Wie worden niet beschaamd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor xsidd » 30 mei 2011 10:03

Wat mij opvalt is het volgende. We hebben zoveel verschillende kerken, maar er is een tekst naar mijn mening die de ware gelovigen opneemt in een tekst die al die kerkverbanden overschaduwt...

Dat is deze tekst.

Romeinen 9 vers 33(Herziene Statenvertaling)
33 zoals geschreven staat: Zie, Ik leg in Sion een steen des aanstoots en een struikelblok. En: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.


Ook staat dit nog een keer in Romeinen 10 vers 11(Herziene Statenvertaling)

11 Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.

Voor mij was dit nogal een belangerijk isue omdat ik dacht dat er kerkverbanden zijn, waar mensen misleid worden.



Het lichaam van Christus heeft vele leden. 1 Kor. 12 vers 12(Herziene Statenverstaling)

12 Want zoals het lichaam één is en veel leden heeft, en al de leden van dit ene lichaam, hoewel het er veel zijn, één lichaam zijn, zo is het ook met Christus.

Ik ben erg benieuwd, wat Julie visie hierover is?

groeten xsidd

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor TheKeimpe » 30 mei 2011 15:41

Wat bedoel je nu te zeggen? Dat niet het kerkverband, maar het zijn in Christus telt? Dan denk ik we het gauw eens zijn :)

xsidd
Majoor
Majoor
Berichten: 1510
Lid geworden op: 20 mei 2011 16:35

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor xsidd » 30 mei 2011 16:11

@The Keimpe

Ja, dat wil ik ermee zeggen ja. Het is voor mij een openbaring op dit moment, omdat ik verwikkeld was, en allerlei regels, leringen, en ik was de weg een beetje kwijt omdat ik geen 1 kerk vind waar ik me echt thuis voel....

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor TheKeimpe » 30 mei 2011 18:47

Dan houd je tenminste heimwee naar hemel ;)

Gebruikersavatar
Marieke1984
Verkenner
Verkenner
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 mar 2010 21:44
Contacteer:

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor Marieke1984 » 16 jun 2011 22:29

xsidd schreef:@The Keimpe

Ja, dat wil ik ermee zeggen ja. Het is voor mij een openbaring op dit moment, omdat ik verwikkeld was, en allerlei regels, leringen, en ik was de weg een beetje kwijt omdat ik geen 1 kerk vind waar ik me echt thuis voel....


Waar God zijn Woord tot jou persoonlijk spreekt mag je je thuisvoelen!!
Lucas 11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.

Pasker
Luitenant
Luitenant
Berichten: 629
Lid geworden op: 28 jul 2010 16:43

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor Pasker » 29 jul 2011 16:58

Wie worden niet beschaamd?

Allen die geloven en vertrouwen in Hem.

Atro

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor Atro » 27 aug 2011 21:02

Pasker schreef:Allen die geloven en vertrouwen in Hem.

't ligt eraan Pasker. Het ligt eraan wat voor een geloof!?

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor 1a2b3c » 12 sep 2011 21:53

Wie worden er niet beschaamd?
Pasker schreef:Allen die geloven en vertrouwen in Hem.

Atro schreef:'t ligt eraan Pasker. Het ligt eraan wat voor een geloof!?

Deze keer heeft Pasker het helemaal goed: Ps.22:6 op U hebben zij vertrouwd en zij zijn niet beschaamd. Rom.10:11 Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.

Atro

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor Atro » 13 sep 2011 17:27

Pasker schreef:Allen die geloven en vertrouwen in Hem.

Atro schreef:'t ligt eraan Pasker. Het ligt eraan wat voor een geloof!?

1a2b3c schreef:Deze keer heeft Pasker het helemaal goed: Ps.22:6 op U hebben zij vertrouwd en zij zijn niet beschaamd. Rom.10:11 Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.


't ligt eraan 1a2b3c...!

Laat ik voorop stellen dat ik achter jullie sta, maar (ja, er zit een maar achter) het gaat erom wat voor een geloof.

Is het een gave Gods? Zo ja, dan zullen ze niet beschaamd worden. Is het een tijdgeloof? een wondergeloof? een historisch geloof? Zo ja, dan is het geen gave Gods.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor 1a2b3c » 13 sep 2011 18:12

1a2b3cDeze keer heeft Pasker het helemaal goed: Ps.22:6 op U hebben zij vertrouwd en zij zijn niet beschaamd. Rom.10:11 Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden.[/quote]
Atro schreef:'t ligt eraan 1a2b3c...!

Laat ik voorop stellen dat ik achter jullie sta, maar (ja, er zit een maar achter) het gaat erom wat voor een geloof.

Is het een gave Gods? Zo ja, dan zullen ze niet beschaamd worden. Is het een tijdgeloof? een wondergeloof? een historisch geloof? Zo ja, dan is het geen gave Gods.

Er staat geen maar achter in de Bijbel dus die zit er ook niet achter. Als iemand op Hem vertrouwd, in Hem gelooft dan is dat Zijn gave, anders deed hij/zij het niet.
Een historisch geloof is nooit verkeerd, iemand die wederom geboren is heeft, behalve dat hij met het hart gelooft, ook een historisch geloof.
Iemand met een tijdgeloof vertrouwd Hem helemaal niet, die loopt alleen maar een tijdje mee zolang alles goed gaat en daar heb je zoveel vertrouwen niet voor nodig. (gelijkenis van de zaaier doel je op neem ik aan?)
En wat is een wondergeloof? Het lijkt me niet verkeerd Mark.16:20 maar zij gingen overal heen om te prediken, en de Heere werkte mee en bevestigde het Woord door de tekenen die erop volgden. Amen.

Atro

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor Atro » 13 sep 2011 18:32

1a2b3c schreef:Er staat geen maar achter in de Bijbel dus die zit er ook niet achter. Als iemand op Hem vertrouwd, in Hem gelooft dan is dat Zijn gave, anders deed hij/zij het niet.
Een historisch geloof is nooit verkeerd, iemand die wederom geboren is heeft, behalve dat hij met het hart gelooft, ook een historisch geloof.
Iemand met een tijdgeloof vertrouwd Hem helemaal niet, die loopt alleen maar een tijdje mee zolang alles goed gaat en daar heb je zoveel vertrouwen niet voor nodig. (gelijkenis van de zaaier doel je op neem ik aan?)
En wat is een wondergeloof? Het lijkt me niet verkeerd Mark.16:20 maar zij gingen overal heen om te prediken, en de Heere werkte mee en bevestigde het Woord door de tekenen die erop volgden. Amen.


Alle soorten van geloof, hierboven beschreven, is verkeerd 1a2b3c, als God gemist wordt in je leven! Alleen het zaligmakend geloof maakt werkelijk zalig!

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor 1a2b3c » 13 sep 2011 19:08

Atro schreef:Alle soorten van geloof, hierboven beschreven, is verkeerd 1a2b3c, als God gemist wordt in je leven! Alleen het zaligmakend geloof maakt werkelijk zalig!

Als iemand op Hem vertrouwd en in Hem gelooft is dat niet verkeerd, dat zeg ik niet maar God. Ps.22:6 Rom.10:11.
Verder: Wat is er mis aan een historisch geloof? Dacht jij dat een kind van God de historie van de Bijbel niet gelooft??? ik moet de eerste nog tegenkomen.
Ik lees in de Bijbel niet over een zaligmakend geloof, maar wel over geloof dat zalig maakt.
In de Bijbel staat gewoon: bekeer u en geloof, zonder bijvoeglijke naamwoorden.
En als God het gepredikte woord bevestigt door tekenen dan doet Hij dat met het doel dat de mensen geloven. Mar.16:20. Dus dat kan niet verkeerd zijn want dan geloof je niet in wonderen maar in de God van de wonderen.
Natuurlijk is het verkeerd als God gemist wordt in je leven, maar dan wordt het geloof ook gemist.

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:08
Locatie: Azie

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor Janvanverweg » 14 sep 2011 06:46

wat ik begrijp is 'historisch geloof' een verstandelijk aannemen is dat de bijbel waar is zonder dat het enige invoed op het leven heeft.
historisch geloof kan je vertalen met 'weten'. maar het is zonder ertrouwen en overgave. daarom is het, op zichzelfstaand, een dood geloof. maar als op het fundament van de fijten gebouwd wordt met vertrouwen en overgave, dan wordt het levend :)
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor 1a2b3c » 14 sep 2011 07:11

Dus een historisch geloof is niet verkeerd, het is alleen niet genoeg.

En zoals ik in een eerder reactie al zei: Een historisch geloof is nooit verkeerd, iemand die wederom geboren is heeft, behalve dat hij met het hart gelooft, ook een historisch geloof.

Atro

Re: Wie worden niet beschaamd?

Berichtdoor Atro » 14 sep 2011 08:42

1a2b3c schreef:Dus een historisch geloof is niet verkeerd, het is alleen niet genoeg.

En zoals ik in een eerder reactie al zei: Een historisch geloof is nooit verkeerd, iemand die wederom geboren is heeft, behalve dat hij met het hart gelooft, ook een historisch geloof.

Een historisch geloof is wel degelijk verkeerd, als God gemist wordt in je leven! De duivelen geloven namelijk ook, maar alleen als we geboren zijn uit 'water en Geest' dan geloven we echt! Want dan is het niet uit ons, maar uit God. Ik ben het dus ook met Janvanverweg eens, dat een historisch geloof niks is als er geen vertrouwen is in God.
1a2b3c schreef:Als iemand op Hem vertrouwd en in Hem gelooft is dat niet verkeerd, dat zeg ik niet maar God. Ps.22:6 Rom.10:11.
Verder: Wat is er mis aan een historisch geloof? Dacht jij dat een kind van God de historie van de Bijbel niet gelooft??? ik moet de eerste nog tegenkomen.
Ik lees in de Bijbel niet over een zaligmakend geloof, maar wel over geloof dat zalig maakt.
In de Bijbel staat gewoon: bekeer u en geloof, zonder bijvoeglijke naamwoorden.
En als God het gepredikte woord bevestigt door tekenen dan doet Hij dat met het doel dat de mensen geloven. Mar.16:20. Dus dat kan niet verkeerd zijn want dan geloof je niet in wonderen maar in de God van de wonderen.
Natuurlijk is het verkeerd als God gemist wordt in je leven, maar dan wordt het geloof ook gemist.

Ik zeg niet dat er wat mis is aan een historisch geloof. Maar ik zeg een historisch geloof is verkeerd, wanneer God gemist wordt in je leven.
Ik lees wel in de Bijbel over een zaligmakend geloof. Namelijk in Jakobus 1:17: (en op nog veel meer plaatsen)
Jakobus 1:17 schreef:Alle goede gave en alle volmaakte gift is van boven, van den Vader der lichten afkomende, bij Welken geen verandering is of schaduw van omkering.

Dan is alleen het 'geschonken' geloof waar! Dan kan je alleen in de gave van God rusten, namelijk in Christus!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 gasten