijk wel ziet zitten. Omdat je volgens mij vooral wilt voorkomen ooit nog eens zo gekwetst te worden. Je wilt dat nooit meer voelen. Maar we worden in ons leven allemaal gekwetst, T.A.F. We hebben allemaal pijn. De een in de liefde, de ander in iets anders. Maar om dan maar de liefde opzij te schuiven... T.A.F., hoeveel mooier zou het zijn, als je echte liefde mag voelen?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Bertiel » 13 nov 2011 22:38

@christien/mw: afkloppen helpt niet...
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 dec 2005 03:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor T.A.F. » 13 nov 2011 22:55

Ik ben door God letterlijk uit de duisternis geroepen, ik heb engelen mogen zien, en zelfs letterlijk voor de troon van Christus mogen staan, de glans van Zijn gelaat zien, Zijn stem horen spreken tot me, en geen woord IS ledig!

Hoe moeilijk was het me in de maanden, jaren erna, zelfs met een diepe relatie met God, en veel stille tijd, ik misde dit tastbare, bij gebrek aan een betere omschrijving ik kon nog wel brieven schrijven met God, of chatten, maar ik misde het zo Zijn stem te horen, en nog veel meer gewoon een knuffel te krijgen, TASTBARE liefde van God.
Dit verlies verteerde me zo dat ik het ook Bij Hem bracht, het was GOD die me vervolgens vertelde dat Hij een meisje voor me bedoeld had om me in dit gemis te troosten.
Ik Bad daarna om "een meisje om UW tastbare liefde door te ervaren, en zij door mij, om samen de roeping te volbrengen die U mij gegeven heeft"
Daarop heb ik 8 maanden lang elke nacht een droom van God gekregen, een droom zo anders dan elke normale droom. elke dag was de droom identiek, op een dag na.. de laatste dag van deze 8 maanden.. die nacht ging de droom eerst net als elke dag daarvoor maar ging daarna nog wat verder om meer te laten zien..

die dag meteen na die droom, zag ik voor het eerst dat meisje ze zag er PRECIES zo uit als het meisje van mijn droom.. en tot mijn verbazing (ik zag haar gewoon lopen) bleek ze ook nog het zusje van de ENIGE andere christen op mijn school, met wie ik dat schooljaar veel gesprekken over het geloof had gevoerd en die ook een vriend was geworden daardoor..

Hoeveel meer tekens kun je wensen om te zien dat iets door God is voorbestemd?
Hoe de jaren erna gingen.. is helaas minder mooi en het heeft meer dan alleen mijn hart gebroken, het heeft mijn vertrouwen in God gebroken, en wie ikzelf ben... oh ik ben nog steeds fanatieker dan menig gelovige die je spreekt, maar ik was zoveel sterker nog voorheen.. ik voel me nu zo zo... kerkbankchristen.. zo.. worstelend.. ik was zoveel sterker zo zonder twijfel... en dat... mis ik nog het meeste... hoe ik was.. maar weet dat ik niet uit mezelf weer kan worden...

Dat is waarom ik zo stellig weet het WAS voorbestemd, en aangezien ik God volgende, en God geen beloftes breek, kan ik slechts concluderen, zij moet anders gekozen hebben.. dat neemt niet mijn verantwoording weg voor keuzes die ik daarna maakte...

Maar God heeft die stap dus niet onbestraft gelaten.. iets wat mij tot troost is en mij heeft geholpen een stapje verder terug te komen bij wie ik was...

En eigenlijk diep in me, wil ik gewoon volledig herstel en ik kan maar een manier bedenken waarop dat kan : als God alsnog Zijn belofte vervuld.. al zou ik niet meer weten hoe en langs welke weg...
Misschien was ik toen toen ik (bijna) perfect was haar waard maar nu, zo? en misschien kon ik toen zijn wie ik moet zijn naar haar maar nu? inderdaad ik ben nu onwaardig en onkundig... maar juist daarin verlang ik Gods verlangen.. Dat Gods genade sterker is dan wat mij is aangedaan EN sterker dan mijn fouten... dat Hij een wonder werkt.. en werkelijk hersteld wat gebroken is...

daarbij past geen moeite van mij.. dat zou toch tekort schieten, maar letterlijk iemand die in MIJN duisternis stapt en me niet laat gaan al zou ik het proberen... maar er is in mij geen enkele waardigheid waarom iemand dat zou overhebben anders dan als zij geloofd dat ik voor haar hetzelfde ben.. en slechts tijd nodig heb dat te leren zien.. zoals ik eens naar dat meisje had... en ja dat lijkt menselijk gezien een onmogelijke wens...

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Mortlach » 13 nov 2011 23:20

T.A.F. schreef:Ik wil me volledig inzetten, maar eigenlijk MET zekerheid...

feitelijk dus iemand die, na laten we zeggen twee, drie, neutrale gesprekken/ontmoetingen (die vrij snel plaatsvinden) beslist wel/niet verder te gaan, waarbij een ja ook echt ja is en een nee ook echt nee.
Geen lange periode voor je gaat daten, geen eindeloze verkering voor je gaat verloven, etc.


Dus eigenlijk wil je iemand die je 2 keer eventjes spreekt en die daarna direct met je in het huwelijk wilt treden? (want anders kan die ja altijd nog een nee worden). Wat kun je hierop verder nog zeggen? Zelfs als je zo iemand vindt, zou je daar nog niet mee moeten trouwen, simpelweg omdat ze iemand is die na 2 korte gesprekjes in het huwelijk wil treden.

Maar een paar korte ontmoetingen met iemand die net zo over relaties denkt als ik, dezelfde toewijding kan opbrengen op een ja-woord. En bij voorkeur een organisatie die dergelijke ontmoetingen arrangeerd, zodat je als in die paar gesprekken merkt dat je toch teveel verschilt, je ook geen maanden of jaren kwijt bent om een nieuw iemand af te testen.


Ik vraag me af hoe zo'n gesprek eruit ziet, dat je na 2 of 3 gesprekken weet dat je de komende 60 jaar met iemand wil doorbrengen.


Voorgeselecteerd op een paar pre-condities (geloof, leeftijd binnen acceptabele grensen (18-35 ofzo.. ruim, maar niet belachelijk ruim.. een vrouw van 10 jaar ouder werkt niet een een minderjarige ook niet)
schat ik dat gegeven dat een vrouw even nuchter kan kiezen op 10 vrouwen er zeker 3 moeten zijn met wie het prima zou kunnen werken gegeven dat ze op dezelfde nuchtere manier in het leven staat.

Feitelijk dus iemand die geen maanden nodig heeft om tot een date te komen, maar dat snel en efficient doet, die ook serieus op zoek is en de intentie heeft rap getrouwd te zijn, en die nuchter genoeg is om met zo weinig info een ja of nee als in een huwelijksbelofte te kunnen maken, bij volle bereid alle gevolgen van zo'n keuze te dragen. (als ik ja zeg tegen iemand MEEN ik dat ook, ook als het nadien tegenvalt.. zoals ik zei IK heb nog nooit een relatie verbroken, mijn ja IS ja.. )


Die mensen horen niet te trouwen, die mensen hebben therapie nodig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 dec 2005 03:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor T.A.F. » 14 nov 2011 00:15

Eigenlijk volstaan 2 vragen :

1 Heb jij van God net als ik een partner beloofd gekregen via een droom, opname of andere directe belofte van Hem?

Ja -> door naar vraag 2
Nee -> valt af

2 Ben ik diegene/geloof jij dat ik diegene ben?

Ja -> trouwen
Nee -> valt af

Maar iets nuchterder : ik zou gewoon vragen hoe zo iemand denk over het geloof, over haar toekomst of ze mijn passie God te dienen deelt, of ze kinderen wil, waar ze zou willen wonen, waar aboluut niet, wat zij verlangt in een man, wat haar en mijn tekortkomingen zijn, of we daarmee kunnen leven.
Gewoon eerlijk in die paar gesprekken recht op de man af dus de belangrijkste punten bespreken. als daarin voldoende match voor beiden, is dat toch voldoende...

het is dus niet zo zwart wit als zomaar met een totaal verkeerde match trouwen.. het is echter wel niet op emotie, maar op een bewuste en weloverwogen gebaseerde basis kiezen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor meribel » 14 nov 2011 06:30

ik vind je wel ontroerend openhartig TAF, ondanks je bijzondere kijk op zaken.
Ik hoop van harte dat er ergens een TAFgirl ( zo tussen de 18-35 .. ) rondloopt en dat je haar binnenkort tegenkomt 8>)

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 14 nov 2011 09:53

Bertiel schreef:@christien/mw: afkloppen helpt niet...


Het duurde even, maar het dubbeltje (of was het nou een kwartje) is gevallen. Helaas.... ik vrees dat we op een andere methode over moeten. :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor christien » 14 nov 2011 18:38

mw schreef:@christien/mw: afkloppen helpt niet...


Het duurde even, maar het dubbeltje (of was het nou een kwartje) is gevallen. Helaas.... ik vrees dat we op een andere methode over moeten. :lol:[/quote]

:-$ misschien moeten we nog eens brainstormen over een andere strategie :roll:

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Bertiel » 14 nov 2011 19:39

christien schreef: :-$ misschien moeten we nog eens brainstormen over een andere strategie :roll:


Jaaaa!!! ergens met een hapje en een drankje (7-gangen menu)
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 14 nov 2011 19:46

dat zijn het hapjes en waarschijnlijk ook drankjes hoor. En verder zal ik niet happen :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Bertiel » 14 nov 2011 19:57

mw schreef:dat zijn het hapjes en waarschijnlijk ook drankjes hoor. En verder zal ik niet happen :mrgreen:


heel goed... je leert het ;)
Vanitas vanitatum et omnia vanitas


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten