Sowieso bedankt voor alle reacties!
schaapje schreef:Hallo Switch
Maar als ik eerlijk ben vind ik de manier waarop die vriendscap verbroken is niet
op goede manier is gegaan, het zegt veel over die persoon hoe ze met mensen omgaat.
Van jullie kant vind ik het knap dat jullie zoveel moeite hebben gedaan.
Als ik eerlijk ben was deze persoon juist diegene die bijna te goed voor mensen was. Ze sloot mensen nooit buiten en als wij negatieve dingen zeiden over anderen zei ze soms dat ze er geen zin in had om over anderen te roddelen (natuurlijk deed ze af en toe ook mee, we blijven meiden.

).
Ze was zo open, sociaal, echt altijd! Maar het hoort toch niet zo te zijn dat nu ze gelovig is ze juist ons laat vallen?
Aan de andere kant denk ik weleens: misschien hadden we nog meer moeite moeten doen, weleens bellen of zomaar smssen om te vragen hoe het gaat. Ze ziet denk ik niet in dat wij veel moeite hebben gedaan..
Antoinette schreef:Hallo switch,
Wat een naar verhaal, helaas voor veel meiden hier misschien wel een herkenbaar verhaal.
Voor mij in elk geval wel
Tja je kan niet anders dan haar geven wat je hebt, mail dan nog eens dat je het moeilijk vind om haar tegen te komen
omdat er voor je gevoel iets of iemand tussen jullie staat.
Weet je wat ik denk... dat ze na bepaalde tijd weer terug komt en spijt heeft.
Haar leven staat op de kop, ook dat herken ik en dan maak je soms domme keuzes waar je later vreselijk veel spijt van hebt..
Ja er zullen wel veel meer mensen zoiets hebben meegemaakt. 5 jaar geleden heb ik ook weleens iemand laten vallen, dus eigenlijk verdien ik het wel om even zo te zeggen.

Ik zal het idd mailen, maar ik ben bang dat ze geen echte antwoorden meer gaat geven.
Ik had haar vlak na de mail nog gesmst dat ik het niet stom van haar vond dat ze sommige dingen niet meer wilde doen, maar wel erg jammer dat ze de vriendschap niet meer ziet zitten. Hier antwoordde ze op: Ben blij dat je het zo opvat
Toen vroeg ik in een sms: Stomme vraag missschien, maar ben je nu alleen nog maar met bekeerde mensen bevriend?

Heb eigenlijk nog zoveel vragen, maar weet ff niet wat ik moet zeggen..
Hier heeft ze niet meer op geantwoord. Net als in vorige mails negeert ze onze vragen, maar misschien dat haar leven nog te erg op z'n kop staat nu.

Ik hoop dat ze na bepaalde tijd terugkomt, maar ik betwijfel het.. aangezien ze allemaal nieuwe vriendinnen heeft die net zo zijn als zij nu is.
parsifal schreef:Als vrienden ben je inderdaad niet elkaars bezit en misschien is het goed om hierin ook vooral de momenten die je krijgt om samen vrienden te zijn te waarderen, maar niet de vriendschap als een soort recht te beleven. Blijf er wel voor haar staan, al is het op een afstand.
Verder deed je verhaal mij heel sterk denken aan het boek "het ware gelaat" van C.S. Lewis, misschien is het de moeite van het lezen waard. Ook als ik de spijker volkomen mis sla kan dat boek trouwens wel waardevol zijn.
Ik moet idd het niet als een recht zien en accepteren als ze geen vriendschap meer met ons wil. Ik zal proberen er voor haar te blijven staan op een afstand, maar wanneer ze zelf nooit meer contact zoekt dan wordt dat wel lastig, want ik ga me natuurlijk niet opdringen.

Bedankt voor de boekentip, ik ga het boek eens aanvragen bij de bieb!
Verder wil ik nog even benadrukken dat ik niet weet hoe zij zich voelde in al haar problemen, en volgens mij is ze best boos dat wij hier geen rekening mee lijken te houden.. Maar het is ook lastig om te snappen wat er aan de hand is als iemand het niet zegt, en je wel ziet dat ze met veel anderen afspreekt. Maar ze zal zich vast niet goed gevoeld hebben, dat is wel duidelijk..
Bedankt voor de hulp, dat doet me goed!