Agressie, woede aanvallen na burnout en evt oplossingen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kmjansen
Verkenner
Verkenner

Agressie, woede aanvallen na burnout en evt oplossingen

Berichtdoor kmjansen » 24 nov 2010 19:15

Hallo, ik heb afgelopen juli een burn-out opgelopen na ontzettend veel werk te hebben gedaan bij het bedrijf waar ik werkte.
Na ongeveer 3 maanden 55+ uur te hebben gedraaid zakte ik in elkaar in de douche.
Ik was rond deze tijd net ongeveer een jaartje een Christen en stond nog niet sterk in mijn schoenen kwa geloof.
Na mijn burn-out werd dit alleen maar moeilijker gemaakt door woede en agressieve aanvallen.
Hier kamp ik op dit moment nog steeds mee, en langzamer hand gaat mijn gezin hier aan ten onder.
Mijn vraag is of er kloosters zijn die niet katholiek zijn of evt soort gelijke rust plekken maar waar een Christelijke leef omstandigheid is.
Ik heb namelijk veel rust nodig en ik hoop met veel gebed en lezen ik weer tot mijzelf kan komen en mijn agressie en woede minder zal worden of zelfs compleet zal verdwijnen.
Wie weet of dit er is of heeft hier zelfs ervaring mee.

mvg Kevin Jansen

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Agressie, woede aanvallen na burnout en evt oplossingen

Berichtdoor Mortlach » 24 nov 2010 19:50

Die zullen er ongetwijfeld zijn. Het hangt er vanaf waar je zit en hoever je wilt/kunt reizen.

Waarom trouwens specifiek niet-katholieke kloosters? Ben je al met je probleem naar een psycholoog gegaan? Ik weet het, vreselijk seculier, maar die mensen willen ook nog wel eens kunnen helpen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

kmjansen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kmjansen » 24 nov 2010 20:15

Mortlach schreef:Die zullen er ongetwijfeld zijn. Het hangt er vanaf waar je zit en hoever je wilt/kunt reizen.

Waarom trouwens specifiek niet-katholieke kloosters? Ben je al met je probleem naar een psycholoog gegaan? Ik weet het, vreselijk seculier, maar die mensen willen ook nog wel eens kunnen helpen.

Hoi, ik woon zelf *censuur*. Tiel en bezit een auto dus afstand niet echt belangrijk.
Nou ik zoek niet katholieke kloosters, omdat ik het totaal niet eens ben met hun doctrine dus wil ik ook niet echt omringt zijn met dingen wat ik vind dat met ketterij te maken heeft(mijn mening), snap je .

Ik liep eerst bij maatschappelijk werk en aankomende maandag, krijg ik idd een gesprek mensen waaronder een psycholoog.
Maar wat ik merk is dat ik rust moet hebben want ik word gek van de kleinste drukte bijv mijn kinderen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 24 nov 2010 21:13

kmjansen schreef:Hallo, ik heb afgelopen juli een burn-out opgelopen na ontzettend veel werk te hebben gedaan bij het bedrijf waar ik werkte.
Na ongeveer 3 maanden 55+ uur te hebben gedraaid zakte ik in elkaar in de douche.
Ik was rond deze tijd net ongeveer een jaartje een Christen en stond nog niet sterk in mijn schoenen kwa geloof.
Na mijn burn-out werd dit alleen maar moeilijker gemaakt door woede en agressieve aanvallen.
Hier kamp ik op dit moment nog steeds mee, en langzamer hand gaat mijn gezin hier aan ten onder.
Mijn vraag is of er kloosters zijn die niet katholiek zijn of evt soort gelijke rust plekken maar waar een Christelijke leef omstandigheid is.
Ik heb namelijk veel rust nodig en ik hoop met veel gebed en lezen ik weer tot mijzelf kan komen en mijn agressie en woede minder zal worden of zelfs compleet zal verdwijnen.
Wie weet of dit er is of heeft hier zelfs ervaring mee.

mvg Kevin Jansen

Hoi Kevin, je kunt op internet googlen en kijken naar "rusthuizen". Er zijn er vele om even op adem te komen, allen met hun eigen identiteit. Bij sommigen staat de lichamelijk beweging centraal, bij anderen schilderen of andere expressieve vaardigheden.
Veel verzekeringen vergoeden dit.
Gelukkig ben je op tijd stilgezet ! Als je door was gegaan had je ws ernstige lichamelijke problemen gekregen.
Veel rust en sterkte gewenst !

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 24 nov 2010 21:15

ff googlen en je vind zo een lijst met christelijke herstellingsoorden.

Bv De Hezenberg in Hattem of deze lijst:
http://www.mijnzorg.nl/Page/sp420/Index.html

Fijn dat je zelf inziet dat je hulp nodig hebt!!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 24 nov 2010 22:22

Hoi Kevin, de Hezenberg is inderdaad een instelling die goed bij jouw problematiek zou passen. Ik heb zelf ervaring met de Herberg in Oosterbeek, een fijn oord waarin je prima begeleid wordt.

Overigens is voor het gros van mensen met een burnout ''gewoon even iets doen'' niet zo eenvoudig als het klinkt. Deze totale uitputting van lichaam en geest laat maar weinig van je heel en maakt het leven gecompliceerd. Zelfs de meest eenvoudige taken waar we normaal de hand niet voor omdraaien.

Vragen staat vrij Kevin. Je wilt een stap doen in de goede richting, die jou en vooral ook de relatie met je gezin positief zal beinvloeden. Je moet wel bedenken dat oorden zoals Herberg en Hezenberg vooral op pastorale basis werken. Wil jij je ook vooral door bijbelonderzoek tot rust laten komen? Of zoek je ook eerstelijnstherapie? In dat geval is de suggestie van Mortlach ook een om in overweging te nemen. Is identiteit erg belangrijk voor je, kijk dan eens hier:

http://www.eleos.nl/

Veel sterkte met zoeken. Je hebt een plekje in m'n gebed. Enne....niet te veel MOETEN van jezelf hoor. Neem de tijd.
Deo servire vera libertas

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 25 nov 2010 08:32

Sommige kloosters stellen hun deuren ook open voor mensen om op adem te komen, zonder dat je "blootgesteld" aan hun doctrine. Op mijn vorige werk ging de directie elk jaar een weekend om op adem te komen naar een klooster. Zij waren geen van allen (praktizerend) katholiek, maar werkten wel mee in de tuin of in de keuken. Als je het adres wilt weten hoor ik het wel.

kmjansen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kmjansen » 25 nov 2010 12:40

Bumba schreef:Sommige kloosters stellen hun deuren ook open voor mensen om op adem te komen, zonder dat je "blootgesteld" aan hun doctrine. Op mijn vorige werk ging de directie elk jaar een weekend om op adem te komen naar een klooster. Zij waren geen van allen (praktizerend) katholiek, maar werkten wel mee in de tuin of in de keuken. Als je het adres wilt weten hoor ik het wel.

kan natuurlijk altijd even kijken wat het is, als je mij het adres wil geven zou ik je dankbaar zijn.

En de andere , dank jullie wel voor de respons, heb ondertussen informatie brochures aangevraagd voor de Herberg in Oosterbeek

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 25 nov 2010 14:04

Misschien is het diaconesse huis in Amerongen iets? Die organiseren bijvoorbeeld stilte weekenden.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 26 nov 2010 09:25

kmjansen schreef:
Bumba schreef:Sommige kloosters stellen hun deuren ook open voor mensen om op adem te komen, zonder dat je "blootgesteld" aan hun doctrine. Op mijn vorige werk ging de directie elk jaar een weekend om op adem te komen naar een klooster. Zij waren geen van allen (praktizerend) katholiek, maar werkten wel mee in de tuin of in de keuken. Als je het adres wilt weten hoor ik het wel.

kan natuurlijk altijd even kijken wat het is, als je mij het adres wil geven zou ik je dankbaar zijn.

En de andere , dank jullie wel voor de respons, heb ondertussen informatie brochures aangevraagd voor de Herberg in Oosterbeek

Ik heb even naar mijn oude werkgever gebeld. Het is abdij Van Berne in Heeswijk-Dinther. Je moet wel bellen en meedelen wat je wens is en dat je niet wilt deelnemen aan het hele programma. Ze hebben een website, maar ik heb daar niet op gekeken.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 26 nov 2010 20:09

Ik kan je ook alleen maar de Herberg adviseren.
Mag ik je vragen: Komt je agressie door de frustratie dat je niets kan hebben/aankunt?
Ik ben er benieuwd naar omdat mijn man het ook heeft (gelukkig geen heftige agressie), maar dat komt vooral door frustratie dat hij veel minder kan dan voorheen.
Ik weet een beetje hoe moeilijk het voor je moet zijn! Daarom wens ik je veel sterkte!!! Ook voor je vrouw en kinderen...

kmjansen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kmjansen » 26 nov 2010 22:21

NdW schreef:Ik kan je ook alleen maar de Herberg adviseren.
Mag ik je vragen: Komt je agressie door de frustratie dat je niets kan hebben/aankunt?
Ik ben er benieuwd naar omdat mijn man het ook heeft (gelukkig geen heftige agressie), maar dat komt vooral door frustratie dat hij veel minder kan dan voorheen.
Ik weet een beetje hoe moeilijk het voor je moet zijn! Daarom wens ik je veel sterkte!!! Ook voor je vrouw en kinderen...

Het is moeilijk uit te leggen, het kleinste dingetje hoeft maar fout te gaan of te veel drukte om me heen bijv mijn kinderen die druk en aan huilen zijn .
Dan word het net een soort van zwart voor me ogen en stamp ik als een idioot door huis vloek en scheld alles wat los en vast zit , tegen me vrouw, kinderen enz, soms schop ik tegen meubels sla met deuren etc etc.
En zoals ik het vaak aan mede Christenen uitleg: Het lijkt net of er afentoe een demoon in me zit die naar buiten wil, en dat maakt me bang van in zo`n bui besef ik niet wat ik zeg of doe, maar achteraf besef ik het heel goed en heb ik heel veel spijt.
Echt heel naar allemaal, zit ook aan antidepressiva en dat onderdrukt vaak wel die boze gevoelens maar soms niet.
Hoe komt jou man er aan dan als ik vragen mag.

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 26 nov 2010 22:36

Is er ook hulp voor je vrouw, Kevin? Nu, en later als je weg bent? Vangt iemand haar op? Hoe gaat zij ermee om?
Deo servire vera libertas

kmjansen
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor kmjansen » 26 nov 2010 23:50

Jedi schreef:Is er ook hulp voor je vrouw, Kevin? Nu, en later als je weg bent? Vangt iemand haar op? Hoe gaat zij ermee om?

Ja, ze is momenteel even bij der moeder en de kinderen bij mij en het gaat nu met beide goed, ik heb nu 5 dagen geen woede aanval gehad.
Het boterde ook soms niet tussen ons omdat ik al sinds juli thuis zit, en das ook niet goed dat je zolang 24 uur per dag bij elkaar bent.
Zij heeft het ook moeilijk gehad afgelopen tijd omdat zij natuurlijk ook maar een bepaalde hoeveelheid zooi over zich krijgen en dat waws afgelopen week bereid , en we hadden gesprek gehad over evt. uit elkaar gaan maar we hebben besloten om de handdoek in de ring te gooien.
In voor en tegen spoed hebben we allebei gezegd met trouwen en dat gaan we volhouden.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 27 nov 2010 10:11

kmjansen schreef:
Jedi schreef:Is er ook hulp voor je vrouw, Kevin? Nu, en later als je weg bent? Vangt iemand haar op? Hoe gaat zij ermee om?

Ja, ze is momenteel even bij der moeder en de kinderen bij mij en het gaat nu met beide goed, ik heb nu 5 dagen geen woede aanval gehad.
Het boterde ook soms niet tussen ons omdat ik al sinds juli thuis zit, en das ook niet goed dat je zolang 24 uur per dag bij elkaar bent.
Zij heeft het ook moeilijk gehad afgelopen tijd omdat zij natuurlijk ook maar een bepaalde hoeveelheid zooi over zich krijgen en dat waws afgelopen week bereid , en we hadden gesprek gehad over evt. uit elkaar gaan maar we hebben besloten om de handdoek niet in de ring te gooien.
In voor en tegen spoed hebben we allebei gezegd met trouwen en dat gaan we volhouden.

Sterkte er mee Kmjansen, vrouw en kinderen! Fijn dat jullie het ondanks alles blijven proberen met elkaar....

Terug naar “Archief”