Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor ajl » 04 nov 2010 13:09

@ laura Heeft M moeite met zich aanpassen aan een nieuwe situatie? Ik weet dat onze Hugo absoluut niet van veranderingen houdt en zelfs met zn 3 mnd erg moest wennen aan het kdv en dat heeft echt wel een maand of 4-6 geduurd. Nu is hij echt dol op zijn juffies (maar ik zie er al tegenop als hij naar de kleuterschool moet, want dan moet hij weer wennen aan een nieuwe situatie)

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 04 nov 2010 13:10

Waarom gaat hij dan vervroegd naar de psz? Thuis heb je toch ook gewoon regels, waar meneer zich aan heeft te houden? Heb ik iets gemist? :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 04 nov 2010 13:14

ajl schreef:@ laura Heeft M moeite met zich aanpassen aan een nieuwe situatie? Ik weet dat onze Hugo absoluut niet van veranderingen houdt en zelfs met zn 3 mnd erg moest wennen aan het kdv en dat heeft echt wel een maand of 4-6 geduurd. Nu is hij echt dol op zijn juffies (maar ik zie er al tegenop als hij naar de kleuterschool moet, want dan moet hij weer wennen aan een nieuwe situatie)


Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen. Hier een kind, dat op zich wel goed tegen verandering kan, op voorwaarde dat het vantevoren uitgebreid verteld en herhaald is. Dan is het ok. Zelfs zoiets simpels als een verandering van wie hem ophaalt van de psz kan hem van slag brengen. Vorige week donderdag haalde ik hem op in plaats van papa, want er was even iets aan de hand. Nou, hij was helemaal van slag en heeft het er nu nog over...

Zal inderdaad wel heftig worden voor Hugo om naar een andere omgeving te gaan! Zeker als hij er zo gevoelig voor is. Zielig is dat he, je kunt dan helemaal niks doen om dat weg te nemen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 04 nov 2010 13:16

Niet dat ik weet...maar hij heeft, op de verhuizing na, geen nieuwe situaties gehad eigenlijk :-k Hij heeft ook nog nooit op een kdv gezeten ofzo, dus behalve de 3 mama+peutergroepen waar ik hem iedere week mee naartoe neem, gebeurt er weinig 'georganiseerds' bij ons thuis. Hij zal wel moeten wennen denk ik. Hij is gewoon verwend wat betreft aandacht en wat er allemaal mogelijk is omdat ik altijd bij hem ben.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 04 nov 2010 13:18

Galateia schreef:Waarom gaat hij dan vervroegd naar de psz? Thuis heb je toch ook gewoon regels, waar meneer zich aan heeft te houden? Heb ik iets gemist? :mrgreen:

Tuurlijk zijn er thuis regels...maar als M naar buiten wil en het is mooi weer, dan gaan we naar buiten. Met als gevolg dat hij nooit heeft leren wachten. Ja ik weet het, niet goed voor een kind.... :oops: En nu moest hij dan wachten tot alle kindjes de jas aanhadden totdat ze naar buiten mochten en hij maakte gewoon alvast de deur van het slot en rende naar buiten. En ik riep 'm en hij negeert me gewoon =; En dat negeren gebeurt thuis natuurlijk ook...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor ajl » 04 nov 2010 13:22

Galateia schreef:
ajl schreef:@ laura Heeft M moeite met zich aanpassen aan een nieuwe situatie? Ik weet dat onze Hugo absoluut niet van veranderingen houdt en zelfs met zn 3 mnd erg moest wennen aan het kdv en dat heeft echt wel een maand of 4-6 geduurd. Nu is hij echt dol op zijn juffies (maar ik zie er al tegenop als hij naar de kleuterschool moet, want dan moet hij weer wennen aan een nieuwe situatie)


Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen. Hier een kind, dat op zich wel goed tegen verandering kan, op voorwaarde dat het vantevoren uitgebreid verteld en herhaald is. Dan is het ok. Zelfs zoiets simpels als een verandering van wie hem ophaalt van de psz kan hem van slag brengen. Vorige week donderdag haalde ik hem op in plaats van papa, want er was even iets aan de hand. Nou, hij was helemaal van slag en heeft het er nu nog over...

Zal inderdaad wel heftig worden voor Hugo om naar een andere omgeving te gaan! Zeker als hij er zo gevoelig voor is. Zielig is dat he, je kunt dan helemaal niks doen om dat weg te nemen!


Dat wisselen van het ophalen van het kdv werkt hier ook niet. Eeen tijdje terug zat mijn man 6 weken lang door de weeks in A'dam, dus ik bracht ook weg....echt drama. Hij was namelijk gewend dat papa wegbracht. Nu gaat dat beter, als ik het van te voren maar meld.

@ laura.....misschien is het wel heel goed voor hem. Hij moet nu wachten en het grappige is dat in zo'n groep best wel snel een pikorde is. Voor ouders wel eens pijnlijk, maar anders krijgt hij het wel op de kleuterschool.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Galateia » 04 nov 2010 13:25

Nou, leren wachten is dan toch iets waar je mee aan de slag kunt? Ik zou zeggen: je hebt wat te doen 8)

Alle kindjes moeten dat leren. Ik weet zeker, dat M niet de enige is, die zomaar de deur open trekt en niet wil wachten op de rest. Hij leert het echt wel...
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Merisja » 04 nov 2010 14:39

@Laura: ik herken wel erg wat jij zegt, hoor. Mijn jongste meid is nu net drie, volgens mij ongeveer net zo oud als Michael. En die luistert ook echt niet. Ja, als je boos wordt, maar dat is voor mij net even te laat 8) Volgens mij hoort dat echt bij de leeftijd, lekker uittesten hoe ver je kunt gaan. Zo heeft mijn dochtertje de manie om als we naar een winkel gaan ofzo echt gezellig mee te lopen en dan opeens geen stap meer te verzetten. Ze wéét dat ik tot drie tel en dan doorloop, maar toch even doen, hè. Even laten merken dat ze dat echt wel durft ofzo. Na drie tellen loop ik door en dan is het steevast brullen. En dan het hele riedeltje van troosten enzo en dan is het weer goed , maar morgen doet ze het weer :roll: Acht, 't is allemaal een fase, ze moeten ook zóveel leren! Komt wel goed :D

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 04 nov 2010 14:43

Ik snap 'm. Maar als ik dat doe met Michael, dus tot 3 tellen, telt hij gezellig mee, al lachend 8-[ En als ik dan doorloop, zegt hij doodleuk: bye mama! En loopt dan of in tegengestelde richting of hij blijft staan :mrgreen: Dus op een gegeven moment moet je toch terug om hem te halen en dat heb jij als ouder eigenlijk al verloren...

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor cornelia77 » 04 nov 2010 14:47

Onze jongste zoon houdt ook echt niet van nieuwe dingen. Hij zit vanaf de zomervakantie in groep 1 en vindt het nog helemaal niet leuk om naar school gebracht te worden. Als hij er eenmaal is, gaat het wel goed, maar het wegbrengen is niet echt leuk.
En nieuwe dingen op school...drama. Morgen is het schoolontbijt. Je zou zeggen, leuk! Maar hij vindt het alleen maar (te) spannend! :roll:

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sterretje » 04 nov 2010 14:56

@ AG: mooie foto! (hou oud is je dochtertje ook al weer)

Hier een eigenwijs dametje. Het is de laatste 2 weken raak!
Het ene moment lief aan het spelen, niets mee te doen, het volgende moment wil ze niets meer, is niets goed en gaat zel zelfs op de grond liggen huilen. Vanmorgen ging ik weg bij een vriendin, hield ze zich al gillend stijf omdat ze niet in het fietsstoeltje wilde.
En... ze luisterd soms niet eens, kan ik haar roepen, ze gaat gewoon haar eigen gang..
Pfff voel me ff een waardeloze opvoeder... maar goed... hoor al dat ze hier gewoon doorheen moet. Ik ben dan echt bang dat zo zo blijft :( Waar blijft het lieve meisje dat altijd gezellig is en lacht :?: Het is niet alleen pet hoor. Ze kan ook weer heerlijk lief zijn enz... maar soms :x
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor LauraC » 04 nov 2010 14:57

Sterretje schreef:Het ene moment lief aan het spelen, niets mee te doen, het volgende moment wil ze niets meer, is niets goed en gaat zel zelfs op de grond liggen huilen. Vanmorgen ging ik weg bij een vriendin, hield ze zich al gillend stijf omdat ze niet in het fietsstoeltje wilde.
En... ze luisterd soms niet eens, kan ik haar roepen, ze gaat gewoon haar eigen gang..
Pfff voel me ff een waardeloze opvoeder... maar goed... hoor al dat ze hier gewoon doorheen moet. Ik ben dan echt bang dat zo zo blijft :( Waar blijft het lieve meisje dat altijd gezellig is en lacht :?: Het is niet alleen pet hoor. Ze kan ook weer heerlijk lief zijn enz... maar soms :x

Cluppie oprichten Sterretje?

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 04 nov 2010 14:58

LauraC schreef:Ik snap 'm. Maar als ik dat doe met Michael, dus tot 3 tellen, telt hij gezellig mee, al lachend 8-[ En als ik dan doorloop, zegt hij doodleuk: bye mama! En loopt dan of in tegengestelde richting of hij blijft staan :mrgreen: Dus op een gegeven moment moet je toch terug om hem te halen en dat heb jij als ouder eigenlijk al verloren...

En als je van tevoren over bepaalde dingen afspraken maakt? Met een "beloning" eraan verbonden? Of door consequenties af te spreken? Ik roep maar wat hoor, volgens mij ben je een supermoeder dus waarschijnlijk heb je dat allemaal al geprobeerd ...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor ajl » 04 nov 2010 15:10

Ik maak met Hugo tegenwoordig ook afspraken voordat wij ergens heen gaan. dat ben ik gaan doen, omdat hij anders ook alles uit gaat buiten en ik was het zat om met een dweilend kind bij de huisarts of supermarkt te zitten. Nu vertel ik wat wij gaan doen en zeg dat hij niet mag huilen en goed moet luisteren en ik vertel hem ook de consequentie die erop volgt als dat niet gebeurt. Werkt hier als een trein en ik prijs hem de hemel in als het goed gaat. Voordat wij dan ergens heen gaan, herhaalt hij het steeds onderweg 'mij niet huilen, goed luisteren met oren' :lol:

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor Sophie77 » 04 nov 2010 15:19

Hier werkt het ook vaak goed. Sowieso bereiden we hier bijna alles voor, al dan niet met beloningen en/of consequenties, omdat onze oudste (met PDD-NOS) daar veel baat bij heeft (en de rest vaart er ook wel bij :mrgreen: ). Leuke onverwachte dingen kunnen wel prima; als ik bijv. onverwacht naar mijn ouders wil, is er geen vuiltje aan de lucht (tenzij het hun eigen plannen in de war schopt :mrgreen: )!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten