PVV wil Iran aanvallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor henkie » 18 dec 2010 20:13

Faramir schreef:Ben ik gemachtigd om op straat iemand tegen de grond te slaan omdat ik het idee kan hebben dat hij mij eventueel wel eens zou kunnen overvallen? Ik ben geen jurist, maar ik denk eigenlijk van niet. Zelfverdediging is prima, maar is hier nog niet aan de orde.


Als een persoon, die geregeld rondloopt in de buurt van een wapenwinkel en zijn uiterste best doet om een wapen te bemachtigen, jou een voorwerp, dat verdraaid veel lijkt op een wapen, tussen de ogen duwt en toeschreeuwt: "Ik heb een pistool en ik ga je mollen" en dat diverse keren, dan is dat geen enkel probleem.

Maboc schreef:Omdat ze bang zijn dat hun domme (maar erg sterke) broertje Amerika, hen toch maar niet steunt. Zelfs Amerika zal wel een keer wakker worden en zien dat Israel niet alleen maar goeds doet.

Yael heeft al korte metten gemaakt met je opmerking over trigger happiness. Vraag blijft staan waarom al die Arabische landen dan ook een aanval willen?

Maboc schreef:Daarnaast...waarom mag bv. Israel zelf wel kernwapens bezitten, en Iran niet?

Wel eens een uitspraak van Ahmadinejad onder de ogen gekomen? Lees ze eens rustig na.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Optimatus » 18 dec 2010 23:21

Antoinette schreef:
Optimatus schreef:De PVV wil dat het Westen Iran aanvalt "om onze vernietiging te voorkomen."

Wat vinden we daarvan?

Zelf stel ik voor dat de anderhalf miljoen PVV kiezers de frontlinie gaan vormen. Deze tactiek heeft ten tijde van de kruistochten ook goed gewerkt.


Een vraagje: Denk je dat er geen gevaar dreigt voor ons?
Dat het ronduit onzin is waar de PVV zich zorgen over maakt?


Aangaande het politiek inzicht van de PVV heb ik geen verwachtingen, op een paar figuren na blinkt de PVV uit in een volstrekte incompetentie.

Verder, voor Nederland en me dunkt voor de EU-landen dreigt geen gevaar, behalve wederom torenhoge olieprijzen die onze economie zullen schaden. Daar maak ik mij meer zorgen om. Dan kunnen er nu ongetwijfeld opmerkingen komen over dat ik alleen aan geld zou denken (dat heb ik bij Irak ook al om de oren gekregen), maar uiteindelijk lijkt het mij niet de bedoeling dat Europeanen moeten gaan betalen voor machtspolitiek van de VS, Israel of Iran.

Zoals ik al eerder schreef, is Iran een natuurlijk fort, omringd door bergketens. De laatste succesvolle invasie in Iran dateert uit de tijd van Genghis Khan (eind dertiende eeuw).

Toen Irak werd aangevallen, hoorden we dezelfde retoriek en achteraf "met de kennis van nu" bleek dat we een oorlog ingerotzooid werden. Nederlanders zijn gesneefd voor krankzinnige idealen van GW Bush en co. Moet de geschiedenis zich zeven jaar later al herhalen? Ik vraag me bij de PVV en de voorstanders van deze waanzin af of hun politieke kortetermijngeheugen ontregeld is geraakt.

Voorts komen de raketten van Iran, zover ik weet, uit Noord-Korea. De kwaliteit van dit vuurwerk is dermate onbetrouwbaar dat die raketten eerder een gevaar voor Iran zelf zijn dan voor ons. Voorbeeldje: Noord-Korea beweert een satelliet in de ruimte hebben gelanceerd die patriottische volksliedjes uitzendt. In werkelijkheid pletterde het ding kort na de lancering ergens in zee en wellicht luisteren er nu kwallen en diepzeekomkommers naar toespraken van de Geliefde Leider.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 dec 2005 03:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor T.A.F. » 18 dec 2010 23:30

Iran is door en door corrupt.

er is NIETS waar van de zogenaamde hoge moslim-moraal die opgedrongen word aan het volk.
als er ergens een land is waar men van God los leeft is het daar wel.

Je word ook niet gerarresteerd als je schuldig bent, maar als je niet genoeg macht hebt.
(als je als vrouw bvb weigerd sex te hebben met een rechter..... dan veroordeeld ie je.. uit wraak.. heb je die sex wel en val je voor zijn changtage, dan heb je kans dat hij je gewoon gebruikt en alsnog aanklaagd.

openlijk over christus spreken mag niet eens... zendelingen daar hebben de grootste moeite.. ook al is de islam daar totaal fake. (er is NIETS waar van de morele spiegel die men het westen wil voorhouden)

als je iran wilt neerhalen hoef je alleen de juiste personen te elimineren.. de bevolking, die een hekel heeft aan dit door en door corrupte systeem zal dan zelf nieuwe orde scheppen. in het geval van iran lijken me enkele geheim agenten die een paar 1000 topmensen in iran elimineren inclusief de regering... me meer effectief.. dan een openlijke oorlog.

bovendien heb je door alleen annoniem leiders te assineren.. geen plicht iran later weer op te bouwen.. en dus geen problemen met hoge kosten en wederopbouwonzin.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Optimatus » 18 dec 2010 23:54

Als je het regime en daarmee het land onthooft, creëer je een machtsvacuüm. Dat zie je in Irak en Afghanistan ook. Als je in een land een regime wilt verwijderen, zul je op hetzelfde moment een werkzaam alternatief moeten bieden. Machtsvacuüms zijn funest voor de stabiliteit van de regio; los daarvan: een bevolking heeft meestal geen behoefte van een regimewissel die van buitenaf wordt opgelegd (Irak, Afghanistan).

Me dunkt dat steun aan de oppositiegroepen (en als monarchist zeg ik: de zoon van de laatste Shah) een betere methode is dan lukraak mensen om (laten) leggen. Landen als de Sowjet-Unie en Franco-Spanje vielen vanzelf om. Zoiets zul je met Iran ook moeten proberen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3115
Lid geworden op: 04 apr 2003 15:00

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Sabra » 19 dec 2010 00:36

Optimatus schreef:Me dunkt dat steun aan de oppositiegroepen (en als monarchist zeg ik: de zoon van de laatste Shah) een betere methode is dan lukraak mensen om (laten) leggen. Landen als de Sowjet-Unie en Franco-Spanje vielen vanzelf om. Zoiets zul je met Iran ook moeten proberen.


Hoe kun je nu pleiten voor de zoon van de shah?

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor scheermes » 19 dec 2010 08:45

henkie schreef:Ga je nou ook al het recht op zelfverdediging ter discussie stellen? Slaap zacht.

O, net als in Irak zeker. Daar zijn naar schatting 1 miljoen mensen bij omgekomen. Maar dat is het jou wel waard zeker, lopen "wij" weer minder kans op een aanslag met een handjevol slachtoffer.

Zoek eens wat foto's op van oorlogsslachtoffers en dan hoop ik dat jij ook nog zo lekker slaapt.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor maboc » 19 dec 2010 08:59

henkie schreef:Yael heeft al korte metten gemaakt met je opmerking over trigger happiness. Vraag blijft staan waarom al die Arabische landen dan ook een aanval willen?

???ik heb een post gemist???

henkie schreef:Wel eens een uitspraak van Ahmadinejad onder de ogen gekomen? Lees ze eens rustig na.

Je laat je wel regeren door angst zeg. En zoals de vermaarde H. Teeuwen al zei...Angst is een slechte raadgever.

Gisteravond net nog een stukje zembla gezien waarin wat fragmenten uit Bagdad. Deze beelden alleen al zouden je moeten doen inzien dat een oorlog wel echt het allerslechste en allerlaatste middel is om je zin te krijgen. Er is maar een sachtoffer :de burgerbevolking van het aan te vallen land. Zeker met die trigger happy Amerikanen in de buurt.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Spons » 19 dec 2010 11:54

Antoinette schreef:
Optimatus schreef:De PVV wil dat het Westen Iran aanvalt "om onze vernietiging te voorkomen."

Wat vinden we daarvan?

Zelf stel ik voor dat de anderhalf miljoen PVV kiezers de frontlinie gaan vormen. Deze tactiek heeft ten tijde van de kruistochten ook goed gewerkt.


Een vraagje: Denk je dat er geen gevaar dreigt voor ons?
Dat het ronduit onzin is waar de PVV zich zorgen over maakt?


tsja , hier ligt weer het feit dat veel rechtse kerkelijk kringen ... lees Gereformeerde gemeente en zwaarder de pvv aardig aanhangen (maar uiteindelijk toch op sgp stemmen ) was overigens een tijd geleden een docu van op tv heb ik toen gezien , en daarbij waren dus ook jongeren van deze kerkelijke stromingen die dat bevestigden ..... Alleen omdat de pvv tegen de Islam is steunt men heimelijk de PVV ... hoe diep kan je dan zinken ....

en nee ik zeg niet dat iedereen dat doet .... benieuwd hoe men nu tegen deze opmerking aankijkt.

Een Christen zou toch wel beter moeten weten dan op de PVV te gaan stemmen of te steunen ?

MBT de opmerking van Iran vs Israel . Ik denk dat Iran ook heel goed beseft dat ze een probleem hebben als ze Isreal aanvallen mbt het Westen en Israel zelf.

En mbt het machtsvacuum, dat is aardig verstoord want dat was er al toen Iran en Irak elkaar aanviellen en in stand hielden. Toen Irak werd aangevallen was die kwijt... dus wat is beter.... Een Irak met voormalig dictator Sadam of zoals de situatie nu is ...

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Yael » 19 dec 2010 14:23

maboc schreef:
Yael schreef:
maboc schreef:En dat Israel ageert is natuurlijk ook niet zo vreemd. Veel van Irans aggressie is gericht op Israel. Daarnaast is Israel net zo trigger-happy als Amerika. (hahaha maar die dicussie gaan we vermoed ik maar niet voeren)


Als Israel zo trigger happy is waarom wachten ze dan zo lang met die aanval?

Omdat ze bang zijn dat hun domme (maar erg sterke) broertje Amerika, hen toch maar niet steunt. Zelfs Amerika zal wel een keer wakker worden en zien dat Israel niet alleen maar goeds doet.


Hoe kom je daarbij dat Amerika alles goedkeurt wat Israel doet?


Volgens mij kunnen de raketten van Iran ons ook bereiken, naast Israel. Alleen laten oa. de Europeanen, Israel liever het vuile werk opknappen zodat wij ze kunnen veroordelen vanuit onze linkse zetels.
Da's alleen zo als er inderdaad sprake is van vuil werk (in casu...Iran vrij maken van Kernwapens). Maar dat is helemaal nog niet zo zeker.


Laten we erop gaan wachten totdat we het zeker weten. 8-[
Overigens hoop ik dat er in Iran een verandering van binnenuit komt, zodat er heel geen aanval of dergelijks nodig is...



Daarnaast...waarom mag bv. Israel zelf wel kernwapens beziiten, en Iran niet?


Wie zegt dat Israel kernwapens bezit? ;/

Als Israel nu eens iets menselijker met de Palestijnen om zou gaan, dan zou er al heel wat kou uit de lucht zijn.


Ik weet niet in hoeverre je geïnteresseerd bent met wat er zich in het Midden Oosten afspeelt anders is dit boek zeker het lezen waard.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Optimatus » 19 dec 2010 14:57

Yael schreef:
Daarnaast...waarom mag bv. Israel zelf wel kernwapens beziiten, en Iran niet?


Wie zegt dat Israel kernwapens bezit? ;/


Hè toe, hou de discussie even zuiver. Je weet heel goed dat Israel met dergelijke speeltjes bezig is (Dimona, Vanunu) en weigert open kaart te spelen - Israel zal ze wellicht niet als eerste inzetten en op dat punt is Israel een net iets prettiger mogendheid dan Iran.

Echter, zoals ik eerder aangaf, de raketten van Iran komen uit Noord-Korea en die dingen zijn eerder een gevaar voor Iran zelf dan voor de omgeving.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Yael
Majoor
Majoor
Berichten: 2426
Lid geworden op: 02 apr 2004 15:54
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Yael » 19 dec 2010 16:32

Optimatus schreef:
Yael schreef:
Daarnaast...waarom mag bv. Israel zelf wel kernwapens beziiten, en Iran niet?


Wie zegt dat Israel kernwapens bezit? ;/


Hè toe, hou de discussie even zuiver. Je weet heel goed dat Israel met dergelijke speeltjes bezig is (Dimona, Vanunu) en weigert open kaart te spelen -


Tja wie kaatst moet de bal verwachten. (Trouwens de smiley zegt toch al iets?)

T.A.F.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 255
Lid geworden op: 11 dec 2005 03:04
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor T.A.F. » 19 dec 2010 17:18

Als christen wil ik natuurlijk Godsdienstvrijheid in Iran.

*een moslim kan hier zijn leugens verspreiden en proberen mensen te bekeren tot zijn valse religie.
*maar als een christen de naam Jezus noemt in iran op straat, word ie gedood.
(evangelisatie moet daar in het grootste geheim)

Los daarvan, is Iran een corrupte bende, die niets met wetsvastheid te maken heeft (als dat nog zo was kon je zeggen iig zijn ze voor de ellende als abortus, bordelen etc die wij hier hebben gespaard) maar niets is minder waar het is daar duizendvoud erger dan hier ook op perversiteiten.

Los van wapens, of gevaar voor regio... op grond van deze zaken
-onderdrukte bevolking aldaar
-wij kunnen ons geloof er niet vrijelijk verkondigen

Ben ik tegen het iraanse regime en zou ik steunen als het word afgezet.
Je zegt machtsvacuum.. sja... en waarom is dat een probleem? het is alleen een probleem als je de ideale situatie wilt scheppen.
Ik acht dat daar niet mogelijk, zeker niet tegen acceptabele kosten.

door alleen de leiding weg te knallen, creeer je inderdaad een machtsvacuum.. das precies het idee. maar anders dan irak en iran, neem je NIET het land over.
je elimineerd alleen de bovenlaag : ter vergelijking dat zou inhouen dat je in nederland, alle leden van 1e en 2e kamer, alle topfiguren in provinciale staten, alle topzakenlui etc, kortom de 2000-5000 mensen die de dienst uitmaken, elimineerd.

door specefiek hen in iran te raken... MOET er wel een nieuw bestuur komen in iran, en ipv daarin te assisteren zoals in afganistan en irak.. laat je dat dan in iran vanzelf gebeuren. Je wacht, tot een nieuwe orde daar ontstaat... als die je bevalt, maak je vrienden, zo niet, herhaal je dit proces.

hierdoor kunnen doden aan beide kanten zeer sterk beperkt blijven.

Verder steun ik de PVV niet, en ben ik het van harte eens met de man die uitsprak "ons soort mensen stemt niet op zo'n figuur" ik voel mij economisch LINKS, maar ethisch rechts. de PVV is VEEL te rechts op economisch vlak.. en mist de intelectiele diepgang om te regeren, heeft NIETS van de waardigheid van het ambt (en zou op grond daarvan al direct ontheven uit functie moeten worden) en tegen de islam... das botte propaganda, die hebben we ook gehad in 1930.
Bovendien zorgt deze islamhaat, ook dat mensen in de samenleving meer haat naar MIJN geloof (dat ook als fundementeel word gezien door atheisten) gaan hebben. Dit klimaat is NIET in ons belang.

Kijk voor de grap maar eens naar toespraken van Jan Maat.. die had het nooit over religies.. maar noemde wel de problemen (goed niet mijn stijl nog steeds) maar desalniettemin. Ja er zijn problemen, en ja er is een immigrantenproblematiek, maar haat tegen een religie, lost die problemen niet op.

Mijn buurvrouw is een goed voorbeeld van zo'n PVV-er. Ik woon in een portiekwoning, waar, van de 8 huizen er 3 door turken worden bewoond, 2 door antilianen, 2 door nederlanders en 1 door een gemengd indisch/nederlands stel.

Wat ik zie is dat vooral die turken zich erg terugtrekken (ze praten nooit met de buren). Nu waren er problemen in de hal.. er werden spullen neergezet die daar niet hoorden, door o.a. die turken. Mijn houding : als je een probleem hebt met je buren, dan spreek je ze aan.
Dat vrouwtje wat naast me woont, dat zei meteen, dat moet je niet doen, dan steken ze je meteen neer.
Ze had de grootste mond over dat tuig wat spullen neerzette (hoewel meerdere van de nederlanders dat ook deden) maar had niet eens een poging gedaan de communicatie aan te gaan.

Zij is een ferfent PVV stemmer.

Ander voorbeeld : een gereformeerd meisje dat ik ken zit in rotterdam in de metro. Word opeens in elkaar geslagen vanuit het niets door een man, die beweerd irakees te zijn en dat in zijn land vrouwen mannen niet hebben aan te kijken. Schokerend dat zoiets gebeurd? wellicht, maar wat mij meer schokkeerd is dat er honderden nederlanders omheen stonden BLANKE WESTERSE nederlanders die NIETS deden en alleen toekeken terwijl zij werd afgetuigd. De stationspolitie een paar stations later wist gelukkig wel die man te arresteren.

Toevallig dat precies in die wijk erg veel PVV stemmers zijn...

voor mij is dat je typische PVV stemmer, LAF! Als mensen iets doen in MIJN land wat me niet zint, praat ik met ze, en als ze dan nog niet luisteren grijp ik zelf in. daar heb ik geen anderen en zeker geen PVV voor nodig.

het stemmen op de PVV voor veel mensen is dus schijnheilig, laat een ander hun problemen maar oplossen, ipv dat ze zelf daadkracht tonen.

Op een zijnoot : ik vind het bitter dat de SGP dit kabinet steund en ik snap niet goed waarom. Afbraak sociale stelsel, Afbraak onderwijs, dit is een ZEER associaal graai-kabinet. Christenen horen van nature sociaal bewogen, dus LINKS te zijn, economisch iig.
Ik vind dat zo hypocriet aan de USA, waar je alleen kunt kiezen tussen christenlijke enthiek, maar de mammon dienen, of sodom en gomorra, maar een christenlijk verantwoord sociaal belijd.

de combinatie rechste christenlijke ethiek en linkse economische politiek, is mijnsinziens de enige passende bij een christenlijke levenshouding.

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Optimatus » 19 dec 2010 19:23

T.A.F. schreef:Ben ik tegen het iraanse regime en zou ik steunen als het word afgezet.
Je zegt machtsvacuum.. sja... en waarom is dat een probleem? het is alleen een probleem als je de ideale situatie wilt scheppen.
Ik acht dat daar niet mogelijk, zeker niet tegen acceptabele kosten.

door alleen de leiding weg te knallen, creeer je inderdaad een machtsvacuum.. das precies het idee. maar anders dan irak en iran, neem je NIET het land over.
je elimineerd alleen de bovenlaag : ter vergelijking dat zou inhouen dat je in nederland, alle leden van 1e en 2e kamer, alle topfiguren in provinciale staten, alle topzakenlui etc, kortom de 2000-5000 mensen die de dienst uitmaken, elimineerd.

door specefiek hen in iran te raken... MOET er wel een nieuw bestuur komen in iran, en ipv daarin te assisteren zoals in afganistan en irak.. laat je dat dan in iran vanzelf gebeuren. Je wacht, tot een nieuwe orde daar ontstaat... als die je bevalt, maak je vrienden, zo niet, herhaal je dit proces.

hierdoor kunnen doden aan beide kanten zeer sterk beperkt blijven.


In het geval van een machtsvacuüm ontstaat al snel een burgeroorlog en dan zal de hoeveelheid doden zeker niet zeer sterk beperkt blijven.

Verder is het natuurlijk waanzinnig om elk regime dat je niet aardig vindt, maar weg te schieten. Draai het eens om: stel je voor dat de regering in Amerika op deze manier door Iran wordt weggeschoten (akkoord, vrij ondenkbaar, maar toch).... Als iedereen op deze manier gaat redeneren en reageren, wordt de wereld een grote chaos en daar zitten alleen idioten als Al Quada op te wachten.

Ik zie vaak onzin voorbijkomen op dit forum, maar jouw bijdrage komt in de top-vijf van Baarlijkste Nonsens op Refoweb (BNR).

Tenslotte acht ik jouw mening in deze volslagen schandalig in moreel opzicht. Wat jij eigenlijk schrijft, is dit: je mag wel rotzooi maken in een ander land, maar je bent op geen enkele wijze bereid om de rotzooi op te ruimen. Het komt er op neer, dat als jouw meubilair mij niet aan staat, ik jouw meubilair mag verwoesten en vervolgens niet op hoef te draaien voor de kosten.

Kortom: totaal verwerpelijk.

En wat de PVV betreft: die partij is economisch enorm links, maar heeft, net als CDA en VVD, haar idealen verkwanseld voor gedoogmacht. (lees de NRC er maar eens op na).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Antoinette » 19 dec 2010 23:48

scheermes schreef:
Antoinette schreef:@ Henkie,

Ik ben het weer roerig met je eens!
Als het kalf verdronken is ...
Gewoon wachten tot ze de boel plat bombarderen met nucleaire wapens?
En dan zien ze wel verder.
Ik ben meer van het "beter voorkomen dan genezen"

Dus het is beter onschuldige mensen te vermoorden dan het gevaar lopen dat "onze" onschuldige mensen misschien vermoord worden?


Nee
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12

Gebruikersavatar
Antoinette
Sergeant
Sergeant
Berichten: 445
Lid geworden op: 28 jun 2009 00:11
Contacteer:

Re: PVV wil Iran aanvallen

Berichtdoor Antoinette » 19 dec 2010 23:51

maboc schreef:
Antoinette schreef:
maboc schreef:
Als er dan toch over geprofeteerd is, waarom dan niet gewoon laten gebeuren? Dan gaat het toch wel komen.
(Ik realiseer me dat bovenstaande nogal "zeikerig" kan overkomen. Zo bedoel ik het niet. Ik vraag me oprecht af waarom dan tegen een profetie in te gaan, gezien wat je hierboven schreef)


Tegen de profetie in gaan?
Zeikerig??
A.u.b. wat duidelijker, ik begrijp niet waar je me neer wilt zetten in dit verhaal?
Ik zou tegen de profetie ingaan?

Ah... ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt begrijp ik. Ik probeer eea te verduidelijken

Als eerste schrijf je dat er het nodige geprofeteerd is over de ellende die ons te wachten staat mn. in het Midden Oosten.

Als Christen gaan jij en ik er vanuit dat deze profetieen uitkomen. toch?

Als nu alles toch gaat uitkomen, hoeven wij ons hiertegen ook niet te verzetten of eea. te vertragen. Dan kunnen we het maar beter over ons heen laten komen. Dat zal de laatste dag alleen maar bespoedigen. Iran aanvallen is dan niet nodig.


Tot op heden gebruikt God de mens om de wederkomst te bespoedigen
Maar zovelen Hem aangenomen hebben, dien heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven

Johannes 1:12


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten