De wederkomst van Christus.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pasker
Luitenant
Luitenant

De wederkomst van Christus.

Berichtdoor Pasker » 12 okt 2010 16:56

Wanneer wij met Christus gestorven zijn, verwachten wij dan nog Zijn wederkomst?
Wanneer de Geest van Christus in ons leeft, verwachten we dan alsnog Zijn wederkomst?
Wanneer wij het Onze Vader bidden als zonen van God (het ultieme bewijs van Zijn leven voor ons leven) verwachten wij dan toch nog steeds nog Zijn wederkomst?

Prince Caspian

Re: De wederkomst van Christus.

Berichtdoor Prince Caspian » 13 okt 2010 22:16

Ja. Verlang jij er niet naar dan om eeuwig God te mogen aanbidden zonder dat we nog in zonden vallen?

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 14 okt 2010 16:09

Is dat leven dan anders dan dat wij met Christus gestorven zijn en dat de Geest van Christus in ons leeft als bewijs van ons zoonschap?

1Jo 5:12 Wie de Zoon heeft, heeft het leven; wie de Zoon van God niet heeft, heeft het leven niet.

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 29 okt 2010 12:45

Wanneer wij met Christus gestorven zijn, verwachten wij dan nog Zijn wederkomst?
Wanneer de Geest van Christus in ons leeft, verwachten we dan alsnog Zijn wederkomst?
Wanneer wij het Onze Vader bidden als zonen van God (het ultieme bewijs van Zijn leven voor ons leven) verwachten wij dan toch nog steeds nog Zijn wederkomst?

Antwoorden op alle 3 de vragen: Ja.
De wederkomst van Christus is voor ons de dag waarop God levenden en de doden zal oordelen.

Zijn kinderen zullen met Hem in het paradijs leven.
Dit leven is een soort voorbereiding daarop denk ik...
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 29 okt 2010 23:54

knor183:
Antwoorden op alle 3 de vragen: Ja.
De wederkomst van Christus is voor ons de dag waarop God levenden en de doden zal oordelen.

In Johannes 5:22 staat:
Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft het gehele oordeel aan de Zoon gegeven, 23 opdat allen de Zoon eren gelijk zij de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet, die Hem gezonden heeft.
Tevens:
5. Joh 5,24
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven.

Zo te zien is het oordeel aan ons zelf.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 30 okt 2010 18:17

Nee hoor,

Mat 7:1
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

:o

Maar goed, door telkens wat losse teksten neer te zetten kun je de bijbel natuurlijk alles laten zeggen.

Lees openbaring eens, dan zie dat er wel degelijk een oordeel moment zal zijn.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 30 okt 2010 22:36

Wullimpie:
Mat 7:1 Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

We hebben dus ons oordeel in eigen hand.
Maar de discussie gaat over :Citaat bericht 1

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 01 nov 2010 19:17

DRIEWERF JA!!
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 02 nov 2010 01:01

Als we Christus verwachten, leeft Christus dan wel in ons?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 nov 2010 11:08

En opnieuw: Ja!

Hij leeft in ons door zijn Geest en Hij zal terugkomen om de levenden en doden te oordelen en dan zal er aan alle ellende, ziekte, pijn, dood een einde komen.

8 Want het woord van de Heer heeft zich vanuit uw gemeente niet alleen in Macedonië en Achaje verspreid, uw geloof in God vindt ook weerklank buiten die gebieden. Wij hoeven daarover niets te vertellen; 9 iedereen praat erover hoe wij door u zijn ontvangen en hoe u zich van de afgoden hebt afgewend om u tot God te keren – om hem, de levende en ware God, te dienen 10 en om zijn Zoon te verwachten uit de hemel: Jezus, die hij uit de dood heeft doen opstaan en die ons zal redden van het komende oordeel. (1 Tess 1)

25 Hij brengt daar niet telkens opnieuw het offer van zijn leven; hij is dus niet te vergelijken met de hogepriester die elk jaar het heiligdom binnengaat, en dat met bloed dat niet het zijne is, 26 want dan zou hij sinds de grondvesting van de wereld telkens opnieuw hebben moeten lijden. Nee, hij heeft zich bij de voltooiing van de tijden eenmaal geopenbaard, om met zijn offer de zonde teniet te doen. 27 Eens moeten mensen sterven en daarna volgt het oordeel. 28 Net zo zeker is het dat Christus, die eenmaal is geofferd om de zonden van velen te dragen, voor een tweede maal zal verschijnen om te redden wie hem verwachten, maar dan gaat het niet meer om de zonde. (Heb 9)

10 De dag van de Heer zal komen als een dief. De hemelsferen zullen die dag met luid gedreun vergaan, de elementen gaan in vlammen op, de aarde wordt blootgelegd en alles wat daarop gedaan is komt aan het licht. 11 Als dit allemaal op die manier te gronde gaat, hoe heilig en vroom moet u dan niet leven, 12 u die uitziet naar de dag van God en het aanbreken daarvan bespoedigt! Die dag gaan de hemelsferen in vlammen op, en de elementen vatten vlam en smelten weg. 13 Maar wij vertrouwen op Gods belofte en zien uit naar een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.
14 Omdat u hiernaar uitziet, geliefde broeders en zusters, moet u zich inspannen om smetteloos, onberispelijk en in vrede door hem te worden aangetroffen.
(1 Pet 3)

24 Maar in de dagen na de verschrikkingen zal de zon verduisterd worden en de maan geen licht meer geven, 25 de sterren zullen uit de hemel vallen en de hemelse machten zullen wankelen. 26 Dan zal men de Mensenzoon zien komen op de wolken, bekleed met grote macht en luister. 27 Dan zal hij de engelen eropuit sturen om zijn uitverkorenen uit de vier windstreken bijeen te brengen, van het uiteinde van de aarde tot het uiteinde van de hemel.
28 Leer van de vijgenboom deze les: zo gauw zijn takken uitlopen en in blad schieten, weet je dat de zomer in aantocht is. 29 Zo moeten jullie ook weten, wanneer je die dingen ziet gebeuren, dat het einde nabij is. 30 Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren. 31 Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen. 32 Niemand weet wanneer die dag of dat moment zal aanbreken, de engelen in de hemel niet en de Zoon niet, alleen de Vader.
33 Pas op, wees waakzaam, want jullie weten niet wanneer die tijd zal komen. 34 Het is als met een man die op reis ging: hij verliet zijn huis en droeg het beheer over aan zijn dienaren, die elk een eigen taak kregen, en de deurwachter gaf hij opdracht om de wacht te houden. 35 Wees dus waakzaam, want jullie weten niet wanneer de heer des huizes komt, ’s avonds, of midden in de nacht, of bij het eerste hanengekraai, of ’s morgens vroeg. 36 Laat hij jullie niet slapend aantreffen wanneer hij plotseling komt. 37 Wat ik tegen jullie zeg, zeg ik tegen iedereen: wees waakzaam!’

(Markus 13)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 02 nov 2010 18:11

Marnix:
En opnieuw: Ja!

Hij leeft in ons door zijn Geest en Hij zal terugkomen om de levenden en doden te oordelen en dan zal er aan alle ellende, ziekte, pijn, dood een einde komen.

Wanneer Christus werkelijk IN ons leeft dan weten we daaraan óók dat Hij werkelijk is wedergekomen.
Want wat was het oordeel ook al weer, wat dat niet dat het Licht(Jezus)IN ons is wedergekomen???

Wanneer we daar niet van mee kunnen praten, dan moet Christus voor hen inderdaad nog komen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2010 09:58

En waar baseer je dat op? Ik heb duidelijke Bijbelteksten aangehaald die aangeven dat Hij weer zal komen. (en niet dat de wederkomst slechts inhoudt dat Hij in ons leeft). Hij leeft in ons en Hij zal weerkomen. Dat is wat de Bijbel leert. Ik mis bij jou argumenten en dan ben ik meer van zins te geloven wat de Bijbel leert dan wat jij leert.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 03 nov 2010 17:45

Marnix schreef:En waar baseer je dat op? Ik heb duidelijke Bijbelteksten aangehaald die aangeven dat Hij weer zal komen. (en niet dat de wederkomst slechts inhoudt dat Hij in ons leeft). Hij leeft in ons en Hij zal weerkomen. Dat is wat de Bijbel leert. Ik mis bij jou argumenten en dan ben ik meer van zins te geloven wat de Bijbel leert dan wat jij leert.

Duidelijke Bijbelteksten blijken niet voor iedereen even duidelijk blijkens ook de vele soorten kerkgenootschappen.
Hij leeft in ons en Hij zal weerkomen. Dat is wat de Bijbel leert.

Misschien beter om de volgorde te veranderen?
Wat denk je van: Hij is wedergekomen en leeft in ons (misschien niet in iedereen) maar dat doe aan de volgorde niets af.
En wat te denken van: Zie, Ik sta aan deur en ik klop.?
Neem van mij aan dat Jezus allang is wedergekomen maar dat niet iedereen Hem opendoet en nu gaat rondbazuinen dat Hij nog moet komen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 nov 2010 18:07

Ik vroeg je om dat vanuit de Bijbel aan te tonen en daar wacht ik op.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 04 nov 2010 15:50

Bedoel je misschien HOE Zijn wederkomst zal zijn?
Wat denk je van 1. Hand 1,11
die ook zeiden: Galileese mannen, wat staat gij daar en ziet op naar de hemel? Deze Jezus, die van u opgenomen is naar de hemel, zal op dezelfde wijze wederkomen, als gij Hem ten hemel hebt zien varen.

Of: Op 3,20
Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Indien iemand naar mijn stem hoort en de deur opent, Ik zal bij hem binnenkomen en maaltijd met hem houden en hij met Mij.
Maar deze voorbeelden zijn misschien te persoonlijk, vooral de laatste want dan moeten we toch wel ons deurtje opendoen. Maar aan de andere kant zijn dan de woorden van Jezus: Ik ben met u, al de dagen van uw leven toch ook wel weer fijn.
Maar goed, mischien heb jij liever een God van verre.

Terug naar “Archief”