Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Dippie » 24 okt 2011 08:51

Hier nog een buikfoto van mij van een week geleden: 33wkn4dgn

Afbeelding

Ga nu lekker douchen en daarna heerlijk alle kleertjes en wasbare dingen uitzoeken en wassen, kamertje schoonmaken en weer inrichten :-)
Laatst gewijzigd door Dippie op 25 okt 2011 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor juffiejuf » 24 okt 2011 10:26

@ dippie; ik kan je buikfoto helaas niet zien! Maare... jij hebt veel plannen om dat allemaal vandaag te gaan doen! Succes ermee! Het wassen vond ik nog niet zo erg, maar toen wilde ik alles gaan strijken #-o

Hier nog steeds voorweeën maar verder niks. We zingen het nog maar ff uit :-oo

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 okt 2011 10:52

mooie buik dippie!!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor ajl » 24 okt 2011 11:26

Ik kan de buikfoto jammer genoeg ook niet zien!

Hier ook elke avond voorweeën. Ik ga maar gewoon slapen en tegen de tijd dat ik ervan wakker wordt zien wij wel weer verder
@ juffiejuf straks loop je nog over tijd :lol:

Vandaag ben ik cupcakes aan het bakken en enorm veel wassen aan het draaien. Wij zijn vorige week een paar dagen weg geweest en alle ravage ben ik nu aan het opruimen. Wiegje ga ik ook straks opmaken. MOrgen boven alles uitgebreid schoonmaken, mijn huishoudelijk hulp is er nl een paar weken niet. Daarna nog de zolder opruimen en wat oude meubels naar het grof vuil brengen, vervolgens donderdag sinterklaascadeaus kopen en klossen halen en ik hoop aan het einde van deze week klaar te zijn :mrgreen: . Maar ik ben bang dat ik een iets te optimistische planning gemaakt heb.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Dippie » 24 okt 2011 11:32

Juffiejuf: ik had/heb er echt zin in! :-) Heb het meeste nu ook wel gedaan hoor, en bedoelde met inrichten niet de meubeltjes enzo, maar de kleertjes in de kast :-) Wasjes zitten nu in de wasmachine en droger en er hangt wat aan de waslijn. Hoop dat de droger zo klaar is, dan kan ik vouwen en strijken en het in de kastjes leggen. Haha, ik heb echt nog nooit zoveel zin in de was doen gehad :P
Laatst gewijzigd door Dippie op 24 okt 2011 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor ajl » 24 okt 2011 12:00

Leuk is dat of niet? Ik ga dadelijk nog even een eerste pakje halen. Ik heb alles van zoonlief al in de kast, maar een echt eerste pakje heb ik nog niet...zo schattig dat kleine spul. Misschien een rare vraag opmerking maar mag je de babykleding wel in de droger doen de eerste keer? Ik meende ooit gelezen te hebben dat dat niet mocht?
Wanneer was jij ook al weer uitgerekend dippie?

B.t.w. ik kan de foto nog niet zien. Via de link moet ik inloggen.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Dippie » 24 okt 2011 12:26

@ajl: Snap niet waarom je de foto niet kan zien, heb de link daarom ook maar weggehaald, want dan zal de rest daar ook wel last van hebben!
Ow, is dat zo? Oei...heb ik nooit gehoord :-( Heb wel op de labels gekeken en de rest dus opgehangen, maar waarom zou et niet mogen dan? Is toch niet chemisch ofzo :wink: Ik ben btw 30november uitgerekend, dus nog 5 weekjes! Hoop zo dat et eerder komt :-)
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor juffiejuf » 24 okt 2011 13:47

@ dippie; ik heb ook de dingen die in de wasdroger konden (volgens het etiket) er ook in gedroogd. Link deed het bij mij idd. ook niet. Dan moest je wachtwoord etc. invullen. Snap dat je graag zou willen dat de kleine eerder komt!
Maare..... de nesteldrang is dus toch gekomen bij je? :D

@ ajl; leuk hoor een nieuw eerste pakje kopen! Welke maat koop jij dan? Omdat het hier zo leek dat de kleine te vroeg zou komen heb ik dus maar maatje 44, 50 en 56 gekocht. Volgens mij iets te veel gekocht :mrgreen: Jij hebt wel echt een drukke planning hoor voor deze week! Wel balen dat je juist komende weken geen huishoudelijke hulp hebt! Haha, wij zijn idd nu meer bang dat de kleine dadelijk overtijd komt. Zou echt frustrerend zijn na zoveel weken rust [-X (al zijn we dankbaar dat het nog zolang blijft zitten) Ga vanaf komend weekend dan ook weer flink in de benen, misschien helpt dat :lol:

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor juffiejuf » 24 okt 2011 13:49

@ ajl; welk recept gebruikt jij eigenlijk voor de cupcakes? Als het hier volgende week nog rustig is wil ik er ook aan gaan beginnen. Hoe versier jij ze??

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor MissF » 24 okt 2011 14:09

Dippie, ik kan helaas de foto ook niet zien, zet hem gewoon ook even op je hyves, dan kan ik hem ook zien ;)
en kleertjes in de droger, volgens mij wordt dat afgeraden om het slijten. Want kleren in de droger slijten sneller, echt goed is het niet voor kleding. Maar ach, zo lang hoef je toch niet te doen met de kleertjes, want ze groeien er zo snel uit.
Wasverzachter raden ze ook af. Bij beiden heb ik de was voor ze geboren waren zonder wasverzachter gedaan, en de kraamverzorgster deed het ook zonder denk ik, maar daarna ben ik het gewoon weer gaan gebruiken. Ik vind dat altijd zo heerlijk ruiken, en mis het echt. Mijn kinderen hebben er nooit last van gehad gelukkig.

Spannende tijd ajl, juffiejuf en Dippie :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor ajl » 24 okt 2011 14:10

juffiejuf schreef:@ ajl; welk recept gebruikt jij eigenlijk voor de cupcakes? Als het hier volgende week nog rustig is wil ik er ook aan gaan beginnen. Hoe versier jij ze??


Vanmorgen had ik een kant en klaar pakket waar er volgens de verpakking 50 uit konden. Afgelopen weekend gekocht bij de bakzolder in Elburg. Ze zijn bij mij wat aan de grote kant, ik kreeg er maar 30 uit :mrgreen: . Nu wil ik er nog ongeveer 24 bakken ( maar er moet eerst nog wat ruimte in de vriezer komen)
Voor 12 vanille cupcakes ga ik gebruiken
185 gr magarine
185 gr witte basterd suiker
2 eetlepels melk
2 grote eieren
185 gr zelfrijzend bakmeel
1 theel bakpoeder
1 zakje vanillesuiker
Oven op 175 C, papieren vormpjes in de bakvorm
Magarine, suiker en melk tot een luchtige massa kloppen, suiker moet grotendeels zijn opgelost
Klop de eieren schuimig en meng dit met boter, suiker mengsel. Voeg het meel, bakpoeder en vanillesuiker toe en schep er luchtig doorheen. Vul de cups voor 3/4 met beslag en bak ze in 20 minuten gaar.
Als ik ze ontdooid heb, wil ik er wit glazuur op doen met blauw witte muisjes.
Glazuur kan je maken van 100 gr poedersuiker en 1-2 eetlepels melk en dat mengen, maar de glazuur kan je ook kant en klaar kopen.

juffiejuf schreef:

@ ajl; leuk hoor een nieuw eerste pakje kopen! Welke maat koop jij dan? Omdat het hier zo leek dat de kleine te vroeg zou komen heb ik dus maar maatje 44, 50 en 56 gekocht. Volgens mij iets te veel gekocht :mrgreen:


Ik heb een pakje van Ducky Beau besteld in de kinderzaak. Een lichtblauw broekje met knievlakken met een blauw met wit gestreept overslagtruitje. Ze hadden geen maatje 62 meer en die maat wilde ik wel hebben. Het komt volgende week binnen, dus ik mag nog niet bevallen...haha. Maatje 56 hadden de vorige kids nog geen 4 weken aan, ze groeiden beiden in de eerste maand 1500 gram en 7 cm, dus ik heb gelijk maat 62 gekocht. Van de Hema heb ik wel een paar broekjes maat 56 gekocht, dus als het echt een klein ventje is, kan hij dat aan, en anders sla ik het gewoon om. Maat 62 waren ze bij mij trouwens ook binnen 3 mnd uitgegroeid, dus ik wil er wel wat plezier aan hebben.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 24 okt 2011 14:34

apart dat ik em dan steeds wel kan zien :lol:

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor jeepeecee » 24 okt 2011 14:35

ducky beau valt ook best wel klein, ik had het vorige keer als kadootje gehad, en ze heeft het heel lief omgeruild voor groter, want het paste echt niet ;) Mijn handen jeuken ook echt om kleertjes te gaan kopen! ik probeer me nog in te houden. heb al wel een 1e pakje gekocht, in maat 56.

Voor het weekend heb ik cupcakejes gebakken voor visite, maar zo konden we ook gelijk even keuren. ik heb gewoon cake meel gebruikt en gebakken, er bovenop een laagje jam, en dan een marsepein versiering erop. Ik denk dat ik het zo ga doen, want ze waren erg lekker :)

Vandaag heb ik me voor het eerst ziek gemeld :( vanochtend wel gewerkt, maar daarna ging het echt niet meer (huishoudelijke zorg). Dus ik ga toch maar het advies van de gyn opvolgen, en minder gaan werken. was 2 weken geleden al gezegd door haar, maar eigenwijze ik ging gewoon door [-X

ps, ik kan 'm ook niet zien ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor liefje » 24 okt 2011 18:28

Ik dacht, ..maar weet het ook niet meer zeker,.. dat ze de babywas in de droger afraden i.v.m minder vochtopname zoals hydrofiele luiers enzo.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor juffiejuf » 24 okt 2011 18:36

@ JPC; als het niet gaat, dan gaat het gewoon niet. Verstandig dat je advies van gyn. gaat opvolgen :wink:

@ ajl; super bedankt dat je moeite wilde nemen om recept op te schrijven! Heb cupcakes namelijk nog nooit gebakken en vond beschuit met muisjes een beetje afgezaagd. Ga het volgende week uitproberen! Wist trouwens ook niet dat je zo makkelijk glazuur kan maken. Die 100 gr. met 2 lepels melk, voor hoeveel cupcakes glazuur heb je dan? Lekker dat jij de eerste lichting al af hebt met bakken!!

Van maatje 62 heb ik nog niks in huis. Whhaa... ik rekende volgens mij op een mini klein kindje :mrgreen:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten