Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jamillah
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2505
Lid geworden op: 17 jan 2007 14:10

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor jamillah » 18 jan 2011 14:07

MissF schreef:Mijn moeders bevallingen gingen aardig snel, maar mijn moeder is wel heel hard denk ik voor zichzelf, dus die vond het allemaal meevallen. Bij mijn broertje was het zelfs zo dat ze mijn vader belde dat hij over niet al te lang van zijn werk naar huis moest komen. Maar ze wilde niet dat hij meteen kwam, want wij woonden bijna naast de basisschool, en die zou bijna aangaan, dus dan zouden al die moeders mijn vader zien, en meteen weten hoe laat het was :mrgreen: Dat was dus om 8.45 uur. Mijn vader is wel meteen gegaan, en had lak aan al die moeders, en om 9.05 ofzo is mijn broertje geboren :D
Toen ik belde dat ze oma was geworden en ik in het zkh lag vond ze dat vreselijk en vond het zo erg dat mijn bevalling zo vreselijk was, in haar ogen. Terwijl ik dat helemaal niet vond, maar zij beviel ook lekker thuis, zonder hulpmiddelen enzo, en ik dus wel. Maar we hebben het beiden wel hetzelfde ervaren.


Haha, in wat voor een heerlijk dorp woon ik toch 8) Toen Boudin geboren werd (op een zondag) ging de dokter per ongeluk naar de buren en gaf daar een aanstaande schoonzoon een hand die op het bankje naast huis zat te roken. Dat was een groot gezin met veel meiden in alle leeftijdscategorieën dus de hele kerk wist dat ik bezig was. Ik moest ook mijn ouders bellen dat ik naar het ziekenhuis ging omdat ze anders na kerktijd voor een gesloten deur zouden komen. Mn moeder een paar uur in de stress gezeten..
Bij Gerlinde wist niemand er wat van, en toen ik mijn schoonzusje belde kon ze dr oren niet geloven. Haar zus was drie uur eerder bevallen dus die was in 1 dag 2 x tante. En ik wist al hoe het kind heette want de dokter was meteen daarvandaan naar ons toe gekomen.
Ow, en ik ben ook al drie keer zwanger geweest (na Boudin) waarvan 1 keer van een tweeling. Toch heerlijk om in een dorp te wonen :lol:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Evelien » 18 jan 2011 14:09

Thankss...

Marnix en Jot'je jullie ook van harte gefeliciteerd. Leuk!


k Ben net even wezen shoppen voor een setje kleding voor m'n neefje, had ff gesmst wat ze leuk vondt enzo. Maar ik mocht me uit leven zei ze. Omdat het een half bloedje is heb ik een blauw bloesje en een ribbroekje en nog een leuke romper met snoopy erop gekocht. Bij de H&M.
Het is een flinke baby van 58 cm en 9,5 pond.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor vpk » 18 jan 2011 14:13

hihi, herkenbaar jamillah :mrgreen:
mijn schoonzusjes en zwagertje fietsen hier altijd langs naar school. toen ik 'bezig was' kwamen zij langs en hadden naar huis gebeld: mam, er staan wel 2 vreemde auto's, er is vast iets loos. ondertussen werden wij door de ambu naar het z'huis gebracht, de kraamvpk ging mee en de vk ging weer naar huis, dus onze eigen auto stond er nog alleen. iets later ging m'n schoonmoeder met andere schoonzus boodschappen doen en zagen alleen onze eigen auto staan dus dachten dat ze een geintje hadden uitgehaald. toen ze later hoorden dat em was geboren snapten ze er nix meer van :lol:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor ajl » 18 jan 2011 14:14

gefeliciteerd nog Evelien! Dat is inderdaad een flink ventje :shock: Hoe heet je neefje?

Marnix en Jo'tje ook nog gefeliciteerd!

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Schipje » 18 jan 2011 14:14

jamillah schreef:
MissF schreef:Mijn moeders bevallingen gingen aardig snel, maar mijn moeder is wel heel hard denk ik voor zichzelf, dus die vond het allemaal meevallen. Bij mijn broertje was het zelfs zo dat ze mijn vader belde dat hij over niet al te lang van zijn werk naar huis moest komen. Maar ze wilde niet dat hij meteen kwam, want wij woonden bijna naast de basisschool, en die zou bijna aangaan, dus dan zouden al die moeders mijn vader zien, en meteen weten hoe laat het was :mrgreen: Dat was dus om 8.45 uur. Mijn vader is wel meteen gegaan, en had lak aan al die moeders, en om 9.05 ofzo is mijn broertje geboren :D
Toen ik belde dat ze oma was geworden en ik in het zkh lag vond ze dat vreselijk en vond het zo erg dat mijn bevalling zo vreselijk was, in haar ogen. Terwijl ik dat helemaal niet vond, maar zij beviel ook lekker thuis, zonder hulpmiddelen enzo, en ik dus wel. Maar we hebben het beiden wel hetzelfde ervaren.


Haha, in wat voor een heerlijk dorp woon ik toch 8) Toen Boudin geboren werd (op een zondag) ging de dokter per ongeluk naar de buren en gaf daar een aanstaande schoonzoon een hand die op het bankje naast huis zat te roken. Dat was een groot gezin met veel meiden in alle leeftijdscategorieën dus de hele kerk wist dat ik bezig was. Ik moest ook mijn ouders bellen dat ik naar het ziekenhuis ging omdat ze anders na kerktijd voor een gesloten deur zouden komen. Mn moeder een paar uur in de stress gezeten..
Bij Gerlinde wist niemand er wat van, en toen ik mijn schoonzusje belde kon ze dr oren niet geloven. Haar zus was drie uur eerder bevallen dus die was in 1 dag 2 x tante. En ik wist al hoe het kind heette want de dokter was meteen daarvandaan naar ons toe gekomen.
Ow, en ik ben ook al drie keer zwanger geweest (na Boudin) waarvan 1 keer van een tweeling. Toch heerlijk om in een dorp te wonen :lol:

:shock: :shock:
Gelukkig zie jij de lol ervan in :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Evelien » 18 jan 2011 14:16

@Ajl, ja zeker een flinkerd, maar tsja wat wil je ook met een echte pikzwarte neger als vader :wink: . Het jochie heet: Jesse Fofeyin.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor lammetje » 18 jan 2011 16:10

Gefeliciteerd met de tante en oom zeggers! Leuke namen!!

Ze vragen altijd wel hoe de bevallingen van je moeder ging geloof ik, maar volgens mij heeft het echt niet altijd wat te zeggen. Hier qua tijdsduur wel ongeveer hetzelfde, dan zou de derde baby er in 3 uur moeten zijn. Lijkt me aan de ene kant wel lekker maar al die na weeën die ik bij eef had.... was niet echt een pretje. En hoe korter de bevalling hoe meer naweeën volgens mij.

Ben met de babykamer begonnen, leegruimen. maar voor alsnog wordt hij alleen maar voller want Eva Lynn was zo aan het klieren met Sarah dat we ze even apart hebben gelegd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor trijntjejohanna » 18 jan 2011 17:03

lammetje schreef: En hoe korter de bevalling hoe meer naweeën volgens mij.
Dat hoeft niet!! Bij Matteo amper naweeen gehad.. en bevallen in 1 uur en 3 kwartier!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Jannoek » 18 jan 2011 19:01

wat héérlijk toch, om níet in een dorp te wonen! ::)) Volgens mij zou dat hier niet zo snel voorkomen, al die verhalen. En daar ben ik totaal niet rouwig om ;-)

@Elvira, spannend hoor! Succes & Sterkte gewenst alvast!

Hier komt zometeen iemand van Generaties2. Een onderzoek van de VU waar ik aan mee doe, en waarvoor ik ben uitgenodigd voor extra onderzoek.
Eerst een interview en daarna een test. Ben benieuwd...

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor MissF » 18 jan 2011 20:04

Ach, ik woon niet in een dorp, maar werk wel in een instelling met niet zo heel veel personeel, ik denk zo'n man of 70, die ik allemaal persoonlijk ken. Dus daar gaan roddels ook snel zat ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor liefie » 19 jan 2011 09:03

@Jannoek wat voor soort onderzoek is dat dan? Je hoort ook weleens dat vrouwen meedoen met een onderzoek en dat ze dan heel veel echo's krijgen wel erg leuk lijkt me dat.

@Evelien Wat een mooie naam voor je neefje en het is echt een grote baby :D

@Lammetje Jij bent druk bezig geweest! Moet ook alles behangen worden enz of niet?

@VPK gefeliciteerd met je vriendin!

@Elvira Gelukkig dat je je niet verveeld want dat hoor je echt vaak. Sterkte met de laatste loodjes.

Hier een spannende dag vandaag om 15.30 hebben wij de ''20 weken'' echo. Voor de rest gaat alles eigenlijk wel goed alleen gigantisch verkouden maar ja dat is niet zo heel erg.
Ik ga zo even langs de behangzaak om te kijken of ze aan het behang heeft kunnen komen stel dat ze het niet heeft zoeken we bij de ene rol die ze heeft waarschijnlijk 2 andere erbij en doen het dan om en om op de muur.
Gisteren de tummytub standaard op wezen halen en die staat hier te pronken in de huiskamer kan niet wachten om hem te gaan gebruiken!

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor lammetje » 19 jan 2011 09:29

Leuk hé al die spulletjes!! Ik had hier bij Sarah de box al 3 maanden van te voren staan...

De babykamer moet helemaal aangepakt, nieuw plafond, nieuwe kozijnen, andere vloer en de muren een likje verf. Ik heb een hekel aan behangen en behang trekken dus hier door het hele huis geen behang....

Spannend, je echo! Ik hoop dat alles er allemaal goed uit ziet!!

ik ga richting verloskundige!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein
Berichten: 948
Lid geworden op: 13 sep 2008 15:47
Locatie: DL

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor elvira (gast) » 19 jan 2011 09:39

@schipje: mij is al aangeraden (mocht het kindje zich niet draaien) een keizersnede te laten doen. Dit omdat het mijn eerste kind is en het hoofdje nogal groot is, waardoor een stuitbevalling wel veel risicovoller zou zijn. We hopen dus maar dat de baby zich snel draait, snel indaalt en dan ook snel komt... :mrgreen:

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Stip » 19 jan 2011 09:44

Spannend Elvira, het komt nu wel dichterbij!

Een goede 20weken echo toegewenst, Liefie!

En alle nieuwe ooms en tantes gefeliciteerd!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
kamille1984
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 jun 2007 10:44

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor kamille1984 » 19 jan 2011 14:53

wat gaat dit topic snel met het aantal blz!
@lammetje hoe wast bij de vk?
@liefie suc6 met 20wkn echo

alle andere zwangere ook succes met alles. wat gaat de tijd dan snel.zo meld iemand dat ze zwanger is, zo is ze aan het eind en alweer bevallen.
Geniet ervan!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten

cron