Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Evelien » 19 okt 2011 17:01

De verloskundige die mij naar het ziekenhuis had gebracht (en ook die dag begeleid had) die kwam op de laatste controle thuis (terwijl ze niet eens dienst had). Ze zei toen wel specifiek, als je op na controle komt dan neem je S. wel mee want ander stuur ik je terug. Moest ik eigenlijk wel om lachen. Maar ik zit nog wel met wat vraagjes.
Ik denk dat ik ze gewoon ga bellen voor een afspraak.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor liefie » 19 okt 2011 20:11

Nacontrole vond ik erg leuk even je kindje showen en gezellig een kletspraatje en ze heeft mijn hb even geprikt. Hier hoef je niet op nacontrole te komen als je je kindje thuis laat :wink: :D

@Juffiejuf Respect voor jou! hopelijk komt jullie kindje snel na de 37 weken!

@Dippie geniet van je verlof erg leuk dat je zo verwend bent!

@Ajl Gaat het nog een beetje? Kan het heel goed begrijpen dat je tegen de bevalling opziet je weet wat het is... Ik zag bij Nina helemaal niet op tegen de bevalling wist dat het pijn ging doen maar voor de rest niks wilde het eigenlijk ook niet weten :wink: Als ik wist hoe mijn bevalling ging verlopen was ik gillend weggerend :lol:

@Sterretje Zie je niet vaak bij een 2de zo lang eigen kleding aan ik ben zelf ook pas na de 20 weken positie kleding gaan dragen omdat het lekkerder zat maar ik kon mijn spijkerrokjes ook nog gewoon aan.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Schipje » 19 okt 2011 20:55

trijntjejohanna schreef:ik had dat ook.. en toen de weeen begonnen dacht ik : oooh ja, daarom wilde ik niet meer :wink:

Toen de weeen begonnen dacht ik: oh ja vreselijk, dat heb ik pas nog gedaan! :)

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Jannoek » 19 okt 2011 21:47

Succes dames met de laatste loodjes! Het wordt weer spannend hier!

@Evelien bij mij met de nacontrole hebben ze nog een echo gemaakt (was bij gyn). Ik vloeide nog en ze wilden weten of er niet per ongeluk nog een stukje placenta was achter gebleven. Verder vond ik het zelf ook prettig. Ik had nog vragen over het enorme bloedverlies dat optrad net voor de bevalling. Helaas hebben ze daar geen verklaring voor gevonden... (dat zit me niet helemaal lekker met het oog op de toekomst, maar oké...)

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Stip » 20 okt 2011 11:07

Ik heb ook nog een echo gehad om te kijken of ik schoon was van binnen, dat was gelukkig zo. Het was wel goed, zo'n afsluitend gesprek.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor ajl » 20 okt 2011 18:19

Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die tegen een volgende bevalling opzie. Ik begon bijna te denken dat ik neurotisch ben/was.

Hier gaat alles zn gangetje. Afgelopen maandag naar de vlk geweest. De kleine lag niet meer overdwars was al behoorlijk ingedaald, maar was nu een sterrenkijkertje. Ik hoop dat hij nog draait, want dat bevordert mijn 'angst'voor een bevalling wel weer. Ik heb in ieder geval oefeningen meegekregen om hem makkelijker te laten draaien/kantelen.

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor liefje » 20 okt 2011 19:53

Sterrenkijkertje is goed te doen hoor! :wink:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor ajl » 20 okt 2011 20:30

Als je goede persweeën hebt misschien wel, maar die heb ik ook niet. En aangezien beide kids al zo moeizaam kwamen en met grof geweld, denk ik dat dit dan ook niet zomaar gaat lukken. Maar volgens de vlk hoefde ik mij geen zorgen te maken

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor liefje » 20 okt 2011 20:35

Snap je helemaal hoor, al had ik ze ook niet..maar zou (als ik jou was met je nare ervaringen) zeker je "angst" bespreken, ook al zeggen ze dat je, je geen zorgen hoeft te maken omdat geen bevalling hetzelfde is..

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Dippie » 21 okt 2011 08:24

Zo, mn eerste dag verlof zit er alweer op, lekker naar de Wegwijs geweest en dat ging nog prima! :-)
Nu verwacht ik elk moment de RST voor een intakegesprek en vanmiddag ga ik even naar mn ouders.
Ga maandag beginnen met kleertjes uitzoeken en wassen, heb ik écht zin in! :-) Ga zo gelijk nog maar even geurzakjes van Zwitsal halen, want het kamertje blijft maar zo stinken naar nieuwe meubels :(
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor Evelien » 21 okt 2011 08:34

Dippie, dat veranderd vrij snel, althans dat hadden wij. Zodra je kindje voor het eerst in bad gaat en verschoond wordt. Dan ruik je het bijna niet meer. Hier heeft het nu al z'n eigen geurtje gekregen. :wink:

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor lammetje » 21 okt 2011 08:58

lekker hoor, verlof, geniet er maar van! En het kamertje krijgt al snel een eigen geur ja, heerlijk vind ik dat :oops: echt zo'n babygeurtje :lol:

Sterrenkijker: was de oudste ook, kwam niet uit zichzelf dus met vacuum gehaald en daarna de tang ook nog.... maar dat was de eerste, bij de tweede gaat het alweer makkelijker schijnt. Maar misschien draait hij nog joh!! En je angst zeker bespreken, misschien ook afspraken maken wat je wel en wat je niet wilt?

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor liefje » 21 okt 2011 13:43

Moest er ineens aan denken.. Hugo, Cato en Oscar

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor ajl » 23 okt 2011 18:48

liefje schreef:Moest er ineens aan denken.. Hugo, Cato en Oscar


:lol: Dat is dus een naam die mijn man helemaal geweldig vind en als ik erin mee zou gaan, zou het die worden, maar ik blijf Oscar van Sesamstraat in mijn hoofd houden.

Gebruikersavatar
liefje
Majoor
Majoor
Berichten: 2360
Lid geworden op: 13 apr 2004 17:55

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor liefje » 23 okt 2011 20:11

Hahaha nog 1tje dan: Carsten!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten