Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor nita » 06 dec 2010 18:35

:lol: laura echt geweldig, ik zie het al helemaal voor me, jij dr dan ook nog bij, ik vind wel dat ie het knap doet als ik tegen de muur ondersteboven sta (haha net of ik dat dagelijks doe), dan sta ik juist andersom

@mamavansophie, hopelijk kan je dochtertje snel geholpen worden, en gaat ze snel opknappen. sterkte ermee

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2010 18:54

Maneah schreef:Haha! Je hebt een lenige zoon, Laura :D
En wat is ie trouwens groot (geworden) zeg!

Hij is dan ook wel 'bijna drien' :lol: (zijn eigen woorden)

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 06 dec 2010 19:02

mamavansophie: sterkte met sophie! En beterschap!

Ajl, sorry vergat te reageren, wij hebben idd nu ook ventolin gebruikt. Ze had hem vorig jaar al gekregen maar zag en merkte er niet veel nut van. Nu wel want van pseudokroep is ze echt benauwd en van een longontsteking wat ze vorig jaar had ook wel maar toch minder erg.
Hier idd moeten we haar met z'n tweeen in de houtgreep houden, ik voel me zo slechte moeder als ik dat doe :oops: maar het moet maar ik merk niet veel verschil, volgens mij wel een beetje. Ze is nu aant douchen dus dat zal een stoompartij zijn geloof ik want ik hoor de grootste lol boven met manlief! Dus dat is lekker voor d'r luchtwegen voor het slapengaan.

Gebruikersavatar
Nina87
Sergeant
Sergeant
Berichten: 496
Lid geworden op: 06 sep 2009 19:59
Locatie: Amsterdam

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Nina87 » 06 dec 2010 20:02

Haha, die Michael! Wel knap hoor dat hij dat kan! =D>
Weak is the effort of my heart,
And cold my warmest thought;
But when I see Thee as Thou art,
I’ll praise Thee as I ought.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor ajl » 06 dec 2010 20:03

@schipje Bij ventolin merkte ik ook niet gelijk resultaat, maar na een paar dagen 4x daags het geven merkte ik dat ze toch meer lucht had, doordat ze overdag beter alles op kon hoesten en stomen onder de douche is inderdaad ook een goede remedie.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor liefie » 06 dec 2010 20:07

@Laura wat heb je een lenige zoon!! Geweldig dat hij dat al kan!

Beterschap voor alle zieken!

Donderdag heeft mijn vriendin een avonddienst en dan komt Rosahlynn weer gezellig bij ons.
Mijn vriendin belde van het weekend dat ze al gaat staan in de box en aan tafel :shock: gaat zo snel!
Ze wordt aanstaande zondag 8 maanden ben benieuwd of ze voor haar eerste jaar loopt :D

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 06 dec 2010 20:19

@ LauraC: Ik kan je foto (niet?) meer zien, maar ik stel me voor wat erop staat. Dat doet dochter van 3 hem niet na (en haar moeder denk ik ook niet :mrgreen: ) ...
Enne, mijn opmerking over dat rondlopende peutertje was niet vervelend bedoeld hoor. Ik gun jullie ook van harte een tweede!

Onze jongste stond ook met 7,5 maand. Over anderhalve week hoopt ze 1 jaar te worden en inmiddels loopt ze zo'n 3 stapjes los. Nog even en dan rent ze ook het huis door ...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2010 20:40

@Sophie77: zo was mijn antwoord ook niet bedoeld hoor. Ik zou ws erg anders tegen een box aankijken als ik er thuis 5 heb rondlopen, dus wat dat betreft heb ik makkelijk praten, zo bedoelde ik het ;)
Michael was overigens best laat met rollen/zitten/kruipen maar het kwam wel allemaal in 1 keer zeg maar. En hij stopt nog niet :shock:
Hoe is het met Galateia's mannetje?

Gebruikersavatar
kamille1984
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 jun 2007 10:44

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor kamille1984 » 06 dec 2010 20:47

@mama van sophie, bij onze oudste zijn de amandelen ook verwijderd toen hij nog geen 2,5 jaar oud was. hij knapte er zienderogen echt van op.hopelijk je dochter ook!

wb de box, de oudste heeft er tot bijna 2 jaar ingezeten en de jongste zit er ook elke dag in. kmerk dat hij het heeeerlijk vind, zijn eigen plekje zonder dat het speelgoed door zijn broer word afgepakt. vanuit de box heeft hij goed overzicht over de kamer en gang dus veel te zien!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 dec 2010 21:06

LauraC schreef:@Sophie77: zo was mijn antwoord ook niet bedoeld hoor. Ik zou ws erg anders tegen een box aankijken als ik er thuis 5 heb rondlopen, dus wat dat betreft heb ik makkelijk praten, zo bedoelde ik het ;)
Michael was overigens best laat met rollen/zitten/kruipen maar het kwam wel allemaal in 1 keer zeg maar. En hij stopt nog niet :shock:
Hoe is het met Galateia's mannetje?



mwah.. dan verschilt het nog, marijn ligt ook meer naast de box op het kleed dan in de box... immers, al het speelgoed ed zwerft toch over de grond.. denk dat de box er nu veel eerder uit is dan met julia

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 06 dec 2010 21:30

Dat is natuurlijk zo, maar hier wordt veel met lego gespeeld en zuslief steekt al die kleine onderdeeltjes in haar mond. 'k Heb haar al een paar keer op z'n kop moeten houden om het er weer uit te laten komen :mrgreen:.

Vandaag ben ik trouwens met de jongste bij de KNO-arts geweest. Binnenkort moet ze buisjes, omdat er telkens extreem veel vocht achter haar trommelvliezen zit en ze dan erg doof is. Heeft iemand er ervaring mee?

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor gempa » 06 dec 2010 21:38

Sophie77 schreef:Dat is natuurlijk zo, maar hier wordt veel met lego gespeeld en zuslief steekt al die kleine onderdeeltjes in haar mond. 'k Heb haar al een paar keer op z'n kop moeten houden om het er weer uit te laten komen :mrgreen:.

Vandaag ben ik trouwens met de jongste bij de KNO-arts geweest. Binnenkort moet ze buisjes, omdat er telkens extreem veel vocht achter haar trommelvliezen zit en ze dan erg doof is. Heeft iemand er ervaring mee?


ervaring te over helaas :roll: , alleen buisjes is niet zo erg, daar hebben ze na die tijd nauwelijks last van,
kleintjes kunnen nog wel eens heel boos of overstuur uit de narcose komen, maar daar schijnen ze zelf niet veel mee van te krijgen ddor het narcoese middel, maar voor moeders kan het wel schrikken zijn.
meestal sjeesden ze bij mij alweer een klein uurtje later alweer door de gang, en een nog een uurtje later sta je weer buiten

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 06 dec 2010 21:46

Fijn om te horen dat het bij jullie niet al teveel voorstelt, hopelijk gaat het bij ons ook zo! We hebben er geen ervaring mee, ook niet met het knippen van neus- en keelamandelen. Wel pufte onze oudste dochter regelmatig, met Ventolin en Flixotide. Daar had ze baat bij, en afgelopen zomer mochten we gaan afbouwen. Ik heb nu nog een afspraak staan voor over een maand of wat, om te kijken of ze deze winter goed doorkomt. Tot nu toe heeft ze geen last gelukkig.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2010 21:47

Zelf een aantal keer buisjes gemoeten maar daar merk je niets van, ook achteraf geen pijn gehad.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Evelien » 06 dec 2010 21:50

over buisjes gesproken mijn neefje van 5 moest ok voor buisjes, hij was er heel relaxed onder. Hij wilde niet eens mee naar huis. Toen m'n zus en zwager hem mee wilde nemen was hij al gevolgen en lag hij op het bed (met z'n schoenen aan) en zei: ik lig nog in bed. :lol:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten