Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Evelien » 03 dec 2010 18:53

Geweldig..... :lol: (je moet er maar op komen om een spiegel te pakken).

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 03 dec 2010 19:33

Evelien schreef:Geweldig..... :lol: (je moet er maar op komen om een spiegel te pakken).


Nou, dat is heel simpel. Ik moest me inhouden om niet in lachen uit te barsten en te zeggen "je zou jezelf nu eens moeten zien." Om het opvoedkundige moment te beschermen tegen mijn spontane lachbui (manlief speelde vals, die was al achter kindlief gedoken en zat vanuit die beschermde hoek te grijnzen), moest ik het 'je zou jezelf eens moeten zien'-moment maar in praktijk brengen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 03 dec 2010 20:57

LauraC schreef:
Schipje schreef:Ik snap niet zo goed dat sommige ouders er zo makkelijk in zijn. Op de tv komt toch ook veel zooi! En daar zou ik die tere kinderzieltjes voor willen beschermen. Niet dat jij dat niet doet maar gewoon in het algemeen...

Ach ja...welkom in de wereld van het opvoeden ;) Wat jij nooit zou doen is voor andere ouders heel vanzelfsprekend.

Ja, ik vind dat jammer en slecht voor de kindjes :wink: zo'n afleveringetje is natuurlijk wat anders.
Maar hoeveel kids er urenlang achter nickelodeon zitten... dat vind ik echt bizar.

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Nina87 » 03 dec 2010 20:58

trijntjejohanna schreef:wow ik heb 1 december de kerstkaart besteld 's avonds om half 11 en ik heb ze nu al in huis!!


Off topic: waar bestel jij ze tj? En wat voor soort kaarten zijn het? Ik wil nl nog graag fotokaarten laten afdrukken en ik zoek nog even een goede website daarvoor.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Nina87 » 03 dec 2010 21:01

Schipje schreef:
LauraC schreef:
Schipje schreef:Ik snap niet zo goed dat sommige ouders er zo makkelijk in zijn. Op de tv komt toch ook veel zooi! En daar zou ik die tere kinderzieltjes voor willen beschermen. Niet dat jij dat niet doet maar gewoon in het algemeen...

Ach ja...welkom in de wereld van het opvoeden ;) Wat jij nooit zou doen is voor andere ouders heel vanzelfsprekend.

Ja, ik vind dat jammer en slecht voor de kindjes :wink: zo'n afleveringetje is natuurlijk wat anders.
Maar hoeveel kids er urenlang achter nickelodeon zitten... dat vind ik echt bizar.


Grappig dat jij er zo over denkt, ik heb dat juist precies andersom. Wij hebben nu geen tv, maar als mijn man en ik kinderen mogen krijgen nemen we er dus juist wel een. Niet zodat we de kids er dan lekker voor kunnen zetten zodat we er zelf geen werk aan hebben maar omdat wij het belangrijk vinden dat ze goed Engels leren. Bij mij op de middelbare school kon je in de klas echt de kinderen eruit halen die thuis geen tv hadden omdat ze gemiddeld 2 punten lagen scoorden bij Engels, dus dat zou ik graag willen voorkomen.

Ben het wel met je eens dat urenlang stomme tekenfilmpjes kijken niet echt iets toevoegt. Maar er zijn ook genoeg leuke en leerzame programma's (Sesamstraat, Jeugdjournaal, natuurseries) dus je kunt niet alles over een kam scheren denk ik.
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor cornelia77 » 03 dec 2010 21:17

Wij hebben geen tv, maar onze kinderen kijken weleens wat via internet. Tot hun spijt is het gefilterd, dus kunnen ze niet alles kijken. Maar toch kijk ik vaak wel even mee. Want dan nog vind ik niet alles oke wat ze zien. Het jeugdjournaal bijv. Pas lieten ze stukken zien uit een Harry Potter film die in de premiere ging. Dat was een film waar 12+ bij staat. Er zaten echt enge stukken tussen, waar onze 8-jarige zoon bang van werd. Dat vind ik dan echt vreemd, omdat er toch vaak jongere kinderen naar het jeugdjournaal kijken. Tegenwoordig is schooltv favoriet.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor MissF » 03 dec 2010 21:34

Wij hebben wel tv, en ik heb het ding heel lang uit gehad als Jurian wakker was, maar ik ben uiteindelijk gezwicht toen bleek hoe ideaal het was tijdens het koken. Hij zat maar met zijn handen in de buurt van het vuur, en dat was ik zat. Dat gejammer rond kooktijd. Dus kijkt hij nu, als we thuis zijn en er aan denken, eerst KRO kindertijd om 5 uur en dan 25 minuutjes later Sesamstraat. Daarna zet hij hem zelf uit :mrgreen: Want dat sinterklaasjournaal vindt hij niet leuk blijkbaar. Nickelodeon ofzo zou ik sowieso nooit aanzetten, dat vind ik meestal troep, al dat geflits enzo.
Als hij een dagje helemaal niet lekker is mag hij sinds we een laptop hebben ook wel eens een kwartiertje een aflevering van het zandkasteel zien, dat is zo lekker rustig en nog informatief ook. maar vaak gaat hij dan aan de knopjes zitten, en dat mag niet, en dan doen we de laptop dicht. En is hij boos ;) Maar dan heeftie pech. Ik merk dat even de tv aan hem wel rust geeft. Dat brengt even in bed liggen hem ook, dus ligt hij elke middag minimaal een uur in bed. Lekker even zonder speelgoed en gedoe, alleen zijn doek en duim. En die tv brengt hem ook even tot rust. Voor mij fijn, en voor hemzelf ook. En ik vind het wel leuk dat hij ook echt niet langer wil kijken. Hij weet het goede knopje prima te vinden gelukkig :D (en sowieso komt als sesamstraat bijna afgelopen is mijn man thuis en gaan we eten, dus mag hij sowieso niet meer kijken. Soms kijk ik huizenjacht om kwart over 6 ofzo, maar dat kijkt hij nooit mee, vindt hij ook al niet leuk ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 03 dec 2010 22:24

@Nina: Vorig jaar heb ik mijn fotokaarten voor de kerst besteld bij foto.com. Die waren ook zo binnen, supergoedkoop en van prima kwaliteit. Dit jaar wil ik het weer doen. Binnenkort dus maar snel foto's maken, dat is nog het meeste werk :wink: ...

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Refowebkids deel 12

Berichtdoor *Annette* » 03 dec 2010 23:14

Laat je ze dan gelijk op kaarten afdrukken of alleen de foto en plak je ze zelf op een kaart?
Wij wouden het dit jaar ook eens doen, hebben van vorig jaar genoeg mooie foto's met de sneeuw.

Wat voor fotobewerkprogramma gebruiken jullie ervoor? We hadden picasa op de pc staan maar die
is er nu vanaf, dus nog even snel op zoek naar een ander programma om wat leuks voor de kerst temaken.
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 04 dec 2010 12:15

@Schipje: wij hebben ook geen tv hoor, maar Michael kijkt echt weleens Nijntje oid op internet. Misschien vinden de ouders die hun kids voor Nickelodeon zetten het wel enorm zielig dat jij je kids straks twee keer meeneemt naar de kerk. Dat bedoel ik te zeggen. Ik vind het bv erg zielig om een kind in een box te zetten :-oo terwijl dat voor anderen heel normaal is en zij er de schade niet van inzien.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 04 dec 2010 13:26

@Annette: Vorig jaar heb ik de foto niet op een kaart geplakt. We verstuurden ze toen gewoon met de geboortekaartjes van de jongste. Extra tekst op het geboortekaartje met wensen voor de feestdagen op het geboortekaartje vind ik niet zo geweldig, vandaar dat we er apart een 'kaartje' bij deden. Omdat het envelopje te zwaar werd als ik de foto's op kaartpapier plakte, hielden we het gewoon bij alleen die foto.
Dit jaar wil ik wel de foto op papier plakken, om zo een dubbele kaart te maken. Met foto's van foto.com en papier van een drukkerij hier in de buurt ben ik dan voor max. 30 cent per kaart klaar en dat is incl. envelop!

@Laura: Als je niet zo van de box houdt, is het voor jou misschien onbegrijpelijk dat wij hier kinderen hebben die erom vragen om in de box te mogen :wink:!
Ik merk het echt: als het druk is in huis, met andere kinderen erbij of met (bouw)lawaai, wil de jongste graag in de box en ik herinner me dat verschillende broers dat ook hadden ... Echt hun eigen veilige plekje vinden ze dat dan.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 04 dec 2010 14:04

LauraC schreef:@Schipje: wij hebben ook geen tv hoor, maar Michael kijkt echt weleens Nijntje oid op internet. Misschien vinden de ouders die hun kids voor Nickelodeon zetten het wel enorm zielig dat jij je kids straks twee keer meeneemt naar de kerk. Dat bedoel ik te zeggen. Ik vind het bv erg zielig om een kind in een box te zetten :-oo terwijl dat voor anderen heel normaal is en zij er de schade niet van inzien.

sorry maar in de box is satan niet, en met nickelodeon gaat hij er graag in mee.
Ik vind het geen vergelijking hoor. En had van refomoeders ook wel wat meer steun verwacht eigenlijk. Nu lijkt het net of ik alleen overal leeuwen en beren ziet ofzo.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 04 dec 2010 14:05

En een tv aanschaffen voor het engels? Je hebt toch ook engelse voorleesboekjes? Ik vind dat wat vreemd maar dat is mijn mening.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor vpk » 04 dec 2010 14:06

tja nijntje op internet kijken. dat heeft dochterlief hier ook ontdekt. het was 2x en de derde dag ging ze aan de laptop staan trekken: nijntje, nijntje!! als je 'nee' zegt begint ze keihard te krijsen en te stampvoeten :oops:
ze vindt die site echt helemaal geweldig :mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor vpk » 04 dec 2010 14:10

schipje, ik denk niet dat laura perse de box met nickelodeon wil vergelijken, maar meer het idee. dat er dingen kunnen zijn wat de één wel geoorloofd vind, en de ander niet. meningen kunnen daarover verschillen.
wij hebben overigens ook geen tv. een keer een filmpje kijken op internet vind ik niet zo'n probleem, maar ik wil niet dat ze er een half uur achter elkaar achter zit bijvoorbeeld. (vind ik haar nu nog veel te klein voor ook).
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten