Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Merisja » 30 mar 2011 16:01

O Laura, wat moeilijk zeg! Ookal wist je al langer dat het waarschijnlijk met één van de baby's niet goed zou gaan, toch lijkt het me als het echt zo ver is vreselijk! Hoe gaat het met het jongetje dat leeft? Hopelijk mag hij opgroeien tot een grote en gezonde knul! Wat een zegen als er dan toch nog een kindje is dat leeft!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor MissF » 30 mar 2011 16:18

Tjonge, wat dubbel Laura. Inderdaad toch gefeliciteerd en tegelijk gecondoleerd!

Evelien, ik heb niks gedaan, het is ook niks voor mij, dat gebabbel met andere zwangeren. En sowieso zou mijn man toch echt niet meegaan naar zo'n avond, en voor het puffen leren hoefde ik neit te gaan, want dat was ik toch niet van plan te gaan doen :mrgreen: uiteindelijk moest het verplicht van de vk tijdens het wegkrijgen van de persweeen, omdat ik nog een uur met persweeen zat en niet mocht persen, maar toen vond ik dat gepuf zo'n onzin, maar ik had geen puf (lekker dubbelop ;) ) om dat nog te zeggen.
Ik heb gewoon van tevoren heel veel gelezen, was op de hoogte van alle ins en outs. En zo vertrouwde ik volkomen op mezelf, en dat ging ook prima. Volgens de gyneacoloog en vk had ik ook echt continu zelf de controle, en dat vond ik erg fijn. Dus een boek lezen kan ook prima helpen.
Dit keer doe ik ook niks, al moet ik wel zeggen dat ik nu iets meer opzie tegen de bevalling, nu al. Heel raar, want bij Jurian ging het allemaal prima, en viel het me heel erg mee. Maar toch het idee dat ik het weer door moet maken, vind ik toch wel weer een beetje spannend.

Jannoek, een bevallingsplan had ik niet, omdat ik dacht dat ik thuis zou bevallen, en omdat ik zelf wel dacht te weten wat ik fijn vond, en dat ook met mijn vk had gedeeld. Uiteindelijk werd het toch ziekenhuis, en zeker bij zo'n eerste liet ik het toch maar over me heen komen daar.
Dit keer wil ik het weer thuis proberen, dus ik hoop dat dat kan, en dat ik dan gewoon kan doen wat ik zelf wil. En als het wel weer zkh wordt, tja, dan zie ik het dan wel weer. Jurian is ook geboren terwijl ik wel dat gepuf moest doen wat ik niet wilde, en ook gewoon op bed, hoewel ik van tevoren op de baarkruk wilde bevallen.
wat ik nu wel fijn vind is dat ik weet dat ik van mijn gevoel op aan kan, en dat duidelijk mag maken tijdens de bevalling. En als het wel anders loopt, ach, dan vind ik dat denk ik ook wel prima ;)

Hier heb ik het nu al een paar dagen zuur, continu. niet zo erg dat het helemaal brandt, maar echt lekker is het niet. En gele vla lust ik echt niet :oops: Nouja, als het hierbij blijft valt het nog allemaal mee :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Maneah » 30 mar 2011 16:24

MissF schreef:Tjonge, wat dubbel Laura. Inderdaad toch gefeliciteerd en tegelijk gecondoleerd!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor NdW » 30 mar 2011 16:30

Maneah schreef:
MissF schreef:Tjonge, wat dubbel Laura. Inderdaad toch gefeliciteerd en tegelijk gecondoleerd!

Sterkte meid, nu je het van een afstand mee moet maken...

felisa
Mineur
Mineur
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mar 2011 13:13
Locatie: ergens in Nederland

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor felisa » 30 mar 2011 17:08

@Evelien : Ik heb nog nooit een zwangerschapscursus gedaan, en heb toch 4 kinderen inmiddels :mrgreen:

Puffen en dergelijke word je wel even voorgedaan tijdens de bevalling, mocht het nodig zijn, of andere ademhalingsoefeningen.
Daar hoef je echt geen cursus voor te volgen, het gaat daar voornamelijk ook om contact met andere zwangeren en om ervaringen te delen, volgens mij :wink:
Maar goed, het is ieder voor zich natuurlijk, maar persoonlijk ben ik niet zo van zulke cursussen 8)

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Tuinfluiter » 30 mar 2011 17:42

Wow Laura, dat is moeilijk, leven en dood naast elkaar.
Wat zullen je zus en haar man het moeilijk hebben.
Wil je van harte feliciteren met je neefje en maar ook van harte condoleren!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor liefie » 30 mar 2011 17:56

Tuinfluiter schreef:Wow Laura, dat is moeilijk, leven en dood naast elkaar.
Wat zullen je zus en haar man het moeilijk hebben.
Wil je van harte feliciteren met je neefje en maar ook van harte condoleren!

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor lammetje » 30 mar 2011 17:59

hier ook geen cursus gedaan, vk vond het ook echt niet nodig. Ze zei zelf dat mensen met cursus echt niet 'beter' bevielen dan vrouwen zonder cursus. Tis meer voor de gezelligheid en wat houdingen aanleren, maar je neemt toch snel de houding aan die op dat moment prettig is. De houding: met je hoofd naar beneden over de bank hangen' hebben ze vast niet gehad op zo'n cursus en dat was toch de meest comfortabele 8-[

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor petra85 » 30 mar 2011 18:01

Laura gefeliciteerd en gecondoleerd ! Veel sterkte

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Zwanger deel 11

Berichtdoor *Annette* » 30 mar 2011 18:09

Tuinfluiter schreef:Wow Laura, dat is moeilijk, leven en dood naast elkaar.
Wat zullen je zus en haar man het moeilijk hebben.
Wil je van harte feliciteren met je neefje en maar ook van harte condoleren!
Wat de toekomst brengen moge........

meisje20
Luitenant
Luitenant
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 apr 2009 20:20

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor meisje20 » 30 mar 2011 18:14

petra85 schreef:Laura gefeliciteerd en gecondoleerd ! Veel sterkte


afgelopen nacht zijn mijn beide schoonzussen bevallen. allebei van een zoon. helaas moest vanmorgen vroeg 1 van de twee opgenomen worden i.v.m met een ademhalingsprobleem. hij krijgt zuurstof en antibiotica. komende 48 uur moet hij nog wel in het ziekenhuis verblijven. met het andere ventje gaat het gelukkig wel goed.
het is geen vanzelfsprekendheid een gezond kindje, maar een absoluut Gods wonder!
Gods geduld is groot maar niet oneindig

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor MissF » 30 mar 2011 18:26

Wauw, da's bijzonder, 2 in 1 nacht. gefeliciteerd! En hopelijk mag het ene neefje snel naar huis
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor LauraC » 30 mar 2011 18:38

@meisje20, gefeliciteerd!
Heb net een foto gezien van mijn neefje, echt een klein lieverdje. Hij doet het goed, geboren met 35 weken en mooi op gewicht enzo.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Em. » 30 mar 2011 18:40

*Annette* schreef:
Tuinfluiter schreef:Wow Laura, dat is moeilijk, leven en dood naast elkaar.
Wat zullen je zus en haar man het moeilijk hebben.
Wil je van harte feliciteren met je neefje en maar ook van harte condoleren!

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Em. » 30 mar 2011 18:41

@ meisje20: gefeliciteerd!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten