Heilig huisje...... daar over niets!!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jantjes

Heilig huisje...... daar over niets!!!

Berichtdoor Jantjes » 14 okt 2010 09:36

.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 26 okt 2010 08:03, 4 keer totaal gewijzigd.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor pannenkoek » 14 okt 2010 09:47

Wees niet te rigoureus om door de reacties van deze predikanten een beeld te krijgen van de GG.
Er zijn ook predikanten die verder kijken dan de neus lang is.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor Merisja » 14 okt 2010 12:19

@ Jantjes, ik weet niet hoor, maar als ik dit allemaal zo lees krijg ik echt een nare smaak in m'n mond. En niet om wat de dominees van de GerGem allemaal wel of niet goedvinden enzo maar meer hoe jij je opstelt. In andere topics valt me ook al op dat je de GerGem behoorlijk afkraakt, het is al snel niet goed volgens jou. Beetje jammer. Toevallig ben ik ook GerGem en toevallig zit ik ook nog eens in een GerGem van het lichtere soort zeg maar en ben het ook absoluut niet met het merendeel van de GerGem eens, maar zo veroordelend zo als jij doet vind ik niet netjes.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor pannenkoek » 14 okt 2010 12:20

Merisja schreef:@ Jantjes, ik weet niet hoor, maar als ik dit allemaal zo lees krijg ik echt een nare smaak in m'n mond. En niet om wat de dominees van de GerGem allemaal wel of niet goedvinden enzo maar meer hoe jij je opstelt. In andere topics valt me ook al op dat je de GerGem behoorlijk afkraakt, het is al snel niet goed volgens jou. Beetje jammer. Toevallig ben ik ook GerGem en toevallig zit ik ook nog eens in een GerGem van het lichtere soort zeg maar en ben het ook absoluut niet met het merendeel van de GerGem eens, maar zo veroordelend zo als jij doet vind ik niet netjes.


idem dito
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor JeeWee » 14 okt 2010 12:38

Ik debk dat het wel heel erg simpel is om een lijstje te maken van welke dominee het wel begrepen heeft en welke niet.
Ik denk dat, zeker tijdens zo'n synode het ongelofelijk belangrijk is om de synodeleden in ons gebed bij God te brengen.
Als we tenminste nog geloven dat God harten in Zijn hand heeft...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Speedy
Majoor
Majoor
Berichten: 2279
Lid geworden op: 30 jan 2003 16:20

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor Speedy » 14 okt 2010 15:05

Merisja schreef:@ Jantjes, ik weet niet hoor, maar als ik dit allemaal zo lees krijg ik echt een nare smaak in m'n mond. En niet om wat de dominees van de GerGem allemaal wel of niet goedvinden enzo maar meer hoe jij je opstelt. In andere topics valt me ook al op dat je de GerGem behoorlijk afkraakt, het is al snel niet goed volgens jou. Beetje jammer. Toevallig ben ik ook GerGem en toevallig zit ik ook nog eens in een GerGem van het lichtere soort zeg maar en ben het ook absoluut niet met het merendeel van de GerGem eens, maar zo veroordelend zo als jij doet vind ik niet netjes.


Inderdaad, en nog daarbij aangetekend dat toen jantjes hier voor het eerst ging posten met vuur en zwaard het zwaarste van het zwaarste verdedigde en overal zijn stempel met ketterijen op zette.

Bredero zei het al " 't kan verkeren"
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Jantjes

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor Jantjes » 14 okt 2010 16:08

.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 26 okt 2010 06:46, 2 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor JeeWee » 14 okt 2010 17:43

Jantjes schreef:Dan is mijn aandeel aan de Ger.Gem. in mijn commentaar in de topicstart toch meer.

Braaf Jantjes, braaf!

Wat ik vooral mis in je commentaar, is de bewogenheid met de kerk en met de predikanten. Je levert slechts commentaar en kan daar geen opbouwendheid in vinden.
Jammer.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Jantjes

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor Jantjes » 14 okt 2010 18:05

.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 26 okt 2010 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wullimpie
Moderator
Berichten: 1706
Lid geworden op: 13 aug 2005 13:29
Locatie: Goeree Overflakkee
Contacteer:

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor Wullimpie » 14 okt 2010 18:23

Ik schrok daar ook wel een beetje van, dat men zo´n druk gaat uitoefenen.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor Merisja » 14 okt 2010 19:56

Jantjes schreef:
Merisja schreef:@ Jantjes, ik weet niet hoor, maar als ik dit allemaal zo lees krijg ik echt een nare smaak in m'n mond. En niet om wat de dominees van de GerGem allemaal wel of niet goedvinden enzo maar meer hoe jij je opstelt. In andere topics valt me ook al op dat je de GerGem behoorlijk afkraakt, het is al snel niet goed volgens jou. Beetje jammer. Toevallig ben ik ook GerGem en toevallig zit ik ook nog eens in een GerGem van het lichtere soort zeg maar en ben het ook absoluut niet met het merendeel van de GerGem eens, maar zo veroordelend zo als jij doet vind ik niet netjes.


Ach kom Merisja even goed tot je laten doordringen, nuchter denken en je nare smaak is weg. Trouwens wat hoor ik je nu zeggen een lichtere soort Ger.Gem. Dan moet ik uit jou woorden toch opmaken dat er ook een zwaardere soort Ger.Gem. is. Tevens zeg je dat je het met het merendeel van de Ger.Gem. niet eens bent. Als je het nu voor 90 % niet eens bent wat blijf er dan nog over van jou aandeel aan de Ger.Gem. toch bijna niets. Dan is mijn aandeel aan de Ger.Gem. in mijn commentaar in de topicstart toch meer.


.


Inderdaad ja, iedereen weet dat er binnen de GerGem verschillende stromingen zijn. En da's helemaal niet erg, als men elkaar maar accepteert. Neem nou zo'n verhaal als dat van ds Vreugdenhil, ik vind het echt bizar dat zoiets gebeurt. Ik vind dat echt wel erg. Zulke dingen binnen de GerGem stoor ik mij ook erg aan. Maar ik vind dat je daar niet over kunt oordelen als dat het chantage is oid. Elk verhaal heeft wel twee kanten. De zwaardere kant van de GerGem zeg maar (klinkt zo negatief, maar goed, je weet wat ik bedoel) handelen ook niet zo maar. Die proberen óók te leven zoals God het van hen vraagt. Alleen leggen zij de nadruk op heel andere dingen dan iemand van een 'lichtere' soort. Ik vind dat je dat gewoon eens genuanceerder moet bekijken. Niet om met alles in te stemmen waar je het niet mee eens kunt zijn, maar wel om het van verschillende kanten te bekijken. Je kunt gelijk alles afdoen met slecht en stom en fout en weet ik wat niet al, maar zoals ik al zei, dat vind ik oordelen en dat vind ik echt niet kunnen.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor Schipje » 14 okt 2010 22:34

Jantjes,

Allereerst: ik ben absoluut geen gergemmer, integendeel. Maar wat een misselijke post van je zeg! Weet je hoe je op mij overkomt? 'Heer, dank U dat ik niet ben als.......hun.'

Besef je wel dat je het altijd nog over Zijn knechten hebt? Hoe volledig oneens ik en jij het er ook mee kunnen zijn?
Ik daag je uit meer 'stichtelijk' te spreken tot bevordering van Zijn Gemeente!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor ajl » 15 okt 2010 13:13

Mee eens Schipje. Ik ben ook absoluut geen ger gemmer en ben het met veel van hun standpunten en zienswijze niet eens, maar ik vind de wijze waarop jij reageert niet fair naar de ger gem toe. Dat is niet in liefde vermanen, maar volkomen overtuigd zijn van je eigen gelijk. Zoals je eerst de visie te vuur en te zwaard verdedigde, verketter je het nu en ik denk dat dat niet christelijk is.

Jantjes

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor Jantjes » 15 okt 2010 13:23

.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 26 okt 2010 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Synode GG: Bezinning nodig op karakter eredienst

Berichtdoor ajl » 15 okt 2010 13:34

[quote="Jantjes']Ds. G Clemens wil minister Ronald Plasterk graag in de tang nemen omdat hij met de homo’s mee gevaren heeft. Als Clemens het voorbeeld van Christus was nagevolgd had hij met Plasterk een afspraakje gemaakt op de homoboot en had hij daar verlossing kunnen prediken. Maar uit zijn opmerking maak ik op dat hij dat zeker niet wil. Als je als dominee niet naast je zondaren kan staan, zoals Christus dat deed, komt hoogmoet om de hoek kijken en is bezinning op karaktervorming voor deze predikant heel hard nodig.
[/quote]


Ik ken de hele ds niet waar jij het over hebt, maar ik denk toch dat je het hier fout ziet. Inderdaad Christus zocht de hoeren en de tollenaren op, maar hij ging niet mee in hun zonde. Hij zocht ze bij mij weten apart op en sprak met hen. Dat is wat anders dan op een boot verlossing te staan prediken, omdat je dan het gevaar loopt dat er de spot met God en zijn Zoon gedreven wordt en ik denk dat dat niet de bedoeling is.

@Jantjes Ben jij nog lid van de ger gem? Zo ja, waarom?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten