VVD ziet af van voorstel godslastering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

VVD ziet af van voorstel godslastering

Berichtdoor JeeWee » 22 mei 2011 07:08

Het lijkt er op dat de SGP meer en meer principiële zaken voor elkaar krijgt:  De VVD heeft haar handtekening weggehaald onder een wetsvoorstel dat zij eerder samen met D66 had ingediend om godslastering niet meer strafbaar te stellen. D66, jawel de partij met alleen maar zessen in haar naam, is ervan overtuigd dat de liberalen hiermee de gunst van de SGP willen verwerven in ruil voor steun aan de coalitie in de Eerste Kamer.

In het tv-programma Nieuwsuur erkende Senator Gerrit Holdijk van de SGP erkende dat als het kabinet dit type voorstellen uitstelt of ongedaan maakt, het op de steun van de SGP kan rekenen, „maar niet klakkeloos.”

En wij maar denken dat 'die paar SGP'ers' er toch niet doe doen in de Kamers...
Ik ben er blij mee en het laat volgens mij weer eens zien dat God ook met een kleine Gideonsbende kan volstaan.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

scheermes
Luitenant
Luitenant

Re: VVD ziet af van voorstel godslastering

Berichtdoor scheermes » 22 mei 2011 07:56

Het lijkt er ook op dat de VVD haar principiële liberale zaken laat varen. We hebben al algemenere wetten zoals de wet tegen discriminatie en het verbod tot aanzetten van haat of geweld. Waarvoor hebben we deze wet nog nodig?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 22 mei 2011 08:29

Leuke handreiking die in de praktijk niets inhoud. De wet over godslastering.... bij mijn weten nooit of zelden uit de kast getrokken in de rechtszaal. Blijkbaar is een SGP hand snel gevuld.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 22 mei 2011 09:47

Ik wordt misselijk van dit soort dingen.
Voor je het weet komt the thought police en is het verboden bepaalde dingen te denken.

Mogen we Allah, Vish`nu,Jahwe, en alle anderen dan ook niet meer lasteren of geld hetdan alleen voor de God van de bijbel.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 22 mei 2011 09:55

RogierV schreef:Ik wordt misselijk van dit soort dingen.
Voor je het weet komt the thought police en is het verboden bepaalde dingen te denken.

Mogen we Allah, Vish`nu,Jahwe, en alle anderen dan ook niet meer lasteren of geld hetdan alleen voor de God van de bijbel.

Lees het wetsartikel eens zou ik zeggen, dan weet je het. Denken mag je alles, uitvoeren is een tweede. In Nederland hebben wij wat dat betreft echt helemaal niets te klagen.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 22 mei 2011 10:03

Ach kom op nou. We mogen onzichtbare mensen niet meer `lasteren`. Mogen we kleine mensen straks ook geen smurfen meer noemen?
Maar antwoord alstublieft mijn vraag even; Gaat het dan alleen om de god uit de bijbel?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 22 mei 2011 10:05

RogierV schreef:Ach kom op nou. We mogen onzichtbare mensen niet meer `lasteren`.

Niet meer? Het heeft al behoorlijk lange tijd niet gemogen. Lees je eens in over het onderwerp voordat je zomaar wat schopt.
Mogen we kleine mensen straks ook geen smurfen meer noemen?

Als je enig goed fatsoen hebt doe je dat al niet.
Maar antwoord alstublieft mijn vraag even; Gaat het dan alleen om de god uit de bijbel?

Lees de wet maar eens, daar leer je wat van want zo te zien weet je nog niet echt waar je over praat.

Begrijpelijke link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Godslastering
Laatst gewijzigd door Faramir op 22 mei 2011 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 22 mei 2011 10:09

Als je enig goed fatsoen hebt doe je dat al niet.

Eens. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet over de vrijheid wil beschikken om dat te doen als het mij blieft.

Ik zal idd even lezen faramir excuseer mijn toon maar ik reageer altijd erg slecht op religieuse instituten die zich met de samenleving gaan bemoeien.
Ik vnd ook niet dat je constant de hele dag moet lopen vloeken doe ik zelf ook niet.
Maar vind je het niet gevaarlijk om godslastering echt te gaan handhaven.(het artikel bestaat idd maar nulx gehandhaafd)

Dat betekent dat religie voor een groot deel buiten alle kritiek komt te liggen. Levensgevaarlijk als je het mij vraagt.
De VS hebben trouwens al veel eerder besloten dat wetten tegen godslastering `ongrondwettelijk` zijn.
Laatst gewijzigd door RogierV op 22 mei 2011 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 22 mei 2011 10:11

RogierV schreef:
Eens. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet over de vrijheid wil beschikken om dat te doen als het mij blieft.

Ik zal idd even lezen faramir excuseer mijn toon maar ik reageer altijd erg slecht op religieuse instituten die zich met de samenleving gaan bemoeien.

De VVD is een religieus instituut?

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 22 mei 2011 10:33

Nee maar zeer duidelijk religieus gemotiveerd om in de gunste van de SGP te komen. ik had het beter meoten verwoorden.

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 22 mei 2011 11:49

JeeWee schreef:Het lijkt er op dat de SGP meer en meer principiële zaken voor elkaar krijgt:  De VVD heeft haar handtekening weggehaald onder een wetsvoorstel dat zij eerder samen met D66 had ingediend om godslastering niet meer strafbaar te stellen. D66, jawel de partij met alleen maar zessen in haar naam, is ervan overtuigd dat de liberalen hiermee de gunst van de SGP willen verwerven in ruil voor steun aan de coalitie in de Eerste Kamer.

En wij maar denken dat 'die paar SGP'ers' er toch niet doe doen in de Kamers...
Ik ben er blij mee en het laat volgens mij weer eens zien dat God ook met een kleine Gideonsbende kan volstaan.

Ironischer kan het bijna niet. De SGP staat onder enorme druk vanuit de samenleving die bovendien haar uiterste best doet om godsdienst uit te bannen en politiek wordt de invloed alleen maar groter.
En dan die zure bekkies en commentaren van D66...genieten geblazen! :-oo

Achteraf je gelijk halen is erg makkelijk, maar ik wil er toch even fijntjes wijzen dat iedere strategische stemmer op CDA (en in kleinere mate de CU) de plank aardig hebben misgeslagen ;-)

RogierV schreef:Ik wordt misselijk van dit soort dingen.

Een gedachtenpolitie zou bij jou geen kwaad kunnen. Dat je eerst verplicht na moet denken voordat je wat typt bijvoorbeeld ;-)
De wet bestaat al sinds 1932 namelijk.

RogierV
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor RogierV » 22 mei 2011 11:51

Geloof me ik ben pijnlijk op de hoogte van zojuist gemaakte blunder.
Maar nog steeds is naar mijn weten deze wet niet meer gehandhaafd sinds Reve werd vrijgesproken.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 mei 2011 20:27

henkie schreef:En dan die zure bekkies en commentaren van D66...genieten geblazen! :-oo

dat was precies wat ik ook dacht. D666666 doet er alles aan om God en religie uit onze samenleving te bannen en een partij als de SGP in een kwaad daglicht te stellen.

D66 wikt, God beschikt...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

steenblokkiaan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor steenblokkiaan » 22 mei 2011 22:35

"Wat vijand tegen hem zich kant',. Mijn hand, Mijn onweerstaanbre hand,. Zal hem bekleen met schaamt' en schand."

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 23 mei 2011 09:26

Zou bijna zeggen dat de VVD zichzelf verkoopt aan de duivel (spreekwoordelijk uiteraard)

Het liberale gedachtegoed is blijkbaar minder waard dan de positie van minister-president.

@Jeewee: de sgp zet zichzelf in een kwaad daglicht door in flevoland tegen een bestuurder te stemmen omdat zij een vrouw is.

Terug naar “Archief”