Axe reclame: Zelfs engelen zullen er door vallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ctje
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:04

Axe reclame: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor Ctje » 27 jan 2011 12:06

Op diverse plaatsen kom je de reclame van Axe tegen. Ik vind het storend, omdat ik het spotten vind. Toch heb ik er nog niemand over gehoord (op werk/vrienden/familie). Wat vinden jullie, moet je hier richting Axe op reageren, of het maar gewoon laten gaan?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2011 12:42

Ctje schreef:Op diverse plaatsen kom je de reclame van Axe tegen. Ik vind het storend, omdat ik het spotten vind. Toch heb ik er nog niemand over gehoord (op werk/vrienden/familie). Wat vinden jullie, moet je hier richting Axe op reageren, of het maar gewoon laten gaan?


Gewoon negeren en geen Axe kopen. Reageren zal weinig zin hebben, tenzij je echt iets georganiseerd wil doen. Individuele reacties krijgen ongetwijfeld een nietszeggende standaardreactie terug.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor schaapje » 27 jan 2011 12:47

Ctje schreef:Op diverse plaatsen kom je de reclame van Axe tegen. Ik vind het storend, omdat ik het spotten vind. Toch heb ik er nog niemand over gehoord (op werk/vrienden/familie). Wat vinden jullie, moet je hier richting Axe op reageren, of het maar gewoon laten gaan?



Als het maar de gevallen engelen zijn die hiervoor vallen :lol:

Geintje..ik heb de reklame ook gezien en vond het irritant, maar heeft geen zin om
je druk te maken.

m.v.g.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Ctje
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:04

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor Ctje » 27 jan 2011 12:53

Is negeren niet een te passieve houding? Het is wel voor de makkelijkste weg kiezen en ik vraag me af of dat ook de beste weg is.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor nita » 27 jan 2011 13:10

oooh die reclame in de bushokjes en ik dacht em ook te horen op de radio. erg irritant ja..

ik snap je redenatie wel, of passieve houding de beste houding is, je zou een mail kunnen sturen, en daar zullen ze dan heel klantvriendelijk op reageren waarschijnlijk. Maar goed, misschien heb je dan voor jezelf wel het gevoel dat je er iets aan gedaan hebt. Naast dat je zelf w.s nu geen axe meer zal kopen.

Misschien is niets doen inderdaad een te passieve houding, als je een mail stuurt, je weet nooit, misschien zit daar iemand die er door geraakt wordt?

in ieder geval het overdenken waard

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor schaapje » 27 jan 2011 13:11

Ctje schreef:Is negeren niet een te passieve houding? Het is wel voor de makkelijkste weg kiezen en ik vraag me af of dat ook de beste weg is.


Wat had je in gedachten dan?
Eigenlijk vind ik sommige dingen wel erger vooral als Jezus bespot word.
Maar we zitten in de eindtijd en grote afval van gelovigen.
Als je Mat.24 leest staat er een grote opsomming van dingen die zullen
gebeuren.
We zijn hier nog vrij in het beleven van ons geloof, maar je weet niet
of dat zo blijven zal. Er zijn heel wat landen waar die vrijheid er niet is,
en onze broeders en zusters op een vreselijke manier vervolgd worden.
Ben benieuwd wat er over zal blijven in verschillende kerken, als we hier
zo'n vervolging zouden hebben.

m.v.g.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2011 13:16

nita schreef:oooh die reclame in de bushokjes en ik dacht em ook te horen op de radio. erg irritant ja..

ik snap je redenatie wel, of passieve houding de beste houding is, je zou een mail kunnen sturen, en daar zullen ze dan heel klantvriendelijk op reageren waarschijnlijk. Maar goed, misschien heb je dan voor jezelf wel het gevoel dat je er iets aan gedaan hebt. Naast dat je zelf w.s nu geen axe meer zal kopen.

Misschien is niets doen inderdaad een te passieve houding, als je een mail stuurt, je weet nooit, misschien zit daar iemand die er door geraakt wordt?

in ieder geval het overdenken waard


Nou is Axe sowieso toiletverfrisser, maar goed.

Je kunt je ook afvragen waarom je precies wilt reageren. Je vindt iets vervelend, je ergert je ergens aan. Maar dat is dan toch een probleem van jezelf? Je bent ergens aan gehecht (je idee van engelen) en als iets dat beeld verstoort, kwetst dat je. Als je het beeld loslaat, raak je er ook niet meer door gekwetst.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Ctje
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 16 nov 2010 18:04

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor Ctje » 27 jan 2011 13:18

@ schaapje: Als er nog ergere dingen zijn, moet je dan de minder ergere dingen negeren? Of denken, tja, het hoort erbij, dus ik wacht gewoon rustig tot Christus terugkomt, dan is het allemaal voorbij. Ik snap je redenatie niet.

@ Mortlach: Hier snap ik helemaal niets van. Dus als iemand heel de dag aan het vloeken is denk jij: 'Ow, loslaten, dan is het mijn probleem niet meer '.

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor blijblij » 27 jan 2011 13:22

schaapje schreef:
Ctje schreef:Is negeren niet een te passieve houding? Het is wel voor de makkelijkste weg kiezen en ik vraag me af of dat ook de beste weg is.


Wat had je in gedachten dan?
Eigenlijk vind ik sommige dingen wel erger vooral als Jezus bespot word.
Maar we zitten in de eindtijd en grote afval van gelovigen.
Als je Mat.24 leest staat er een grote opsomming van dingen die zullen
gebeuren.
We zijn hier nog vrij in het beleven van ons geloof, maar je weet niet
of dat zo blijven zal. Er zijn heel wat landen waar die vrijheid er niet is,
en onze broeders en zusters op een vreselijke manier vervolgd worden.
Ben benieuwd wat er over zal blijven in verschillende kerken, als we hier
zo'n vervolging zouden hebben.

m.v.g.


Sorry hoor, wat een onzin. Wat is de kans nu werkelijk dat in NL de vrijheid van godsdienst wordt afgeschaft?

Als ik al moeite met de reclame zou hebben zou het eerder van seksistische aard zijn, dan religieuze moeite.

Of dan moet ook de opmerking: "je bent een engel" verboden worden, want welk mens kan nu geïdentificeerd worden met een engel?

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor nita » 27 jan 2011 13:26

ja okee misschien zie ik het verkeerd hoor, maar persoonlijk vind ik dat wij nogal eens een voorbeeld kunnen nemen aan andere religies.

hebben wij niet vaker het ik stop het in de doofpot, of ik steek mn kop in het zand, en ik doe net of ik het niet hoor.

stel die reclame zou anders zijn, zelfs mohammed/allah zou ervoor vallen, ik durf te wedden dat moslims daarop zullen reageren.

is het onze taak ook niet wat meer op dingen te reageren, maar goed dat is eigenlijk de vraag waar ctje mee start..

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor blijblij » 27 jan 2011 13:30

Heb ooit een cabaretier horen zeggen: christenen zijn in het verleden zo murw gebeukt door grappen, dat ze niet meer reageren.

Soms moet je de boel ook een beetje relativeren! (wat andere religies weer van het christendom kunnen leren)

Gebruikersavatar
schaapje
Generaal
Generaal
Berichten: 4536
Lid geworden op: 28 dec 2010 12:08

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor schaapje » 27 jan 2011 13:31

Ctje schreef:@ schaapje: Als er nog ergere dingen zijn, moet je dan de minder ergere dingen negeren? Of denken, tja, het hoort erbij, dus ik wacht gewoon rustig tot Christus terugkomt, dan is het allemaal voorbij. Ik snap je redenatie niet.

@ Mortlach: Hier snap ik helemaal niets van. Dus als iemand heel de dag aan het vloeken is denk jij: 'Ow, loslaten, dan is het mijn probleem niet meer '.



Nee je moet geen minder ergere dingen negeren, maar als je wat wil doen aan die
aanvallen op het Christendom, is er een mogelijkheid op protestbrieven naar landen
waar Christen in de gevangenis zitten om hun geloof.
Jaren geleden hebben veel christenen dat gedaan naar Rusland b.v. en ze zijn hier
jaren trouw in geweest. Alleen de bemoediging al voor de gevangenen die daar zaten
de pakken post die ze regelmatig kregen.
Dan ben je veel effectiever bezig.

Sorry ik kan me niet zo druk maken over een belachelijke reklame waar een belachelijke
engel in voorkomt, alleen maar irritant.
Maar misschien kan je me op andere gedachten brengen.

l
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2011 14:30

Ctje schreef:@ Mortlach: Hier snap ik helemaal niets van. Dus als iemand heel de dag aan het vloeken is denk jij: 'Ow, loslaten, dan is het mijn probleem niet meer '.


Daar komt het uiteindelijk wel op neer, al getuigt het van naastenliefde de ander erop aan te spreken omdat het kwalijk voor hem is, niet omdat jij het vervelend vindt of omdat je niet wilt dat God wordt gekwetst.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor Mortlach » 27 jan 2011 14:36

nita schreef:ja okee misschien zie ik het verkeerd hoor, maar persoonlijk vind ik dat wij nogal eens een voorbeeld kunnen nemen aan andere religies.


Welke andere religies? De boeddhisten zullen het gelaten laten gebeuren terwijl een klein groepje moslims met dood en verderf dreigen.

stel die reclame zou anders zijn, zelfs mohammed/allah zou ervoor vallen, ik durf te wedden dat moslims daarop zullen reageren.


En dat is goed voor het beeld dat mensen van Islam en moslims hebben.... o nee, juist niet.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

knor183
Mineur
Mineur
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 okt 2003 06:22
Contacteer:

Re: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor knor183 » 27 jan 2011 16:15

Is negeren niet een te passieve houding? Het is wel voor de makkelijkste weg kiezen en ik vraag me af of dat ook de beste weg is.


Ik ben het met deze uitspraak eens... Maar helaas heeft er tegenin gaan ook helemaal geen zin. Mensen zijn niet meer onder de indruk van protesten van christenen. Ze lachen er alleen maar hard om. Neem het geval Jezus Red op het dak van de boer in Giessenburg. Alle reacties van Christenen op bijv. www.nu.nl werden finaal de grond in geboord.

We kunnen er alleen maar voor bidden!
Dat is ons machtigste wapen.
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 86 gasten