Moderator: Moderafo's
Echt, hij lacht zo leuk ondeugend habibti schreef:Laura laat je hem ook wel eens meehelpen in huis?
Hier begint het aardig te werken, vooral nu ikzelf meer energie heb en niet alles aan de thuishulp hoeft over te laten,hoewel er ook ruzie komt wie mama´ s hulpje nou wel niet is (baas boven baas).
Ik laat ze nu meehelpen met vaatwassen, mogen ze hun eigen plastic bordjes afwassen en de bekers. Met stoffen krijgen ze eigen stofdoek in hun handen gedouwd, net als de bezem en de stofzuiger, dan mogen hun hier ook meehelpen even klein stukje en dan hun eigen slaapkamertjes opruimen en schoonmaken. Zo kan ik toch mijn huishouden op orde houden en als ze op psz en basisschool zitten
(een echte vent dus!). Koken mag hij soms, champignonnen en paprika snijden MAAR hij legt gerust zijn hand op het fornuis of steekt zijn vingertje onder mijn mes. Gevaarlijk! En daarbij: hij kan het helpen MET mama niet loskoppelen van aan dingen zitten als mama er niet is: hij denkt dus, dat als ik hem laat helpen met groenten snijden, hij dat gewoon altijd wanneer hij maar wil kan doen. Zo ook drinken inschenken, wasmachine aanzetten etc etc. Als je eenmaal een precedent schept, dan is dat voor Michael erg moeilijk om weer af te leren. Hij is erg zwart/wit Galateia schreef:Zo, dat is best wel intensief, Laura! Is hij op de psz ook zo? Of is het echt thuis? Nou ja, je hoeft je in elk geval nooit te vervelen

LauraC schreef:Wow habibti, dat is een heel verhaal! Sterkte hoor, het lijkt me een moeilijke situatie zo in je eentje!
LauraC schreef:Wow habibti, dat is een heel verhaal! Sterkte hoor, het lijkt me een moeilijke situatie zo in je eentje!
Michael's papa zit 3 maanden in Afghanistan, dus hopelijk komt hij in mei weer terug!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten