Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 12 jun 2011 15:02

Hier krijg ik ook verschillende reactie's: "Zo dat is een klein buikje" of juist: "Is het alleen de buik of ook extra vetkilo's". :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Galateia » 12 jun 2011 16:41

Nou ja, Evelien, wat een aparte vraag 'extra vetkilo's'. Haha, dan heb je ook even zoiets van 'uhm?'. Tja al die buiken. Mijn zus groeide (en nu weer) in het begin echt superhard, al snel een enorme buik, maar op het eind bleef ze weken lang dezelfde buik houden. Volgens mij... is geen buik hetzelfde!

@ajl: wat een vraag! Misschien zag je kindje er al heel oud en groot uit?

Mijn schoonzusje staat op springen, die kan elk moment bevallen. Spannend!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 12 jun 2011 16:45

@galateia Nee hoor, de oudere dame wist precies hoe oud zij was ( was nl een kennis van mn oma). En ik had ook nog wel buik, ik paste namelijk nog niets.

@ evelien dat is ook onfatsoenlijk om dat te zeggen! . Ik zou daar woest om worden.

@ schipje de opmerkingen over een tweeling of een 10 ponder worden ook regelmatig tegen mij gezegd. Ik heb gewoon gelijk een buik en draag vanaf week 6 positiekleding. En de kids waren echt niet zo heel groot.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 12 jun 2011 18:14

@Ajl en Galateia, het gebeurde vandaag (in de kerk dus, dat die vraag gesteld werd) en ik realiseerde me later pas dat het best een rare vraag was. Al reageerde ik best wel wat kritische van tsja die buik mag ook wel n beetje groeien ik ben bijna 6 maanden. Hij/zij zit al mooi rond de navel. Ach kan er niet veel mee.
Al krijg ik ook veel lieve reactie's, want een aantal mensen uit onze gemeente wisten dat we toch wel n tijdje bezig waren voor we zwanger waren. Ook zo lief en vandaag kreeg ik weer van dat soort reactie's. En dan vergeet je snel die andere reactie's/vragen.

@Galateia, spannend. Leuk weer zo'n kleintje in de fam. Hier is het allemaal rustig in de familie. :wink: Ik ben de enige die zwanger is.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 jun 2011 05:59

ik kreeg met julia de vraag of ik aan het oppassen was. Toen ikzei dat julia van mijzelf was kreeg ik de vraag of ik dan zwanger was geweest... dat hadden ze gemist. Tja.. kan gauw, was in de winter zwanger en had heel geen dikke buik,
schipje, dat bezienswaardigheid ehb ikwel gemist bij julia hoor, vond het juist zo leuk al diepositieve aandacht :oops:

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor juffiejuf » 13 jun 2011 11:08

Hier alles zaterdag ook weer goed gekeurd! Op naar de 20 weken echo. Morgen maar eens bellen voor afspraak.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Schipje » 13 jun 2011 16:26

ppm2: was dat bij Marijn weer heel anders?

Na de bevalling van de eerste moest ik echt weer even omschakelen. Niemand keek meer naar me en de mensen gingen ook niet meer voor me aan de kant :oops: 'oja... nu ben ik weer gewoon' haha!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Jannoek » 13 jun 2011 21:37

@ schipje, haha, herkenbaar! Ik loop zo trots als een pauw achter de kinderwagen, hopend dat iedereen wil kijken, maar nee, mensen doen gewoon hun ding. haha!

@ evelien wat een bizarre opmerking? ](*,)

@ juffiejuf fijn! Is de 20 weken echo al snel?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Evelien » 13 jun 2011 21:50

Vandaag weer zo'n opmerking gehoord. Ach het went vanzelf wel joh. Kan er eerlijk gezegd niet heel erg mee zitten. Het is even irritant. :lol: Ik maak er altijd een grap van. :wink: Dit keer was het een tante van m'n man.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 jun 2011 07:00

bij marijn liep ik in de zomer, en dan ehb je toch vaak geen jas aan. En vooral op het laatst, vorig jaar met die warme dagen in juni, ik had nergens last van en iedereen maar tegen mij aanzeuren dat ik het wel zwaar zou hebben! heb nu meer last van de warmte dan toen!

Ik stond ook voor de klas toen, vond het zo leuk gewoon die kleine positieve gesprekjes! heerlijk! ondanks dat tijdens de zwangerschap van marijn veel nare dingen gebeurden in mijn omgeving, oa een vriendin haar kindje was toen overleden emt 32 weken zwangerschap, erg dubbel.

maar ondanks dat, veel fijne herrinneringen. Ach zo ieder zijn ding, een ander zal het heel vervelend vinden, maar ik vond het zo best bijzonder dat er een vrouw van rond de 50 bij me komt staan en zegt.. kind je draagt een wonderjte! :) En jah.. zo denk ik nog dikwijls terug aan dat moment als marijn weer eens verschrikkelijk aan het huilen is.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor MissF » 14 jun 2011 12:09

Hier weer goedgekeurd door de vk. Het was alleen erg druk, en het liep zo uit. Echt irritant, met Jurian bij me. Er is dan net te weinig speelgoed om het echt leuk te houden voor hem, en ik was vergeten iets mee te nemen. Dan is een half uur uitloop wel lang. Ze had ook echt haast, snel bloeddruk gemeten en hartje geluisterd en weer gaan. Vind ik trouwens helemaal niet erg hoor, ik vind het toch een beetje overbodig, elke week daar komen. Hopelijk is het de laatste keer geweest :D Al stel ik me maar in op nog wat bezoekjes, want volgens mij zit ukkie nog prima daar binnen. Nog steeds niet ingedaald trouwens, wel nog steeds een heel klein beetje, maar dat stelt amper iets voor. Maar dat gaf gelukkig niet.

Ik kreeg zondag het commentaar dat ik nu toch echt wel waggelde, en nu merk ik dat ook, geen gezicht :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor ajl » 15 jun 2011 08:18

Spannend missf! Echt de laatste loodjes. En dat waggelen hoort er echt bij! Ik heb er gelukkig bij de laatste zwangerschap niet zo lang last van gehad. Met kerst ging ik waggelen en 11 januari is ze geboren. Dus dat viel gelukkig mee.

Hoe zou het met Jamillah zijn?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten