Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 06 dec 2010 12:16

LauraC schreef:Arme Lenthe, beterschap hoor. Mijn broertje had daar ook last van toen hij klein was en mijn moeder heeft weet ik hoeveel uur met hem in de stomende badkamer doorgebracht :?
Jij ook sterkte Tuinfluiter met je zieke oppaskindje. Is het bij jullie in NL ook zo dat je kindje pas naar school mag als de laatste pokjes zijn ingedroogd?
Wij hebben zaterdagmiddag pakjes gedaan (Michael gaat vroeg naar bed dus we wilden dat hij wel vrolijk was enzo ;)). Hij was aan het fladderen met zijn armen, zo grappig! Hij is helemaal in z'n sas met zijn theepotje en kopje en maakt voortdurend kopjes thee voor ons. Ook de Playmobil brandweerauto is een hit! Michaels opa is brandweerman dus alles van de brandweer waardeert Michael zeer en hget is altijd grandad in iedere brandweerauto :mrgreen:
@parkiet: 't is meer gevoelsmatig hoor, dat ik zo'n box niets vind. Vind het een afstand geven tussen jou en je kindje en als je ze dan bij die spijltjes ziet staan zijn het net opgesloten diertjes :oops: Maar dat is persoonlijk he ;)

haha, opgesloten diertjes! De eerlijkheid gebied mij te vertellen dat die gedachten ook weleens door mijn hoofd hebben gespookt! :oops:
Hier staat de box nog steeds. Hij word bijna niet meer gebruikt alleen als we over een paar minuten gaan eten en ik net alles heb opgeruimd dan zit even een boekje te lezen. En als mijn neefje en nichtje er zijn stop ik ze na het eten alle drie in de box en dan kan ik heerlijk 'rustig' de tafel afruimen en de kamer stofzuigen, en hun feesten wel met zijn drieen :D

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor MissF » 06 dec 2010 13:02

Het schijnt voor veel kleine kinderen juist veiligheid te bieden. Een hele kamer is enorm voor een klein kindje, met bergen speelgoed vaak. Een box is lekker een eigen plekje. dat is voor ons 1 van de redenen dat we Jurian ook echt nog neit in een groot bed leggen (tot hij er een keer uitvalt, dan zullen we wel moeten). Het is voor hem zo'n veilig plekje, al is het achter tralies ;)
De box hadden wij met 1 jaar weg, maar ik denk dat we bij spruitje2 iets langer gaan proberen. Want de kamer van ons nu is best groot, en ik heb wel lang gemerkt dat Jurian niet wist waar hij spelen moest, het was een beetje te ruim voor zo'n kruipend ukkie (en rondlopend ukkie overigens ook). Nu gaat het beter nu hij zijn eigen hoekje heeft, en speelt hij standaard in de zithoek, en niet meer in de keuken, eethoek etc.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2010 13:05

Een speelkleedje is toch ook een heerlijk eigen plekje? Zonder dat je je kindje het gevoel geeft dat het van de ouders is afgesloten. Ach ja...onze woonkamers zijn altijd ieniemienie geweest dus dat zal ook wel schelen ;)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor ajl » 06 dec 2010 13:23

Dat is inderdaad ook een eigen plekje, maar op een gegeven moment blijven ze niet echt meer zitten en ik heb niet de tijd en zin om elke minuut ze ergens vandaan te plukken. Ik rommel meestal een beetje om ze heen, maar het kan ook zijn dat ik even een was op moet hangen. Ik nam Hugo nog wel eens naar boven, maar om elke keer 2 kids mee te nemen, vind ik ook niets. Hugo heeft bij ons in de box gezeten totdat Cato werd geboren ( 17 mnd) en ik vond het heerlijk. Voor Cato heb ik ook regelmatig in de box, al vindt zij het beduidend minder leuk dan Hugo, maar zij zal er toch aan moeten wennen. Ik vind dat ook fijner voor Hugo. Is hij net iets aan het bouwen, sloopt zij alles weer. Wij laten hem voorlopig nog wel even staan :wink:
Laatst gewijzigd door ajl op 06 dec 2010 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Bumba » 06 dec 2010 13:26

Ik vind het heerlijk dat de box bij ons weer weg is. Ik vind het maar een sta-in-de-weg. Meestal probeerden wij onze kinderen daar in te zetten, wanneer we wilden stofzuigen of eten koken, maar daar werd altijd om gegild. Ze vonden het leuker om op hun speelkleed te spelen. Dat doen ze nu nog en steeds meer samen, al begrijpt zoonlief nog niet zo goed dat ze samen spelen.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 06 dec 2010 13:29

De meesten van onze kinderen vonden het fijn in de box hoor, en het was er meestal ook veiliger dan erbuiten. Ook al is het hier best kindvriendelijk in huis, onze kids klimmen en klauteren gewoon overal op, af en in. Dus op stoelen, tafels, in vensterbanken en dat heeft al heel wat valpartijen opgeleverd. Ook de jongste van 11,5 maanden klimt al op bedden, de salontafel, stoelen etc :roll: . Als je dan ook nog een peutertje hebt rondlopen wat aandacht vraagt, en je hebt geen oren in je voor- én achterhoofd en het liefst nog van opzij :wink: , vind ik de box best heel fijn eigenlijk ...

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2010 13:54

Ja, dan heb ik het makkelijk met 'maar' 1 kind. Wel een erg actief kind hoor ;) Iedereen moet gewoon lekker doen wat ze zelf goed dunken. Ik vind het wel gezellig om een kindje achter me aan te hebben kruipen en tsja, dan doe ik het huishouden 's avonds wel :)

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2010 14:00

Dit is trouwens erg moeilijk om te doen in een box :mrgreen: (spot het playmobil mannetje in dezelfde houding 8) )
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor ajl » 06 dec 2010 14:00

:shock: :shock: Dit zie ik mijn zoon nog in geen jaren doen

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor -Judith- » 06 dec 2010 14:01

:mrgreen:

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor vpk » 06 dec 2010 14:03

ik heb even opgezocht wat pseudokroep nou eigenlijk is maar poeh, dat lijkt me wel beangstigend zeg, als je kind zo benauwd is!
hopelijk is het snel over bij Lenthe, sterkte ermee schipje!

hier staat de box nog wel, maar momenteel meer voor de overvloedige hoeveelheid speelgoed :lol:
af en toe zit ze er nog heel even in als ik echt m'n handen even vrij moet hebben. meestal zet ik dan een cd op met kinderliedjes en een paar mooie boekjes in de box. als ze mij dan niet meer ziet gaat dat wel even goed, maar niet al te lang. het is wel een soort van rustplek inderdaad in die grote kamer waar ze soms niet weet waar ze het zoeken moet.

:lol: :lol: :lol: die michael
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2010 14:17

ajl schreef::shock: :shock: Dit zie ik mijn zoon nog in geen jaren doen

Het is de truuk van het moment. En het leukste vindt hij als ik dan achter hem op mijn handen ga staan zodat we allebei op ons kop staan (maar alleen met de gordijnen dicht anders zien de buren mn onderbroek :lol: ). Hij noemt het ook 'de trick'.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sterretje » 06 dec 2010 15:06

Hier dochterlief iedere morgen na het ontbijt nog een uur in de box.
Kan ik boven even aan de gang en ze vermaakt zich goed.
Soms als ze er in gaat jammert ze even maar ze is zo aan het spelen.
Ze kan dan heel lang friemelen en spelen met weinig en leest dan veel. Ik vind het goed voor haar, gewoon even een stukje rust.
Als ze heel druk doet rond etenstijd gaat ze er ook wel eens een half uurtje in (1 a 2 keer per week) Vindt ze dan niet heel leuk, maar goed, ik rijd hem de keuken in en ze kan meekijken.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Maneah
Sergeant
Sergeant
Berichten: 367
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:37

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Maneah » 06 dec 2010 17:41

Haha! Je hebt een lenige zoon, Laura :D
En wat is ie trouwens groot (geworden) zeg!
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

Gebruikersavatar
mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Berichten: 336
Lid geworden op: 14 apr 2008 21:13
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor mamavansophie » 06 dec 2010 17:43

even kort berichtje vanuit hier: t is weer constant een ziekenboeg. Sophie heeft veel last van haar astma, verkouden, en nu weer buikgriep. Vorige week bij de KNO arts geweest en binnenkort moeten haar amandelen eruit (was tot nu toe elke winter van oktober tot en met maart aan een stuk door ziek zijn).

Sophie heeft altijd een gruwelijke hekel gehad aan de box. Dus heeft er zeer weinig ingezeten. Alleen als het echt even moest (bijv. als ik de was moest ophangen, eten koken etc). Het scheelt dus ook enorm per kindje denk ik.
Toen ze net 1 jaar was, hebben we de box weggehaald (maar goed, ze liep toen ook al volop dus het wereldje in de box was al snel te klein).
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 82 gasten