Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor MissF » 04 dec 2010 14:41

Schipje, het is denk ik goed om jouw mening als mening te blijven zien, en niet meteen als feit neer te zetten. Laura zet heel duidelijk neer dat het haar mening is over de box, jij laat merken dat in jouw ogen nickelodeon echt fout is, en dat wij dat allemaal moeten vinden.
Ik laat mijn kind ook geen nickelodeon kijken, omdat ik het met je eens bent dat er troep op KAN komen. Maar dat wil voor mij niet zeggen dat mijn kind dan dus maar helemaal geen tv mag kijken of een filmpje via internet. Wij maken hele bewuste keuzes qua internet en tv gebruik. Een ander wil het ding helemaal niet, ook prima. Maar het blijven wel meningen.
(maargoed, ik ben geen refomoeder, dus mag vast niet meepraten ;) )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor vpk » 04 dec 2010 14:48

nee, wat doe je hier eigenlijk :mrgreen:

sorry, kon het niet laten :wink:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor jamillah » 04 dec 2010 15:02

Hier ook geen tv. Box vond ik heerlijk. Hebben er allebei zeker 2 jaar ingezeten. Filmpje mogen ze kijken als ik ga koken. Verder de hele dag niet. Boudin begint nu te zeuren om spelletjes op het internet. Dat heeftie bij zijn neefje gezien. Begin ik dus ook niet aan want dan moet ik er echt continue bij zitten omdat hij het dan weer niet snapt of per ongeluk op dingen klikt die niet horen en alles weer in de war raakt op mijn pc.
De filmpjes die ze kijken vind ik verantwoord als refomoeder :mrgreen:

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 04 dec 2010 15:14

Schipje schreef:
LauraC schreef:@Schipje: wij hebben ook geen tv hoor, maar Michael kijkt echt weleens Nijntje oid op internet. Misschien vinden de ouders die hun kids voor Nickelodeon zetten het wel enorm zielig dat jij je kids straks twee keer meeneemt naar de kerk. Dat bedoel ik te zeggen. Ik vind het bv erg zielig om een kind in een box te zetten :-oo terwijl dat voor anderen heel normaal is en zij er de schade niet van inzien.

sorry maar in de box is satan niet, en met nickelodeon gaat hij er graag in mee.
Ik vind het geen vergelijking hoor. En had van refomoeders ook wel wat meer steun verwacht eigenlijk. Nu lijkt het net of ik alleen overal leeuwen en beren ziet ofzo.

Nee hoor, wij hebben toch ook niet voor niets geen tv! Ik zeg alleen dat jouw mening niet die van iedereen is, net als mijn mening over een box ook niet voor iedereen is. Zoals jij je nu voelt als ik zeg dat ik een box niet perse zo goed vindt, zo voelen de mensen waarvan jij zegt dat het bizar is dat ze hun kind Nickelodeon laten kijken dus ook als je dat tegen ze zegt. Voelt niet fijn he.....

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 dec 2010 15:34

Nina87 schreef:
trijntjejohanna schreef:wow ik heb 1 december de kerstkaart besteld 's avonds om half 11 en ik heb ze nu al in huis!!


Off topic: waar bestel jij ze tj? En wat voor soort kaarten zijn het? Ik wil nl nog graag fotokaarten laten afdrukken en ik zoek nog even een goede website daarvoor.

webprint! ik heb ze als foto's afgedrukt!

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor petra85 » 04 dec 2010 17:29

hier ook geen tv, maar ik llat Julian wel eens even een filmpje kijken Nijntje of zandkasteel
Dan heb ik even m'n rust.
Ik merk dat ik het heel moeilijk vindt om me in te houden als ik moe ben (ben ik heel vaak) om niet boos of te gaan katten naar Julian toe. Ik ben hier met de therapie die ik volg mee bezig, om dr aan te werken want IK WIL NIET BOOS DOEN TEGEN M'N KIND Dan laat ik hem ff kijken en daarna gaat het meestal weer beter.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 04 dec 2010 18:07

MissF schreef:(maargoed, ik ben geen refomoeder, dus mag vast niet meepraten ;) )


Huh? Je bent toch reformatorisch, dus dan ben je toch een refo-moeder? Als niet-refo (dus als iemand die niet naar een reformatorische kerk gaat) zie ik refo als afkorting van reformatorisch. Maar zijn er dan ook verschillen in de traditionele kerken, waarbij de ene wel reformatorisch is en de ander niet? Uhm... huh? :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 dec 2010 19:02

<:)
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 04 dec 2010 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 dec 2010 19:23

Sophie77 schreef:@Nina: Vorig jaar heb ik mijn fotokaarten voor de kerst besteld bij foto.com. Die waren ook zo binnen, supergoedkoop en van prima kwaliteit. Dit jaar wil ik het weer doen. Binnenkort dus maar snel foto's maken, dat is nog het meeste werk :wink: ...

die site komt bij kassa als slechtste uit de bus! slechte site! kwaliteit niet goed!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor ajl » 04 dec 2010 19:33

Ik ben blij met de tv :wink: . Ik moet zeggen dat Cato al sneller tv kijkt dan Hugo deed, omdat zij gewoon meekijkt. Hugo kijkt vrijwel dagelijks sesamstraat en in het weekend ben ik 's morgens blij met ned3, waarop om 6.45 uur Barbapappa komt en aansluitend Bumba, Zandkasteel en Sesamstraat. Bij ons zijn ze erg vroeg wakker altijd en dat kijken ze bij ons uit bed en dan kunnen wij ook nog even blijven liggen.

Ik ben er eigenlijk huiverig voor om ze niet op te voeden met verantwoord tv kijken. Ik ken namelijk te veel mensen die van huis uit geen tv hadden, maar bij een ander aan de buis gekluisterd waren.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor MissF » 04 dec 2010 20:24

@galateia, ik bedoel meer refo zoals het in de volksmond wordt genoemd, dus geen tv, als vrouw geen broek aan etc. Ik zit wel in een kerk die de reformatie onderschrijft, dus op dat gebied ben ik wel reformatorisch.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Bumba » 04 dec 2010 21:20

Wij hebben ook een tv. Thuis heb ik die nooit gehad, maar nu moet ik zeggen dat het best makkelijk is hoor tussen het rennen en vliegen vlak voor de school begint. En idd. nederland 3 is erg leuk en leerzaam voor die kleintjes. Mijn zoon kijkt eigenlijk alleen graag naar Bumba, als hij het muziekje hoort, gaat hij heen en weer wiebelen. En als het afgelopen is, gaat hij weer verder met hamertje-tik :mrgreen:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 dec 2010 21:22

@petra: hier ook vaak...als ik merk dat ze moe begint te worden of ff een time out moet, ik en zij allebeide, zet ik haar er ook achter. Al maak ik haar meer blij met hjet kijken naar sbs drukte in de dierentuin, of rtl dolfijnen in de hoofdtol dan zandkasteel, daar ging het een keer over onweer en dat wil ze dus niet meer kijken. Hoelahoep vind ze ook erg leuk. En politie te paard...

ik zet ook ngo wel eens wat aan, ga zelf op de bank ff lezen ofzo, dan is ze na drie tel bij mij met een boek... dan ga ik voorlzzen, maar zodra et is afgelopen moet tie wel weer aan :lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 04 dec 2010 21:42

trijntjejohanna schreef:
Sophie77 schreef:@Nina: Vorig jaar heb ik mijn fotokaarten voor de kerst besteld bij foto.com. Die waren ook zo binnen, supergoedkoop en van prima kwaliteit. Dit jaar wil ik het weer doen. Binnenkort dus maar snel foto's maken, dat is nog het meeste werk :wink: ...

die site komt bij kassa als slechtste uit de bus! slechte site! kwaliteit niet goed!

Bij ons was de kwaliteit prima, ik was er helemaal tevreden over. 'k Bestel ook weleens bij Kruidvat en Hema, maar dan heb ik regelmatig verkeerde kleuren enzo, maar dat was bij die foto's absoluut niet zo.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Haai » 04 dec 2010 22:11

Ik maak veel foto's, ook voor kaarten, en druk tegenwoordig alles af bij foto.com. Supersnelle service, heel goedkoop en goede beeldkwaliteit. Hier idd ook negatieve ervaringen met kriudvat en hema: slechte afdrukkwaliteit.

Wij hebben geen tv, Timon (en tegenwoordig ook Sylke) kijken graag naar Nijntje op internet, of een digitaal prentenboek (weet de site effe niet meer, maar staan veel leuke op)
Het zandkasteel heb ik Timon ook een keertje naar laten kijken, maar dat vond ik zelf zoooooo vervelend dat ik hem daar niet meer naar laat kijken :)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten