Hoe verheerlijken we Jezus Christus in ons leven??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Hoe verheerlijken we Jezus Christus in ons leven??

Berichtdoor xsidd » 24 mei 2011 11:12

Het is volgens mij de kernzaak waardoor Gods kinderen een lichtend Licht, en een Zoutend Zout zijn voor deze wereld.

Hieronder wil ik een paar Bijbelteksten neerzetten die als grond dienen, naar mijn mening hoe wij Christus mogen verheerlijken in ons leven.

1 Joh 2 vers 3 tot en met 7 (Statenvertaling)

3 En hieraan kennen wij, dat wij Hem gekend hebben, zo wij Zijn geboden bewaren.
4 Die daar zegt: Ik ken Hem, en Zijn geboden niet bewaart, die is een leugenaar, en in dien is de waarheid niet;
5 Maar zo wie Zijn Woord bewaart, in dien is waarlijk de liefde Gods volmaakt geworden; hieraan kennen wij, dat wij in Hem zijn.
6 Die zegt, dat hij in Hem blijft, die moet ook zelf alzo wandelen, gelijk Hij gewandeld heeft.
7 Broeders! Ik schrijf u geen nieuw gebod, maar een oud gebod, dat gij van den beginne gehad hebt; dit oud gebod is het woord, dat gij van den beginne gehoord hebt.

Vooral vers 6 springt er voor mij uit, wandelen zoals Hij gewandeld heeft.

Hoe we dat kunnen concretiseren?

Door Hem te volgen!

Nog een Bijbeltekst hier.

2 Petrus 3 vers 11, en 14

11 Dewijl dan deze dingen alle vergaan, hoedanigen behoort gij te zijn in heiligen wandel en godzaligheid!

14 Daarom, geliefden, verwachtende deze dingen, benaarstigt u, dat gij onbevlekt en onbestraffelijk van Hem bevonden moogt worden in vrede;

1 Johannes 3 vers 16

16 Hieraan hebben wij de liefde gekend, dat Hij Zijn leven voor ons gesteld heeft; en wij zijn schuldig voor de broeders het leven te stellen.

Er staat geschreven, Wees Heilig want Ik ben Heilig. Er staat geschreven. Doe wat Hem welgevallig is.

En de belofte die wij hebben is het Eeuwige leven, als we Jezus Christus mogen kennen als Verlosser en Redder voor onze ziel.

Jezus zegt. Mij is gegeven alle macht in de Hemel en op aarde.

In Openbaring staat dit. Openbaring 1 vers 14 tot en met 18

14 En Zijn hoofd en haar was wit, gelijk als witte wol, gelijk sneeuw; en Zijn ogen gelijk een vlam vuurs;
15 En Zijn voeten waren blinkend koper gelijk, en gloeiden als in een oven; en Zijn stem als een stem van vele wateren.
16 En Hij had zeven sterren in Zijn rechterhand; en uit Zijn mond ging een tweesnijdend scherp zwaard; en Zijn aangezicht was, gelijk de zon schijnt in haar kracht.
17 En toen ik Hem zag, viel ik als dood aan Zijn voeten; en Hij legde Zijn rechterhand op mij, zeggende tot mij: Vrees niet; Ik ben de Eerste en de Laatste;
18 En Die leef, en Ik ben dood geweest; en zie, Ik ben levend in alle eeuwigheid. Amen. En Ik heb de sleutels der hel en des doods.

De Verheerlijkte Koning Jezus Christus in de Hemel!!

Dank U Vader, dat U in Uw Liefde Uw Zoon gegeven hebt voor ons. Dank U Heere Jezus, dat U de straf op U wilde nemen. Dank U Heilige Geest dat U ons troosten wilt. Dank U Drieenige God voor Uw Genade, Liefde, en oneindige Trouw aan ons mensen.

Heilige Heere Jezus van de Vader gezonden, U bent de Verheerlijkte Koning tot in Aller Eeuwigheid. Alle Lof, Dankzegging, Heerlijkheid, Kracht, Liefde, Macht en Majesteit aan U.

Amen

P.s Ik doe dit naar mijn gevoel veel te gebrekkig... Ik hoop dat veel mensen een aanvulling willen geven....

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Hoe verheerlijken we Jezus Christus in ons leven??

Berichtdoor schaapje » 24 mei 2011 15:33

Die zegt die in Hem blijft, moet zelf zo wandelen zoals de Here Jezus gewandeld heeft.

Het is God die het willen en werken in ons uitwerkt.
Maar dan moet je wel Zijn Wil kennen, men kan ook oost-indisch doof zijn.
Het heeft alles te maken met Hem liefhebben boven alles en dat kan wel eens
moeilijk zijn wij willen zelf nog zoveel vasthouden van niet van Hem is.
Het leven is één grote leerschool in gehoorzaamheid.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Hoe verheerlijken we Jezus Christus in ons leven??

Berichtdoor xsidd » 24 mei 2011 16:08

Ik ben het met je eens, dat God het willen en het werken uitwerkt. Daartegenover staat naar mijn mening, bekeer u.

Ik weet dat je jezelf niet kunt bekeren, maar dat je wel de keus en wil kan krijgen om het te doen door de werking van Zijn Geest. Dan na deze twee dingen te willen uitvoeren, kom je tot de conclusie dat je het niet kunt uit jezelf.

Dan als je erachter bent dat je jezelf niet kunt bekeren, en je roept God aan in Zijn Genade, ZAL hij de kracht geven om je te bekeren. Niet omdat wij dat hebben verdiend, maar omdat Hij in Zijn Woord belooft heeft door Jezus heen. Alles wat u de Vader vraagt in mijn Naam ZAL Hij u geven.

Ergens anders staat geschreven dat Hij alles ZAL geven, wat naar de Wil van God is, en in de Naam van Jezus word gevraagd.

1 ding lijkt me duidelijk. God wil dat de mens Zich bekeert, en de Engelen zijn er blij om als 1 zondaar Zich bekeert.

Dus waar wacht u nog op, die dit leest en nog niet de geloofszekerheid heeft dat Jezus Uw Verlosser is?

Reinig uw hart, en hoe geeft u de ruimte aan de Heere in uw hart?

Door HEM alles voor te leggen wat in uw hart leeft. Zo opend u de deur voor GOD.

Hij zegt door het Woord heen. Zo gij Mijn Stem dan heden hoort, gelooft Mijn Heil en Troostrijk Woord, verhard u niet maar laat u leiden.

Terug naar “Archief”