Groot geluid der watergolven!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Horeb
Sergeant
Sergeant

Groot geluid der watergolven!

Berichtdoor Horeb » 13 jan 2011 11:40

zomaar wat dingen uit het nieuws van vandaag.........

-Ellende en opluchting na overstromingen Brisbane -

-Al zeker 250 doden bij overstromingen Brazilië -

ook bezoekt God de aarde op meerdere plaatsen als deze. overstromingen op de Fillipijnen en in grote delen van Europa. dagelijks honderden mensen die verdrinken..........

zouden we niet moeten denken aan wat de Heere spreekt in .....?

Lucas 21;
Wederkomst van den Zoon des mensen
25 En er zullen tekenen zijn in de zon, en maan, en sterren, en op de aarde benauwdheid der volken met twijfelmoedigheid, [b]als de zee en watergolven groot geluid zullen geven; [/b]
26 En den mensen het hart zal bezwijken van vrees en verwachting der dingen, die het aardrijk zullen overkomen; want de krachten der hemelen zullen bewogen worden.
27 En alsdan zullen zij den Zoon des mensen zien komen in een wolk, met grote kracht en heerlijkheid.
28 Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog, en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Groot geluid der watergolven!

Berichtdoor schelpje3 » 13 jan 2011 11:59

Ja, dat had ik bij de tsunami ook ! Verschrikkelijk ook wat daar gebeurde. En het zou zomaar weer kunnen gebeuren. Rampen zijn van alle tijden, zullen de meesten hier weer gaan zeggen. We horen ook sneller en meer wat er gebeurt aan de andere kant van de wereld.
Maar het gaat erom, vroeger leefde men afhankelijk van de natuur, wat die ons gaf, regen, wind, zon.
Nu is alles in hoge mate ontwikkeld, maar men kan niet voorkomen dat een rivier VER buiten de oevers treedt !
Wat werd er destijds gegniffeld om Prins Willem Alexander, hij koos watermanagement. De realiteit heeft het gegniffel ingehaald !
Er zijn tekorten, maar ook overvloed.
We zijn er hier trouwens ook nog niet, er wordt weer een stijging verwacht, ivm smeltende sneeuw en overvloedige regen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jan 2011 12:50

Wat doe je nou als je de Zoon des mensen niet binnen een aantal dagen/weken/maanden ziet terugkeren op een wolk met kracht en heerlijkheid? En de Etna is ook alweer uitgebarsten, nu moet het wel zo ver zijn, toch? Het lijkt me zo teleurstellend elke keer weer een ramp en elke keer wéér geen wederkomst.

Rampen zijn inderdaad van alle tijden. De verlossing is blijkbaar al sinds het ontstaan van de mens nabij. Het maakt de betekenis van het woord 'nabij' een beetje loos als je er tijdsperioden van duizenden jaren mee kunt aanduiden.

Het doet natuurlijk niets af aan het feit dat het verschrikkelijk is wat er gebeurt in onder andere Australië.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jan 2011 16:37

Mortlach schreef:Wat doe je nou als je de Zoon des mensen niet binnen een aantal dagen/weken/maanden ziet terugkeren op een wolk met kracht en heerlijkheid? En de Etna is ook alweer uitgebarsten, nu moet het wel zo ver zijn, toch? Het lijkt me zo teleurstellend elke keer weer een ramp en elke keer wéér geen wederkomst.

Rampen zijn inderdaad van alle tijden. De verlossing is blijkbaar al sinds het ontstaan van de mens nabij. Het maakt de betekenis van het woord 'nabij' een beetje loos als je er tijdsperioden van duizenden jaren mee kunt aanduiden.

Het doet natuurlijk niets af aan het feit dat het verschrikkelijk is wat er gebeurt in onder andere Australië.

Tja Mortlach, 1 dag is als 1000 jaar bij God !
Het is eigenlijk nog Zijn geduld ! Het gaat erom, merken wij het op ? Wat doen we er verder mee, verootmoedigen wij ons.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jan 2011 16:48

schelpje3 schreef:Tja Mortlach, 1 dag is als 1000 jaar bij God !
Het is eigenlijk nog Zijn geduld ! Het gaat erom, merken wij het op ? Wat doen we er verder mee, verootmoedigen wij ons.

Ja, dat is prima, maar dan is elke verwijzing naar de tekenen van de eindtijd dus overbodig.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 13 jan 2011 17:16

Mortlach schreef:Wat doe je nou als je de Zoon des mensen niet binnen een aantal dagen/weken/maanden ziet terugkeren op een wolk met kracht en heerlijkheid? En de Etna is ook alweer uitgebarsten, nu moet het wel zo ver zijn, toch? Het lijkt me zo teleurstellend elke keer weer een ramp en elke keer wéér geen wederkomst.
Nee hoor, want de ware gelovige weet dat de spotter zegt, waar blijft nu die wederkomst, want alles is zoals het was....ook dit werd voorzegd...en zij bekeerden zich niet....

filia
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor filia » 13 jan 2011 17:19

Mortlach schreef:Ja, dat is prima, maar dan is elke verwijzing naar de tekenen van de eindtijd dus overbodig.
Het is niet overbodig om er regelmatig bij stil te staan dat de wederkomst nabij kán zijn, ik denk dat dergelijke verwijzingen ons scherp houden & ons leven in het juiste perspectief zetten: leven we vanuit de verwachting dat Christus spoedig komt, en zijn we erop voorbereid?
A mind is like a parachute. It doesn't work if it's closed.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 13 jan 2011 17:33

Bastiaan30 schreef:
Nee hoor, want de ware gelovige weet dat de spotter zegt, waar blijft nu die wederkomst, want alles is zoals het was....ook dit werd voorzegd...en zij bekeerden zich niet....

ja, en voor de gelovige is het 28 ste vers van kracht..........

28 Als nu deze dingen beginnen te geschieden, zo ziet omhoog, en heft uw hoofden opwaarts, omdat uw verlossing nabij is

uitzien naar de eeuwige verlossing..............

'k Zal dan gedurig bij U zijn,
In al mijn noden, angst en pijn;
U al mijn liefde waardig schatten,
Wijl Gij mijn rechterhand woudt vatten.
Gij zult mij leiden door Uw raad,
O God, mijn heil, mijn toeverlaat;
En mij, hiertoe door U bereid,
Opnemen in Uw heerlijkheid.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 jan 2011 17:56

Een poosje geleden een preek gehoord over Noach. Hoe hij ook bespot en gehoond werd, totdat....
Wij, als christenen, moeten echter wel verdraagzaam en geduldig zijn, jegens de andersdenkenden, dat valt niet altijd mee !
Vooral als men gaat zeggen: je voelt je zeker wel een stuk beter dan wij he ?
En dat is juist niet waar ! Ik voel me niks beter, echt niet.
Maar kan heel verdrietig zijn als ik het een ander niet aan kan reiken, vooral als iemand me lief is. :(
Maar net zoals de zaaier uitging om te zaaien, de vogels pikten het weg, het kwam op droog zand, op rotsachtige bodem.... en lang niet alles ging vrucht dragen.
Zo zullen onze woorden ook vaak verwaaien in de wind. En horen de anderen het later nog terug ?
Ik heb dingen gehoord in mijn jeugd, dat ik toen dacht: ja daaag, ff geen zin in.
Die komen nu naar boven ! En dan kan ik hunkeren om nog een keer met die oom of tante of dominee te spreken, al is het maar 5 minuten.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 jan 2011 18:16

schelpje3 schreef:Het gaat erom, merken wij het op ? Wat doen we er verder mee, verootmoedigen wij ons.

kun je die zin nou eens gewoon in de ik-vorm plaatsen en dan antwoord op je eigen vraag geven?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 13 jan 2011 18:20

JeeWee schreef:
schelpje3 schreef:Het gaat erom, merken wij het op ? Wat doen we er verder mee, verootmoedigen wij ons.

kun je die zin nou eens gewoon in de ik-vorm plaatsen en dan antwoord op je eigen vraag geven?

waarom?
WIJ zijn toch allen leden van 1 Lichaam, "als het goed is"

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jan 2011 23:44

Ik dacht meer aan een irritante lekkage.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 jan 2011 23:49

Optimatus schreef:Ik dacht meer aan een irritante lekkage.

Nou ja, als je in Australië woont, is het wel wat meer dan dat.

Maar goed, natuurlijk is het niet verkeerd als een natuurramp je doet denken aan Gods redding, net zoals elke niet-natuurramp dat zou kunnen doen. Maar toch, ik hoop dat in te zien is dat elke keer dat iemand weer roept 'maar nu is het echt bijna zover' op een gegeven moment een beetje belachelijk wordt als dat al 2000 jaar wordt geroepen. Dat heeft niks met spot te maken. De track record is gewoon behoorlijk helder.
Laatst gewijzigd door Mortlach op 13 jan 2011 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 13 jan 2011 23:50

Lees de bijbel eens wat vaker:)

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 14 jan 2011 15:32

Bastiaan30 schreef:

Lees de bijbel eens wat vaker:)

het is geen best teken als een christen de roep van de Bruidegom niet hoort. waren er ook geen slapende maagden zonder olie in de kruik?

Terug naar “Archief”