Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 nov 2010 11:01

Matteo was net aan het zingen: In de maneschijt :lol: hij snapt maar niet waarom ik dan moet lachen :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 nov 2010 11:03

Anne 80 schreef:Dat kreeg ik nog niet met mijn verjaardag.
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, maar het viel me gewoon op.
wij kregen dat vroeger ook niet.. maar ik moet zeggen dat tegenwoordig alles wel veel duurder is.. wij kregen vroeger 50 gulden per persoon.. dat is nu iets minder dan 25 euro, daar kun je lang zo leuk spul niet meer voor kopen als dat je dat vroeger met 50 gulden kon!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Jo'tje » 19 nov 2010 11:42

Wij trekken lootjes en kopen voor €20 cadeutjes / een cadeau.
Het gaat meer om de gezelligheid, en in ons geval de gedichten ;)
De kids (van m'n zus) krijgen wel wat meer, maar dat komt omdat die ook van opa en oma wat krijgen enz.
Vroeger kregen we vaak één groot spel voor het hele gezin en dan allemaal nog iets kleins.
Gezellig Sinterklaas vieren hoeft niet veel geld te kosten hoor :)
pobody's nerfect

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 nov 2010 11:50

klopt, maar als je wilt dat ze er lang wat aan hebben en je niet maar 1 kado wil geven, dan kost het wat meer!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2925
Lid geworden op: 26 jan 2006 00:25

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Jo'tje » 19 nov 2010 12:00

Oh, dat snap ik ook goed hoor met kids! Niet aanvallend bedoeld :)

Maar sommige mensen reageren echt alsof ze het alleen maar één grote geldverspilling vinden, en dat is dan wel weer een beetje overdreven denk ik. Iedereen heeft wel wat kleine dingetjes te wensen. Een boek, cd, iets te knutselen, iets voor in huis, autoshampoo, pantoffels, whatever :)
pobody's nerfect

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Lenny » 19 nov 2010 12:03

Bumba schreef:!

@Lenny: Heb jij die baret zelf gemaakt? Ik vind um in ieder geval ontzettend mooi!


Nee ik em niet zelf gemaakt hoor! Iemand anders heeft em voor me gemaakt, maar hij is idd er leuk!!

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Lidia » 19 nov 2010 12:05

Anne 80 schreef:
Lidia schreef:Nou, ik vind wel verschil zitten tussen Sinterklaas en Kerst, hoe de oorsprong dan ook is. Met Kerst wordt er een heilsfeit herdacht, maar met Sinterklaas...? Dat is toch alleen voor je eigen fun? En natuurlijk weet ik dat er heel veel mensen, zeg maar de meerderheid :D , die er wel aan doet, maar wij doen het niet. Daarmee wil ik niemand veroordelen die het wel doet (als dat zo overkwam... sorry).
Wij hangen overigens ook geen lampjes op o.i.d. Wel gaan er kaarsen aan, maar dat is al een tijdje en dat heeft meer met de donkere dagen te maken, dan met Kerst. En ook geen boom in huis, die horen lekker in de natuur.
De gezelligheid zit em volgens mij ook niet in kadootjes of lichtjes of wat dan ook, maar die moet je zelf maken. Wij eten heus wel extra 'lekker', maar dat doen we ook met Pasen en met Hemelvaartsdag om maar iets te noemen. Ik kan me herinneren dat er altijd toch een gezellige sfeer hing thuis, ook al omdat je eerst naar de kerk gaat (op een dag waarop je dat normaal gesproken niet doet) en dan is het hele gezin thuis. Heerlijk. Daar kijk ik ook naar uit nu.
Maar goed, je kunt tegenwoordig niet om Sinterklaas heen, omdat hij met veel bombarie 'binnengehaald' wordt. Maar dan kun je ook uitleggen dat er mensen zijn, die er wel aan doen, maar wij dus niet.

Zo, een heel verhaal... :roll:


Knap zoals je dat doet Lidia! Jij rent gwoon niet achter de meute aan...
Wel een beetje sneu voor je kind als het later op school de enige is die niks krijgt.
lijkt me best lastig hoe dit op te lossen.
Ik denk dat ik het dan rond die tijd wel een kadootje zou geven. Of het nu afkomstig is van sinterklaas of niet, daar zijn ze altijd blij mee!


Zoals ik al schreef worden er op veel reformatorische scholen geen aandacht aan besteed en heb ik er zelf ook nooit problemen mee gehad dat ik niets kreeg en andere kinderen wel. Joëlle zal (D.V.) ook naar een reformatorische school gaan en daarom verwacht ik dat daar meer kinderen zijn die er niet aan doen. Bij de broers en zussen van mijn man en mij wordt er ook niets aan gedaan, dus we zijn in ieder geval niet de enigen :D. Dus sneu voor Joëlle... tja, 't is maar hoe je het bekijkt. Als je haar vanalles moet geven omdat iets sneu voor haar zou zijn... :-k. Ze krijgt nu ook wel eens iets tussendoor, maar dat kan dus evengoed in januari zijn of in juni bijvoorbeeld.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Lidia » 19 nov 2010 12:09

trijntjejohanna schreef:
Galateia schreef:
Lidia schreef:Dat is toch alleen voor je eigen fun?


En daar vind ik niks mee. Niet alles hoeft een hoger doel te hebben, ik hoop dat ik dat mijn kind ook mee kan geven. Ik vind zo'n redenering zo passen bij wat ik bij mijn schoonfamilie zie: alsof alle gezelligheid een doel moet dienen, gewoon lol hebben is er niet bij en moet bijna met schuldgevoel gepaard gaan.

Let wel: dat zeg ik niet van jouw verhaal, maar deze zin viel me zo op. Omdat mijn man altijd zegt, dat het bij zijn ouders wel lijkt, alsof plezier verboden is. Daarom vond hij het bij mij thuis altijd zo fijn: daar was altijd veel plezier!
(
ben het helemaal met je eens!


"Voor je eigen fun" daar is inderdaad niets mis mee, dat wilde ik ook niet beweren, maar Galateia schreef dat Kerst ook een heidense oorsprong zou hebben. Omdat er met Kerst een heilsfeit herdacht wordt en met Sinterklaas niet, gaf ik aan dat het voor je eigen fun is. Niet dat dat dan niet zou mogen, omdat iets voor je eigen fun is. Gewoon lol hebben mag zeker wel, hebben wij ook wel eens... :D Maar ik snap wel dat het bij Galateia een andere lading heeft.

Anne 80

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Anne 80 » 19 nov 2010 12:26

trijntjejohanna schreef:klopt, maar als je wilt dat ze er lang wat aan hebben en je niet maar 1 kado wil geven, dan kost het wat meer!


Maar als het financieel niet kan, dan houdt het op! Maar het kan blijkbaar :mrgreen:
Ik was vroeger met 1 kado ook heel blij. Weet nog goed dat ik mij eerste echte barbie kreeg met sinterklaas, en daarbij gewoon een chocoladeletter.
Heb volgens mij dagen met mijn hoofd in de wolken gelopen :D
Je kunt toch ook één kado (bv een doos lego) doen en daar bij wat snoep en goedkope knutselspulletjes?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 nov 2010 12:31

lego is duur :wink:

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 13:13

Nou, inderdaad, lego is echt superduur! Maar wel weer erg gaaf en het gaat ontzettend lang mee, generaties zelfs :mrgreen:

Zucht, morgen gaan we opticiens af op zoek naar een bril. Ik heb al uren op internet zitten speuren en zoeken en ik werd er steeds verdrietiger van... en dan iedereen die maar zegt, dat er tegenwoordig zulke leuke brillen zijn. Ja, nou en, ik zal toch zeker niet de enige moeder zijn die een beetje het gevoel heeft afscheid te moeten nemen van het mooie snoetje van haar kindje?

Deze mama is er nog lang niet :wink:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Anne 80

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Anne 80 » 19 nov 2010 13:18

trijntjejohanna schreef:lego is duur :wink:


Je hebt toch voor 30 euro toch wel iets leuks?
Toch iets anders dan 60 euro.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 nov 2010 13:35

Galateia schreef:Nou, inderdaad, lego is echt superduur! Maar wel weer erg gaaf en het gaat ontzettend lang mee, generaties zelfs :mrgreen:

Zucht, morgen gaan we opticiens af op zoek naar een bril. Ik heb al uren op internet zitten speuren en zoeken en ik werd er steeds verdrietiger van... en dan iedereen die maar zegt, dat er tegenwoordig zulke leuke brillen zijn. Ja, nou en, ik zal toch zeker niet de enige moeder zijn die een beetje het gevoel heeft afscheid te moeten nemen van het mooie snoetje van haar kindje?

Deze mama is er nog lang niet :wink:

kan ik me helemaal voorstellen hoor!

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 19 nov 2010 13:43

Ik heb er gewoon beroerd van geslapen. Ik vind mijn kindje zo mooi, zo onbeschrijflijk mooi. Als we ergens binnenkomen, dan wordt er al vaak geroepen 'wauw, wat heeft hij een mooi gezichtje'. En dat is ook zo. Dalijk zal iedereen uit aardigheid zeggen, dat zijn bril hem goed staat. En dat snijdt me echt door mijn ziel. Ik vind dat met iets oudere kinderen echt heel anders, die hebben gewoon al een ouder gezicht, dat staat zoveel beter. Maar bij die ukkies. En dan heeft hij ook nog eens kroeshaar, dus ja, die bril is dalijk echt aan alle kanten helemaal die bril, zijn haar valt er niet aan de zijkant overheen, ofzo, dus hij is dalijk echt helemaal bril. Wehhhhhh!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor jamillah » 19 nov 2010 13:43

Ik koop meestal iets rond de 25 euro en daarnaast nog wat nuttige dingen die ze op dat moment nodig hebben. Kinderen kunnen nog ontzettend blij zijn met regenlaarsjes en een onderbroek van cars 8)


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten