Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor TheKeimpe » 26 mei 2011 18:30

Zalm was niet de slechtste schatkistbewaarder nee.

Over de SGP: had ik nu provinciaal maar CDA gestemd. Het doorslaggevende argument om het niet te doen was de Eerste Kamer... Vervolgens stemt de SGP in Zuid-Holland vrolijk op het CDA... :?

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Horeb » 26 mei 2011 20:39

Optimatus schreef:
Dat was de titel van een boekje van een professor uit die tijd. Ik zal echt niet roepen dat paars het paradijs was, maar zo beroerd als het tegenwoordig wordt voorgesteld, is niet terecht. Paars had het tij mee en heeft daar goed op ingespeeld.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Horeb » 26 mei 2011 20:44

meribel schreef:
Daarnaast, wat is het probleem als mensen naar het rijke westen komen? Of wil het "rijke westen" dit misschien niet graag delen? En waar ligt dan het probleem?

delen mijn beste Meribel.......doen ik graag met iemand die meer heeft als ik. Jij niet? er zijn vandaag te veel mensen op de wereld die door welke oorzaak dan ook.........willen meeliften met degene die wel werkt.

de bijbelse opdracht luidt voor ieder mens......"in het zweet uws aanschijns zult gij uw brood eten"

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Optimatus » 26 mei 2011 20:49

De vreemdelingen herbergen eveneens, Horeb. En als je bedenkt dat het rijke Westen rijk is door historische en hedendaagse plundering van en handel in grondstoffen uit arme landen - let wel, het rijke Westen als geheel, ik kijk hier niet de individuele westerling op aan, daar die in wezen geen blaam treft, dan is het niet verwonderlijk dat men hier een graantje mee probeert te pikken.

Dat is overigens historisch een gegeven: men trekt daarheen waar werk/geld/bestaan te vinden is. Zo gaat dat al sinds de mens bestaat.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Napoleon » 26 mei 2011 20:55

Horeb schreef:willen meeliften met degene die wel werkt.


Dat kun je ook veranderen in: Kunnen in eigen land niet genoeg geld verdienen om de familie met honger te voeden. Klinkt heel anders, vind je niet? En is in veruit het grootste deel van de gevallen nog realiteit ook. Iemand gaat niet met gevaar voor eigen leven op een wankel vlotje proberen de Middellandse zee over te steken omdat het hem wel prettig lijkt mee te liften op Horeb's zuur verdiende centjes, maar omdat het bittere noodzaak is. Een groot deel van de economische vluchtelingen komt om het leven tijdens de tocht, en dat weten ze over het algemeen vooraf ook.

Daarmee wil ik niet zeggen dat wij in Nederland iedereen zomaar kunnen toelaten, maar ze af te schilderen als gemakzoekende profiteurs is een regelrechte leugen waarmee onze meedogenloosheid goedgepraat wordt.

We vinden het allemaal erg zielig als horen hoe het er in sloppenwijken in de 3e wereld aan toe gaat, maar als die mensen dan proberen naar een meer welvarend deel van de wereld te gaan om daar wat geld te verdienen, dan zijn het profiteurs.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor schaapje » 26 mei 2011 21:10

Veel landen zijn leeg geroofd door het rijke westen, daar is onze welvaart op gebouwd.
Het is gewoon een misselijk makend systeem in deze wereld, hier (vr)eten we ons een
suikerziekt en een hartinfarct, en weten we van gekkigheid niet wat we moeten doen met
ons geld, en elders in de wereld verhongeren dagelijks kinderen en volwassen mensen
van de honger.

Denk als de Nieuwe Wereld er is, het heel anders zal zijn, eigenlijk moeten wij christenen
dan nu al zo zijn.
De Here Jezus zei; je hebt Mij te eten gegeven, je hebt Mij te drinken gegeven,............
Laatst gewijzigd door schaapje op 26 mei 2011 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Optimatus » 26 mei 2011 21:24

Wel is het zo dat de allerarmsten de overtocht naar Europa bijna nooit maken. Het zijn meestal de net-iets-minder-armen die een dergelijke reis kunnen betalen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor schelpje3 » 26 mei 2011 21:34

Optimatus schreef:
Dat was de titel van een boekje van een professor uit die tijd. Ik zal echt niet roepen dat paars het paradijs was, maar zo beroerd als het tegenwoordig wordt voorgesteld, is niet terecht. Paars had het tij mee en heeft daar goed op ingespeeld.

Paars had geen visie en heeft veel te veel geld uitgegeven, bedoel je.
En zo beroerd was het wel, want de bomen groeiden tot in de hemel en ipv goed rentmeesterschap te beoefenen, werd het geld met scheppen uitgegeven.
Volgens mij lijd jij enigszins aan geheugenverlies [-X

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Spons » 26 mei 2011 21:44

willen meeliften met degene die wel werkt.


Dat kun je ook veranderen in: Kunnen in eigen land niet genoeg geld verdienen om de familie met honger te voeden. Klinkt heel anders, vind je niet? En is in veruit het grootste deel van de gevallen nog realiteit ook. Iemand gaat niet met gevaar voor eigen leven op een wankel vlotje proberen de Middellandse zee over te steken omdat het hem wel prettig lijkt mee te liften op Horeb's zuur verdiende centjes, maar omdat het bittere noodzaak is. Een groot deel van de economische vluchtelingen komt om het leven tijdens de tocht, en dat weten ze over het algemeen vooraf ook.

Daarmee wil ik niet zeggen dat wij in Nederland iedereen zomaar kunnen toelaten, maar ze af te schilderen als gemakzoekende profiteurs is een regelrechte leugen waarmee onze meedogenloosheid goedgepraat wordt.

We vinden het allemaal erg zielig als horen hoe het er in sloppenwijken in de 3e wereld aan toe gaat, maar als die mensen dan proberen naar een meer welvarend deel van de wereld te gaan om daar wat geld te verdienen, dan zijn het profiteurs.[/quote]


OFFtopic , en toch ook verbonden er aan :

we hebben het hier terecht over armoede , echter hoe zijn de verhoudingen dan in al die olie staten... want de fundenmentale moslims (de gekken zeg maar :) ) roepen altijd van het rijke westen maar volgens mij zijn er toch echt wel een paar heren in het midden oosten die schat en schat rijk zijn.... Dubai anyone ? Saoudi Arabië .. hoe staat het daar met de armoede eigenlijk ?

Faramir

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Faramir » 26 mei 2011 21:50

Spons schreef:willen meeliften met degene die wel werkt.


Dat kun je ook veranderen in: Kunnen in eigen land niet genoeg geld verdienen om de familie met honger te voeden. Klinkt heel anders, vind je niet? En is in veruit het grootste deel van de gevallen nog realiteit ook. Iemand gaat niet met gevaar voor eigen leven op een wankel vlotje proberen de Middellandse zee over te steken omdat het hem wel prettig lijkt mee te liften op Horeb's zuur verdiende centjes, maar omdat het bittere noodzaak is. Een groot deel van de economische vluchtelingen komt om het leven tijdens de tocht, en dat weten ze over het algemeen vooraf ook.

Veruit de meeste vluchtelingen zijn economische vluchtelingen. Volgens VN recht hoef je die niet op te nemen en kun je die gewoon regelrecht terugsturen. Economische vluchtelingen betalen kapitalen om door mensensmokkelaars overgebracht te worden. Over het algemeen sterft maar een gering percentage tijdens de tocht.
Daarmee wil ik niet zeggen dat wij in Nederland iedereen zomaar kunnen toelaten, maar ze af te schilderen als gemakzoekende profiteurs is een regelrechte leugen waarmee onze meedogenloosheid goedgepraat wordt.

Datgene wat jij verteld is ook niet compleet conform de waarheid.
We vinden het allemaal erg zielig als horen hoe het er in sloppenwijken in de 3e wereld aan toe gaat, maar als die mensen dan proberen naar een meer welvarend deel van de wereld te gaan om daar wat geld te verdienen, dan zijn het profiteurs.

Ik zou het geen profiteurs willen noemen maar gewoon economische vluchtelingen.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor meribel » 26 mei 2011 21:54

horeb:
delen mijn beste Meribel.......doen ik graag met iemand die meer heeft als ik.



ja dat snap ik..... ](*,)

maar dat is nu eenmaal niet het christelijke concept..

( verder sluit ik me aan bij mijn voorgangers )

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Spons » 26 mei 2011 21:58

eh dat is niet mijn citaat, de beperking van max 3 citaten heeft door een foutje mijner kant de boel wat uit elkaar gerukt ...sorry

Faramir

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Faramir » 26 mei 2011 22:00

Een leuke prent die ik zag:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Optimatus » 26 mei 2011 23:12

schelpje3 schreef:Paars had geen visie en heeft veel te veel geld uitgegeven, bedoel je.
En zo beroerd was het wel, want de bomen groeiden tot in de hemel en ipv goed rentmeesterschap te beoefenen, werd het geld met scheppen uitgegeven.
Volgens mij lijd jij enigszins aan geheugenverlies [-X


Ik herinner mij een sterke economische groei, een groeiende werkgelegenheid en een afname van de staatsschuld (vooral ten tijde van paars I). Een afnemende staatsschuld duidt niet bepaald op het gooien met geld...

Zit ik hier nu als CDA'er paars te verdedigen...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor TheKeimpe » 27 mei 2011 13:13

Paars had veel meer kunnen aflossen, zodat de rentelasten nu lager zouden zijn.
Daarnaast "hoefden" men niet al te sterk op de kosten te letten, met als gevolg dat er nu fors bezuinigd moet worden...
Stel, een vereniging kreeg in 2000 €50.000,- subsidie
Door paars is dit opgehoogd naar €100.000,-
Nu wordt er gekort tot €60.000,-
Dan schreeuwt men nu moord en brand. Terwijl men meer krijgt dan in 2000...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 gasten