Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor pannenkoek » 29 nov 2010 22:35

ik noem geen namen uit angst dat ik iemand vergeet.

Maar alle zwangeren: gefeliciteerd! En hopenlijk mogen jullie je een beetje goed voelen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Haai » 29 nov 2010 22:37

Babbeltje en MissF, gefeliciteerd!!

liefie schreef:En toch worden er ook dingen niet gezien tijdens de 20 weken echo vrienden van ons hadden de 20 weken echo gedaan en toen hun dochtertje geboren werd bleek ze een hazenlipje te hebben en nierafwijking.
Hun waren wel blij dat ze het niet vooraf wisten omdat ze zo ''onbezorgt'' heeft kunnen genieten van haar zwangerschap.


Dat was hier dus ook het geval: na een extra uitgebreide 20-wekenecho werd er een 3-dubbele hartafwijking over het hoofd gezien... Gelukkig heeft het hier uiteindelijk ook niet uitgemaakt, maar het heeft er wel voo gezorgd dat ik die 20-wekenecho's nu wat meer relativeer.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor -Judith- » 29 nov 2010 22:46

Even over de 20-weken-echo, m'n schoonzusje heeft 'm ook gehad, kindje zou zwaar gehandicapt zijn, en niet levensvatbaar. toch de zwangerschap 'uitgelopen', en het kindje was zwaar gehandicapt, maar heel 'anders' dan ze verteld hadden n.a.v. de echo's en dergelijke
En hij heeft ook nog 12 dagen geleefd...
Ik ben eerlijk gezegd niet zo 'voor' de 20-weken-echo

@ alle zwangeren; gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor jamillah » 29 nov 2010 22:54

MissF van harte gefeliciteerd!
Babbeltje ookzo!!
Em ook van harte!!

Memmem, mag ik ook op de lijst 8) (zet maar op 20 juni) 8-[

Gebruikersavatar
kwebbel
Generaal
Generaal
Berichten: 5152
Lid geworden op: 17 feb 2007 12:47
Contacteer:

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor kwebbel » 30 nov 2010 04:50

van harte gefeliciteerd jamillah!!! Een voorspoedige zwangerschap gewenst!! :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Lidia » 30 nov 2010 07:29

Alle zwangeren: gefeliciteerd en een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 30 nov 2010 08:05

Wat een babyboom! Ik ben benieuwd hoeveel delen we de komende maanden vol kletsen ;-)
Gefeliciteerd MissF, Babbeltje en Em. Fantastisch nieuws!

Tegelijkertijd, sterkte voor de dames die dit ook zo graag mee zouden maken. Zij lezen vast ook mee!

Wij hebben 22 december de 20 weken echo. Aan de ene kant kan het natuurlijk een heel bezorgde rest van de zwangerschap opleveren, aan de andere kant; als er iets mis blijkt te zijn kunnen er ook al voorzorgsmaatregelen getroffen worden.
Ik wil overigens sowieso in het ziekenhuis bevallen. Dus binnenkort de verlosafdelingen van de verschillende ziekenhuizen hier maar 's bekijken. Al heb ik in eerste instantie gewoon voorkeur voor het ziekenhuis waar ik ook onder behandeling van de gyn sta. Daar hebben ze ook kraamsuites, dus is het niet zo'n klinische omgeving ;-).

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor ajl » 30 nov 2010 08:40

MissF Van harte gefeliciteerd! Leuk hoor. Jammer dat je zo misselijk bent, hopelijk trekt het snel weg.

De 20 weken echo hebben wij wel gedaan. Mijn man wilde beide keren dolgraag weten wat het werd en van mij hoefde het niet zo. Uiteindelijk wisten wij het wel, maar verder niemand ( op 2 vriendinnen na, want voor hen kon ik het echt niet verzwijgen). En ik vond de 20 weken echo wel heel leuk, zo konden wij dus al precies zien aan het profiel van het hoofd dat Hugo op mn man ging lijken en Cato meer op mij...erg grappig.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Tuinfluiter » 30 nov 2010 10:48

ALLE meiden, van HARTE gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Ik kan het nu haast niet meer bij houden :D
Hoop dat jullie straks allemaal een gezond kindje mogen krijgen en dat voor nu de kwaaltjes snel minder mogen worden!!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 30 nov 2010 11:30

Wij willen het niet weten en vooral de reden is dat we ons dan gaan verspreken en dan weet iedereen het al voor dat het kindje er is. (als alles goed mag gaan)
En een verrassing is ook wel heel erg leuk vinden wij.

Al roept iedereen dat wij een jongen krijgen en dat gevoel hebben wij zelf ook al kan het net zo goed een meisje zijn maakt allemaal niets uit.

Wij willen heel graag een thuisbevalling als dat mogelijk is.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2010 11:32

Toen mijn zus zwanger was van hun 3e had ze het opzich wel willen weten vooral omdat ze dan wist of ze de zak met meisje/jongens kleding weg kon geven. :wink: Kon ze gaan opruimen enzo.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Em. » 30 nov 2010 11:56

Evelien schreef:Toen mijn zus zwanger was van hun 3e had ze het opzich wel willen weten vooral omdat ze dan wist of ze de zak met meisje/jongens kleding weg kon geven. :wink: Kon ze gaan opruimen enzo.


...in het kader van de nesteldrang? KMoet zeggen dat ik daar overigens nog geen last van heb, ben benieuwd of dat nog gaat komen...

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, maar dat heeft ook te maken met het feit dat ik 3 hoog woon, zonder lift, niet veel ruimte heb in onze slaapkamer en het feit dat 50% van de geplande thuisbevallingen bij een 1e kind toch in het ziekenhuis eindigt. Die combinatie trekt me niet zo :), Daarnaast heb ik ivm mijn opleiding (heb geneeskunde gestudeerd) verschillende bevallingen gezien (van poliklinisch tot medisch), en aangezien dat op dit moment toch een beetje mijn referentiekader is, vind ik het daarom ook prettig.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 30 nov 2010 12:24

Ik woon 2 hoog zonder lift, ook een van de redenen voor mij om niet thuis te willen bevallen ;-)

Wij hebben de hele tijd sterk het gevoel gehad dat het een meisje is, maar vanaf zondag heb ik ineens het gevoel dat het een jochie is... Hm... :-k
Afwachten maar ;-)

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor LauraC » 30 nov 2010 13:42

Lidia schreef:Alle zwangeren: gefeliciteerd en een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Evelien » 30 nov 2010 13:48

Jannoek schreef:Ik woon 2 hoog zonder lift, ook een van de redenen voor mij om niet thuis te willen bevallen ;-)

Wij hebben de hele tijd sterk het gevoel gehad dat het een meisje is, maar vanaf zondag heb ik ineens het gevoel dat het een jochie is... Hm... :-k
Afwachten maar ;-)


mag je dan wel thuis bevallen?

Ik meen dat daar regels voor zijn/waren. Een ambulance moet snel ter plekke kunnen komen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten