Familie en relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Independed
Verkenner
Verkenner

Familie en relatie

Berichtdoor Independed » 17 jan 2011 13:23

Beste mensen,

Ik heb jullie advies nodig over het volgende:

Ik heb een relatie van bijna 2 jaar nu. Ik zelf ben 25 jaar mijn vriend is bijna 23 jaar. het probleem is dat ik helemaal gestoord (letterlijk) word van MIJN "familie" #-o . Door omstandigheden zien mijn vriend en ik elkaar maar 3x in de week en we slapen niet bij elkaar. Nu is er altijd iets met mijn familie aan de hand waardoor zij enige hulp nodig hebben van mijn vriend. Mijn fam. waaronder mijn ouders, zus en zusje zijn allemaal getrouwd. Altijd als zij hulp nodig hebben van mijn vriend gebeurd het altijd in de tijd dat wij samen zijn. Ik word hier helemaal gestoord van. Ik vind dat zij totaal GEEN begrip tonen voor mijn situatie aangezien ik mjn vriend niet vaak zie. Hun zijn allemaal getrouwd en wonen samen. Er is van mijn kant veel woede naar mijn familie toe omdat zij zich totaal NIET kunnen maar ook niet willen verplaatsen in mijn situatie. Mijn vriend vind dat hij moet helpen ondanks dat wij daarmee minder tijd met elkaar zullen hebben. Hoe ga ik hiermee om en wat kan ik het beste doen want ik word hier serieus waar ziek van (letterlijk)

klaasje
Verkenner
Verkenner

Re: Familie en relatie

Berichtdoor klaasje » 17 jan 2011 13:30

Wat een lastige situatie!! Probeer je aandacht te richten op het positieve. Kun je niet samen ergens heen gaan als hij bij jou komt? Een leuk restaurantje, of gewoon een eind gaan lopen, of eindje met auto gaan rijden. Probeer de tijd die je wel hebt met hem, goed te benutten.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2011 13:50

Heb je het al eens besproken met je familie? Zo ja, wat was hun reactie?

Je zegt dat je je vriend 3x in de week ziet en jij vindt dat te weinig. Hoe lang zijn jullie dan bij elkaar? Een hele dag of een uur? Dat maakt natuurlijk ook nog wel uit of je irritatiegrens terecht is :wink:
Is het mogelijk om misschien op jezelf te gaan wonen. Je bent 25 en ik neem aan dat je werkt. Dan kan je je eigen tijd indelen.
Laatst gewijzigd door ajl op 17 jan 2011 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Independed
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Independed » 17 jan 2011 13:58

Het probleem is dat ik een kleine heb en dus niet zomaar weg kan gaan. En het frustrerende hier aan is dat ik nog thuis woon samen met mijn ouders, zusje en haar man. Ik ben bezig met een eigen huis maar dat wilt niet lukken.

Ook heb ik inderdaad met mijn familie hier over gesproken en ik heb ze gezegd dat ik het heel gemeen vind dat zij zich totaal niet in mijn situatie kunnen verplaatsen. Ze vonden het maar dom. Dan zegt dat genoeg voor mij toch. Veranderen zullen ze dus niet.

We zien elkaar 3 dagen en dan zo'n 8 uur (hooguit).

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2011 14:05

Het klinkt misschien hard, maar dan vind ik dat je eigenlijk niet mag klagen. Elkaar 8 uur per keer zien is best wel veel voor een verkering. IN ieder geval zoveel dat het dan volgens mij niet uit moet maken als je vriend even geleend wordt door je ouders om hen te helpen en ik neem aan dat je ouders ook jou helpen met de kleine, in inder geval zorgen zij voor inwoning. Dat zijn zij natuurlijk ook niet verplicht op jouw leeftijd.

En als het je niet bevalt en toch een eigen leven wilt, zal je toch zelfstandig moeten wonen. Dan kan jij je eigen plan trekken. Tot die tijd zal je toch met elkaar rekening met elkaar moeten houden.

Independed
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Independed » 17 jan 2011 14:13

Waar het mij omgaat is we zijn hooguit 8 uur met elkaar maar ook bezig met mijn kleine. Wanneer mijn kleine gaat slapen en we EINDELIJK tijd hebben voor onszelf loopt iedereen binnen en komt met werkelijk waar de domste dingen. Het zijn niet alleen mijn ouders maar ook mijn zwager mijn oudere zus. Je zegt het heel mooi rekening houden met elkaar maar dat word van hun kant totaal niet gedaan en daar maak ik mij kwaad om. ZIj voelen niet wat ik voel als ik weer eens geen tijd heb met mijn vriend omdat ze hem voor de domste dingen nodig hebben.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 17 jan 2011 14:15

@ ajl, dat zat ik ook een beetje te bedenken. misschien niet leuk, maar er zijn een hoop stellen die elkaar minder vaak zien. alleen in het weekend bijvoorbeeld. ik weet niet wat voor dingen je vriend moet doen bij je fam. maar misschien kunnen jullie het samen doen. zijn jullie en sneller klaar en toch ook bij elkaar.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 jan 2011 14:21

Independed schreef:Waar het mij omgaat is we zijn hooguit 8 uur met elkaar maar ook bezig met mijn kleine. Wanneer mijn kleine gaat slapen en we EINDELIJK tijd hebben voor onszelf loopt iedereen binnen en komt met werkelijk waar de domste dingen. Het zijn niet alleen mijn ouders maar ook mijn zwager mijn oudere zus. Je zegt het heel mooi rekening houden met elkaar maar dat word van hun kant totaal niet gedaan en daar maak ik mij kwaad om. ZIj voelen niet wat ik voel als ik weer eens geen tijd heb met mijn vriend omdat ze hem voor de domste dingen nodig hebben.

Hoezo houden jouw ouders geen rekening met jou? Jij kan toch nog zelfs met kind bij hen wonen? Dat is toch ook rekening houden met je? Ik neem aan dat ze ook wel een bijspringen met de verzorging van de kleine. Het zal voor hen vast ook niet meevallen om hun kinderen met aanhang en kinderen altijd over de vloer te hebben. Op een gegeven moment wil je als ouder ook wel wat anders.

Als je deze situatie niet wilt, zal je gewoon op jezelf moeten wonen. Je bent volwassen en je vormt een gezin met je dochter. Het is niet meer dan logisch dat je meer pivacy wilt. Zolang je bij je ouders blijft, zal je hier gewoon tegenaan lopen.

Independed
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Independed » 17 jan 2011 14:31

Met rekening houden bedoel ik niet als het aankomt op mijn kleine.. Van hem hebben zij geen last namelijk.

Met rekening houden bedoel ik als wij eindelijk alleen zijn en eindelijk de tijd voor onszelf hebben want mijn kleine slaapt dat ik dan ook daadwerkelijk met rust gelaten wil worden en tijd aan ons wil besteden. En niet tijd aan mij besteden en de rest van mijn fam.

klaasje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor klaasje » 17 jan 2011 14:37

Heb je geen slot op je deur, en een bordje eraan: NIET STOREN, WE ZIJN BEZIG!!

Independed
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Independed » 17 jan 2011 14:40

klaasje schreef:Heb je geen slot op je deur, en een bordje eraan: NIET STOREN, WE ZIJN BEZIG!!

:lol: Haha die heb ik wel maar word gewoon genegeerd hoor. Niemand die het ook maar iets kan schelen. En slot heb ik helaas niet :(

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 17 jan 2011 15:03

Ik begrijp uit jouw verhaal dat de tijd die jullie effectief samen zijn maar kort is en dat in die korte tijd jouw vriend door iedereen geclaimd wordt behalve door jezelf.

Ik denk dat er niets anders op zit dat te vragen waarom ze dat doen. Is er angst voor iets? Als je het gesprek niet aangaat, worden irritaties straks omgezet in dingen waar je achteraf spijt van krijgt. Heeft jouw vriend er ook problemen mee?

Independed
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Independed » 17 jan 2011 15:06

Klopt.. Dat gevoel heb ik inderdaad..

Ik heb ze gevraagd hun te verplaatsen in mijn situatie maar dat doen ze niet en ze vinden het maar belachelijk dat ik zo reageer. Ik heb ze ook uitgelegd dat hun allen getrouwd zijn en naast elkaar slapen en naast elkaar wakker worden. Ik heb dat niet (ongeacht wiens schuld dat is) maar op zijn minst kan men daar rekening mee houden.

Helaas voelt hij het als zijn plicht om hen te helpen, hij kan namelijk geen nee zeggen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 17 jan 2011 15:24

Independed schreef:Het probleem is dat ik een kleine heb en dus niet zomaar weg kan gaan. En het frustrerende hier aan is dat ik nog thuis woon samen met mijn ouders, zusje en haar man. Ik ben bezig met een eigen huis maar dat wilt niet lukken.

Ook heb ik inderdaad met mijn familie hier over gesproken en ik heb ze gezegd dat ik het heel gemeen vind dat zij zich totaal niet in mijn situatie kunnen verplaatsen. Ze vonden het maar dom. Dan zegt dat genoeg voor mij toch. Veranderen zullen ze dus niet.

We zien elkaar 3 dagen en dan zo'n 8 uur (hooguit).

Hoi independed, als moeder van volwassen kinderen zal ik ook eens mijn licht hierover laten schijnen :wink:
Je vertelt dat je een kindje hebt, dus had je eerder ook een relatie ?
Elkaar 3 x in de week zien, vind ik niet eens zo weinig ! Ik had een keer een relatie en wij zagen elkaar maar 1 x, nl het weekend, wat vervolgens overvol was met allerlei sociale verplichtingen.
Maar terug naar jouw vraag, ik neem aan dat je een normale relatie hebt met je ouders, familie ? Je woont met je kindje bij hen in ! Dat is nogal wat. Ik ken ouders die zeggen, toedeloe, zoek het zelf maar uit, je bent 25, je hebt het zelf aangehaald, dus zoek het maar uit.
Maar kennelijk zijn jouw ouders heel gastvrij en behulpzaam naar jou toe. En is jouw vriend een hele handige klusser en bovendien nog aardig ook, hij zegt nl JA als ze hem iets vragen ?
Nou meid, in je handjes knijpen met zo'n lieverd :D
En gewoon benoemen naar je familie, jongens, dit weekend isie voor mij hoor ! Je kunt vliegen beter vangen met honing dan met azijn. Met humor kom je een heel eind, beter dan met boosheid of verwijten. Succes !

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 17 jan 2011 16:17

Wat ik me bij het lezen van het verhaal van TS afvraag: wat voor bijzondere dingen kan je vriend dat je familie hem elke week 3x nodig heeft en hoe 'hulpbehoevend' is de familie dan wel niet? Stel dat je vriend een handige klusser is, dan hoeven er toch niet elke week minstens 3 klusjes gedaan te worden?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”