Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Memmem » 26 dec 2011 10:54

Ik sluit me bij NdW aan.

Gebruikersavatar
kamille1984
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 jun 2007 10:44

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor kamille1984 » 27 dec 2011 20:46

Tuinfluiter, dat is niet stom! Het is gewoon een heel menselijke reactie, die je naar mijn idee de ruimte moet geven. Het verdriet hierover kan toch niet zomaar helemaal weg zijn???

Sterkte meiden in het wachten, uitzien en soms accepteren van de onmogelijkheden.[/quote]

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Stip » 29 dec 2011 13:59

Is heel begrijpelijk hoor, tuinfluiter en helemaal niet stom. Je moet het toch weer even verwerken en hoe vaak gaan dan je gedachten niet terug naar: stel dat...dan was het ongeveer even oud geweest etc. Dikke hugg!

Hier sluit ik me bij aan:
Sterkte meiden in het wachten, uitzien en soms accepteren van de onmogelijkheden.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 dec 2011 09:59

Bedankt voor jullie steun en woorden meiden!!

Martha89
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2011 21:40

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Martha89 » 22 mar 2012 13:07

Hier weer even een berichtje van mij.
Vanmorgen naar de HA geweest om toch doorverwezen te worden naar de gynaecoloog. Van de week weer ongesteld geworden na ruim 10 weken. De maat was een beetje vol. Nu heeft mijn man eerst een afspraak voor een zaadonderzoek a.s. week, en daarna afwachten wanneer we opgeroepen worden door de gynaecoloog.
Ik vind het spannend, maar ben wel blij dat er eindelijk iets gedaan wordt.
Is er hier iemand die ervaring heeft, en die me alvast wat meer kan vertellen over de eerste onderzoeken e.d.?

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor juffiejuf » 22 mar 2012 13:51

@ martha89; kan je niet aan info helpen maar wil toch even zeggen dat ik het dapper van je vind dat je naar de HA bent gegaan!! Sterkte in deze moeilijke weg!!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor ajl » 22 mar 2012 14:19

Sterkte martha!

@ tuinfluiter hoe gaat het nu met je?

Gebruikersavatar
kamille1984
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 jun 2007 10:44

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor kamille1984 » 24 mar 2012 21:16

juffiejuf schreef:@ martha89; kan je niet aan info helpen maar wil toch even zeggen dat ik het dapper van je vind dat je naar de HA bent gegaan!! Sterkte in deze moeilijke weg!!

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Stip » 25 mar 2012 19:08

Inderdaad dapper zeg. Zo'n eerste stap lijkt me erg moeilijk. Op deze site kun je veel informatie vinden over vruchtbaarheidsproblemen en er is ook een forum. Sterkte!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Jannoek » 26 mar 2012 09:15

Sterkte, ook voor de andere dames (en hun mannen)!

Gebruikersavatar
kamille1984
Sergeant
Sergeant
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 jun 2007 10:44

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor kamille1984 » 09 mei 2012 20:26

hoe gaat het nu met jullie tuinfluiter, hortensia en martha?

lekkerbek
Luitenant
Luitenant
Berichten: 520
Lid geworden op: 10 mei 2012 09:28

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor lekkerbek » 10 mei 2012 09:55

Martha89 schreef:Hier weer even een berichtje van mij.
Vanmorgen naar de HA geweest om toch doorverwezen te worden naar de gynaecoloog. Van de week weer ongesteld geworden na ruim 10 weken. De maat was een beetje vol. Nu heeft mijn man eerst een afspraak voor een zaadonderzoek a.s. week, en daarna afwachten wanneer we opgeroepen worden door de gynaecoloog.
Ik vind het spannend, maar ben wel blij dat er eindelijk iets gedaan wordt.
Is er hier iemand die ervaring heeft, en die me alvast wat meer kan vertellen over de eerste onderzoeken e.d.?


Beste Martha89, goed dat je naar de huisarts bent gegaan voor een verwijzing nar de gynaecoloog. Ik weet niet of je ondertussen al geweest bent, meestal is er een lange wachttijd, dus toch nog even mijn reactie.
Bij ons op de poli wordt altijd opnieuw een zaadonderzoek van de man gedaan, ongeacht of hij dit al via de huisarts heeft laten doen. Dit omdat de uitslagen van elk laboratorium toch iets verschillen, en het ziekenhuis alleen uitgaat van hun eigen lab. Omdat een zaadonderzoek voor de meeste mannen iets vervelends is raad ik altijd af om mensen via de huisarts een zaadtest te laten doen, als ze toch naar een gynaecoloog gaan, omdat dit dan nogmaals moet!
Bij ons wordt bij een eerste afspraak het echtpaar samen verwacht. Er wordt veel informatie gevraagd, niet alleen over de kinderwens, menstruatiecyclus etc., maar ook wat voor ziekten/aandoeningen jullie gehad hebben, wat er in de familie voorkomt etc.
Ook wordt tijdens dit onderzoek de vrouw lichamelijk en inwendig onderzocht.
N.a.v. al deze gegevens wordt een plan uitgestippeld, of ze eerst met de vrouw verder gaan de komende afspraken, of dat er afspraken gemaakt worden voor de man waarbij hij onderzocht wordt.
Na de eerste afspraak wordt altijd een zaadtest afgesproken.
N.a.v uitslagen wordt er weer een plan gemaakt, natuurlijk bij iedereen verschillend omdat er zoveel verschillende uitslagen zijn.
Succes met de onderzoeken!

Martha89
Verkenner
Verkenner
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2011 21:40

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Martha89 » 17 okt 2012 11:08

Hallo allemaal,

Inmiddels een hele tijd geleden dat ik hier was, inmiddels wel in een ander topic beland..
Ons eerste bezoek aan de gynaecoloog was op zich goed, na wat onderzoeken wilde ze beginnen met Clomid, omdat bij m'n man alles goed was, en er verder bij mij ook geen aanwijzingen voor afwijkingen, behalve dan mijn onregelmatig menstruatie.
Het enige waar we nog op moesten wachten was mijn menstruatie, en die bleef uit.. Na een zwangerschapstest bleek ik zwanger.. Wat waren we blij! Helaas eindigde dit met 7 weken in een miskraam..
Na 7 weken was mijn volgende menstruatie nog niet gekomen, weer getest, weer zwanger! Goed onder controle gehouden door de verlosk. met 3 echo's, waren allemaal goed, niets aan de hand.. Met 12 weken wat buikpijn, geen bloedverlies. Toch de verlosk. gebeld, ik was wel wat ongerust. Mochten gelijk komen voor een echo, bleek het hartje met 10 weken al gestopt met kloppen.. Wat een verdriet..
Op dit moment is het 5 weken geleden, maar zit nog midden in het verdriet..
Veel sterkte voor iedereen!

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Acire » 17 okt 2012 19:01

Wow :( Wat erg voor je.
Sterkte!!

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Stip » 17 okt 2012 19:49

Ontzettend heftig zeg... sterkte!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten