Ziekte van Crohn... ervaringsdeskundigen gezocht!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Ziekte van Crohn... ervaringsdeskundigen gezocht!

Berichtdoor jaccootje85 » 11 apr 2011 20:20

Vandaag hebben we te horen gekregen dat mijn aanstaande man aan de ziekte van Crohn lijdt.... Heeft iemand daar ervaring mee??
Szent az Úr

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Ziekte van Crohn... ervaringsdeskundigen gezocht!

Berichtdoor Jozo » 11 apr 2011 20:34

Aj, dat is heftig.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn zwager heeft het. Hij heeft er lang mee in het ziekenhuis gelegen, maar kan nu vrijwel probleemloos door het leven. De precieze details weet ik er niet van.
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Ziekte van Crohn... ervaringsdeskundigen gezocht!

Berichtdoor jaccootje85 » 11 apr 2011 20:56

Ja, tis idd heftig.... :(
Szent az Úr

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Ziekte van Crohn... ervaringsdeskundigen gezocht!

Berichtdoor Sophie77 » 11 apr 2011 21:02

Wat naar, jaccootje85!

Zelf heb ik al 16 jaar een broertje/zusje van de ziekte van Crohn: Colitis Ulcerosa. Dat is een chronische ontsteking van de dikke darm (i.t.t. Crohn, waarbij (delen van) de dunne én de dikke darm ontstoken kunnen zijn.

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Ziekte van Crohn... ervaringsdeskundigen gezocht!

Berichtdoor jaccootje85 » 11 apr 2011 21:10

Steven heeft t in zn dunne en dikke darm, dus echt de ziekte van Crohn.
Szent az Úr

Rienuku

Re: Ziekte van Crohn... ervaringsdeskundigen gezocht!

Berichtdoor Rienuku » 11 apr 2011 21:21