Het Woord van God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Het Woord van God?

Berichtdoor hijwel » 06 jul 2003 14:27

Ik was op internet aan het zoek wat er precies bedoelt werdt met joh. 3: 36. daarna kwam ik op een site waar alle tegestrijdigheden in de bijbel aan het licht werden gestelt.

http://home-1.tiscali.nl/~ti112509/index2.htm

Waarom willen mensen die niet in hem willen geloven toch de bijbel onderuit proberen te halen?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

joris

Berichtdoor joris » 06 jul 2003 14:36

ze smalen op wat ze nietkennen, en in het kwaad dat ze stichten zullen ze zelf omkomen.

De satan gaat rond nog steeds helaas pindakaas. En daarom moetne wij dus sterk zijn: blijf bij wat u geleerd is! Menden die niet onderlegd zijn nen onstandvastig zijn, geven er tot hun eigne ondergang een verkeerde uitleg aan. hetzelfde doen ze trouwens met de andere boeken van dde schrift 2 petr 3:16

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 06 jul 2003 15:23

-Wist je dat satan de trouwste bijbellezer is, en elke zondag, al dan niet in
een keurig net pak op de eerste rij zit.
-Vergeet niet dat hij een engel is/was. In dit verband word hij ook wel
een engel des lichts genoemd. (2 Cor. 11 : 14)(Ez. 28 : 17)
-Dit is niet in positieve zin omdat hij mensen graag op het verkeerde
been wilt zetten en de boodschap van de bijbel verdraait.
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jul 2003 15:43

everlastingman schreef:-Wist je dat satan de trouwste bijbellezer is, en elke zondag, al dan niet in

explain?

joris

Berichtdoor joris » 06 jul 2003 15:51

NOu nog al logisch toch? overal waar Gods woord gebracht wordt zal de satan er voor zorgen dat het bijvoorbeeld
- beroerd een strot uit komt
- saai gebracht wordt
- half gebracht wordt

Hij zal er voro zorgen dat:
- kinderen klieren
- telefoons afgaan
- mensen zitten te slapen

oftewel:"" waar God aanbeden wordt is Satan druk om mensen daarmee te laten stoppen.

Kijk maar waar wehet over hebben als we de kerk uitgaan:
- ouderling had foute kleur pak aan
- bloemen waren al bijna dood
- preek was te lang
-orgel was te langzaam

Als God echt ontmoet is hebben we het hierover;
- wat is God groot!
- praise Him, Hij is zo goed voor mij!
- wie gaat er mee evangeliseren?
- ik heb vandaag nog drie lege stoelen wie komt er eten?
- ik heb deze week een dag vrij, wie mag ik komen helpen?

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 06 jul 2003 16:03

everlastingman schreef:-Wist je dat satan de trouwste bijbellezer is, en
elke zondag, al dan niet in

Lalage schreef: explain?

Toen de duivel Jezus bezocht wist hij ook de juiste bijbelteksten op een
verkeerde mannier te brengen. Zo word er tegenwoordig ook nog al
eens een bijbeltekst verminkt of op een verkeerde mannier gebruikt.
Afbeelding

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 07 jul 2003 07:47

joris schreef:NOu nog al logisch toch? overal waar Gods woord gebracht wordt zal de satan er voor zorgen dat het bijvoorbeeld
- saai gebracht wordt
- half gebracht wordt

- kinderen klieren
- telefoons afgaan

oftewel:"" waar God aanbeden wordt is Satan druk om mensen daarmee te laten stoppen.

- preek was te lang
-orgel was te langzaam

Als God echt ontmoet is hebben we het hierover;
- wat is God groot!
- praise Him, Hij is zo goed voor mij!
- wie gaat er mee evangeliseren?
- ik heb vandaag nog drie lege stoelen wie komt er eten?
- ik heb deze week een dag vrij, wie mag ik komen helpen?
:) dit vindt ik nu een geweldige bijdrage van joris!

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 07 jul 2003 08:13

Joris:
NOu nog al logisch toch? overal waar Gods woord gebracht wordt zal de satan er voor zorgen dat het bijvoorbeeld
- saai gebracht wordt
- half gebracht wordt

Volgens mij ligt bovenstaande grotendeels aan diegene die het Woord brengt. En waar is Gods hulp in deze?

Joris:
- kinderen klieren
- telefoons afgaan

Kinderen klieren omdat kinderen nou eenmaal zo zijn. Telefoons gaan af omdat mensen ze niet uitzetten en mensen vallen in slaap omdat ze onvoldoende geslapen hebben danwel ontzettend vermoeid zijn.

Joris:
- preek was te lang
-orgel was te langzaam

Juist, en wij moeten dat dus inzien. Niets satanisch aan.

Volgens mij geef je satan zo veel te veel eer. Deze neiging om achter de meest dagelijkse (en menselijke) zaken de satan actief te veronderstellen is volgens mij niet bijzonder bijbels. Het is absoluut onnodig en soms ronduit misleidend. 'The Devil made me do it' Ja ja..

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

joris

Berichtdoor joris » 07 jul 2003 08:21

uiteraard Klaas, eigne verantwoordelijkheid.
als we alles op de rekening van Satan schuiven lacht Satan nog harder:
- - haha,, die jongens hebben weer niet door dat ze het zelf zijn die zondigen
- Yes, weer mensen die geen gebruik maken van Gods genade!
- hoera, weer paar doelpunten voor mr Satan

Maar de Satan zorgt wel voor de afleiding. Hij kan netals dat engelen ons ergens voor kunnen bewaren,ons juist in foute situaties brengen en proberen te verleiden. Als wij stevig staan in de Geest en Gods liefde zullen we ons niet laten ver-/afleiden!

Tis ook satan die ons laat denken dat alles wel meevalt. Kinderen huilen nu eenmaal. ONzin! kInderen in de tijd van JEzus klommen bij hem op schoot. dus als een kerkdienst Gods aanwezigheid mist, zullen kinderen onrustig worden. IN mijn gemeente zijn kinderen stil, zingen heerl lijk mee en gaan met veel plezier naar de kinderkerk en komen met ongelooflijk tevreden gezichten weer terug.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 07 jul 2003 08:32

Joris: Kinderen huilen nu eenmaal. ONzin! kInderen in de tijd van JEzus klommen bij hem op schoot. dus als een kerkdienst Gods aanwezigheid mist, zullen kinderen onrustig worden. IN mijn gemeente zijn kinderen stil, zingen heerl lijk mee en gaan met veel plezier naar de kinderkerk en komen met ongelooflijk tevreden gezichten weer terug.

Sorry, maar dit vind ik ontzettend naief. Of kinderen in de dienst huilen of niet is afhankelijk van Gods aanwezigheid of die van de satan? Kun je dat bijbels onderbouwen? Of kinderen een beetje stil zijn tijdens de dienst heeft te maken met het karakter van het kind en de mate waarin de aandacht van de kinderen wordt vastgehouden door wat er gebeurt in de dienst.

Trouwens ook bij de preken van Paulus vielen mensen in slaap. God zal in jullie gemeente dan zeker wel meer aanwezig zijn dan bij Paulus...

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

joris

Berichtdoor joris » 07 jul 2003 08:37

oke beetje overdreven. maar God boeit mensen en ook kinderen. Daar geloo fik heilig in> Dus klieren is niet een '' gezindte'' die aanwezig is tijdnes een eredienst. Slapen in de bijbel en zeker uit het venster vallen lijkt mij eerder een uitzondering dan een regel. BOvendien was het daar om Gods boodschap te onderstrepen lijkt mij. Als ik achterin de kerk lig te slapen onderstreep ik alleen de boodschap van satan: kom maar bij mij.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Het Woord van God?

Berichtdoor TheEdge » 09 jul 2003 02:34

hijwel schreef:Ik was op internet aan het zoek wat er precies bedoelt werdt met joh. 3: 36. daarna kwam ik op een site waar alle tegestrijdigheden in de bijbel aan het licht werden gestelt.

http://home-1.tiscali.nl/~ti112509/index2.htm

Waarom willen mensen die niet in hem willen geloven toch de bijbel onderuit proberen te halen?

Ik heb een beetje zitten neuzen op die site, maar veel van die dingen die er staan zijn gemakkelijk te beredeneren. Over andere dingen heb ik zelf ook nog vraagtekens, maar juist door deze kritische kanttekeningen heb ik nu weer een reden om kritisch door de bijbel te spitten om uit te zoeken wat God in de Bijbel nu ECHT bedoelt. Ik zal hieronder even neerzetten wat ik zometeen in het gastenboek van die site ga plempen:

"Interessante site. Een goede site om als Christen eens op rond te neuzen. U kaart inderdaad dingen aan waar veel niet- of ex-christenen, of zelfs Moslims naar vragen als ze met christenen in gesprek gaan.

Ik heb niet alles letterlijk doorgelezen. Daarvoor was het wat veel in één keer. Ik heb wel gezien dat het bij sommige stukken een kwestie van de hele tekst lezen is, om de argumenten op deze site te weerleggen (de schijnbaar onrechtvaardige willekeur van God in 2 Tess 2:11-12 is bijvoorbeeld te weerleggen met vers 9 en 10, het citaat uit 1 Kor 7:1 is te weerleggen met de rest van hoofdstuk 7). Bij weer andere stukken is het een kwestie van het zoeken naar een groter verband; ik heb het hier over de 613 Mozaische wetten uit de Thora (al die spijswetten, offerwetten en reinigingswetten). Ik ben hier overigens zelf ook nog niet helemaal uit waarom de straffen hierover zo streng waren, maar ik hoop dat God me helpt om ook dat te gaan begrijpen.

Voor de Christenen die deze site lezen: knap niet af en gebruik de site als een basis voor een stukje apologetiek (=uitleggen wat je gelooft).

Voor de niet-christenen die deze site lezen: wees kritisch op de hier gegeven argumenten, en pak er zelf ook een studiebijbel bij om te kijken of het wel klopt.

En tot slot: geloven is niet gebaseerd op feiten, maar op geloof. Lees maar eens in Hebreeers 11:1."
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 09 jul 2003 12:02

Ik heb de site bekeken, en vond vooral het gastenboek ontzettend deprimerend. Bijna alleen maar mensen die blij zijn dat ze nu eindelijk 'materiaal hebben om christenen mee om de oren te slaan'.

Niet bepaald om vrolijk van te worden.

TheEdge, supergoeie reactie van je!
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 09 jul 2003 21:09

Kijk eens hier:

http://debate.org.uk/topics/apolog/contrads.htm Heb je al wat antwoorden op de tegenstellingen. Even zoeken op internet en je vind er veel meer.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

joris

Berichtdoor joris » 10 jul 2003 08:14

caprice schreef:
hebben jullie geen bloemen? en dragen de ouderlingen aleen zwart.

Precies.

ik heb een jaar geledne een trouwpak gekocht met mijn toen aanstaande en inmiddels zwager. Die zwarte pakken hingen alleen nog in de winkel voor begrafenisondernemers en zwartepakkenkerken!!!! dat is echt waar, verder draagt er niemand een zwart pak. Vorig jaar dan.

Terug naar “Archief”