Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Flappie » 25 mei 2011 11:47

Optimatus schreef:Het triomfantelijk hoera-geroep van de adepten van dit kabinet (incl. aanhangsels) doet me denken aan de triomfantelijke arrogantie van paars destijds.


Wellicht heb je gelijk, maar waar ageer je tegen eigenlijk? Het gaat hier dacht ik over de zogenaamde 'cruciale rol van de SGP'.

Het lijkt mij trouwens dat eventuele adepten (incl. aanhangsels) nooit erg triomfantelijk zouden kunnen doen, al is het alleen maar omdat het geen meerderheidskabinet is en telkens meederheden gezocht moeten worden.

Mocht je gelijk hebben, onthoud dan dat zoals de arrogantie van paars viel, dit evenzo zo zal gaan. Bovendien ageerde ik tegen de tendentieuse manier van spreken door Spons, mocht hij op dezelfde wijze een kabinet 'paars plus' neersabelen, vind hij zich ook tegen mij.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Spons » 25 mei 2011 15:05

@ Horeb.. volgens mij komt toch het grootste deel van deze crisis door de banken, die risico's namen met het geld van anderen en toen moest de overheid bij springen ... Riante bonussen in het bedrijfsleven en veelvuldig bewust bedrog aan de normale burger, ( Woeker polis anyone )

Bezuinigingen is een noodzaak , maar ga dan niet korten op bv speciaal onderwijs , cluster 3 scholen, je wil niet half weten hoe hard en noodzakelijk het is dat daar gewoon gewerkt kan worden zoals het nu gaat. Kinderen met ADHD, Autisme of aanverwante stoornissen die niet normaal kunnen functioneren in de maatschappij, hebben aandacht nodig, bijna persoonlijke begeleiding in sommigen gevallen, en kleine klassen (14 in een klas is eigenlijk al veel te veel ) Het is uitgesteld met een jaar... de gevolgen als dit door gaat is echt rampzalig.

@ Flappie, het is algemeen bekend, dat de rechtse kant van de kerken het stiekem wel met Wilders eens is, uit angst voor Moslims, en de onwetenschap hoe een echte Moslim is, en niet van die radicalen zoals je op TV en in kranten ziet.

Wilders begon ook zoals Hitler begon... ook toen dacht men van het valt wel mee , het zal zo'n vaart niet lopen. maar Wilders is een langzaam doordringend gif wat de mens verdooft. Zeker gezien zijn algemene houding tegenover buitenlanders en de Islam in het bijzonder..

Dat een partij als de SGP deze regering steunt is diep triest. De SGP is toch voor Godsdienst vrijheid, ja me Re...t voor hun eigen Godsdienst dus.. want als het aan Wilders ligt, Geen hoofd doekjes, geen boerka (en daar kan ik me uit sociale veiligheid nog wat bij voorstellen , wacht op Zondag dan ook maar geen hoed meer op naar de kerk. Dat is dus precies hetzelfde, uit geloofsovertuiging een hoed dragen voor de dienst des heren. (pers. deel ik dat standpunt niet , maar dat terzijde ).

En gaan de joden dan ook maar geen keppeltje meer dragen dat is toch ook hetzelfde...?

Ik ben het niet eens met de standpunten van de SGP , maar ze zijn wel consequent geweest in hun doen en laten en dat respecteer ik, het zijn geen alle wind richtingen op partij... tot nu toe dus.

maar kan jij me uitleggen wat een Christelijke partij als de SGP voor een sociaal gezicht heeft, door dit kabinet te gedogen / steunen.

Wajong jongeren, (sociale werkplaats ) korten , of opheffen, bezuinigingen op speciaal onderwijs (een noodzaak en geen luxe ) bezuinigingen op openbaar vervoer, op de uitkeringen , verhoging van pensioen leeftijd. Bezuinigingen op de zorg terwijl nederland vergrijst... dat is pas een schande... je mag hopen dat als jij later in de Amandelhof terecht komt dat je nog 1x in de week gewassen wordt, ... een luier verschonen kan wel wachten tot morgen ... dat bespaart weer geld... Elke dag douchen kan geneens meer... en wassen gaat tegenwoordig met een vochtig doekje... ipv washand, water en zeep... Nee dan hoop ik toch echt dat ik voor die tijd in mijn slaap overlijdt dan zo behandeld te worden..

En aan de verpleegkundige etc ligt het niet, die willen wel maar hebben geen tijd, want 30 a 40 mensen uit bed halen in 1 a anderhalf uur tijd, incl wassen etc... met twee man,, ga er maar aan staan... Maar volgens de SGP is dat niet erg... ze steunen immers deze huichelaars die er nu zitten.

het wordt steeds zotter hier in dit land, men heeft zelfs een dieren politie.... nee dat is goed geld besteden....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor schelpje3 » 25 mei 2011 15:22

Spons schreef:@ Horeb.. volgens mij komt toch het grootste deel van deze crisis door de banken, die risico's namen met het geld van anderen en toen moest de overheid bij springen ... Riante bonussen in het bedrijfsleven en veelvuldig bewust bedrog aan de normale burger, ( Woeker polis anyone )

Bezuinigingen is een noodzaak , maar ga dan niet korten op bv speciaal onderwijs , cluster 3 scholen, je wil niet half weten hoe hard en noodzakelijk het is dat daar gewoon gewerkt kan worden zoals het nu gaat. Kinderen met ADHD, Autisme of aanverwante stoornissen die niet normaal kunnen functioneren in de maatschappij, hebben aandacht nodig, bijna persoonlijke begeleiding in sommigen gevallen, en kleine klassen (14 in een klas is eigenlijk al veel te veel ) Het is uitgesteld met een jaar... de gevolgen als dit door gaat is echt rampzalig.

@ Flappie, het is algemeen bekend, dat de rechtse kant van de kerken het stiekem wel met Wilders eens is, uit angst voor Moslims, en de onwetenschap hoe een echte Moslim is, en niet van die radicalen zoals je op TV en in kranten ziet.

Wilders begon ook zoals Hitler begon... ook toen dacht men van het valt wel mee , het zal zo'n vaart niet lopen. maar Wilders is een langzaam doordringend gif wat de mens verdooft. Zeker gezien zijn algemene houding tegenover buitenlanders en de Islam in het bijzonder..

Dat een partij als de SGP deze regering steunt is diep triest. De SGP is toch voor Godsdienst vrijheid, ja me Re...t voor hun eigen Godsdienst dus.. want als het aan Wilders ligt, Geen hoofd doekjes, geen boerka (en daar kan ik me uit sociale veiligheid nog wat bij voorstellen , wacht op Zondag dan ook maar geen hoed meer op naar de kerk. Dat is dus precies hetzelfde, uit geloofsovertuiging een hoed dragen voor de dienst des heren. (pers. deel ik dat standpunt niet , maar dat terzijde ).

En gaan de joden dan ook maar geen keppeltje meer dragen dat is toch ook hetzelfde...?

Ik ben het niet eens met de standpunten van de SGP , maar ze zijn wel consequent geweest in hun doen en laten en dat respecteer ik, het zijn geen alle wind richtingen op partij... tot nu toe dus.

maar kan jij me uitleggen wat een Christelijke partij als de SGP voor een sociaal gezicht heeft, door dit kabinet te gedogen / steunen.

Wajong jongeren, (sociale werkplaats ) korten , of opheffen, bezuinigingen op speciaal onderwijs (een noodzaak en geen luxe ) bezuinigingen op openbaar vervoer, op de uitkeringen , verhoging van pensioen leeftijd. Bezuinigingen op de zorg terwijl nederland vergrijst... dat is pas een schande... je mag hopen dat als jij later in de Amandelhof terecht komt dat je nog 1x in de week gewassen wordt, ... een luier verschonen kan wel wachten tot morgen ... dat bespaart weer geld... Elke dag douchen kan geneens meer... en wassen gaat tegenwoordig met een vochtig doekje... ipv washand, water en zeep... Nee dan hoop ik toch echt dat ik voor die tijd in mijn slaap overlijdt dan zo behandeld te worden..

En aan de verpleegkundige etc ligt het niet, die willen wel maar hebben geen tijd, want 30 a 40 mensen uit bed halen in 1 a anderhalf uur tijd, incl wassen etc... met twee man,, ga er maar aan staan... Maar volgens de SGP is dat niet erg... ze steunen immers deze huichelaars die er nu zitten.

het wordt steeds zotter hier in dit land, men heeft zelfs een dieren politie.... nee dat is goed geld besteden....

Even een correctie. Jij gooit alle wajong jongeren op 1 hoop.
een gedeelte werkt helemaal niet. Is niet in staat vanwege psychische of lichamelijke aandoening.
een gedeelte werkt in de zgn begeleide werkplaatsen
nog een gedeelte studeert en/of werkt parttime bij een regulier bedrijf.
Vanuit het UWV wordt aangemoedigd om te gaan studeren of werken, al is het maar deeltijd. Je krijgt begeleiding, evt. tegemoetkoming en zij denken met je mee.
Dat kost geld ja. Maar als ieder zijn steentje bijdraagt naar vermogen, valt dat reuze mee over het geheel.
Jongeren moet je niet achter de bloemetjes zetten, dat is ongezond en ze gaan misschien op rare ideeen komen.

Gebruikersavatar
Flappie
Kapitein
Kapitein
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 feb 2004 00:12
Locatie: London (UK)
Contacteer:

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Flappie » 25 mei 2011 15:24

Spons schreef:

@ Flappie, het is algemeen bekend, dat de rechtse kant van de kerken het stiekem wel met Wilders eens is, uit angst voor Moslims, en de onwetenschap hoe een echte Moslim is, en niet van die radicalen zoals je op TV en in kranten ziet.

Wilders begon ook zoals Hitler begon... ook toen dacht men van het valt wel mee , het zal zo'n vaart niet lopen. maar Wilders is een langzaam doordringend gif wat de mens verdooft. Zeker gezien zijn algemene houding tegenover buitenlanders en de Islam in het bijzonder..

Dat een partij als de SGP deze regering steunt is diep triest. De SGP is toch voor Godsdienst vrijheid, ja me Re...t voor hun eigen Godsdienst dus.. want als het aan Wilders ligt, Geen hoofd doekjes, geen boerka (en daar kan ik me uit sociale veiligheid nog wat bij voorstellen , wacht op Zondag dan ook maar geen hoed meer op naar de kerk. Dat is dus precies hetzelfde, uit geloofsovertuiging een hoed dragen voor de dienst des heren. (pers. deel ik dat standpunt niet , maar dat terzijde ).

En gaan de joden dan ook maar geen keppeltje meer dragen dat is toch ook hetzelfde...?

Ik ben het niet eens met de standpunten van de SGP , maar ze zijn wel consequent geweest in hun doen en laten en dat respecteer ik, het zijn geen alle wind richtingen op partij... tot nu toe dus.

maar kan jij me uitleggen wat een Christelijke partij als de SGP voor een sociaal gezicht heeft, door dit kabinet te gedogen / steunen.

Wajong jongeren, (sociale werkplaats ) korten , of opheffen, bezuinigingen op speciaal onderwijs (een noodzaak en geen luxe ) bezuinigingen op openbaar vervoer, op de uitkeringen , verhoging van pensioen leeftijd. Bezuinigingen op de zorg terwijl nederland vergrijst... dat is pas een schande... je mag hopen dat als jij later in de Amandelhof terecht komt dat je nog 1x in de week gewassen wordt, ... een luier verschonen kan wel wachten tot morgen ... dat bespaart weer geld... Elke dag douchen kan geneens meer... en wassen gaat tegenwoordig met een vochtig doekje... ipv washand, water en zeep... Nee dan hoop ik toch echt dat ik voor die tijd in mijn slaap overlijdt dan zo behandeld te worden..

En aan de verpleegkundige etc ligt het niet, die willen wel maar hebben geen tijd, want 30 a 40 mensen uit bed halen in 1 a anderhalf uur tijd, incl wassen etc... met twee man,, ga er maar aan staan... Maar volgens de SGP is dat niet erg... ze steunen immers deze huichelaars die er nu zitten.

het wordt steeds zotter hier in dit land, men heeft zelfs een dieren politie.... nee dat is goed geld besteden....


Weet je wat het eerste teken van jodenvervolging in Nazi-duitsland was? Juist, het verbod op ritueel slachten. In die zin zou je Groenlinks, Partij voor de Dieren, D66, SP en PvdA en VVD ook zeer gevaarlijke partijen kunnen noemen als je die redenatie doorzet.

Ik voel me niet geroepen de PVV te verdedigen, het is niet mijn partij en ik zal er nooit op stemmen, maar om een vergelijking te maken met de tweede wereldoorlog, zelfs nazi's, vind ik niet correct maar tendentieus. Je kunt het met de standpunten niet eens zijn, je kunt zelfs zeggen hij moslims over 1 kam scheert, maar je moet oppassen zomaar lukraak vergelijkingen te maken tussen de WO2 en een bepaalde partij. Dat maakt zulke vergelijkingen inflateus en tegen de tijd dat het er echt omgaat, luistert niemand er meer naar.

Over de bezuinigingen die je aangeeft, ik heb al eerder gezegd dat door toedoen van de SGP de bezuinigingen op sociale werkplaatsen en speciaal onderwijs voorlopig uitgesteld c.q. bijgesteld worden/zijn. Je mag van mening zijn dat je niet begrijpt dat de SGP deze regering steunt, je kunt het ook bekijken vanuit het oogpunt dat de SGP nu een positie heeft om de boel bij te sturen. Wellicht nog effectiever dan de radiciale oppositierol te verkiezen.

En laten we eerlijk zijn, als je het verkiezingspartij van de PVV echt gelezen hebt, heb je kunnen zien staan dat zij juist op de zorg (handen aan het bed) niet willen korten. Overigens zijn de problemen in de zorg natuurlijk niet van de ene op de andere dag ontstaan en kun je die ook niet van de 1 op de andere dag oplossen. Bezuinigen op zorg zal overigens ook moeilijk gaan, daar gelijk bij gezegd, het is niet alleen een geld- maar ook een efficiency probleem (veel bureaucratie, managers). Bovendien wil deze regering ook niet 12.000 extra banen in de zorg creeeren? Je kunt sceptisch zijn of het lukt, maar het is al een tijdje geleden dat er concreet over gepraat werd.

Voor de rest kun je er niet omheen dat er bezuinigd moet worden, de pensioenleeftijd omhoog is niets mis mee, we leven langer, minder werkenden, meer ouderen, dat valt niet meer op te brengen. Het is geen schande dat je verhogen.
Er wordt altijd moord en brand geroepen over bezuinigingen op sociale uitkeringen, hetzelfde als bij de invoering van de wet Werk & Bijstand. (om mensen in de bijstand naar betaald werk te begeleiden) Conclusie, die wet werkt naar behoren. alle heisa voor niets geweest. Laatst nog een documentaire van de NCRV over de sociale dienst van twee gemeenten, liet zien dat er nog een hoop mensen zijn die best kunnen werken maar een verdraaid gebrek aan arbeidsmoraal hebben. Ik vind dat net zo asociaal.
Laatst gewijzigd door Flappie op 25 mei 2011 15:53, 2 keer totaal gewijzigd.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Spons » 25 mei 2011 15:40

Even een correctie. Jij gooit alle wajong jongeren op 1 hoop.
een gedeelte werkt helemaal niet. Is niet in staat vanwege psychische of lichamelijke aandoening.
een gedeelte werkt in de zgn begeleide werkplaatsen
nog een gedeelte studeert en/of werkt parttime bij een regulier bedrijf.
Vanuit het UWV wordt aangemoedigd om te gaan studeren of werken, al is het maar deeltijd. Je krijgt begeleiding, evt. tegemoetkoming en zij denken met je mee.
Dat kost geld ja. Maar als ieder zijn steentje bijdraagt naar vermogen, valt dat reuze mee over het geheel.
Jongeren moet je niet achter de bloemetjes zetten, dat is ongezond en ze gaan misschien op rare ideeen komen.[/quote]

ik zei ook niet iedereen maar wel dat er op ze gekort gaat worden, terwijl het doel toch is ze nuttig te maken voor hun eigen waarde en voor de maatschappij, al is het maar bij wijze van spreke het schoffelen van plantsoenen etc.. ze wegzetten in een hoekje lijkt me namelijk absoluut geen goed plan !

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor schelpje3 » 25 mei 2011 16:11

Spons schreef:
ik zei ook niet iedereen maar wel dat er op ze gekort gaat worden, terwijl het doel toch is ze nuttig te maken voor hun eigen waarde en voor de maatschappij, al is het maar bij wijze van spreke het schoffelen van plantsoenen etc.. ze wegzetten in een hoekje lijkt me namelijk absoluut geen goed plan !

De dierenpolitie is juist een heel goed plan !
Weet je hoeveel schoften in dit land hun dieren mishandelen ? Of waar gewoon niet naar omgekeken wordt ? Verwaarloosd, over het hek gekieperd, aan een boom gebonden, teruggebracht naar het asiel, omdat het vakantie is, ach, in september halen we wel weer een nieuw puppy of kitten.
DAAR moet met harde hand tegenop getreden worden. Kan mij niet hard genoeg zijn.
Dieren mishandelen en verwaarlozen is laf. En lieden die dieren leed aanbrengen, doen dit net zo makkelijk bij mensen !
Dus wel zeker is die speciale politie een goede investering, dan hoeft de gewone politie er niet naar toe.
In Amerika heb je dit ook. De straffen zijn ook veel zwaarder dan hier, net als de geldboetes. Zo kan deze politie zichzelf bedruipen.

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Horeb » 25 mei 2011 16:29

@spons,

de banken hebben slechts meegedaan. de oorzaak van de crisis is de ongebreidelde hebzucht van de mens zonder daar wat voor te hoeven doen. die doet alles in waarde opdrijven.
vandaag moet een gewone jan met de pet een leven kunnen leiden als een kroonprins. onder druk van de bonden zijn salarissen en sociale verzekeringen opgedreven tot ongekende hoogten. structureel zijn daardoor de winsten van de bedrijven onder druk gezet. de bedrijven zijn als gevolg daarvan slechter gaan draaien en zo kom je in een visuele cirkel terecht.
we leven gewoon allemaal ver boven onze stand. daar komt nog bij dat de grootst werkende groep mensen door regelingen als hypotheekrenteaftrek ook nog geen belasting betalen zodat alles gehaald moet worden bij het bedrijfsleven. de rek is er gewoon uit................. bedrijven kunnen gewoon geen rendement meer maken.

als gevolg daarvan moet de overheid korten op alle uitgaven. maar wat doen de ambtenaren?......in plaats van efficiënter te gaan werken gaan ze mensen ontslaan. dat heeft directe gevolgen voor b.v.de kwaliteit van de zorg en het onderwijs. het komt nooit bij de knullige directeuren van dergelijke instellingen op dat ze b.v.ook de auto/telefoon/reis en overige kosten zouden kunnen gaan beperken, en proberen met minder geld de zelfde kwaliteit te blijven bieden.dat is namelijk precies wat het bedrijfsleven wel doet. daar wringt dus de schoen en niet bij een overheid die bezuinigen MOET.

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor henkie » 25 mei 2011 16:38

Terug naar de SGP! off topique-smile

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor meribel » 25 mei 2011 20:24

Horeb schreef:verder even over die vreemdelingen.................
vreemdelingen die woonden onder het volk Israël moesten inderdaad zeer liefdevol worden opgenomen. er is echter 1 ding wat je niet vermeld.......ze dienden zich volledig aan te passen aan de wetten en regels van het volk waar ze temidden woonden. God gaf zelf de uitzonderingen aan in de burgelijke wetten. ook moesten ze de HEERE God dienen en zijn wetten vrezen. zelfs besneden worden..................

ik denk dat deze informatie jouw zienswijze in een ander daglicht plaatst.


is dat zo?

Je schrijft: Vreemdelingen die woonden onder het volk Israël moesten zeer liefdevol worden opgenomen, inderdaad, even kijken naar het pvv partijprogramma;
- Invoering van een quotum voor asielzoekers – maximaal 1.000 personen per jaar,
opvang bij voorkeur in de regio
- Nederlandse nationaliteit pas na tien jaar rechtmatig verblijf in Nederland,
- Eerst tien jaar wonen en werken in Nederland, dan pas recht op een uitkering. Alleen
uitkeringen voor wie goed Nederlands spreekt
- En vooral: volledige immigratiestop voor mensen uit
islamitische landen


weinig liefdevol als je het mij vraagt...

Daarna schrijft je er is echter 1 ding wat je niet vermeld.......ze dienden zich volledig aan te passen aan de wetten en regels van het volk waar ze temidden woonden.

bedoel je nu dat de vreemdelingen hier elke zondag 2 keer naar de kerk moeten gaan, of elke zondag naar de woonboulevard?

Mattheus;
Ik was een vreemdeling en jullie namen mij niet op, ik was naakt en jullie kleedden mij niet. Ik was ziek en zat in de gevangenis en jullie bezochten mij niet.”


Ik ben niet verantwoordelijk voor het landsbeleid, hoogstens voor mijn eigen stem, maar die gaat wel naar een partij die voor een immigratiebeleid staat waar er plek is voor vreemdelingen, en niet naar een partij die bang is om geislamiseerd te worden of zijn eigen welvaart te moeten delen ( stel je voor zeg.. )

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Spons » 25 mei 2011 21:01

benieuwd of de SGP het eens is met deze standpunten, want ze steunen deze partij wel...

@ flappie kom later terug op je posting !

Horeb
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 06 dec 2010 19:09

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Horeb » 26 mei 2011 16:33

@Meribel,

de SGP maakt onderscheid tussen vluchtelingen die elders in de wereld zijn verjaagd om religieuze belijdenis, en tussen mensen die onder het mom van vluchteling proberen te profiteren van het "rijke" westen.

ontheemde mensen om welke rede dan ook moeten door ons christelijk worden opgenomen. dat is onze naastenplicht.
de andere groep kun je wat mij betreft niet hard genoeg eruit schoppen.

helaas bestaat 90% uit de laatste groep.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Optimatus » 26 mei 2011 16:42

Flappie schreef:
Wellicht heb je gelijk, maar waar ageer je tegen eigenlijk? Het gaat hier dacht ik over de zogenaamde 'cruciale rol van de SGP'.

Het lijkt mij trouwens dat eventuele adepten (incl. aanhangsels) nooit erg triomfantelijk zouden kunnen doen, al is het alleen maar omdat het geen meerderheidskabinet is en telkens meederheden gezocht moeten worden.

Mocht je gelijk hebben, onthoud dan dat zoals de arrogantie van paars viel, dit evenzo zo zal gaan. Bovendien ageerde ik tegen de tendentieuse manier van spreken door Spons, mocht hij op dezelfde wijze een kabinet 'paars plus' neersabelen, vind hij zich ook tegen mij.


De tendentieuze manier van spreken is bij Horeb even groot, maar van de andere kant belicht. Dat is dus een kwestie van invalshoek. Overigens, paars was zo slecht nog niet als het gaat om financieel en economisch beleid.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor schelpje3 » 26 mei 2011 16:49

Optimatus schreef:
De tendentieuze manier van spreken is bij Horeb even groot, maar van de andere kant belicht. Dat is dus een kwestie van invalshoek. Overigens, paars was zo slecht nog niet als het gaat om financieel en economisch beleid.

Pardon ??? :shock:
De puinhopen van paars, weet je nog ?? Daarom moet er nu bezuinigd worden, omdat paars voor sinterklaas gespeeld heeft. o.a.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor meribel » 26 mei 2011 17:14

Horeb schreef:@Meribel,

de SGP maakt onderscheid tussen vluchtelingen die elders in de wereld zijn verjaagd om religieuze belijdenis, en tussen mensen die onder het mom van vluchteling proberen te profiteren van het "rijke" westen.

ontheemde mensen om welke rede dan ook moeten door ons christelijk worden opgenomen. dat is onze naastenplicht.
de andere groep kun je wat mij betreft niet hard genoeg eruit schoppen.

helaas bestaat 90% uit de laatste groep.


allereerst..ik ken veel asielzoekers en vluchtelingen, altijd zat daar een schrijnend verhaal achter, ik vraag me af waar jouw 90% vandaan komt.

Daarnaast, wat is het probleem als mensen naar het rijke westen komen? Of wil het "rijke westen" dit misschien niet graag delen? En waar ligt dan het probleem?

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Cruciale rol SGP in de Nederlandse wetgeving

Berichtdoor Optimatus » 26 mei 2011 17:42

schelpje3 schreef:Pardon ??? :shock:
De puinhopen van paars, weet je nog ?? Daarom moet er nu bezuinigd worden, omdat paars voor sinterklaas gespeeld heeft. o.a.


Dat was de titel van een boekje van een professor uit die tijd. Ik zal echt niet roepen dat paars het paradijs was, maar zo beroerd als het tegenwoordig wordt voorgesteld, is niet terecht. Paars had het tij mee en heeft daar goed op ingespeeld.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten