Werelds of Geestelijk begeren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pasker
Luitenant
Luitenant

Werelds of Geestelijk begeren?

Berichtdoor Pasker » 27 aug 2010 00:01

NBG.: Gal.5:17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Werelds of Geestelijk begeren?

Berichtdoor TheKeimpe » 27 aug 2010 07:03

Maak eens een fatsoenlijke openingspost, want zo kun je wel heel veel topics openen, puur één bijbeltekst...

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 27 aug 2010 13:34

Wat wil je precies met dit onderwerp? Wil je een discussie, wil je een punt maken, wil je er speciefiek iets mee zeggen?

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 27 aug 2010 16:41

TheKeimpe schreef:Maak eens een fatsoenlijke openingspost, want zo kun je wel heel veel topics openen, puur één bijbeltekst...

Gewoon een simpele tekst en de gedachte dat elk woord van God waard is om onderzocht te worden.
Heb je er deel aan ( Werelds of Geestelijk begeren) en ken je er wat van, vertel?

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 27 aug 2010 17:14

*J* schreef:Wat wil je precies met dit onderwerp? Wil je een discussie, wil je een punt maken, wil je er speciefiek iets mee zeggen?

Tsja, is het de moeite waard om er over te discussieren?

Vaak lees ik hele lappen Bijbelteksten op dit forum die als "bewijs" moeten dienen dat hun bewering toch wel degelijk in de Bijbel staat. Onbelangrijk is daarbij dat er volgens de Rabbie,s wel 70 mogelijke interpretaties van een Bijbeltekst zijn.
Wat hebben we dus aan een heel citaat van soms wel 10 of 20 verzen uit de Bijbel als wij daar slechts onze eigen gedachten (die dus niet percé de volmaakte gedachte hoeft te zijn) als bewijs voor onze mening ten toon spreiden als "bewijs"?

Mijn vraag is dus: Werelds of Geestelijk begeren?
Wat is jouw ondervindig daarmee, zegt het je wat of is het gewoon een Bijbeltekst als zovele Bijbelteksten?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 27 aug 2010 18:52

Pasker schreef:
TheKeimpe schreef:Maak eens een fatsoenlijke openingspost, want zo kun je wel heel veel topics openen, puur één bijbeltekst...

Gewoon een simpele tekst en de gedachte dat elk woord van God waard is om onderzocht te worden.
Heb je er deel aan ( Werelds of Geestelijk begeren) en ken je er wat van, vertel?

Oké, dus je vraag is concreet:
In Gal.5:17 staat: "Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst." en jij wilt nu weten of mensen dat in hun eigen leven herkennen? Zet zo'n vraag er dan even bij, en geef vooral ook eerst je eigen reactie. Dan kunnen anderen zien of ze mee willen doen in het topic ja dan nee.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 27 aug 2010 23:45

Dat zou ik kunnen doen maar er zijn natuurlijk ook gelovigen die in zich zelf die strijd om in te gaan herkennen.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 28 aug 2010 11:12

Pasker schreef:Dat zou ik kunnen doen maar er zijn natuurlijk ook gelovigen die in zich zelf die strijd om in te gaan herkennen.

:?:

coupe soleil
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor coupe soleil » 28 aug 2010 20:02

Pasker schreef:Dat zou ik kunnen doen maar er zijn natuurlijk ook gelovigen die in zich zelf die strijd om in te gaan herkennen.

En als je die strijd herkent ben je meteen helderziend en snap je zonder toelichting wat jouw doel is met het posten van alleen een bijbeltekst?

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 29 aug 2010 16:56

En als je die strijd herkent ben je meteen helderziend en snap je zonder toelichting wat jouw doel is met het posten van alleen een bijbeltekst?

Als je herkenning met helderziendheid wil vergelijken dan heb je gelijk maar tot nu toe merk ik
niet dat er mensen zijn die zich zelf in mijn openingstekst herkennen.

Jezus zegt in Lukas 14:26 Indien iemand tot Mij komt, en niet haat zijn vader en moeder en vrouw en kinderen en broeders en zusters, ja zelfs zijn eigen leven, die kan mijn discipel niet zijn.
En natuurlijk haten wij die allen als wij tot Hem gekomen zijn, of niet, of wel?
Of, , , , , moeten we dat gewoon anders lezen?

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 31 aug 2010 13:50

Als je herkenning met helderziendheid wil vergelijken dan heb je gelijk maar tot nu toe merk ik
niet dat er mensen zijn die zich zelf in mijn openingstekst herkennen.

Misschien dat heel veel mensen zich nog steeds afvragen wat jij wilt met een topic van één Bijbeltekst.

Maar goed, jij wilt iets over de herkenning in de tekst horen, mag ik beginnen met jou de beurt te geven? Geef zelf eerst reactie, daar vroeg ik geloof ik al eerder om. Hoe is dat in het leven van Pasker?

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 01 sep 2010 16:45

Misschien dat heel veel mensen zich nog steeds afvragen wat jij wilt met een topic van één Bijbeltekst.

Waarschijnlijk legio refo,s die geen enkel probleem hebben met die tekst omdat zij die gewoon niet begrijpen, laat staan dat zij zich bezighouden met de vraag van dit topic: Werelds of Geestelijk begeren.

Bekijken we deze vraag van dit topic met de tekst: Velen zijn geroepen maar weinigen uitverkoren,
dan is misschien het een en het ander wat duidelijker.

Brenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Brenn » 01 sep 2010 16:55

Hoe wil je dan horen of het herkend wordt? Kan zoveel voorbeelden noemen. En waarom wil je zelf niet beginnen?

Over je nieuwe bijbeltekst, wat heeft deze met de andere van doen? Geloof dat ik je standpunt vanuit de uitverkiezing niet helemaal snap.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 01 sep 2010 19:12

Pasker, maak a.u.b. je punt duidelijk, anders gaat dit topic dicht.

Het is niet de bedoeling dat je een nieuw onderwerp begint en vervolgens een soort mistveld rond het topic creëert
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 01 sep 2010 23:52

Is geen nieuw onderwerp Wullimpie want het gaat over onze strijdt om in te gaan Luc.13:24 omdat we macht hebben gekregen om kinderen van God te worden.Maar als we geen strijd hebben omdat ons Geestelijk begeren gelijk is aan ons vleselijk begeren dan mag deze discussie van mij gesloten worden.

Terug naar “Archief”