Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Refowebkids deel 12

Berichtdoor Memmem » 28 okt 2010 20:49

Hier een nieuw topic wat volgeschreven kan worden.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Haai » 28 okt 2010 21:46

@Petra: misschien doet deze link het wel.

Kijk ik net bij Timon om een hoekje, ligt ie op de grond te slapen :lol:

@LauraC: je hebt er zelf misschien allang aan gedacht, maar is pleisters om z'n vingers (en tenen, moest daar eigenlijk wel een beetje om lachen :lol: ) een ideetje?

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor -Judith- » 28 okt 2010 21:52

Dat Michael Byt-ex lekker vind! Bah!! M'n vriend schijnt het vroeger ook héérlijk gevonden te hebben!
Ik bijt ook nog steeds nagels, de enige periodes dat ik geen nagels gebeten heb, zijn 2 periodes, en dat was toen ik smoor, maar dan ook echt heel serieus SMOOORverliefd was :mrgreen: Als het 'nieuwtje' er een beetje af was ging ik weer vrolijk verder! 8-[

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 okt 2010 10:14

iemand nog tips die er voor zorgen dat een peuter 's nachts wel slaapt ?:|

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Schipje » 31 okt 2010 13:25

trijntjejohanna schreef:iemand nog tips die er voor zorgen dat een peuter 's nachts wel slaapt ?:|

Indien het veroorzaakt word door pijn (tandjes) paracetamol :wink:

Gebruikersavatar
Jedi
Verkenner
Verkenner
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 okt 2010 21:36

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Jedi » 31 okt 2010 15:09

Geliefde medemoeders :) . Ik heb een vraag waarvan ik niet weet waar ik hem op dit forum posten moet, maar omdat het mijn kids betreft lijkt dit draadje wel de goede plaats.

Mijn jongetjes kijken graag naar DisneyXL (mn Phineas en Ferb/Recess). Nadeel is dat ze werkelijk gebombardeerd worden met reclame. Zo ook voor Panfu.nl, naar ik eerst dacht een vlinderachtige, roze site voor meisjes. Gisteren heeft mijn jongste zoon (net 6 jaar) toch de eerste schreden in die virtuele wereld gezet --en dat terwijl hij meisjes maar niets vindt--.

Ik heb gisteren en vandaag een tijdje meegekeken, en ben behoorlijk geschrokken. M'n zoon was druk doende in een griezelkasteel andere panda's met bommen om het leven te brengen 8-[ . Dat is behoorlijk in tegenspraak met de zoetgevooisde reclame. En ik schrok ook van het grote aantal kids dat op die site zat. En de rare vragen die soms gesteld worden.
Ik kan mijn zoon bijna niet meer bij de comuter wegslepen, hij is al na 2 dagen verslingerd aan de Panfu-wereld.

Dus heb ik hem verboden langer dan een uur daar te zijn. Misschien kom ik wat overreacted over, maar ik vind in principe alles wat mijn kinderen meesleept in een vage virtuele wereld bedenkelijk. Je merkt meteen dat het ze in bezit neemt, heel griezelig.

Hoe denken jullie over Panfu, maar ook over virtuele kinderwerelden in het algemeen?

Ik ben niet reformatorisch, mijn referentiekader is anders, maar ik wil de Heer van harte dienen, ook met mijn kinderen.
Deo servire vera libertas

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor paprikameisje2 » 31 okt 2010 19:41

k zou hem meenemen naar de speelgoedwinkel, voor de afdelign spelletjes, samen een leuk disneyxl spel uitzoeken en dat samen aan tafel gaan spelen. en de computer gewoon uitlaten. Je kan er immers niet achterstaan! ik zou er niet aan moeten denken dat onze uk van alles zou doen waar ikniet ahter kon staan of wat haar in bezit nam.

tj: Laten huilen? onze peuter ga ik een keer heen, miss later nog een keer, geen problene zijn met de liuere, ze haar natje heeft.. dan is er nisk... ze was een tijdje bang..maar dat gaat een spelletje worden. Een keer laten huilen en het was over.
SOms gaan ze op de gekste tijden om aandacht vragen.... anders bij je in bed nemen..

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor gempa » 31 okt 2010 20:27

Jedi schreef:Geliefde medemoeders :) .Ik heb gisteren en vandaag een tijdje meegekeken, en ben behoorlijk geschrokken. M'n zoon was druk doende in een griezelkasteel andere panda's met bommen om het leven te brengen 8-[ . Dat is behoorlijk in tegenspraak met de zoetgevooisde reclame. En ik schrok ook van het grote aantal kids dat op die site zat. En de rare vragen die soms gesteld worden.
Ik kan mijn zoon bijna niet meer bij de comuter wegslepen, hij is al na 2 dagen verslingerd aan de Panfu-wereld.

.


ik zou het hem zeggen eerlijk, en dat hij het hierom niet mag, en evt een alternatief aan bieden, ik merk dat dat het beste werkt hier. ik houd ook niet van sites waarvan ze open zijn. aangezien je nooit weet wat er aan de andere kant zit.
dat leg ik ook zo uit het komt hier tot nu toe aardig over.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 okt 2010 21:18

paprikameisje2 schreef:
tj: Laten huilen? onze peuter ga ik een keer heen, miss later nog een keer, geen problene zijn met de liuere, ze haar natje heeft.. dan is er nisk... ze was een tijdje bang..maar dat gaat een spelletje worden. Een keer laten huilen en het was over.
SOms gaan ze op de gekste tijden om aandacht vragen.... anders bij je in bed nemen..
laten huilen is geen optie, want dan wordt de rest ook wakker.. bij ons in bed kan ook niet, want daar slaapt Manoël! erg lastig dus! en zwaaaaar vermoeiend!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 31 okt 2010 21:20

ik vind een uur per dag ook meer dan genoeg voor een kind van net 6! Milan mag elke dag even racen (als hij zn bord leeg eet) maar dan zit hij er hooguit een kwartier achter! soms mag hij ook nog even op internet een spelletje doen, maar alleen wat ik opstart!

Gebruikersavatar
Loucom
Kapitein
Kapitein
Berichten: 780
Lid geworden op: 20 apr 2006 21:06
Locatie: Boven de rivieren
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Loucom » 01 nov 2010 01:58

Tja Laura ik denk niet dat je er zoveel aan kunt doen. Bij mij hebben ze vroeger ook bytex geprobeerd, maar vond dat ook lekker dus maakte me niet uit, eerste paar keer is het vies maar daarna is het gewoon.
Pleisters erop peuterde ik er net zo hard vanaf. Het deed alleen zeer als tot in lichaam trok/beet. Op latere leeftijd baalde ik er van en ben zo vanaf gekomen, doordat het er niet uitzag.

Maar goed denk dus iets op smeren wat hij niet lekker vind, of proberen met nagellak ofzo, ik vond het zonde als dat eraf ging, weet het is een jongen, misschien dus met leuke pleisters.
Of belonen met iets, als hij zolang mooie nagels heeft krijgt hij beloning, en dan steeds langer. Eerst week ofzo, en elke keer als hij bijt overnieuw beginnen.

Wat bij mij uiteindelijk ook wel hielp was, ik vond dus lelijk die stompjes, en dus proberen te laten groeien, maar ik mocht dan aan beide handen een nagel hebben waar ik wel aan mocht bijten. Maar goed dat was beetje later toen het soms lukte om te laten groeien en dan weer mis ging. Al was het soms lastig om dan bij een te blijven.
Maar heb nu eigenlijk alweer bijna 2 jaar mooie nagels, lekker lang en stevig, helaas moeten ze straks voor het werk korter.
Leef je droom.

J.A.
Sergeant
Sergeant
Berichten: 393
Lid geworden op: 07 mei 2010 10:08

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor J.A. » 01 nov 2010 09:54

@ Jedi: je zegt dat je het samen met hem bekeken hebt, en dat je het toen niets vond,
eigenlijk lijkt het mij beter als je het zelf eerst bekijkt, en als het dan niets is, dat je het niet laat spelen,
maar dat is nu een tip waar je niets aan hebt...

het uitleggen en een alternatief aanbieden lijkt mij een goede oplossing!

Succes ermee!

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Merisja » 01 nov 2010 09:56

@Jedi: moeilijk. Ik denk ook inderdaad dat het het beste is om gewoon te zeggen dat je er een heel naar gevoel bij hebt als hij hiermee bezig is. Ik heb een dochtertje van zes en die keek soms ook allerlei filmpjes op internet (kijken is natuurlijk wel wat anders dan een spelletje doen, maar toch) waar ik niet (meer) achter kan staan. Ik heb dit toen eerlijk tegen haar gezegd en er ook bij gezegd dat ik geloof dat we de Heere verdriet doen als we naar zulke filmpjes kijken. Dat ik het wel begrijp dat ze ze graag wil zien, maar dat ik het belangrijker vindt dat ze leeft zoals de Heere dat wil. In het begin vond ze dat best wel moeilijk, maar op de één of andere manier taalt ze er nu niet echt meer na. Het is nu heel duidelijk voor haar: dat en dat mag wel, dat en dat niet.
Jammer hè, dat een reclame vaak zo anders overkomt dan hoe het in het echt is :cry:

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Haai » 01 nov 2010 14:07

@TJ: hier hebben we dat bij Timon ook wel een tijdje gehad. Wat hier uiteindelijk wel heeft geholpen is hem op een krukje op de overloop laten zitten, na een paar minuten vragen of hij stil kon zijn. Vaak begon hij zodra hij in bed lag weer te huilen, maar dan ging hij gewoon weer even op het krukje (weinig licht aan, en verder geen aandacht geven). Het heeft wat tijd en geduld gekost, maar hij kwam er toch wel achter dat niet huilen en netjes in je bed blijven liggen prettiger was dan op zo'n krukje te moeten zitten :wink:

Met virtuele problemen hebben we hier nog niet zo te maken, gelukkig. De tijdslimiet die jij hebt ingesteld vind ik nog zo gek niet eigenlijk. Kinderen horen in mijn ogen niet lang achter de pc te zitten. Is het geen idee om een paar leuke (en verantwoorde) computerspellen in de speelgoedwinkel te kopen? Als je ze zelf uitprobeert weet je beter wat je in huis hebt dan wanneer je je kind laat spelen op internet.

Gebruikersavatar
miep19
Verkenner
Verkenner
Berichten: 97
Lid geworden op: 28 mar 2003 17:24
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor miep19 » 01 nov 2010 14:34

trijntjejohanna schreef:iemand nog tips die er voor zorgen dat een peuter 's nachts wel slaapt ?:|


Hebben wij ook een tijdje gehad, gelukkig niet lang. Wat bij ons hielp is idd laten huilen, aai over zn bol, laten huilen, aai over zn bol enzenzenz.
Verder hebben we een nachtlampje aangelaten en voor de nacht een flesje water in zn bed gezet. Hij heeft namelijk steeds dorst 's nachts. Nu kan hij dat vertellen, maar toen nog niet.
Bij tandjes of deze tijd van het jaar, kan het ook oorpijn zijn. Wat dan helpt is het matras iets omhoog leggen bij het hoofdje met een dun kussen of een handdoek. Misschien heeft hij/zij geen behoefte meer aan een middagslaapje of anders misschien om de dag. Dan heeft hij/zij meer slaap ''s avonds.
Misschien heeft hij/zij het koud of juist warm
Een warm bad 's avonds
Een heel vast avondritueel
ehm....weet even niets meer :wink:


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten