Vrijgezellenfeest

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Vrijgezellenfeest

Berichtdoor christien » 12 jan 2011 16:32

Komende zomer hoopt een goede vriendin te gaan trouwen. Voor hun bruiloft, ben ik samen met mijn broer ceremoniemeester.
Nu lijkt het me leuk om een vrijgezellenfeest te organiseren. Ze hebben veel gezamelijke vrienden/vriendengroep.
Is het een idee om een gezamelijk vrijgezellenfeest te regelen, of zouden jullie dit appart doen?
In ieder geval ben ik op zoek naar leuke en originele ideen? Dus brand maar los, welke herinnering heb je zelf aan je vrijgezellen feest?

tromboneblaster

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor tromboneblaster » 12 jan 2011 16:34

Ik zou het apart doen, anders is het geen vrijgezellenfeest!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor MissF » 12 jan 2011 16:52

Idem, ik zou het apart doen. soms zie je wel dat 's avonds de mannen en vrouwen samen komen. Wij vrouwen (mijn vriendinnen en ik dus ;) ) vonden dat helemaal niet leuk. We begonnen met de meiden, en sloten met een drankje in de stad de avond af. Niks jongens, alleen vrouwen onder elkaar :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor esli » 12 jan 2011 17:01

Ik zou het ook zeker apart doen.
Zelf moest ik allemaal opdrachtjes in de stad doen en hebben we daarna gegourmet.
Iets flauws erbij is altijd wel leuk, al is het maar dat iemand er gewoon raar uitziet. En dan iets leuks doen.
Ik heb volgens mij 2 keer een vrijgezellenfeestje georganiseerd. Door de ceremoniemeesters werd ik dan gevraagd om dat met nog een groepje vriendinnen te organiseren. Misschien is dat voor jou een tip om ook te doen, hoef je niet alles zelf te doen (je regelt immers ook al een gedeelte van de bruiloft) en je betrekt er meer mensen bij. Zelf vond ik dat wel erg leuk.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor Jannoek » 12 jan 2011 17:33

Zeker apart!

Mijn man ging raften & bbq'en en daarna nog de stad in.

Wij hadden een high-tea, gingen varen door de utrechtse grachten, een drankje doen en tapas eten, daarna nog een drankje doen.

Uiteindelijk moest ik spontaan één opdracht doen. Op de Neude stond namelijk een blauwe box van het programma out of the blue van de avro. Dat werd één week uit gezonden.

En je raadt het al: ik móest daar in. M'n vele tegensputteren hielp niet.

Uiteindelijk is het (zonder dat ik het wist) nog uitgezonden op tv ook. #-o

christien
Majoor
Majoor
Berichten: 1953
Lid geworden op: 02 okt 2007 13:21

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor christien » 12 jan 2011 19:37

Leuk om al de reacties en tips te lezen, bedankt!

Ik dacht om bijvoorbeeld gezamelijk te eindigen, maar dat is dus niet echt handig.
Is er met jullie overlegd wie je mee wilde hebben op je vrijgezellenfeest, of was het een
volledige verrassing wie en wat je ging doen?

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor -Judith- » 12 jan 2011 19:41

Ik hoop 18 maart te trouwen; ik heb doorgegeven wie ik mee wil hebben, en dr bood zich iemand aan om het te organiseren, dus dat was opgelost, maar nu mag ik verder niks meer weten :cry: :mrgreen:

Bij 2 stellen, die vorig jaar trouwden, kwamen ze aan het eind van de avond samen, vond ik wel erg gezellig/leuk maar denk niet dat dat bij mij erin zit!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor MissF » 12 jan 2011 19:58

Wij als vriendinnen organiseerden het sowieso voor elkaar. Dat stond al vast. En we mochten zelf aangeven wie we mee wilden hebben. Volgens mij hebben we het bij mijn eerste vriendin die trouwde helemaal niet gevraagd. Die hebben we gewoon uit de klas (ze is juf) gehaald. De hele school wist het, alle kinderen in de klas stonden er klaar voor, ook de invaljuf. Dat was zo gaaf :D Ze was echt helemaal verrast. En natuurlijk een blinddoek om, de hele reis naar waar we heengingen. Ik heb wel even duidelijk aangegeven dat ophalen op mijn werk echt niet kan, dus zij hebben mij toen thuis opgehaald (waar mijn zus die ver weg woont en zelden zomaar een dag bij mij thuis was, er al de hele dag was, en ik had niks in de gaten ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor Jo'tje » 12 jan 2011 20:25

Mijn vrijgezellenfeestje was helemaal in Wie is de Mol-stijl qua opdrachten. Echt SUPER leuk :D
Voor details (als het iemand wat lijkt) maar even mailen, want dat is veeeel te uitgebreid om hier te typen.
Echt fantastisch. Verder hadden we een high-tea door mijn vriendinnen zelf gemaakt, daarna gingen we de Domtoren beklimmen, lampenkappen bekleden en pannenkoeken eten. Heel gezellig. Niet aan het einde met de mannen erbij, want die hadden het een week later. Ik zie de meerwaarde er niet zo van in. Bovendien is het al lastig genoeg om een groep bij elkaar te krijgen, laat staan mannen EN vrouwen. Ik had wel zelf aangegeven wie ik erbij wilde hebben trouwens.

Wat ik verder al met vrijgezellenfeestjes heb gedaan:
- servies schilderen (dat leek me erg suf, maar was toch leuk)
- solex tocht en kanovaren
- een lied opgenomen, speciaal geschreven voor de bride-to-be
- naar de sterrenwacht in Utrecht geweest
- ...verzin iets leuks, het moet vooral gezellig zijn en de mensen die elkaar nog niet zo goed kennen moeten de mogelijkheid hebben om elkaar te leren kennen
pobody's nerfect

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor esli » 12 jan 2011 20:39

Volgens mij worden vaak de daggasten voor het vrijgezellenfeest gevraagd (en dan wel de jonge generatie). Dat zijn vaak toch de goede vriendinnen van de bruid. De ceremoniemeester had het bij mij even gecheckt.
Bij het vrijgezellenfeest van mijn zusje hebben we gezamenlijk met de mannen gegeten. Zij vonden dat denk ik wel leuk, omdat het een gezamelijke vriendengroep is. Ik zelf vind het veel leuker om het echt apart te houden.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor Sterretje » 12 jan 2011 21:55

- soms worden alleen (schoon)zusjes en vriendinnen gevraagd (en andersom bij de mannen)
- soms alle vrouwlijke daggasten (en andersom bij de mannen)

Bij mij: eerst 1,5 uur Djembe spelen daarna gezamelijk koken en daarna opeten. Verder veel kletsen, eten, gezelligheid;-)


Ik vind dat je echt moet kijken naar de persoon zelf. En moet doen wat hij/zij leuk vindt!
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor Jannoek » 13 jan 2011 10:27

Mij hadden ze wel gevraagd wanneer het zou kunnen en wie ik mee wilde hebben (ook om bijv. mailadressen te achterhalen ;-)).
Uiteindeiljk kon het alleen pas op de zaterdag voor de bruiloft, maar dat was prima.
Bij mij hadden de CM's het geregeld. Voor m'n man hadden twee goede vrienden (ingeseind door de CM's) het geregeld.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor ajl » 13 jan 2011 10:39

Bij mij zijn wij s'morgens naar een beautygebeuren geweest, ' s middags bij mij thuis high teaen en 's avonds lekker eten

Gretchen

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor Gretchen » 13 jan 2011 13:29

Apart is toch wel het leukst! Dan kan je ook echt iets "vrouwelijks" doen. Ik heb het wel vaak meegemaakt dat er dan 's avonds met de mannen erbij gegeten werd.

Een vriendin van me ging trouwen, en haar schoonmoeder wilde ook mee met het vrijgezellenfeest... Dat vonden we helemaal niet leuk, maar ja... ze wilde mee. Dus ook maar de moeder van mijn vriendin meegevraagd. Die wilde niet mee, maar is toch maar mee gegaan omdat het ook zo gek is als 1 moeder mee is.

mormeltje
Mineur
Mineur
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 sep 2009 20:28

Re: Vrijgezellenfeest

Berichtdoor mormeltje » 13 jan 2011 14:02

Toen mijn zusje haar vrijgezellenfeest hield, zijn we naar het Sanadome geweest. Daarvoor lekker gewokt, dan loop je rond en spreek je iedereen.
De mannen zijn niet in beeld geweest ;)
We hebben haar een t-shirt aangedaan met een gekke foto van haar en haar a.s. man, en ze had een haarband met oortjes op. Verder is ze niet voor paal gezet, daarvan zou ik zelf ook absoluut niet gediend zijn...
What goes around, comes around


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 85 gasten