Dag des oordeels (21 Mei)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor Galateia » 20 mei 2011 11:44

Ik ben wel heel benieuwd, wat deze mensen zondag gaan doen. Er zijn echt mensen, die hebben hun baan al opgezegd, enzo, en zitten al die tijd thuis te wachten op het einde. Wat doe je dan zaterdagavond... wanneer het einde van de dag nadert? En zondag? Hoe word je dan wakker? Sommige mensen zijn er echt van overtuigd. Ik snap daar niks van. Er staat toch gewoon in de Bijbel, dat alleen God weet wanneer? Hoe kunnen deze mensen dan zo geloven in een denkwijze van een of andere oude man, die wat rekensommen heeft losgelaten op onze jaartelling?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2011 11:56

Galateia schreef:Ik ben wel heel benieuwd, wat deze mensen zondag gaan doen. Er zijn echt mensen, die hebben hun baan al opgezegd, enzo, en zitten al die tijd thuis te wachten op het einde. Wat doe je dan zaterdagavond... wanneer het einde van de dag nadert? En zondag? Hoe word je dan wakker? Sommige mensen zijn er echt van overtuigd. Ik snap daar niks van. Er staat toch gewoon in de Bijbel, dat alleen God weet wanneer? Hoe kunnen deze mensen dan zo geloven in een denkwijze van een of andere oude man, die wat rekensommen heeft losgelaten op onze jaartelling?


Voor de grap op zondag naar iemand die er daadwerkelijk in gelooft toegaan en zeggen: Hé, ben jij er nog? Wat raar, mijn moeder is wel verdwenen! :mrgreen:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor Race406 » 20 mei 2011 12:07

Galateia schreef:Ik ben wel heel benieuwd, wat deze mensen zondag gaan doen. Er zijn echt mensen, die hebben hun baan al opgezegd, enzo, en zitten al die tijd thuis te wachten op het einde. Wat doe je dan zaterdagavond... wanneer het einde van de dag nadert? En zondag? Hoe word je dan wakker? Sommige mensen zijn er echt van overtuigd. Ik snap daar niks van. Er staat toch gewoon in de Bijbel, dat alleen God weet wanneer? Hoe kunnen deze mensen dan zo geloven in een denkwijze van een of andere oude man, die wat rekensommen heeft losgelaten op onze jaartelling?
Mortlach schreef:Voor de grap op zondag naar iemand die er daadwerkelijk in gelooft toegaan en zeggen: Hé, ben jij er nog? Wat raar, mijn moeder is wel verdwenen! :mrgreen:

:mrgreen: hysterisch-smile :schaterlach: :muhahaha:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor Mortlach » 20 mei 2011 12:21

Het zou wel mooi zijn als er een soort Rapture op Internet zou plaatsvinden, dat al die creationistische nonsens-sites in één klap zouden verdwijnen. :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor Galateia » 20 mei 2011 13:48

Misschien heeft dit er iets mee te maken: http://www.nu.nl/media/2519940/groot-ni ... rnaal.html
8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
Napoleon
Moderator
Berichten: 2422
Lid geworden op: 12 sep 2002 17:18

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor Napoleon » 21 mei 2011 16:49

nothing happened so far :)

Ik hoorde er vandaag pas over.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2011 17:03

De wekkerradio floepte vanmorgen aan, en meteen de foute grappen alweer :-&
Gisteravond de beste man nog gezien, "er is geen plan B, want het gebeurt"
Er gebeurt wel wat anders, Sinterklaas treedt af :(old althans, Bram v.d. Vlugt stopt ermee, het was gisteren HET gespreksitem op hyves volgens de kids.
Misschien vergaat voor sommigen op deze manier de wereld :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor Mortlach » 21 mei 2011 17:18

Galateia schreef:Ik ben wel heel benieuwd, wat deze mensen zondag gaan doen. Er zijn echt mensen, die hebben hun baan al opgezegd, enzo, en zitten al die tijd thuis te wachten op het einde. Wat doe je dan zaterdagavond... wanneer het einde van de dag nadert? En zondag? Hoe word je dan wakker? Sommige mensen zijn er echt van overtuigd.


Ik moest ineens denken aan de tekst op de deur van het buurtcentrum: De cursus 'Omgaan met Teleurstellingen' gaat helaas niet door.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor schelpje3 » 21 mei 2011 17:47

Mortlach schreef:
Ik moest ineens denken aan de tekst op de deur van het buurtcentrum: De cursus 'Omgaan met Teleurstellingen' gaat helaas niet door.
:schaterlach: |:)| :muhahaha:

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor Mortlach » 22 mei 2011 00:30

Hè, weer niks gebeurd...

Misschien is er in de berekeningen van die knakkers in Amerika toch ergens een afrondingsfoutje ingeslopen. :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor JHM » 22 mei 2011 08:38

Het is te hopen dat deze man nu eindelijk stopt met zijn onheilsprofetie. Hier een gerelateerd artikel van nu.nl
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor Mortlach » 22 mei 2011 12:39

De onafwendbare Oordeelsdag komt sowieso in het jaar 4.500.000 n. Chr. (wel een beetje een foutmarge inbouwen, zeg + of - 100.000 jaar). In dat jaar is de zon namelijk 'op' en zal hij opzwellen tot voorbij de baan van de aarde, misschien zelfs tot aan Mars.

Maar gelukkig duurt dat nog wel even. :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Faramir

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor Faramir » 22 mei 2011 12:43

Mortlach schreef:De onafwendbare Oordeelsdag komt sowieso in het jaar 4.500.000 n. Chr. (wel een beetje een foutmarge inbouwen, zeg + of - 100.000 jaar). In dat jaar is de zon namelijk 'op' en zal hij opzwellen tot voorbij de baan van de aarde, misschien zelfs tot aan Mars.

Maar gelukkig duurt dat nog wel even. :-)

Claim dat je volgens moeilijke berekening op basis van eeuwen oude geschriften tot datum ergens volgens jaar bent gekomen (wel exacte datum met tijd, dat doet het goed) schrijf er een boek over en je loopt binnen. :)

Wanneer dan blijkt dat het niet zo is dan zeg je gewoon dat je een rekenfoutje hebt gemaakt en herhaal je het kunstje een jaar of 10 later nog een keer.

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor RogierV » 22 mei 2011 12:46

De onafwendbare Oordeelsdag komt sowieso in het jaar 4.500.000 n. Chr. (wel een beetje een foutmarge inbouwen, zeg + of - 100.000 jaar). In dat jaar is de zon namelijk 'op' en zal hij opzwellen tot voorbij de baan van de aarde, misschien zelfs tot aan Mars.

Maar gelukkig duurt dat nog wel even.


Tegen die tijd is er vast wel iemand die het briljante idee heeft gehad een ruimte `ark` te bouwen.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

haring
Kapitein
Kapitein
Berichten: 786
Lid geworden op: 14 mar 2008 01:21

Re: Dag des oordeels (21 Mei)

Berichtdoor haring » 22 mei 2011 12:50

De wereld is er nog steeds :D Om het te vieren hebben we het gisteren avond extra laat gemaakt :roll:
*onderschrift verwijderd door moderator*


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten