Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lidia
Sergeant
Sergeant
Berichten: 457
Lid geworden op: 08 sep 2009 12:15
Contacteer:

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Lidia » 18 okt 2012 19:47

Heel veel sterkte!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Evelien » 18 okt 2012 20:12

Heftig zeg om zoiets mee te moeten maken.
Heel veel sterkte.

Gebruikersavatar
*Annette*
Majoor
Majoor
Berichten: 2272
Lid geworden op: 06 feb 2007 19:22

Kinderwens deel 2

Berichtdoor *Annette* » 22 okt 2012 10:22

Wat heftig, heel veel sterkte!
Wat de toekomst brengen moge........

Gebruikersavatar
Jess
Sergeant
Sergeant
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 sep 2006 12:53
Locatie: @ home

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Jess » 29 okt 2012 10:02

Donderochtend is er van 10 tot 12 uur een uitzending bij Grootnieuwsradio over ongewenste kinderloosheid.

http://www.grootnieuwsradio.nl/cafegrande

Julieta
Verkenner
Verkenner
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jun 2009 23:01

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Julieta » 14 mar 2013 17:14

Wat vliegt de tijd! Mijn bericht is alweer van 2 jaar geleden.
Maar wat een verdrietige dingen lees ik weer in dit topic. Sterkte hoor Martha!

Met ons gaat het goed! We zijn dolgelukkig samen en we ontvangen echt meer kracht dan kruis.
We zorgen alweer een paar maanden voor een heerlijke puber (pleegzorg) die voor anderhalf jaar bij ons blijft.
Vorig jaar zijn 3 vriendinnen bevallen en binnen nu en 2 weken zijn mijn beste vriendin en mijn zusje allebei als het goed is bevallen. We leven mee en hebben allemaal leuke geboortekaartjes op de kast staan. Wat is het heerlijk om blij te zijn voor anderen. Het klinkt bijna eufoor, maar zo is het niet hoor. We zijn gelukkig, genieten van alles wat we krijgen. We zijn bijna 7 jaar getrouwd nu en we hebben zoveel gekregen van de Heere.
Natuurlijk is er wel eens een lastig moment, maar dat is echt zeer zeldzaam.

Ik wilde dit toch met jullie delen omdat er zoveel dingen zijn om dankbaar en blij voor te zijn. Toen ik midden in de onderzoeken zag voelde ik me zo vaak verdrietig. En nu geniet ik van al het goede dat we ontvangen. Het is zo bevrijdend! Waarom alleen zegeningen uit Zijn vaderlijke hand ontvangen terwijl Hij alles meewerkt ten goede voor de Zijnen.

Sterkte voor allemaal hier! In het bijzonder als er gewacht wordt op uitslagen, maar ook juist als het al lang geleden is en niemand meer echt vraagt hoe moeilijk het is, elke keer weer.

Liefs,
Julieta

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor -Judith- » 11 apr 2013 09:33

Is er hier nog iemand bekend met PCOS? Bij mij is december die diagnose gesteld namelijk...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Jannoek » 06 mei 2013 11:13

Ja, ik... heb je er veel last van? Ik heb meer problemen rond menstruatiecyclus, dus ik weet niet welke klachten waar precies door komen.

Als je wat wil weten, stuur maar een pb!

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor -Judith- » 22 jul 2013 20:24

Ik heb even zitten twijfelen, maar ik denk dat ik deze vraag het beste hier kan stellen;
Wij zitten vanaf december '12 in de MM, en de gyn heeft tot nu toe in de eerste 2 maanden, een aantal bloed-onderzoeken laten doen, maar verder heeft hij nog niet echt 'stappen ondernomen' , terwijl de diagnose gelijk de eerste x al gesteld werd...
Nu moet ik dus as. maandag weer naar de gyn, en tot nu toe blijft hij er op hameren dat ik eerst 10 kilo af moet vallen, en dat er dan 'actie' komt, maar tegelijkertijd zegt hij ook, dat ik niet te snel af mag vallen, en het geen race of dieet moet worden, i.v.m. de diabetes, het is volgens hem een kwestie van 'gezonde levenstijl aanwennen' en dan gaan de kilo's er langzaam maar zeker vanzelf af.
En sowieso, als ik echt ga lijnen, en er op heeel streng op ga letten wat ik wel en niet mag eten, dan raak ik op een gegeven moment zo gefrustreerd als het eens mis gaat, dat ik een vreetbui(en) krijg, met andere gevolgen..
Maar ik baal onderhand wel, want de vorige x (3 maand geleden) was er 5 kilo af, en toen had hij zoiets van; ja meid, we hebben gezegd 10, dus daar houden we ons aan...
Ik doe m'n best, maar het gaat gewoon niet hard,en ik ben nu dus 8,5 kilo kwijt in totaal, maar ik ben zo bang dat hij maandag wéér zegt 'eerst minimaal 10 kilo', we zijn al 7 maand onderweg in de MM, en nóg geen actie. MIsschien ben ik ongeduldig, of doe ik niet hard genoeg m'n best, maar 't is elke x zo'n domper...
Nu zit ik me dus af te vragen, moet ik zeggen dat ik zat ben van zijn gehamer en nu actie wil (al vraag ik me af of ik dat durf), of moet ik 'een leugentje om bestwil', en zeggen dat er 10 vanaf is? Hij weegt me zelf namelijk niet, ik moet het zelf bijhouden...Maar ik wil niet liegen...
Maar soms vliegt het me even aan, en dan heb ik de neiging, als hij maandag weer zegt 'eerst die tien eraf', om dan naar een andere gyn te gaan, maar ja, wat gaat die zeggen? 8-[

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor lekkerbek » 23 jul 2013 08:17

Ik zou niet naar een andere gyn gaan, een te hoog BMI is bij iedere poli een richtlijn om de patiënten eerst te laten afvallen en daarna tot evt. behandelingen over te gaan. Bij onze poli werkt dit ook zo, ik krijg regelmatig patiënten aan de telefoon die dezelfde vragen als jij stellen en dan over willen naar ons, maar wij hanteren dezelfde richtlijnen. De behandelingen die er zijn hebben gewoon minder kans van slagen met overgewicht. Je moet hier dus ook zakelijk blijven: het zijn hele dure medische behandelingen en als je al weet dat het een kleine kans is dat het goed gaat moet je hier dus van te voren wat aan doen. Niet iedereen lukt het om af te vallen, na verloop van tijd (2 jaar???, weet ik eigenlijk niet precies) dan wordt er regelmatig toch overgegaan op behandelingen, maar de meeste mensen zijn in die tijd wel afgevallen.
Jij bent nu enorm afgevallen, ik zou er niet om liegen, maar zeggen dat je nu op iets meer als een kilo na op je gewicht zit, en of er nu overgegaan kan worden op het volgende traject.
Succes!

pannenkoek
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1430
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:02

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor pannenkoek » 23 jul 2013 09:25

Iedereen die een kinderwens heeft wil ik zeggen moed te houden!!

Het gaat niet om mij. Wij hebben 4 gezonde kinderen.

Mijn schoonzus is sinds haar 17e al in de overgang. Ze is nu 41.
Vorige wk toen we thuis kwamen van vakantie zat er een verrassingsmail in de mailbox.
Ze zijn bijna 18 jr getrouwd en nu is ze zwanger van hun eerste kindje. Een onverwacht en ongedacht cadeau!!

Als wij denken 'het kan niet meer' is er een Ander die er bovenstaat.

Iedereen die tobt en een kinderwens heeft: Sterkte!
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor -Judith- » 23 jul 2013 09:31

@Lekkerbe; ik begrijp dat afvallen belangrijk is, maar 7 maand, en er voor mijn gevoel staat het 'stil', en ben ik nog geen stap verder, behalve de diagnose. En als ik nou boven de hormonengrens zat, dan zou ik het denk ik ook beter begrijpen.
Maar misschien ben ik ook wel erg ongeduldig :wink:

@Pannenkoek; wat een wonder!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2013 09:37

De frustratie kan ik me goed voorstellen. Je wilt zo graag alleen het gewicht houd je tegen.

Als ik naar mezelf kijk, bij ons duurde het ook wat langer voor we zwanger raakte. Toen ik begon met afvallen (en ook 10 kilo kwijt was) en op mijn streefgewicht zat was ik zwanger. Wij zaten dan niet in de Medische Molen. Maar ik heb wel zo'n idee dat mijn gewicht toen wel de oorzaak zou kunnen zijn van het toen nog niet (zo snel) zwanger konden raken.

Is je vitb12 wel eens gecheckt?

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor -Judith- » 23 jul 2013 09:42

Er is zo verschrikkelijk veel gecheckt, maar b12 heb ik volgens mij niet voorbij zien komen... Bij mij is het punt dat er geen eisprong is, en mijn lichaam teveel testoteron aanmaakt(zgn. PCOS), ik ben meestal een kuurtje Provera nodig om een menstruatie op te wekken...Nu ben ik de laatste x wel spontaan ongesteld geworden, maar dat duurde dan weer 2 weken...Dus benieuwd of m'n lichaam nu zelf de draad oppakt...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Evelien » 23 jul 2013 09:47

Ik stuur je wel even een pbtje. :wink:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor meribel » 23 jul 2013 21:58

@judith,
Veel sterkte en wijsheid gewenst in alles.

Het klinkt stom maar echt hoe langzamer je afvalt hoe beter en definitiever.


Ik zou niet liegen tegen je arts, ook niet om 2,5 kilo, je geweten zegt het eigenlijk zelf al tegen je.


Succes maandag!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten