Drugs legaliseren of niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor Jozo » 08 jun 2011 13:01

Qhat(Catha edulis) is trouwens lollig spul. Ik heb dat in Afrika eens gekregen. Haha gewoon ontzettend ontspannend verder gebeurt er niks met je. Dat dit plantje op zo een lijst voorkomt maar een warmdbad/sauna niet is best vreemd.

Qhat is een vrij groot probleem onder buitenlanders. Ik weet niet hoeveel je er van gehad hebt, maar je moet wel een aantal bosjes wegkauwen om een stevig effect te krijgen (dat doen ze dan ook vaak). De volgende ochtend zijn ze meestal niet te genieten.

Ik heb het 1x geprobeerd maar vond het helemaal niks. Niet te eten dat spul :roll:
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor RogierV » 08 jun 2011 13:12

Idd best smerig. ik geloof dat ik totaal 6 bosjes weggekauwd had in 2 uurtjes ofzo.
Zitten en Qhat kauwen :D Gelukkig was er de beste thee die ik ooit geproefd heb om weg te spoelen.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

martien
Kapitein
Kapitein
Berichten: 964
Lid geworden op: 19 okt 2007 00:29

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor martien » 08 jun 2011 13:56

@Flavius:

Een UITSTEKEND stuk!

Er staan een aantal excellente punten in.

De opmerking die me het meeste trof was: Overigens wil voorstander van legalisatie NIET zeggen voorstander van GEBRUIK.

Dat is inderdaad STEEDS de koppeling die gemaakt wordt, dat als je voorstander bent van legalisatie, je onmiddellijk alle vreselijke verhalen van harddrugsgebruikers om je oren krijgt. En daar gaat het natuurlijk niet om.

Maar verder barst het stuk van rake opmerkingen en waarnemingen. Kennelijk kan je generaliserend zeggen dat daar waar in een land de drugs uit de verbodssfeer gehaald worden, het gebruik en de criminaliteit afneemt.
En dat wil dan dus NIET zeggen dat je als land een voorstander bent van druggebruik.

Samanthi

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor Samanthi » 09 jun 2011 21:17

http://www.refoweb.nl/nieuws/822/verborgen-slachtoffer-van-nederwiet/

En dan natuurlijk niet zeggen ... is ook slecht, want dat weten we al. dit gaat nu even hierover, wat denken jullie hier van?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor Mortlach » 10 jun 2011 10:59

Samanthi schreef:http://www.refoweb.nl/nieuws/822/verborgen-slachtoffer-van-nederwiet/

En dan natuurlijk niet zeggen ... is ook slecht, want dat weten we al. dit gaat nu even hierover, wat denken jullie hier van?


Legaliseren dus, dan is het voor criminele bendes de moeite niet meer om er mensen voor van overzee te halen. Aan de andere kant, waar moeten die criminelen dan hun geld mee 'verdienen'? Die gaan niet ineens allemaal netjes aan het werk dan. Slechte reden om het dan maar verboden te houden, maar wel een gevolg waar ik nog niet eerder aan had gedacht.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Samanthi

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor Samanthi » 10 jun 2011 13:41

Vroeger woonde er hier een man die zijn autodeur nooit op slot deed, dan hoeven ze hem tenminste niet open te breken om te zien dat er niets in ligt, tja is dit niet een beetje het zelfde hete kwaad legaliseren om het andere tegen te gaan? en idd wat dan? wat gaan deze mensen dan doen?
Een stapje verder en zwaardere drugs verhandelen of een laboratorium opzetten voor zwaardere middelen en moet het dan weer gelegaliseerd worden?
Ik denk echt niet dat dit werkt, kijk maar daan de legalisering van de bordeels is ook op niets uitgelopen.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor Mortlach » 10 jun 2011 14:37

Samanthi schreef:Vroeger woonde er hier een man die zijn autodeur nooit op slot deed, dan hoeven ze hem tenminste niet open te breken om te zien dat er niets in ligt, tja is dit niet een beetje het zelfde hete kwaad legaliseren om het andere tegen te gaan? en idd wat dan? wat gaan deze mensen dan doen?
Een stapje verder en zwaardere drugs verhandelen of een laboratorium opzetten voor zwaardere middelen en moet het dan weer gelegaliseerd worden?
Ik denk echt niet dat dit werkt, kijk maar daan de legalisering van de bordeels is ook op niets uitgelopen.


Tja, illegaal houden werkt toch ook niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Samanthi

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor Samanthi » 10 jun 2011 21:27

Klopt, wij allemaal moeten terug keren naar de Heere

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor Mortlach » 10 jun 2011 22:49

Samanthi schreef:Klopt, wij allemaal moeten terug keren naar de Heere


Uiteraard, maar tot die tijd moeten er wat meer pragmatische beslissingen worden genomen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor haring » 14 jun 2011 18:04

Samanthi schreef:Vroeger woonde er hier een man die zijn autodeur nooit op slot deed, dan hoeven ze hem tenminste niet open te breken om te zien dat er niets in ligt, tja is dit niet een beetje het zelfde hete kwaad legaliseren om het andere tegen te gaan? en idd wat dan? wat gaan deze mensen dan doen?
Een stapje verder en zwaardere drugs verhandelen of een laboratorium opzetten voor zwaardere middelen en moet het dan weer gelegaliseerd worden?
Ik denk echt niet dat dit werkt, kijk maar daan de legalisering van de bordeels is ook op niets uitgelopen.


Ten eerste, nieuwe drugs zijn altijd legaal. Want ze staan nog niet in de opium wet. Ten 2de, het is allemaal best hypocriet. Alcohol en tabak zijn legaal maar behoorlijk gevaarlijk en schadelijk. Waarom word dit niet verboden? Simpel, de overheid verdient er bakken met geld aan door middel van accijns. Als mensen andere niet legale drugs zouden gebruiken ipv deze 2 dan lopen we veel geld mis. De hele wereld draait namelijk om geld en niet om gezondheid. Best treurig eigenlijk.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Samanthi

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor Samanthi » 14 jun 2011 19:10

Samanthi schreef:Alcohol is vanouds vrij verkrijgbaar, vroeger als klein meisje kon ik gewoon jonge jenever voor mijn vader halen en uiteraard ook een pakje shag erbij.
Toch maakt alcohol meer kapot, vooral achter de deuren van brave burgers cq kerkgangers.
er gaan veel mensen gebukt onder uitgerekte longen, copd enzovoorts, sommige van hen roken gewoon door tot ze stikken, tja een mens moet toch wat... ja binnen de refokringen.
Voor roken is binnen de gemeentes meer de ogen opengegaan, vroeger leek het wel of er een paus gekozen was, de rook kringelde uit de consistrorie...
ok maar alcohol, een groot probleem... met verstrekkende gevolgen

Ik weet van iemand die in een huis werkte voor bejaarde mensen met een psychiatrische achtergrond waar een van de bewoners zich bij tijd en wijlen zich helemaal laveloos dronk, daar werd door het personeel om gelachen terwijl een bewoner die betrapt werd met een jointje bijna geschorst werd.
Hoe krom zijn we dan bezig?

Drugs legaliseren nooit Maar ook de wet van Alcohol en tabak is hevig aan vernieuwing toe.

Ik vind het altijd een beetje ja wat zou ik zeggen een beetje kinderachtig om te zeggen alcohol is ook...
dat weet ik nou net heel erg goed en heb hier al heel vaak over geschreven en nu is het weer best hypocriet, als laten we zeggen de zware drugs schadelijk zijn, dan kunnen andere middelen toch ook schadelijk zijn?
Het een sluit het ander niet uit.
Ik zeg steeds Alcohol en tabak is legaal, maar hierdoor nog steeds niet uit de crimminaliteit, dus legaliseren is de oplossing niet, kijk maar naar het bordeelverbod, of die er nu wel of niet is de gedwongen prostitutie en mensenhandel gaat gewoon door.

Legaliseren dus, dan is het voor criminele bendes de moeite niet meer om er mensen voor van overzee te halen. Aan de andere kant, waar moeten die criminelen dan hun geld mee 'verdienen'? Die gaan niet ineens allemaal netjes aan het werk dan. Slechte reden om het dan maar verboden te houden, maar wel een gevolg waar ik nog niet eerder aan had gedacht.


Mensen worden ook van overzee gehaald als goedkope huisslaafjes, of in restaurants en weet ik het waar, goedkoop in de huishouding en bovendien kun je er mee doen wat je wilt.
Er zijn hele schrijnende gevallen gekend en dat is het topje van de ijsberg.

Samanthi

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor Samanthi » 16 jun 2011 17:54

Citaat:

Legaliseren dus, dan is het voor criminele bendes de moeite niet meer om er mensen voor van overzee te halen. Aan de andere kant, waar moeten die criminelen dan hun geld mee 'verdienen'? Die gaan niet ineens allemaal netjes aan het werk dan. Slechte reden om het dan maar verboden te houden, maar wel een gevolg waar ik nog niet eerder aan had gedacht.


http://www.refdag.nl/nieuws/regio/aspergeboerin_uit_someren_zit_weer_vast_1_570313misschien wel met aspergekweek

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor haring » 06 jul 2011 15:55

Samanthi schreef:Ik vind het altijd een beetje ja wat zou ik zeggen een beetje kinderachtig om te zeggen alcohol is ook...


Waarom is dat kinderachtig? Alcohol is gewoon een drug, een hard drug zelfs. Dat het heel erg ingeburgerd is in onze maatschappij betekend nog niet dat het geen drug is.

Samanthi schreef:dat weet ik nou net heel erg goed en heb hier al heel vaak over geschreven en nu is het weer best hypocriet, als laten we zeggen de zware drugs schadelijk zijn, dan kunnen andere middelen toch ook schadelijk zijn?
Het een sluit het ander niet uit.


Alle drugs zijn schadelijk, zelfs aspirine.

Samanthi schreef:Ik zeg steeds Alcohol en tabak is legaal, maar hierdoor nog steeds niet uit de crimminaliteit, dus legaliseren is de oplossing niet, kijk maar naar het bordeelverbod, of die er nu wel of niet is de gedwongen prostitutie en mensenhandel gaat gewoon door.


99% van alle alcohol en tabak word legaal verkocht dus je argument gaat helemaal niet op.
*onderschrift verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor henkie » 06 jul 2011 21:48

Waarom nou altijd die kinderachtige vergelijking met alcohol. Alcohol met mate, met name rode wijn, is gezond. Appels en peren dus.

Het argument dat het bij een verbod allemaal erger wordt en dat legalisatie de oplossing is, kun je niet meer met droge ogen zeggen na het failliet van het prostitutie- en softdrugsbeleid.

Enne...wat is er mis met verbieden? Een moreel oordeel uitspreken over onwenselijk gedrag is heel gezond. Er zijn ongelooflijk veel dingen die uit principe niet mogen omdat we ze niet willen, ongeacht de gevolgen. Stel je eens voor dat een verbod om te moorden een averechts effect zou hebben. Zouden we dat dan maar legaal moeten maken?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: drugs legaliseren of niet

Berichtdoor Optimatus » 08 jul 2011 12:18

Is Duits blikjesbier ook gezond? :)
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten