Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
sunlover
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2004 20:29

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor sunlover » 08 aug 2013 14:05

@Hubert

Die stelling baseer ik wel op het grote gebod. God moet je liefhebben met alles wat in je is en al je mogelijkheden, je naaste slechts zoveel als dat je jezelf liefhebt ( in eigen woorden). zie volledig http://www.jongerenbijbel.nl/bijbel/lez ... lectie/#hl

De Romeinenbrief maakt heel duidelijk dat onze wil niet gelijk is met Gods wil
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ro ... =nl&set=10 ( vooral vers 9-20).
Romeinen 3 gaat vooral over mensen die God niet kennen, maar ook Paulus die God al wel kent, heeft last van het feit dat zijn eigen wil niet samenvalt met de wil van God.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ro ... nl&set=10( vooral vanaf vers 14)
Paulus roept zijn lezers er toe op om te onderscheiden wat de wil van God is
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Ro ... =nl&set=10 (verzen 1 en 2, volgende verzen laten zien wat de wil van God is)

Al de vermaningen uit het Nieuwe Testament maken wel genoeg duidelijk is dat het niet vanzelfsprekend is dat we de wil van God kennen. ( was dit vanzelfsprekend dan zouden dan zouden de vermaningen zinloos zijn omdat iedereen dat toch wel wist. Gods wil is wel te kennen, anders zou vermanen ook zinloos zijn).

maaarten

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor maaarten » 08 aug 2013 14:18

hubert schreef:Volgens mij is dat heel iets anders dan dat met goedvinden van je vrouw een minnares hebt. Ik lees nergens in deze tekst dat zoiets niet zou zijn toegestaan. In dit geval is er namelijk geen sprake van echtbreuk. Alleen het seksuele gedeelte wordt uitbesteedt.


Ik nauwelijks geloven wat je hier opschrijft....... heb je de tekst wel gelezen?

De Heere Jezus verruimt juist wat er onder 'echtbreken' verstaan moet worden. Als je gewoon leest wat er staat, zegt Jezus dat je zelfs als je een andere vrouw begeert al echtbreuk pleegt in je hart. Als zelfs seks met een andere vrouw geen echtbreuk meer is. Het spijt me hubert, maar als je je door zo'n duidelijk getuigenis van de Bijbel zelfs niet laat weerleggen, dan geef ik het op! Het gaat hier om leven en dood hubert, het is Jezus Zelf Die in dit verband met hel en verdoemis aan het dreigen is, dan kun je beter luisteren naar de Rechter Die het vonnis velt, Jezus, dan naar onze cultuur die zichzelf in het verderf stort door haar ontucht.

hubert schreef:Waar kan ik vinden dat de liefde tot God > moet zijn dat tot de naaste? Het grote gebod leert dat toch niet? Minstens gelijk toch?


WIJZIG: ah sunlover heeft al ongeveer hetzelfde gezegd, zie ik.

Wederom, lees die tekst nog eens goed.
Mattheus 22:37-39
"Hij zeide tot hem: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. Dit is het grote en eerste gebod. Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf."

God moeten we liefhebben met geheel ons hart, geheel onze ziel en geheel ons verstand. Naasten moeten we liefhebben zoals onszelf. Het lijkt mij dat liefhebben 'met geheel uw hart, geheel uw ziel en geheel uw verstaand' meer is dan liefhebben 'als uzelf'. Dus de geboden zijn wel aan elkaar gelijk, maar het eerste gebod vraagt wel meer dan het tweede.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor Marnix » 08 aug 2013 14:46

Volgens mij moet het niet zo'n discussiepunt zijn. Liefde voor God is het eerste en grote gebod maar het tweede gebod is daaraan gelijk. Discussieren over wat groter moet zijn heeft dan helemaal geen zin. Dat het tweede gebod daaraan gelijk is geeft al aan dat ze ook onlosmakelijk verbonden zijn? Hoe? Dat is niet zo lastig. Johannes zegt dat wie zegt God lief te hebben maar zijn broeder haat, een leugenaar is. Je kan niet God liefhebben en je naaste niet, of God heel veel en je naaste een beetje. Als je God liefhebt heb je ook je naaste lief, anders heb je God ook niet lief. We laten onze liefde aan Hem dan ook zien door onze naaste lief te hebben. Dat is wat God van ons vraagt als het gaat om Hem dienen. Niet allerlei rituelen doen, je aan regels houden.... maar je naaste liefhebben. Zo deed Jezus het ook voor.

3 ‘Waarom ziet u niet dat wij vasten,
en merkt u niet op dat wij ons onthouden?’
Omdat jullie op je vastendagen nog handeldrijven
en jullie arbeiders afbeulen,
4 omdat jullie onder het vasten strijden en ruziën
en vol vuur met elkaar op de vuist gaan.
Als je op die manier vast,
wordt je stem niet gehoord in de hemel.
5 Zou dat het vasten zijn dat ik verkies?
Is dat een dag van onthouding:
dat iemand het hoofd buigt als een riet
en zich met een rouwkleed neerlegt in het stof?
Noemen jullie dat soms vasten,
is dat een dag die de HEER behaagt?

6 Is dit niet het vasten dat ik verkies:
misdadige ketenen losmaken,
de banden van het juk ontbinden,
de verdrukten bevrijden,
en ieder juk breken?
7 Is het niet: je brood delen met de hongerige,
onderdak bieden aan armen zonder huis,
iemand kleden die naakt rondloopt,
je bekommeren om je medemensen?
8 Dan breekt je licht door als de dageraad,
je zult voorspoedig herstellen.
Je gerechtigheid gaat voor je uit,
de majesteit van de HEER vormt je achterhoede.
9 Dan geeft de HEER antwoord als je roept;
als je om hulp schreeuwt, zegt hij: ‘Hier ben ik.’
Wanneer je het juk van de onderdrukking uitbant,
de beschuldigende vinger en de kwaadsprekerij,
10 wanneer je de hongerige schenkt
wat je zelf nodig hebt
en de verdrukte gul onthaalt,
dan zal je licht in het donker schijnen,
je duisternis wordt als het licht van het middaguur.
11 De HEER zal je voortdurend leiden,
hij zal je verkwikken in dorre streken,
hij maakt je botten sterk en krachtig.
Je zult zijn als een goed bevloeide tuin,
als een bron waarvan het water nooit opdroogt.

(Jesaja 58)

Ik moet aan dit opwekkingslied denken:

Aan de maaltijd wordt het stil,
als de Meester knielen wil,
en vol liefde als een knecht
elk apart de voeten wast en zegt:

Dit is wat Ik wil dat jullie doen,
dit is waarom Ik bij jullie neerkniel.
Dit is hoe Mijn kerk behoort te zijn,
dit is wat de wereld ziet van Mij,
als je Mij gaat volgen.

Toon Mijn liefde
aan de ander
dien de ander
zo heb Ik ook jou liefgehad.
Heb elkaar lief,
wat er ook gebeurt,
dien de ander,
zo heb Ik ook jou liefgehad.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor hubert » 09 aug 2013 10:05

Maaarten
Als zelfs seks met een andere vrouw geen echtbreuk meer is.


Ik probeer het nog maar eens want ik vind het niet zo duidelijk. Niet alles is zwart-wit!
In dit geval ging het over een (ongetrouwde) vriendin van mij die de minnares is van een getrouwde man. Zijn vrouw wil geen seks meer met hem en ze hebben een oplossing voor dit probleempje gevonden bij mijn vriendin. Deze vriendin is ook aanwezig op het zoveelste huwelijksfeest van het bevriende echtpaar etc.
De beide echtelieden willen geen scheiding want zij houden veel van elkaar en hebben eigenlijk een prima relatie. Ook de volwassen kinderen vinden het geen enkel probleem dat hun vader een vriendin heeft, waar hij 1xpw een avond bivakkeert.
Het echtpaar en mijn vriendin zien deze situatie niet als echtbreuk, in tegendeel mijn vriendin completeert het huwelijk.
Vanuit de man gezien gaat het het ook niet in tegen het gebod over het begeren van de vrouw van je naaste, want zij is niet gebonden. En het hebben van meerdere vrouwen is in de Bijbel geen enkel probleem.
Laatst gewijzigd door hubert op 10 aug 2013 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor hubert » 09 aug 2013 10:15

Maaarten
Dus de geboden zijn wel aan elkaar gelijk, maar het eerste gebod vraagt wel meer dan het tweede.


Mee eens Maarten.
Sunlover kende namelijk meer prioriteit toe aan het het liefhebben van God en dat las ik nou juist niet in de tekst.
Misschien is het wel andersom: als je je naaste liefhebt, heb je ook automatisch God lief? Ik geloof dat Marnix het zo enigszins beschreef.

visje36

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor visje36 » 11 aug 2013 11:33

Kwam ooit zelf zo iemand tegen op een datingsite ( funky fish ) getrouwde man, mocht er van zijn vrouw iets bij zoeken, die wilde namelijk geen seks meer met hem. En scheiden dachten ze beide niet aan, dus dan mag je heel sterk in je schoenen staan en niks gaan voelen voor die man. Dus ik heb hem na paar flesjes, en msn gesprek maar dag gezegd.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor coby » 11 aug 2013 11:39

visje36 schreef:Dus ik heb hem na paar flesjes, en msn gesprek maar dag gezegd.

Ooh hahaha flesjes, ik dacht een paar flesjes bier. Het is dat ik er zelf even op gezeten heb.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

visje36

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor visje36 » 11 aug 2013 13:00

visje36 schreef:Dus ik heb hem na paar flesjes, en msn gesprek maar dag gezegd.

Ooh hahaha flesjes, ik dacht een paar flesjes bier. Het is dat ik er zelf even op gezeten heb.[/quote]

lol, ja dat mag je inderdaad maar net weten, dat van die flesjes sturen.. :wink:

maaarten

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor maaarten » 11 aug 2013 13:32

hubert schreef:Ik probeer het nog maar eens want ik vind het niet zo duidelijk. Niet alles is zwart-wit!
In dit geval ging het over een (ongetrouwde) vriendin van mij die de minnares is van een getrouwde man. Zijn vrouw wil geen seks meer met hem en ze hebben een oplossing voor dit probleempje gevonden bij mijn vriendin. Deze vriendin is ook aanwezig op het zoveelste huwelijksfeest van het bevriende echtpaar etc.
De beide echtelieden willen geen scheiding want zij houden veel van elkaar en hebben eigenlijk een prima relatie. Ook de volwassen kinderen vinden het geen enkel probleem dat hun vader een vriendin heeft, waar hij 1xpw een avond bivakkeert.
Het echtpaar en mijn vriendin zien deze situatie niet als echtbreuk, in tegendeel mijn vriendin completeert het huwelijk.
Vanuit de man gezien gaat het het ook niet in tegen het gebod over het begeren van de vrouw van je naaste, want zij is niet gebonden. En het hebben van meerdere vrouwen is in de Bijbel geen enkel probleem.


Ik kan hier echt niet bij hoor. Als ik dit soort dingen hoor, dan denk ik, de duivel is inderdaad de prins van deze wereld! Dit is mijns inziens echt te treurig voor woorden. Wat een rot huwelijk moet dit zijn, zeg! Van mijn part mogen ze overspel gewoon weer strafbaar maken bij de wet. Jezus heeft het niet eens over een vrouw van iemand anders, maar gewoon "Een ieder, die een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart reeds echtbreuk met haar gepleegd" en daarna begint Hij te dreigen met de hel. Het spijt me, maar iedereen die vrolijk met een andere vrouw naar bed gaat, omdat zijn eigen vrouw niet zo'n zin meer heeft in seks, heeft Gods toorn te vrezen op de jongste dag. De liefde zal verkillen, omdat de wetsverachting toe zal nemen in die dagen, staat er toch in de Bijbel? Dat blijkt een rake profetie, als dit soort gedrag geaccepteerd wordt, zelfs door mensen die een schijn van christendom ophouden.

Je vrouw liefhebben met de liefde van Christus voor de Gemeente, zo beveelt God door de pen van Paulus.

"Desgelijks gij, mannen, leeft verstandig met uw vrouwen, als met brozer vaatwerk, en bewijst haar eer, daar zij ook medeërfgenamen zijn van de genade des levens, opdat uw gebeden niet belemmerd worden."

"Het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbezoedeld, want hoereerders en echtbrekers zal God oordelen."

Hoe is het nou mogelijk dat er mensen zijn die zichzelf christen noemen, belijden dat bovenstaande teksten het woord van God zijn, en toch geen enkele moeite hebben met buitenechtelijke seks? Ik kan er echt niets van begrijpen. Maar het oordeel begint het eerst bij het volk van God, zei Petrus al, en echtbrekers zal God oordelen, leert de auteur van Hebreeën, en elders in Hebreeën; 'vreselijk, is het te vallen in de handen van de levende God!'

"Dit is de liefde Gods, dat gij zijn geboden houdt", maar als jij niet meer doorhebt dat seks met een andere vrouw overspel is, dan veracht je Zijn geboden verblind door de tijdgeest van deze wereld. Als het nou nog een atheïst was die dit probeerde goed te praten...... maar het moreel verval van de meeste atheïsten is niet zo schrijnend.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2013 17:54

Ik ook niet. Het is geen oplossing. Ik snap niet dat die vrouw komt met: ik wil geen seks meer met je, maar ik wil wel graag bij elkaar blijven, dus als we dat doen en je haalt je seks elders, dan is het toch goed? Dan is de oplossing slecht en daarnaast je relatie ook niet goed. Sowieso is het dam egocentrisch. Ik wil geen seks dus dan krijg je het ook niet.. En jij wel dus haal het maar ergens anders. Liefde en seksualiteit horen bij elkaar, die loskoppelen is zinloos.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor coby » 12 aug 2013 09:39

Waar ligt de grens?
Aangaande nu de dingen, waarvan gij mij geschreven hebt; het is een mens goed geen vrouw aan te raken.
Een voorganger van me gaf huwelijkscounselling en zei dat als hij en z'n vrouw voordat ze getrouwd waren het te moeilijk vonden, ze niet eens handen vasthielden. Hij is trouwens tot bekering gekomen omdat ze aan zijn deur kwamen evangeliseren en normaal gesproken stuurde hij die lui gelijk weg, maar omdat er een knappe vrouw bij was bleef ie luisteren.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor hubert » 12 aug 2013 11:32

Marnix schreef:Ik ook niet. Het is geen oplossing. Ik snap niet dat die vrouw komt met: ik wil geen seks meer met je, maar ik wil wel graag bij elkaar blijven, dus als we dat doen en je haalt je seks elders, dan is het toch goed? Dan is de oplossing slecht en daarnaast je relatie ook niet goed. Sowieso is het dam egocentrisch. Ik wil geen seks dus dan krijg je het ook niet.. En jij wel dus haal het maar ergens anders. Liefde en seksualiteit horen bij elkaar, die loskoppelen is zinloos.


Ik merk dat er nogal wat kwaliteitseisen gesteld worden aan een relatie en dat is op zich prima. Liefde en seks is blijkbaar een duo, maar platonische liefde bestaat ook. Dit stel is happy met elkaar. Ik zat zat slechte huwelijken. De reden waarom zij niet wil/kan, weet ik niet. De meeste mensen gaan in zo'n situatie misschien scheiden? Dat mag ook niet volgens de 10 geboden.
De relatie is prima en met deze uithuizige oplossing functioneert het blijkbaar goed, want het is al meer dan 10 jaar zo. Het zijn echt erudiete mensen en zij houden het huwelijk hoog, op dit puntje na. Maar wie zijn wij om daar wat van te vinden? Ik zeg er in ieder geval niets van tegen mijn vriendin en ze vraagt me dat ook niet.
Ik begrijp dat er in de geref. gezindte geen ruimte is voor een dergelijke oplossing. Men denkt in eerste instantie aan overspel en niet aan de personen in kwestie in deze situatie. Dat is wel duidelijk! Nu eens probleem met seks vóór maar na het huwelijk.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor coby » 12 aug 2013 11:41

hubert schreef:Ik merk dat er nogal wat kwaliteitseisen gesteld worden aan een relatie en dat is op zich prima. Liefde en seks is blijkbaar een duo, maar platonische liefde bestaat ook. Dit stel is happy met elkaar. Ik zat zat slechte huwelijken. De reden waarom zij niet wil/kan, weet ik niet. De meeste mensen gaan in zo'n situatie misschien scheiden? Dat mag ook niet volgens de 10 geboden.
De relatie is prima en met deze uithuizige oplossing functioneert het blijkbaar goed, want het is al meer dan 10 jaar zo. Het zijn echt erudiete mensen en zij houden het huwelijk hoog, op dit puntje na. Maar wie zijn wij om daar wat van te vinden?
Ik begrijp dat er in de geref. gezindte geen ruimte is voor een dergelijke oplossing. Men denkt in eerste instantie aan overspel en niet aan de personen in kwestie in deze situatie. Dat is wel duidelijk! Nu eens geen seks vóór maar na het huwelijk. :lol:

Nou als je aan de personen denkt zou ik ze eerder aanraden te scheiden en hem te hertrouwen en vrienden blijven met z'n vrouw. Als ie dat niet wil is huwelijkscounselling misschien handig. Hier hebben ze toch allemaal niks aan? In het O.T. mocht polygamie, maar of ze daar nou zoveel blijer van werden vraag ik me af. Die ene vrouw is dus alleen goed voor de sex en verder moet ze niet zeuren? Gezellig.
Laatst gewijzigd door coby op 12 aug 2013 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
sunlover
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2004 20:29

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor sunlover » 12 aug 2013 11:44

hubert schreef:Ik merk dat er nogal wat kwaliteitseisen gesteld worden aan een relatie en dat is op zich prima. Liefde en seks is blijkbaar een duo, maar platonische liefde bestaat ook. Dit stel is happy met elkaar. Ik zat zat slechte huwelijken. De reden waarom zij niet wil/kan, weet ik niet. De meeste mensen gaan in zo'n situatie misschien scheiden? Dat mag ook niet volgens de 10 geboden.
De relatie is prima en met deze uithuizige oplossing functioneert het blijkbaar goed, want het is al meer dan 10 jaar zo. Het zijn echt erudiete mensen en zij houden het huwelijk hoog, op dit puntje na. Maar wie zijn wij om daar wat van te vinden?
Ik begrijp dat er in de geref. gezindte geen ruimte is voor een dergelijke oplossing. Men denkt in eerste instantie aan overspel en niet aan de personen in kwestie in deze situatie. Dat is wel duidelijk! Nu eens geen seks vóór maar na het huwelijk. :lol:

Hubert het verschil tussen jij en een heel aantal forummers ( onder wie ikzelf) is dat jij in je ethische keuzes uitgaat van het concrete geval en dat op een lijn probeert te krijgen met Bijbelse gegevens en dat de andere forummers op zoek gaan naar Bijbelse richtlijnen en die toepassen op het concrete geval. Je geeft een aantal observaties weer van een huwelijk dat in jouw ogen goed is en ik heb het idee dat je daar je ethische normen op aanpast.

Ik zie vanuit de Bijbelse richtlijnen geen mogelijkheden om goed te praten wat jij voorstelt. Ik vind het veelzeggend dat jij ook niet weet te beargumenteren vanuit de Schrift waarom deze mogelijkheid er moet zijn. Je schopt alleen tegen de gereformeerde gezindte die in jouw ogen bekrompen is. De gereformeerde gezindte denkt wel degelijk aan personen, maar weigert goedkeuring aan ongehoorzaamheid tegen Gods geboden. Is dat hard? Ik denk het niet. Over mensen persoonlijk oordelen doe ik niet, want ik ken ze niet. Maar in wat jij weergeeft van de keuzes die zij maken dan zijn dat volgens mij keuzes die tegen de Schrift ingaan, en mag ik er daarom wel wat van vinden.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23582
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Sex voor het huwelijk...waar ligt de grens?

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2013 13:33

hubert schreef:
Ik merk dat er nogal wat kwaliteitseisen gesteld worden aan een relatie en dat is op zich prima. Liefde en seks is blijkbaar een duo, maar platonische liefde bestaat ook. Dit stel is happy met elkaar. Ik zat zat slechte huwelijken. De reden waarom zij niet wil/kan, weet ik niet. De meeste mensen gaan in zo'n situatie misschien scheiden? Dat mag ook niet volgens de 10 geboden.
De relatie is prima en met deze uithuizige oplossing functioneert het blijkbaar goed, want het is al meer dan 10 jaar zo. Het zijn echt erudiete mensen en zij houden het huwelijk hoog, op dit puntje na. Maar wie zijn wij om daar wat van te vinden? Ik zeg er in ieder geval niets van tegen mijn vriendin en ze vraagt me dat ook niet.
Ik begrijp dat er in de geref. gezindte geen ruimte is voor een dergelijke oplossing. Men denkt in eerste instantie aan overspel en niet aan de personen in kwestie in deze situatie. Dat is wel duidelijk! Nu eens probleem met seks vóór maar na het huwelijk.


- De gereformeerde gezindte heeft hier niet veel mee te maken, ik denk dat wereldwijd er zeer weinig christenen te vinden zijn die dit prima vinden.

- Ongeacht de reden waarom die vrouw niet kan / wil lijkt me de gekozen "oplossing" niet goed, niet zozeer vanwege wetten, maar omdat de uitwerking nooit goed kan zijn. (ongetwijfeld kan het anders voelen maar dat zegt niet zoveel)

- Het argument "scheiden is toch ook niet goed" is geen geldig argument. Er is sprake van iets wat niet goed is en je zegt: Ja maar dat en dat is ook niet goed. Op zich heb je dat goed gezien. Scheiden lijkt me, als de liefde tussen man en vrouw er is, net zo min goed als de nu gekozen "oplossing" om de seks buiten de deur te halen en een derde persoon voor je karretje te spannen en alleen de seks te geven en niet de bijbehorende liefde.

- De oplossing van het probleem zou binnen de relatie tussen man en vrouw opgelost moeten worden. Als die vrouw nog steeds echt van haar man houdt, waarom wil ze dan geen seks? De reden kan zijn dat er iets anders aan de hand is, ze zijn van geliefden meer maatjes geworden die veel willen delen maar niet de intimiteit. Dan moet je kijken hoe je dat terugkrijgt. Het kan ook een andere reden hebben, een lichamelijke misschien wel.... maar dan ben ik heel benieuwd waarom er geen sprake van seks meer kan zijn. En als laatste, als dat zo is en het is niet te veranderen vraag ik me af of het goed is dat die man dat dan elders gaat halen, ook al vindt zijn vrouw dat prima. Maar als het zo is als je beschrijft vraag ik me heel sterk of of de relatie ook nog zo goed is als je beschrijft.... je kan prima bij elkaar in een huis wonen zonder van elkaar te houden, hooguit elkaar te waarderen als personen, maar niet echt van elkaar te houden. Seks is toch als het gevoel een uiting van die liefde voor elkaar. Waar gaat het dan mis?
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 67 gasten