Vrijgezellen deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor jans1 » 19 jul 2011 11:58

Jetjuhhh schreef:Zoo, na de start van het nieuwe topic over de reis, is het hier ineens een stuk rustiger :wink: off topique-smile Jans1: Hoe is 't?


Rustigjes op dit moment... Hij is de laatste 2-3 dagen een btje stilletjes... Maakt me wel verdraaid onzeker hoor :)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Gebruikersavatar
Jetjuhhh
Mineur
Mineur
Berichten: 196
Lid geworden op: 20 okt 2010 19:11

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Jetjuhhh » 19 jul 2011 12:04

:shock: :roll: Dat is minderprettig. Wie weet is het de stilte voor de storm.
Een positieve storm dan, hopelijk.
Geloof, hoop en liefde!

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 19 jul 2011 13:16

Niet gelijk zo onzeker worden Jans. Nergens voor nodig. Hij zal er vast zo zijn reden voor hebben.


waar het hart vol van is.....


Tjah... wat wil je ook met al die mooie italianen in ons hart :mrgreen:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 19 jul 2011 13:29

jans1 schreef:Rustigjes op dit moment... Hij is de laatste 2-3 dagen een btje stilletjes... Maakt me wel verdraaid onzeker hoor :)

Rustig afwachten dan komt het vanzelf goed en een beetje onzekerheid houdt het ook wat spannend! :D

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 19 jul 2011 13:32

Petra777 schreef:
waar het hart vol van is.....

mw schreef:Tjah... wat wil je ook met al die mooie italianen in ons hart :mrgreen:

Gaan we niet meer naar Rome? In Rome wonen namelijk Romeinen! ;)

@ Petra, beter gezegd waar het vliegtuig vol van is want nagenoeg alle vrijgezellen gaan mee! :)

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor jans1 » 19 jul 2011 14:04

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;)
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Petra777 » 19 jul 2011 15:13

[quote="mohamed"
Gaan we niet meer naar Rome? In Rome wonen namelijk Romeinen! ;)

@ Petra, beter gezegd waar het vliegtuig vol van is want nagenoeg alle vrijgezellen gaan mee! :)[/quote]

Romeinen zijn ook Italianen, al zijn niet alle Italianen Romeinen.

Ik heb het gezien ja. En ik ben dan ook enigszins jaloers, maar ik kan echt niet.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

leen10
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:09

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor leen10 » 19 jul 2011 16:01

Hallo allemaal,

Lees al een poosje stiekum mee op dit forum, en vind het wel gezellig hier!
Die reis lijkt me ook helemaal leuk! Al ben ik de laatste 2 weken van augustus al op vakantie. Om dan vlak daarna nog eens te gaan... dat lijkt me niet haalbaar.
Dan klets ik voorlopig maar een poosje gewoon mee hier :-)

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor christien » 19 jul 2011 16:03

leen10 schreef:Hallo allemaal,

Lees al een poosje stiekum mee op dit forum, en vind het wel gezellig hier!
Die reis lijkt me ook helemaal leuk! Al ben ik de laatste 2 weken van augustus al op vakantie. Om dan vlak daarna nog eens te gaan... dat lijkt me niet haalbaar.
Dan klets ik voorlopig maar een poosje gewoon mee hier :-)



Hoi, welkom :wink: Jammer dat je niet mee gaat naar Rome

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mw » 19 jul 2011 16:40

@Leen10: welkom!! Misschien moet je er nog overnadenken om je te bedenken? :mrgreen:
Ik kom 3 september ook laat thuis van het ene, zondag er tussen en dan weer vroeg vliegen. Maar wel erg leuk :lol:
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

leen10
Verkenner
Verkenner
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 feb 2010 19:09

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor leen10 » 22 jul 2011 10:45

't Lijkt me echt leuk, maar m'n vakantiedagen zijn echt op dan... Heb in het najaar ook al een weekje gepland, dus ja... Wie weet bevalt het jullie wel zo goed dat er nog eens zo'n trip komt :-)

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Petra777 » 22 jul 2011 14:48

laatst las ik 1. Kor. 7 en kwam weer dit bekende stukje tegen:

32 Ik zou willen dat u geen zorgen hebt. Een ongetrouwde man draagt zorg voor de zaak van de Heer en wil de Heer behagen. 33 Een getrouwde man draagt zorg voor aardse zaken en wil zijn vrouw behagen, 34 dus zijn aandacht is verdeeld. Een ongetrouwde vrouw en een meisje dat nog niet getrouwd is, dragen zorg voor de zaak van de Heer, en wel zo dat ze God met heel hun lichaam en geest zijn toegewijd. Maar een getrouwde vrouw draagt zorg voor aardse zaken en wil haar man behagen. 35 Ik zeg dit in uw eigen belang, niet om u aan banden te leggen, maar om u tot onberispelijk gedrag en onverminderde toewijding aan de Heer te brengen. (nbv geloof ik)

Nu kan het aan mij liggen, maar ik herken me niet echt in wat Paulus schrijft. Ik ben niet getrouwd en loop ook niet met mijn hoofd in de wolken omdat ik verliefd ben en maar aan één ding kan denken. Maar eerlijk is eerlijk. Ik heb wel meer aan mijn hoofd dan alleen de zaak van de Heer. Ik wil dan misschien geen man behagen, maar ik draag wel zorg voor aardse zaken. Hoe zien jullie dat?
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 22 jul 2011 14:54

Petra777 schreef:laatst las ik 1. Kor. 7 en kwam weer dit bekende stukje tegen:

32 Ik zou willen dat u geen zorgen hebt. Een ongetrouwde man draagt zorg voor de zaak van de Heer en wil de Heer behagen. 33 Een getrouwde man draagt zorg voor aardse zaken en wil zijn vrouw behagen, 34 dus zijn aandacht is verdeeld. Een ongetrouwde vrouw en een meisje dat nog niet getrouwd is, dragen zorg voor de zaak van de Heer, en wel zo dat ze God met heel hun lichaam en geest zijn toegewijd. Maar een getrouwde vrouw draagt zorg voor aardse zaken en wil haar man behagen. 35 Ik zeg dit in uw eigen belang, niet om u aan banden te leggen, maar om u tot onberispelijk gedrag en onverminderde toewijding aan de Heer te brengen. (nbv geloof ik)

Nu kan het aan mij liggen, maar ik herken me niet echt in wat Paulus schrijft. Ik ben niet getrouwd en loop ook niet met mijn hoofd in de wolken omdat ik verliefd ben en maar aan één ding kan denken. Maar eerlijk is eerlijk. Ik heb wel meer aan mijn hoofd dan alleen de zaak van de Heer. Ik wil dan misschien geen man behagen, maar ik draag wel zorg voor aardse zaken. Hoe zien jullie dat?

Leuk onderwerp, maar het lijkt me geschikter om in een nieuw topic te bespreken aangezien deze er te luchtig voor is.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor Mortlach » 22 jul 2011 15:24

Petra777 schreef: Ik heb wel meer aan mijn hoofd dan alleen de zaak van de Heer.


Oei... :wink:

Ik wil dan misschien geen man behagen, maar ik draag wel zorg voor aardse zaken. Hoe zien jullie dat?


Dit is nou typisch zo'n uitspraak die je in de juiste sociaal-historische context moet zien, lijkt me, in dit geval in een tijd en cultuur waarin vrouwen geen betaald werk deden en waar de man of vader de boel financieel regelde.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

mohamed

Re: Vrijgezellen deel 2

Berichtdoor mohamed » 25 jul 2011 15:42

Mortlach schreef:Dit is nou typisch zo'n uitspraak die je in de juiste sociaal-historische context moet zien

Dat lijkt mij ook, maar dat zijn de beginselen van preterisme een leer waar het merendeel van de christenen niets van moet hebben.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten