Kinderwens deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Evelien » 31 aug 2010 08:02

We hebben 2 reactie's gekregen (erg lief). Verder nog niks. Maar sinds die mail hebben we ook nog geen familie gezien of gesproken.

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor saartje » 31 aug 2010 08:15

Fijn dat je 2 lieve reacties hebt gekregen Evelien! Ben je blij dat de mail de deur uit is?
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Tuinfluiter » 31 aug 2010 16:20

Fijn Evelien dat je toch al reacties hebt gekregen!
Hoop dat je er nog meer krijgt en dan natuurlijk wel fijne reacties...
Hoe gaat het verder op het moment met je?

Daphne: Ben ook erg benieuwd hoe het met jou/jullie gaat?

Verder wens ik iedereen ontzettend veel sterkte die een kinderwens hebben maar die nog steeds niet vervuld is.
Hoop dat jullie allemaal snel zwanger mogen worden!

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Daphne » 31 aug 2010 17:36

Tja, hoe het met ons is...
Sinds een maand of drie is het net of mijn kinderwens helemaal weg is... Waardoor het komt? Geen idee... :? Ik weet niet helemaal wat ik ermee aan moet.
Ik heb de laatste tijd wel geleerd om echt te genieten van alles wat we samen hebben en kunnen doen met z'n tweeën en dat mijn geluk niet afhangt van een kind.
Ik had al, vanwege bovenstaande, expres niet meer gereageerd in dit topic.

@Evelien: Knap, dat je gemaild hebt, zeg! Ik hoop dat je veel fijne reacties mag krijgen!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor liefie » 31 aug 2010 17:41

@Daphne dat lijkt me erg moeilijk! Heel veel sterkte maar wat je ook zegt en dat geld ook voor ons het geluk hangt niet alleen af van een kindje en dat geeft ons ook de kracht om door te gaan al hopen wij wel een kindje te krijgen.

@Evelien fijn dat je 2 reacties gekregen hebt!

@Tuinfluiter hoe is het met jullie moeten jullie nog vaak naar het ziekenhuis?

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor saartje » 31 aug 2010 17:57

Daphne schreef:Tja, hoe het met ons is...
Sinds een maand of drie is het net of mijn kinderwens helemaal weg is... Waardoor het komt? Geen idee... :? Ik weet niet helemaal wat ik ermee aan moet.
Ik heb de laatste tijd wel geleerd om echt te genieten van alles wat we samen hebben en kunnen doen met z'n tweeën en dat mijn geluk niet afhangt van een kind.
Ik had al, vanwege bovenstaande, expres niet meer gereageerd in dit topic.

@Evelien: Knap, dat je gemaild hebt, zeg! Ik hoop dat je veel fijne reacties mag krijgen!


Wel fijn dat je samen kunt genieten Daphne! Mijn vader zei het zo: kinderen krijgen is absoluut een zegen, maar niet DE zegen. Mag ik vragen of jullie verder nog wel van plan zijn om stappen te ondernemen of niet? Sterkte in ieder geval joh!

Ook voor alle anderen natuurlijk. Ik/wij kregen van iemand een kaartje met een lang gedicht. Dat bleek een lied van Reni&Elisa te zijn. Ik ken hen en hun muziek helemaal niet, maar goed ik ben het gaan opzoeken. Misschien mensen hier die het fijn vinden?

http://www.youtube.com/watch?v=naSNbcWibls
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
Daphne
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3666
Lid geworden op: 10 jan 2004 14:03
Locatie: Veen
Contacteer:

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Daphne » 31 aug 2010 18:06

@saartje: zie pb.
Afbeelding

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor saartje » 31 aug 2010 19:42

Daphne schreef:@saartje: zie pb.



is goed :wink:
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor nita » 31 aug 2010 20:16

@ evelien wat knap dat je die stap heb durven zetten om iedereen een mail te sturen. Fijn dat je al een paar lieve reacties heb gekregen. Hoop dat je van de rest ook steunende reacties krijgt. Heeft het jullie wel opgelucht nu je weet dat anderen het ook weten?

@ saartje wat is dat lied onwijs mooi zeg

@daphne sterkte. Weet niet echt hoe ik het precies moet zeggen dus sorry als ik het iets verkeerd verwoord, maar ik ben blij dat je ook echt kan genieten van alles wat jullie samen hebben.

@ tuinfluiter die psalm is ook echt heel bijzonder, kan me goed voorstellen dat de combinatie van die psalm, en dat babytje dat je je tranen niet meer kon bedwingen.


vandaag maakte ik iets mee joh daar ben ik nog steeds boos om. De buurvrouw is verhuisd, en dus krijgen we nieuwe buren. Dus de oude buurvrouw kwam langs, belde bij mij aan, of dat de nieuwe buren er nog niet waren, ze wilde de post even komen halen. Nou zegt ze dan krijg je weer nieuwe buren he, en ze hebben kinderen. Dus ik zeg ja idd klopt. Nou zegt ze, dan hebben hun kinderen en daarnaast ook, aan de andere kant hebben ze kinderen. En jij niet, en je bent wel getrouwd. Wanneer gaan jullie nou eens beginnen. Nou mijn mond viel open, ik zei tegen dr, het is niet zo vanzelfsprekend hoor, dat als je getrouwd bent, dat je dan kinderen krijgt. Ja zegt ze je moet er wel wat voor doen. Nou ik heb de deur dicht gedaan. Ik kon niets meer zeggen. Vond het zo associaal. K denk dat de boodschap duidelijk was....

Gebruikersavatar
saartje
Luitenant
Luitenant
Berichten: 544
Lid geworden op: 20 apr 2004 19:55
Locatie: achter de voordeur
Contacteer:

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor saartje » 31 aug 2010 20:45

[quote="nita"

vandaag maakte ik iets mee joh daar ben ik nog steeds boos om. De buurvrouw is verhuisd, en dus krijgen we nieuwe buren. Dus de oude buurvrouw kwam langs, belde bij mij aan, of dat de nieuwe buren er nog niet waren, ze wilde de post even komen halen. Nou zegt ze dan krijg je weer nieuwe buren he, en ze hebben kinderen. Dus ik zeg ja idd klopt. Nou zegt ze, dan hebben hun kinderen en daarnaast ook, aan de andere kant hebben ze kinderen. En jij niet, en je bent wel getrouwd. Wanneer gaan jullie nou eens beginnen. Nou mijn mond viel open, ik zei tegen dr, het is niet zo vanzelfsprekend hoor, dat als je getrouwd bent, dat je dan kinderen krijgt. Ja zegt ze je moet er wel wat voor doen. Nou ik heb de deur dicht gedaan. Ik kon niets meer zeggen. Vond het zo associaal. K denk dat de boodschap duidelijk was....[/quote]


Pff wat een onnadenkende opmerking zeg. Mensen kunnen echt rare dingen zeggen hé! Is je boosheid weer wat gezakt? *hug
Psalm 25:2 (ber.)

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Tuinfluiter » 01 sep 2010 14:24

Ongelofelijk Nita :shock:
Kan me heel goed voorstellen dat je de deur dicht hebt gegooid.
Wat een harde woorden van die vrouw...

Daphne: Vind het juist fijn voor je dat jullie kinderwens niet meer zo'n verdriet geeft.
Herken het wel dat gevoel.
Heb dat ook af en toe wel, dan vraag ik me af waar ik mee bezig ben en dat allemaal voor een kindje.
Zoiets denk ik vooral op momenten dat het in de nabije omgeving heel rustig is met zwangeren/geboortes, dan is het net of er helemaal geen kinderwens bestaat.
Toch hoop ik van harte dat jullie ooit papa en mama mogen worden!!!!

Hier gaat het op zich best goed, lief dat het gevraagd word!
Wij hebben nu een maandje rust en moeten begin sept bij de gyn op gesprek komen.
Kijken of er verder nog mogelijkheden zijn voor ons.
Ben erg benieuwd!

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23586
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Marnix » 01 sep 2010 14:55

Hm, vervelende ervaring. Maar is het niet beter om (indien mogelijk) wat feitelijker te reageren ipv vanuit emotie en gewoon te zeggen: We willen wel, maar het lukt niet? Ik denk dat je dan wel kans hebt om in plaats van een reactie als "ja, je moet er wel wat voor doen" iets te krijgen als "oh, dat wist ik niet". Nu had je het over "het is niet vanzelfsprekend" maar daarmee weet ze nog niet dat dat bij jullie zo is. Ze had het uit de context allicht kunnen opmaken maar zit blijkbaar zo met het idee in het hoofd dat jullie er bewust mee wachten dat dat blijkbaar niet zo doordringt.

Sterkte anyhow!
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor LauraC » 01 sep 2010 15:24

Marnix schreef:Hm, vervelende ervaring. Maar is het niet beter om (indien mogelijk) wat feitelijker te reageren ipv vanuit emotie en gewoon te zeggen: We willen wel, maar het lukt niet? Ik denk dat je dan wel kans hebt om in plaats van een reactie als "ja, je moet er wel wat voor doen" iets te krijgen als "oh, dat wist ik niet". Nu had je het over "het is niet vanzelfsprekend" maar daarmee weet ze nog niet dat dat bij jullie zo is. Ze had het uit de context allicht kunnen opmaken maar zit blijkbaar zo met het idee in het hoofd dat jullie er bewust mee wachten dat dat blijkbaar niet zo doordringt.

Sterkte anyhow!

Lijkt mij dat iedereen wel weet dat er binnen een huwelijk 'wel wat gedaan wordt'.

Gebruikersavatar
Tuinfluiter
Majoor
Majoor
Berichten: 1736
Lid geworden op: 23 feb 2008 15:50
Locatie: Noord-Brabant

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Tuinfluiter » 01 sep 2010 15:26

Daar heb je helemaal gelijk in Laura.
Elke man en vrouw weet dat je gemeenschap moet hebben tijdens de eisprong om zwanger te kunnen worden.
Denk dat dit het enige is wat je er zelf aan kunt doen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Kinderwens deel 2

Berichtdoor Evelien » 01 sep 2010 15:29

Mensen kunnen zo onmenselijk reageren. Vooral als je ook rustig uitlegt dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat (g.g.). Mensen denken nou eenmaal te weten hoe de vork in de steel zit bij andere mensen.

Ieder stel is weer anders, ieder stel ervaart het weer anders, bij ieder stel gaat het makkelijker dan bij de ander........... (en vul maar in).


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 gasten